Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:37

met veel geld kun je wel heel confortabel ongelukkig zijn :+
Maar ik ga voor de liefde.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:06

Mindim schreef:
Imala schreef:
Er word gezegd geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig.
Voor mij maakt geld zeker wel gelukkig. Niet dat ik nu veel heb, maar ik kan nu wel af en toe wat voor mijzelf kopen. Ik hoef niet meer te stressen om rekeningen. Dan word je wereld toch wat kleuriger.

Het hebben van geld heeft mij nooit pijn gedaan, mijn hart nooit gebroken, mij nooit gekwetst of voorgelogen.
Liefde daarin tegen wel.

Wat er met je geld gebeurt heb je zelf in de hand. Je kunt het een ander geven zonder iets terug te verwachten. Het is maar materialistisch.
Wat er met liefde gebeurd heb je geen controle over. Je geeft het, verwacht het terug te krijgen.
Dikke bummer als je keer op keer geeft maar niks ontvangt.

Nou dan weet ik het wel...

En dan loop je door de straten om met je geld allerlei kerstinkopen te doen, voor je zelf volgens de stelling. En dan zit je in je eentje bij de kerstboom. Je ziet andere families gezellig bij elkaar of een getrouwd stel tegen elkaar aan op de bank liggen tv te kijken. De telefoon die je makkelijk kunt betalen heeft geen nut, want je kunt niemand bellen. Nou net het scrooge verhaal. Daar zit je dan in je gouden huis, met niets.

En dat jij een slechte ervaring hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat toch en misschien zou je het ook wel heel erg graag willen?

Sociale contacten hebben of lief hebben zijn twee verschillen.
Kerst hoeft voor mij niet, nu niet, in het verleden niet. Gouden huis hoeft voor mij ook niet ;)
Slechte ervaringen hoeven niet persee, wel lessen die ik geleerd heb en dat is dat liefde niet onvoorwaardelijk is.
En dan kies ik toch liever voor een leven waarin ik mijzelf kan voorzien van alles wat ik nodig heb. En dan niet als in een dure telefoon, dikke auto, kasteel van een huis.
Liefde heb ik genoeg. Ik heb mijzelf namelijk lief en ben gelukkig met mijzelf.
Dat is belangrijker als alle liefde van anderen en al het geld wat je maar hebben kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:09

lifaya schreef:
Ik zou daarentegen wel graag met mijn ware liefde in een hutje op de hei willen wonen zonder luxe dingen als een mobiel en pc etc. Al is dat best lastig voor te stellen als fotograaf :')

Ik zou dat ook helemaal niet raar vinden, samen met mijn man ergens in Canada in de wilderness :D Hut bouwen, net zoals in die films, mwahaha. Ach ja, zo leefde men vroeger ook, leefde men van de natuur, zou op zich nog moeten kunnen. Moet ik eerst wel bij Ray Mears in de leer :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:09

Liefde, straatarm betekent niet dat je schulden hebt. Ik weet wel degelijk wat het is om nog een flink stuk maand over te hebben aan het einde van je saldo op je bank rekening maar alsnog... Ik heb een fantastische man en ik zou hem voor geen geld van de wereld ( :D ) inruilen. :) Moeilijk gaat ook, we staan er tenminste samen voor...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:11

Lieshorses schreef:
. Als ik in mijn eentje iedere avond op de bank lig zou ik helemaal gek worden.

Bevalt me prima :j

Hoe genuanceerd is het? Ik zie mensen die zonder relatie kunnen en voor geld kiezen (dat zou ik ook doen :') ) maar er zijn er die familie en vrienden erbij halen.. Wat wordt er precies bedoeld (zoals eerder ook al gevraagd is geloof ik) met de genoemde "liefde"?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:15

Cer schreef:
Lieshorses schreef:
. Als ik in mijn eentje iedere avond op de bank lig zou ik helemaal gek worden.

Bevalt me prima :j

Hoe genuanceerd is het? Ik zie mensen die zonder relatie kunnen en voor geld kiezen (dat zou ik ook doen :') ) maar er zijn er die familie en vrienden erbij halen.. Wat wordt er precies bedoeld (zoals eerder ook al gevraagd is geloof ik) met de genoemde "liefde"?

Volgens mij word iedereen die je liefhebt ermee bedoelt.
Dus partner, ouders, familie, vrienden enz.
Nu werd op mijn post ook gereageerd met dat je helemaal alleen in je dure huis zit met een gsm die je niet kunt gebruiken want je hebt niemand om te bellen dus heb het idee dat sommige het zien als, of geld en geen mens om je heen of mensen om je heen en geen geld.

