Wat haal jij uit een brandend huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:12

Mijn laptop en map met handtekeningen die ik over de jaren hebt verzamelt.
Liefst ook nog me dure dockingsysteem en usb's :')

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:18

badeendje schreef:
Als ik echt 1 ding nog mocht pakken, en dan dus echt een ding en geen dier, dan zou ik denk ik mijn telefoon pakken. Belachelijk, want dat is totaal niet zoiets als een fotoalbum met een enorme emotionele waarde, maar ik ben er gewoon heel trots op en blij mee. Als ik meer tijd had pakte ik m'n hiketas en pakte ik 'm snel in met de fijnste kleren, fotoboeken en m'n scoutinguniform.

dus serieus je pakt je telefoon en je laat bv je hond jankend en brandend achter ????????

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:19

fuego3 schreef:
badeendje schreef:
Als ik echt 1 ding nog mocht pakken, en dan dus echt een ding en geen dier, dan zou ik denk ik mijn telefoon pakken. Belachelijk, want dat is totaal niet zoiets als een fotoalbum met een enorme emotionele waarde, maar ik ben er gewoon heel trots op en blij mee. Als ik meer tijd had pakte ik m'n hiketas en pakte ik 'm snel in met de fijnste kleren, fotoboeken en m'n scoutinguniform.

dus serieus je pakt je telefoon en je laat bv je hond jankend en brandend achter ????????

Lees de OP eerst eens goed :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:20

fuego3 schreef:
badeendje schreef:

Ja hoor zou ik ook doen!

Denk eens na, je snapt toch wel dat ze het zo niet bedoelt }:0

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:22

Telefoon en als het even kan mijn tas..
Mijn huisdieren mogen verbranden }> (rustig maar alleen spinnen, fruitvliegjes en andere niet genodigde huisdieren)

HorsePhoto

Re: Wat haal jij uit een brandend huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:23

Mijn knuffeleend die ik al heel mijn leven heb en overal mee naartoe neem. Heeft een zeer grote emotionele waarde voor mij

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:25

Het bandje waar de stemmen van mijn ouders nog op staan.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:26

8-) }:0

dan toch alles waar foto's op staan en laptop.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:27

Bellatrix schreef:
Het casettebandje met mijn moeders stem erop en een pluk haar van mijn moeder.

Dit vond ik zo ontroerend :(:)

Ik zou de halsketting van mijn overgrootvader meenemen. De trouwring van mijn overgrootmoeder heb ik sowieso altijd aan.
Ook het plukje haar van mijn overleden hondje en haar naamplaatje zijn me erg dierbaar.

Edit: Nikka :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:27

Mijn externe harde schijf... Met al mijn foto's erop!

EDIT: Hoewel ik nu twijfel... Ik heb een doosje met alle dierbare herinneringen erin.. Bepaalde kaarten, plukjes haar van overleden dieren, mijn eerste tand die eruitviel, halsbandjes van overleden dieren, brieven die mij in de loop der jaren geschreven zijn.. Agenda's van vroeger.. Paar papiertjes van toen ik op de middelbare zat en daar stiekem op schreef met vrienden tijdens de les.. Posters of tickets van concerten met handtekeningen erop, een krantenknipsel met een gedichtje van mij die gepubliceerd was toen ik een jaar of 10 was.. Bandjes met mijn opa's stem erop, die mee zingt met psalm liederen.. Niet dat hij kan zingen, maar toch :+ En nog heel wat meer. Is toch ook behoorlijk dierbaar.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-09-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:28

fuego3 schreef:
badeendje schreef:

''En dan dus echt een ding en geen dier''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:28

Heb bijna geen foto's op mijn kamertje op de groep dan is het mijn laptop en kussen vol met kleren hoe raar het ook klinkt heb al weinig kleren en heb verder naast mijn laptop niks dierbaars de tv is te groot om mee te nemen

Wel is het lastig om iedereen uit bed te krijgen dus ik help de begeleiding om alles eruit te krijgen en veilig buiten te zetten al hangt mij leven ervanaf.. , de jongste kan niet uit zijn kamer en ze moeten naar beneden voor de deurkruk in de tussentijd kan het gebouw al in as liggen

Edit : heb hele dierbare foto's van mijn moeder haar jeugd en ouders in een doos die moet ik maar eens opzoeken en op grijpbare positie leggen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:32

cd/dvd's/laptop met de foto's van mijn zoontjes
daarna misschien mijn albums.
albums van de kids niet direct want als ik de dvd's heb heb ik alle foto's

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:39

De laptop omdat hier al mijn foto's op staan.
De rest is vervangbaar :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:44

LadyMadonna schreef:
(...)
Je huis staat in brand:(...)
Brand los!

:')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:58

Ik zou ook mijn laptop meenemen, volgens mijn vriend ben ik ook getrouwd met dat ding dus moet er niet aan denken hem kwijt te raken met alles erop :P oja en mijn camera ligt er bovenop, dus die ook :P

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:59

Mijn beer, die heb ik van m'n opa en oma gekregen (leven overigens *gelukkig* nog) en die is mij zo veel waard!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:10

ik zou mijn laptop tas mee nemen. foto's zijn hopelijk ingescand.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:12

wel een goed onderwerp om even stil bij te staan!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:14

mijn usb sticks die staan vol met fotos

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:16

mijn teddybeer die ik sinds mn geboorte heb

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:17

Ik zou toch gaan voor mijn telefoon(+oortjes), laptop (met alle foto's erop en mijn lieve knuffeltje (draag ik al sinds mijn geboorte met mij mee.). :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:28

Voor het geval brand heb ik m'n belangrijkste data (vooral foto's) op een schijfje in de kluis liggen, dus die overleven het wel. Zo handig dat foto's tegenwoordig allemaal digitaal zijn/te digitaliseren zijn. Zo'n klein schijfje past makkelijk in een klein kluisje. Wellicht een tip voor de mensen voor wie hun foto's erg dierbaar zijn.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:03

Ik heb eigenlijk geen idee... Ik ben niet echt gehecht aan spullen. Denk dat ik voor iPod + lader zou gaan, dan is het niet zo stil.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:21

Mijn tas. Lijkt me drama als je niks meer hebt en dan ook eerst nog ff nieuwe pinpas, nieuwe id pas, paspoort, rijbewijs, autopapieren etc moet gaan aanvragen. Die wil ik er graag uithebben!

Foto's staan automatisch allemaal op een veilige back up, dus daar ben ik niet bang voor.