Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:23

Polivy schreef:
Mijn vriend vertelde dat hij weleens een winkel in ging en dan alle kookwekkers tegelijk aandeed. :')

Hahaha! Tijd terug ook gedaan met onze kinderen en mijn neefje bij de ikea, op een gegeven moment gingen die dingen af en een jongen stak net zijn hand in die bak, kreeg gelijk een pets op zijn achterhoofd van zijn pa. :o

SayaJones

Re: Wat voor kinderstreken haalde jij uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:28

Even snel;

- De muren van de douche schoonmaken met de tandenborstel van m'n zus :')
- Zeep op m'n zus haar tandenborstel doen
- Gaatjes maken in bananen met schroevendraaiers omdat ik dat een keer op villa achterwerk heb gezien. Daarna hard ontkennen dat ik er niets van wist :+

Dat zijn de dingen die ik nu herinner, nu even verder lezen :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:47

Oh ja, dat van die kookwekkers...dat vind ik nu nog steeds grappig om te doen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:07

Ik had een korst op mijn arm losgeweekt onder de douche, en die had ik op de muur geplakt en daar laten zitten, omdat ik dat zo grappig vond :')

Ik heb ook mijn moeder een keer bijna een hartaanval bezorgd. Nadat mijn broertje in het babybad was geweest, ma was hem in een andere ruimte aan het afdrogen. Toen heb ik mijn teddybeer in bad gedaan. Ma in de veronderstelling dat het bad leeg was, schrok zich natuurlijk te pletter dat er ineens iets in dreef :')

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:31

Prachtig topic, ik lig helemaal dubbel _O- :')

Vroeger was ik ook erg stout :D
Toen ik nog maar net kon lopen ging ik 's ochtends extra vroeg uit bed om stiekem naar het kippenhok te gaan. En vervolgens stal ik alle eieren en gooide ik ze kapot tegen een 'geheim' muurtje, die niemand kon vinden zogenaamd _O- Daarna ben ik weer snel in bed gaan liggen en ben ik weer verder gaan slapen :') En mijn vader zich maar afvragen waar toch al die eieren waren gebleven _O-

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:09

Wit "tegelzand" stelen van de buurman voor in mijn zandbak..... :) :)

En ballen tegen ramen, over het gazon rennen, belletje lellen en de andere standaard streken, dus niet zoveel bijzonders gelukkig. Dat kwam helaas later allemaal pas. :\

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:20

Gebruikte volle koffiefilters aanvullen met pindakaas,hagelslag,appelstroop en alles wat voor handen was in mams keukenkastjes en deze vervolgens bij de buren door de brievenbus proppen. De buren hadden witte tegels in de gang maar zodra ze de deur open deden niet meer :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:26

lelijke woorden op de muren schrijven in mijn slaap kamer.
naast mijn poppenhuis een boom tekenen (ook op de muur).

Mijn moeder had gel kaarsen gemaakt.. en ik gooide de gel tegen het plafond... want dat plakt zo leuk.

Op school heel ziek doen.. (delft) en toen mijn moeder op school aan kwam vanuit utrecht omdt ik zo ziek was.. op het schoolplein al om een ijsje vragen.:D goed acteren op die leeftijd is een kunst!

en nog veeeeeel meer :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:33

OWOWOW !
ik weet er nog een paar!

Een hapje uit een homp kaas eten en terug leggen, hard ontkennen dat ik het niet was geweest.
(woonde alleen met mijn mama).. Dus ja, ik kon niemand anders de schuld geven.

Danontje toetjes door de wc spoelen.
Auto sleutels in de magnetron..
-----

Mijn moeder was de douchedeur aan het schilderen en had het handvat eraf gehaald (binnenkant).
Ik vond het leuk de douchedeur dicht te doen.. mijn moeder kon er dus niet uit.

Uiteindelijk probeerde mijn moeder me wijs te maken dat ik aan de deurklink (buitenkant) moest gaan hangen, maar die viel er uiteraard ook af.

Om 6.00 sochtends kon mijn moeder door een klein douche raampje vragen aan een man die zijn hond uit lieten of hij bij de buren aan wilde bellen want zij hadden een sleutel van ons huis..
Nee zat de deur nog aan de binnenkant op de klink!

Brandweer erbij.. en zij 'ruzieen' over wie er als eerst naar binnen mocht.. want ja deze mevrouw stond onder de douche.. (waarschijunlijk hoopte ze op wat spannends ~~}> :oo )
Ik maar huilen dat ik NOOOOIT meer stout zou zijn.. als mijn moeder er maar uit zou komen!

Brandweer heeft mijn moeder bevrijd!

-----------

Mijn zebravinken geen eten geven (ze lieten van die velletjes lichen.. zo leek het of ze voer hadden)
Ze hebben het helaas daarom niet overleeft!

Mijn konijn ondersmeren met nagellak..

