Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:33

Ik heb helaas wel meer gezien dat dokters in hun opleiding blijkbaar niet echt leren om te communiceren of dat toch tijdens hun beroep helemaal vergeten hoe dat moet...veel zijn alleen maar bezig met medische begrippen en denken helemaal niet 'hoe zou de patiënt zich erbij voelen?'. Ik kan me ook goed voorstellen dat als je zowat te horen krijgt "ja mevrouw we kunnen nu nog niet beginnen, u moet eerst 30 kilo afvallen veel succes en hopelijk tot een volgende keer!" dat je ook iets hebt van "Pardon?"

Maar veel succes TS, ik hoop dat het je lukt en ik hoop nog meer dat het zo misschien zelfs nog natuurlijk kan gaan :D .

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:07

Er zal ook vast een reden zijn waarom je op het gewicht zit waar je nu zit. Afvallen zal dan ook meer inhouden dan: minder eten/meer bewegen.
Zeker om 30 kilo af te vallen, dat is niet niks. In het begin val je 'gemakkelijk' af, opgegeven moment went je lichaam en zul je dus nóg harder moeten werken.
Heb je ook hulp bij het afvallen TS? (Diëtiste, personal trainer die weet welke oefeningen je het beste kan doen, psycholoog die helpt met het emotionele aspect etc. Uiteraard hoef je niet persé een heel team bij elkaar te halen, maar wel hetgeen jij nodig hebt)

Joltsje

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:32

Vervelend ts. Zo'n reactie.

Mag ik de brutale vraag stellen hoe groot je bent en wat je weegt?

Verder begrijp ik dat het heel moeilijk is. Maar begrijp de reacties hier ook wel. Je zult tijdens de zwangerschap nog meer aankomen en dan loop je risico op complicaties.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:39

Ha ts, erg vervelend dat het ziekenhuis je verder ook geen tekst en uitleg heeft gegeven.
Ik snap goed waar je staat, ik wil ook graag wat afvallen, wij willen binnenkort ook gaan voor gezinsuitbreiding en ik wil daarom voor mezelf en voor ons toekonstige kindje ook graag wat kilos kwijt. Maar het is moeilijk he! Kop op! Je bent al redelijk op weg met je 8 kilo!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:43

Uitleg mag inderdaad wel, maar niet ieder ziekenhuis is daar even handig en praktisch in. Sommige hebben geen idee hoe ze het beste met patienten om kunnen gaan.

Ik snap best dat je je daar kwaad om maakt, als het zo rauw op je dak komt. Echter vragen zij van jou écht geen perfectie.
Je bent een mooie meid hoor, en ik denk dat je een hele gezellige moeder zou zijn! Maar om je zwangerschap goed en veilig uit te dragen zul je inderdaad af moeten vallen. Hartstikke top dat je daar al mee bezig bent, maar zoiets is niet in 1 week gebeurd en dat weet je zelf ook (gelukkig maar, anders was het ook niet gezond!) en dus gaat het ziekenhuis ook niet alvast beginnen ook al ben je aan het afvallen. Ik snap het ziekenhuis daarin ook wel hoor. Goed, ze hadden inderdaad meer uitleg mogen geven en iets tactvoller mogen zijn, maar een plaatje van perfectie vragen ze zeker niet. Ze willen alleen jou en je toekomstige baby graag gezond houden omdat er dalijk een heel team van dokters hun stinkende best doen om jou te geven waar je al die tijd al je best voor doet met je man/vriend: een kindje. Alleen kunnen ze nu dus zo weinig doen en daarom is dit hun advies. Ik zou jezelf er niet op instellen dat je binnen nu en 3 maanden ineens wel geholpen wordt in het ziekenhuis omdat ze gewoon niet gaan kiezen voor gevaar voor jouw of je baby's gezondheid. Gewoon goed blijven eten en blijven bewegen en weet waar je het voor doet en dan komt dat echt wel. En kwaad maken kan, maar dat is zo zonde van je energie! Dan kan je beter gaan hardlopen of andere oefeningen doen. Als je je gefrustreerd voelt, ga dan die frustratie eruit sporten. Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Jij bent van je frustratie af en je bent nog bezig met afvallen ook. Is vanuit mijn kant makkelijk praten dus of je het aanneemt is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar ik denk dat je daar veel meer mee bereikt!

Succes, hopelijk zien we binnenkort topics waarin je trots kan vertellen dat ze de behandeling gaan starten omdat je op het goede gewicht zit!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:57

Het meesten is wel gezegd!
Ik wil je heel veel succes wensen!!! Het gaat je lukken, met dit doel voor ogen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:02

kyara1989 schreef:
Val eerst maar is 30 kilo af (heb nog nooit zo licht gewogen als hun zouden willen, en is dus zo goed als niet haalbaar).

Nou TS, ik hoop niet dat wat je hierboven schrijft waar is want dan heb ik diep medelijden met je moeder...

