Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:12

Joyce_ schreef:
Ik vind dat ouders gewoon helemaal niks moeten doen om Anna te beïnvloeden. Word een beetje bang van wat ik hier lees; mag die volwassen vrouw alsjeblieft gewoon zelf bepalen hoe ze haar leven inricht?

als die grote meid geen bemoeienissen wil van ma en pa moet die grote meid maar haar eigen auto en huis gaan aan schaffen. Zolang ze op de zak van ma en pa teert vind ik dat deze zich nog mogen moeien. Het kost HEN immers geld.

Brainless

Re: Liefde maakt wel heel erg blind, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:14

Lieve TS.

Jij bent "pas" 15 jaar en zou je niet met deze problemen bezig hoeven te houden.
Zoals ik begrijp maak je je zorgen om Anna, en dat is best te begrijpen.
Ook omdat Anna haar ouders zich zorgen over haar maken.
Maar wat hier ook gezegd wordt, jij kan de situatie niet veranderen.
Dat is tussen Anna, Jim en haar ouders.

Heel veel sterkte!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:21

Ik denk dat vooral de vraag is wat de ouders/familie kunnen. Dat dit geen ideale relatie is, ook voor anna niet, lijkt me duidelijk. Iedereen wil graag een vriend die veel langs komt, gelijkwaardig is in (op zijn minst) financieel opzicht en geliefd wordt door je familie. Dat is nu niet zo, maar blijkbaar is Anna tevreden genoeg om hiermee door te gaan. Dan kan je als familie niet veel anders dan je eigen grenzen bewaken (opdraaien voor auto kosten lijkt mij grens overschrijdend en zou ik als moeder niet doen, laat Anna dan eerst maar een onderhoudsbeurt betalen en afschrijving van de auto voor ze hem weer mag lenen) en je dochter steunen en zich geliefd laten voelen. Zodat, als Anna zelf hiermee wil stoppen, ze weet dat ze terecht kan bij haar familie. Van iemand houden betekent ook, in mijn ogen, iemand helpen als diegene keuzes maakt waar je misschien zelf niet achter staat.

Als jonger zusje kan je in elk geval niet zoveel doen behalve proberen zelf niet te verzuipen in andermans problemen. Ga dingen voor jezelf doen en probeer geen kant te kiezen, daar wordt niemand beter van...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:24

Ik vind dit 2 prachtige afsluiters....sterkte en succes TS.