-----------------

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:35

Ik was vroeger echt een heel lief kind :D verder als belletje lellen kwam ik niet echt!
Terwijl mijn vriend toen hij een jaar of 3/4 was voor zo'n 5000 gulden schade heeft gemaakt. Kwam erachter dat bij het bad een tegeltje los zat en heeft toen de leidingen voor een groot gedeelte gesloopt en daarna netjes het tegeltje op zn plaats terug gedaan... ouders kwamen er een paar weken later achter toen het plafond begon te lekken en de tegels in de badkamer van de muur afkwamen :Y)

Dus als we samen kinderen krijgen dan hoop ik dat ze op mij lijken :+

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:36

Wat ik heb gedaan is verschrikkelijk :7

Ik logeerde met enige regelmaat bij mijn oma. Er stond 's avonds een potje waar je op kon plassen zodat je niet beneden naar de wc hoefde. Ik moest een keer poepen op het potje en schaamde me. Toen heb ik het potje verwisseld met een leeg potje en potje vol poep in het nachtkastje gezet :o waar mijn oma nooit keek. Weken later rook het in die logeerkamer hartstikke smerig en doorzochten ze de hele kamer naar die geur (er werd aan een dode rat gedacht) :') , maar in het nachtkastje kwam ze nooit. Wie zou daar nu iets inzetten :') ? Een week later ging het nachtkastje alsnog open en wat vonden ze: een een potje met poep van weken oud :o . Gelukkig heeft mijn oma me het wel vergeven :D

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:46

Als ik boos was trok ik de hoofdjes van mijn speelpoppen eraf ;d

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:07

Als eerste komt er deurtje bellen bij mij op. Trok altijd op met mijn toen beste vriend (basisschool buddy, we waren echt altijd samen).

Het leukste was bij het bejaardentehuis. Alle bellen zaten bij de ingang, dus aanbellen maar en blijven staan. Vonden we ENORM grappig op de 1 of andere manier.

Of bij een ander oud vrouwtje (toevallig), maar dat mens (sorry) stond bekend als een chagerijnig oud vrouwtje. Oow wat heeft die het voor de kiezen gehad, niet alleen van ons. Maar bij haar mochten we graag een sate prikker tussen het knopje van de deurbel doen, zodat hij bleef bellen terwijl wij het uitgierden achter de bosjes (uiteraard als mevrouw alweer naar binnen was).

Toen kwam de tijd van de universele afstandsbediening. Vaak mee gejat en bij mensen zitten spelen met het geluid en de zenders, teletext enz. De tijd van ons leven gehad! Zelfde verhaal met een laserlampje. Vooral die oudjes snapten het niet en wij hadden groot feest.

Of, gewoon heel stoer blijven staan bij deurtje bellen. Mensen kijken dan heel raar. 'Hallo, kan ik je helpen?' 'Nee mevrouw, ik sta hier graag'. Of 'Kan ik je helpen?' Nee. 'Maar je belde aan', ja, maar u doet toch open? Nouja, van een 10-jarige konden ze het vaak wel waarderen, maar we hebben met enige regelmaat ook erg hard moeten rennen.

De dorpsgek is ook vaak het haasje geweest, maar dan niet zozeer door ons. 'Vieze Jacob' noemden we hem, want je kon hem van een kilometer afstand al ruiken!

Mensen opbellen die haan of de haan van achternaam heetten en wanneer ze opnamen kukeleku roepen. Pff wat hadden wij een lol!

En vast nog een hoop meer, maar dit is wat ik me herinner xD

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:18

Nadat er visite was geweest 's avonds stiekem m'n bed uit en de restjes drank uit de glazen likken.
En de peukjes oproken.
En een tosti bakken midden in de nacht.
En landscape kijken, van die zweverige natuurbeelden met dito muziek er onder. Ik vond dat zo mooi dat ik 's nachts de wekker er voor zette.

Mijn irritante neefjes hadden chips in m'n bed gekruimeld tijdens een saai verjaardagsfeest.
Toen heb ik van alle visite de mouwen en jaszakken volgepropt met serpentine en pinda's.

Tijdens het vertrekken van de visite in het jassenhok gaan zitten. Zodra iemand z'n jas wilde pakken "boe" roepen. Een keer kwam iemand bijna niet meer bij van de schrik. Die dacht dat er een lijk inde kast lag.
Waar zag die persoon m'n ouders dan voor aan?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:23

In het gordijn geknipt van mijn ouders omdat ze 'stom' deden.
Stiekem lezen 's nachts in bed.
Ik wilde geen pony meer, dus die heb ik zelf (schots en scheef) afgeknipt toen ik een jaar of 3-4 was :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:23

Wat mijn moeder een keer met haar beste vriendin had gedaan (weet niet precies hoe oud ze toen waren, iig in de tienerjaren) is mensen opbellen met het volgende verhaal:

Hallo, met (voor het gemak) Miep, is Antje er ook?
Nee, hier woont helemaal geen Antje, sorry.
Ja, maar ik moet haar echt even spreken..
Maar hier woont helemaal geen Antje.

En zo had ze nog een paar keer gebeld.