Kom op... Zoals als vaker aangegeven, denk niet aan die 30 kilo maar in kleinere doelen.
Als je nu al in je OP stelt dat het nooit gaat lukken dan is de kans van slagen niet erg groot.
Je weet nu de reden waarom ze in het zkh willen dat je afvalt dus meid, ga ervoor!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:20

En dat de kans dat je op de normale manier zwanger wordt een stuk groter is. Lijkt me stuk fijner als hele ziekenhuis traject

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:50

kyara1989 schreef:
Ja indd dat is ook het geen dat me kwaad maakte afvallen wist ik dat dat moest en was der ook al mee aan de slag maar ja... Een beetje uitleg mag wel toch???

als ze je in het ZH idd een mededeling geven en klaar, zonder uitleg etc, dan snap ik heel goed dat je er boos door word :j
je sleept de kg's niet voor de leut mee (trust me, i know, heb er ook nog wel een aantal over ;) )

probleem met overgewicht is idd al dat vruchtbaarheid nog al eens minder is/word , vrucht vasthouden kan moeilijker worden en als je naar de behandelingen gaat kijken, de kg's die je meedraagt zijn leidend voor de hoeveelheden medicatie die je moet innemen/spuiten.
iemand met flink wat kg's te veel , moet dus flink wat meer medicatie nemen dan iemand die dichter bij een gezond gewicht zit.
maar die medicatie brengt wel gewoon bijwerkingen mee, die door grotere hoeveelheden gebruiken, ook weer pittiger kunnen zijn.
al met al , het is gewoon echt veel beter voor jouzelf, voor een eventuele behandeling en voor het toekomstige spruitje dat die kg's er af gaan.
dat is zwaar, absoluut en het is keihard werken , maar je weet wel waar je het voor doet :j
ik wil je in ieder geval succes wensen en ik las al wat goeie tips hierboven
het opdelen in kleinere doelen bijvoorbeeld, dat maakt het allemaal veel overzichtelijker voor je en maakt het ook minder overweldigend... 1 kg per week, is heel wat prettiger om mee te werken dan 30 kg op die en die datum
hele dikke knuf in ieder geval :(:)

en idd, het zou ook zomaar kunnen dat als je op een gezonder gewicht zit, je opeens spontaan zwanger raakt , er zijn echt wle gekkere dingen gebeurt ;)

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 21:16

Ja dat is natuurlijk ook wel te hopen dat het dan uit zich zelf gebeurd! Maar wat mensen zeggen ja je bent niet voor niets zo aan gekomen... Nee dat klopt maar het is helaas niet door het eten gebeurd maar door wat andere dingen (vind ik dan weer net wat TE prive om hier neer te zetten) Maar goed meer als ons best kan ik niet doen! Maar bedankt allemaal voor de steun en tips zijn altijd welkom :)!! Hoe jullie het gedaan hebben enzo altijd erg prettig om verschillende dingen te horen :)!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:23

ik ben 57 kg afgevallen door koolhydraat arm, niet eens koolhydraatloos, te eten. die kgs zijn er ook nooit meer aangekomen en t gaat behoorlijk snel. woog ruim 125 kg, nu weer maat 38/40. Het is echt niet onmogelijk :)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:35

kjoetie schreef:
ik ben 57 kg afgevallen door koolhydraat arm, niet eens koolhydraatloos, te eten. die kgs zijn er ook nooit meer aangekomen en t gaat behoorlijk snel. woog ruim 125 kg, nu weer maat 38/40. Het is echt niet onmogelijk :)

Ook hier een succesverhaal met koolhydraat arm. Ik ben nu 35 kilo afgevallen en ga voor de 40 :). Als je koolhydraat arm eet honger je jezelf niet uit, je mag erg veel eten, je moet alleen opletten wat.

Je bent al 8 kilo kwijt, dan kan de rest er ook af als je ervoor vecht, zeker als je zo'n mooi doel voor ogen hebt, een kindje! <3
De overige 22 kilo kun je binnen 10 maanden kwijt zijn zonder idioot streng te gaan diëten. Zoek een leuke coach die je helpt en adviseert en de kilo's zullen er vanaf vliegen hoor :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:41

Bedenk ook dat het niet alleen om de zwangerschap gaat, maar ook voor daarna... ik denk dat het verliezen van een ouder, door overgewicht, heel heel erg is namelijk.

Zorg dus echt dat je goede begeleiding hebt, want juist omdat je zegt dat je niet zomaar bent aangekomen, daar gaat het om. Het probleem aanpakken waar het daadwerkelijk zit, op het moment dat dat namelijk niet wordt aangepakt zul je weer terugvallen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:56

Een vriendin van me zit in een soorgelijke situatie. Ook zij heeft de moed verzamelt om hulp te zoeken en kreeg te horen dat ze eerst moest afvallen vanwege overgewicht. Ergens begrijp ik het wel, maar het is natuurlijk wel confronterend om te horen. Overigens berichtte zij me gisteren dat ze inmiddels genoeg is afgevallen en met het traject kan beginnen. Dus waar een wil is, is vaak ook echt wel een weg :) Succes!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:05

Pfft moeilijk hoor, ik heb in je profiel gespiekt en het viel me vooral op wat een prachtige paardjes daar staan!!!