Waarop mijn moeder ('Antje') dus belde naar diezelfde mevrouw,

Hallo, met Antje, is er nog voor mij gebeld?

:')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:26

Leffroi schreef:
Wat mijn moeder een keer met haar beste vriendin had gedaan (weet niet precies hoe oud ze toen waren, iig in de tienerjaren) is mensen opbellen met het volgende verhaal:

Hallo, met (voor het gemak) Miep, is Antje er ook?
Nee, hier woont helemaal geen Antje, sorry.
Ja, maar ik moet haar echt even spreken..
Maar hier woont helemaal geen Antje.

En zo had ze nog een paar keer gebeld.

Waarop mijn moeder ('Antje') dus belde naar diezelfde mevrouw,

Hallo, met Antje, is er nog voor mij gebeld?

:')

Geweldig moeder heb jij _/-\o_

Dat soort dingen heb ik ook wel gedaan :p
Random nummers intoetsen en een pizza bestellen of die mensen wijsmaken dat ze een miljoen gewonnen hadden. Heb serieus nog een keer een gast aan de lijn gehad die het geloofde }:0

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:34

Vroeger had je die reclame voor Croma, waar iemand in de supermarkt door een rek sprong, of midden op straat voor hun neus, en mensen liet schrikken met "Dag Mevrouw, wat vindt u van Croma" en die mensen zeiden dan 'nou heerlijk, tegenwoordig bakt ma net zo lekker bruin als oma'

Dat vond ik zo grappig dat ik regelmatig het centrum in ging met een of andere Croma koelkastmagneet die ik dan voor me hield en dan sprong ik zo een lunchterras op bij mensen aan een tafeltje. "Dag mevrouw, wat vindt u van Croma!" Hahaha, ik moet er nog om lachen als ik er aan denk.

Of iemand op de fiets aanhouden met een kind voorop, een kind achterop, 3 boodschappentassen, als het nét gelukt was om op te stappen en weg te rijden..." Mevrouw mevrouw" mevrouw stopt, haalt boodschappentassen van het stuur, parkeert de kinderen... Mevrouw, weet u hoe laat het is?
'Het is 15:00 kind'
En dan zeggen 'oh gelukkig, dan loopt mijn horloge toch nog goed!'

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:38

Of in alle paniek naar een fietser roepen 'uw achterband draait!'. Sommigen stapten zowaar af en toen vonden we dat het allermooist, maarja, of ze het toen meespeelden of het echt niet snapten is nu maar de vraag. Kregen ook met enige regelmaat een verontwaardigde, doch boze blik toegeworpen zo van 'heb je weer zo'n kind', maar dat was een errug leuke grap!

Of de O zo bekende portemonnee aan een visdraad grap! :')

Wat kan je als klein kind eigenlijk een lol hebben met de simpelste dingen xD

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:43

Jaaaa, die was inderdaad ook leuk!! 'Meneer meneer...uw wiel draait'. Hahaha

Of bij de slager naar binnen gaan en vragen 'slager heeft u varkenspootjes?'
Ja hoor. 'Oh, vandaar dat u zo moeilijk loopt'

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:44

Oe, en nog 1 voordat ik écht slapen ga..

Mijn vader vond vroeger dat hij een hele domme juf had. Hij had namelijk een stinkbom af gestoken in de klas en natuurlijk wist de juf direct wie de dader was. Maargoed, hij moest de klas uit (naar de schone lucht) en zij bleef stug lesgeven (in de stinkklas). Tja, moet hem daar toch wel gelijk in geven, slim was ze niet :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:48

Nou, vooruit. Niet van mezelf, maar van mn broer.

Vroeger noemde mijn moeder maandverband (in privé) k.utlappen. Heeft ze vervolgens heel snel afgeleerd.

Mijn broer (3 of 4 jaar ofzo) ging mee op boodschap en ze moest nog naar de slager. Ze deed haar bestelling en mijn broer hoorde 'varkenslappen'. Hij trok aan mijn moeders jas en vroeg, zodat de hele winkel het kon horen (er hing daar altijd zo'n doodse stilte) 'mam, moet je ook nog k.utlappen hebben?' Een verontwaardigd blik van medeklanten, maar de slager had een big smile op z'n gezicht :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 00:48

Hahahaha, dat is grappig!!!

Dan weet ik er nog een van m'n zusje.
We hebben een tante die altijd de cadeautjes 'op de keukentafel' laat liggen. Al dan niet per ongeluk.
Dus m'n moeder klaagde regelmatig dat tante Riet natuurlijk weer het cadeautje was 'vergeten'.
Wij waren klein en konden niet goed onthouden wie al die familieleden waren.
Komt tante Riet, vraagt mijn zusje 'wie is dat mam' dus m'n moeder 'dat is tante Riet'.
Zegt mijn zusje hardop 'oh, dus ú bent die tante die altijd de cadeautjes op de keukentafel laat liggen!'

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:41

Huh, ik snap die laatste niet? :+ :o?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:44

Ik heb hem ook al 4 keer gelezen zonder hem te begrijpen :+