Afvallen is niet makkelijk maar ik denk dat je het jezelf nooit zou vergeven als je de zwangerschap niet kunt uitdragen door je gewicht. Ik denk dat er bijna geen betere motivatie is en wie weet vind je het wel heerlijk om een lichtere versie van jezelf te zijn. Bovendien zal niet alleen de zangerschap makkelijker zijn (en beter te harden voor je gewrichten bij het weker worden van de spieren) maar ook de tijd daarna want dat wordt ook sjouwen en veel lichamelijke arbeid om voor de spruit te zorgen.

SUCCES want je kunt het!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:09

Ik vind het eigenlijk wel logisch. Gezondheidszorg wordt steeds duurder voor iedereen en de vergoeding voor KI en IVF zie ik toch wel als een luxe. Als je dan mensen hebt die waarschijnlijk wel zwanger kunnen worden als ze wat afvallen vind ik dat een prima plan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:25

Jessix schreef:
Ik vind het eigenlijk wel logisch. Gezondheidszorg wordt steeds duurder voor iedereen en de vergoeding voor KI en IVF zie ik toch wel als een luxe. Als je dan mensen hebt die waarschijnlijk wel zwanger kunnen worden als ze wat afvallen vind ik dat een prima plan.

Als je goed gelezen had is het niet TS die vruchtbaarheidsproblemen heeft, maar haar vent ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:31

Sassol dat staat er maar dat wil niet zeggen dat het daar aan ligt. het punt blijft dat overgewicht de zwangerschap bemoeilijkt.

Mijn zus is twee jaar bezig geweest. Bij beiden geen afwijkingen gevonden behalve overgewicht. Kregen te horen dat ze moesten afvallen en met behulp van een diëtiste is dit gelukt. Voordat ze de medische molen in gingen waren ze zwanger alleen door het afvallen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:33

Sassol schreef:
Jessix schreef:

Als je goed gelezen had is het niet TS die vruchtbaarheidsproblemen heeft, maar haar vent ;)

Klopt, maar als je (zwaar) overgewicht hebt is de kans dat je zwanger wordt (ondanks dat alles normaal is) al een stuk kleiner en je hebt een veel grotere kans op zwangerschapsziektes.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:34

Sassol schreef:
Jessix schreef:

Dat heb ik gelezen. En ook dat de artsen haar aanraden af te vallen om de kans op zwangerschap te vergroten. Dus waarom zou TS dat dan niet doen?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:35

Ik zou lekker gaan afvallen en dan heb je de behandeling misschien helemaal niet nodig en is het gelijk raak. Succes! Het zal moeilijk zijn, maar je doet het voor een goed doel!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:58

Jessix schreef:
Dat heb ik gelezen. En ook dat de artsen haar aanraden af te vallen om de kans op zwangerschap te vergroten. Dus waarom zou TS dat dan niet doen?

Waar las jij dat de artsen dat aanraden om de kans op zwangerschap te vergoten? Zie dat nergens terug als reden van de artsen. Ook heb ik nergens gezegd dat TS niet zou moeten afvallen.
Las nu ook een aantal posts dat afvallen wel de kansen vergroot, wat uiteraard gunstig is als de zwemmers niet allemaal meewerken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:03

@ Sassol, ik ga geen welles/nietes spelletjes met je spelen.
Ik vind dat het ziekenhuis gelijk heeft. PUNT

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:10

kyara1989 schreef:
Ja dat is natuurlijk ook wel te hopen dat het dan uit zich zelf gebeurd! Maar wat mensen zeggen ja je bent niet voor niets zo aan gekomen... Nee dat klopt maar het is helaas niet door het eten gebeurd maar door wat andere dingen (vind ik dan weer net wat TE prive om hier neer te zetten) Maar goed meer als ons best kan ik niet doen! Maar bedankt allemaal voor de steun en tips zijn altijd welkom :)!! Hoe jullie het gedaan hebben enzo altijd erg prettig om verschillende dingen te horen :)!

Pak de oorzaak aan, dat is het effectiefste. Zoek met professionele hulp uit waar je pijnpunt zit, pas dan kun jij ook gezonder leven.

Meid, zie dit als de kans van je leven om weer gezond te worden en ook echt goed in je vel te zitten. Een betere motivatie is er niet *\o/*

Succes :)!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:12

En dan ben je zwanger en kom je weer bij je oude gewoontes terecht + de baby erbij in de buik, ben ik de enige die ziet dat er iets drastisch fout kan gaan O.O'