Cer

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:17

Ik vroeg het me af omdat TS het heeft over 'alleen op de bank zitten', en dat schaar ik meer onder 'relatie' (ik wil niemand op mijn bank nl :') )

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:20

Ik hou ook niet van een bank delen haha. Alleen met een kat of een ander beest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:26

Geld, absoluut.

Ik ben best wel materialistisch aangelegd.
Daarnaast zou ik niet kunnen leven van bijna niets, ik vind winkelen leuk, ik houd van make-up, van parfum, van fijne douche en haarspulletjes, van lekkere ijskoffie..
dan maar gaan liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:31

Imala schreef:
Volgens mij word iedereen die je liefhebt ermee bedoelt.
Dus partner, ouders, familie, vrienden enz.
Nu werd op mijn post ook gereageerd met dat je helemaal alleen in je dure huis zit met een gsm die je niet kunt gebruiken want je hebt niemand om te bellen dus heb het idee dat sommige het zien als, of geld en geen mens om je heen of mensen om je heen en geen geld.

Dat zei ik, omdat TS dat schreef.
Lieshorses schreef:
Onder liefde versta ik ook familie etc. Niet alleen partners

Voor mij liever een leuk gezin, iemand die al al heel lang wilt en dan maar
heel kleinschalig leven. Ik snap niet hoe mensen het in hun eentje af kunnen,
ik zou dat maximaal een maand of twee volhouden.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:31

@Rebecca Dus je hebt liever je make-up dan je moeder

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:34

Maar een leven en de mensen erin bestaan niet alleen uit mensen die je liefhebt.
Ik zou prima kunnen leven zonder die mensen ( sterker nog dit heb ik een hele tijd gedaan).
Ook dan ben je niet alleen.
Had hele lieve buren, maar liefhebben was een groot woord. Evenals collega's, bepaalde familie leden, en de rest van sociale contacten.
Dus heb is maar net hoe zwart/wit je het stelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:36

Paardjes45 schreef:

Mijn moeder is 3 jaar geleden overleden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:49

Rebeccaa schreef:
Paardjes45 schreef:

Mijn moeder is 3 jaar geleden overleden.

Ik begrijp je volledig hoor. Sterkte met het verlies van je moeder.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:14

@Rebecca sorry, het spijt me heel erg. Sterkte

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:16

Dat zijn ook dingen die je niet altijd kan weten.
Mensen die voor liefde kiezen en het vreemd vinden dat sommige voor het geld gaan weten niet altijd de reden erachter.
Of vinden de reden maar vreemd of kunnen dit niet begrijpen.
Maar overal zit een verhaal achter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:49

Laat ik het anders noemen, ik snap die prachtige vrouwen niet, die met die extreem rijke lelijke griezels trouwen. Dan liever maar geen centen, dat zo'n man elke keer aan je wilt frutten, brr. Mensen doen veel voor geld helaas.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:39

Maar dan pak je ook weer een heel ander voorbeeld. Die gebruiken die kerels gewoon om het geld.
En ik denk dat die mannen zich er zeer zeker van bewust zijn. Die laten zich op hun beurt gebruiken in ruil voor een prachtige (vaak) jongere dame.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:10

aangezien ik heééél goed alleen kan zijn,doe dan maar het geld :j

met een stel honden om mij heen kan ik echt 100% gelukkig zijn :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:12

Honden horen ook bij liefde, niet bij geld

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:13

Zolang ik dieren, familie en vrienden heb, voel ik me gelukkig, ik hoef verder niks meer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:16

als je veel geld hebt mag je er dan niets mee doen??alleen naar kijken ofzo?

ik hoef geen groot huis,oid,geen luxe dingen,gewoon klein huisje met voldoende land is genoeg...wat moet je anders met de vraag geld of liefde?

dan mag je ook geen mooie auto kopen,omdat je er mss wel van kan "houden"

beetje rare vraagstelling dan..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:23

Dieren kun je kopen, mensen niet. Dieren horen eigenlijk bij allebei, ze geven veel liefde en je kunt ze kopen. Vrienden, familie en je relatie kan je niet kopen. Dat wil ik eigenlijk zeggen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:39

Bwa, sommige mensen kun je ook kopen hoor :D . En dan heb ik het niet alleen over prostitutie, maar je moest eens zien hoeveel meer mensen plots "vriend" met je willen worden als je in een rijke villa woont en niet in een sociale huurwoning...
De jongen waar ik het over had in mijn eerste bericht, daar heb ik nooit iets mee gewild en de prille vriendschap die er was is ook heel snel bekoeld, omdat ik hem gewoon echt niet leuk en niet bij me vond passen. En op school had die jongen ook maar heel weinig mensen die met hem omgingen, beetje het buitenbeentje. Maar op zijn verjaardagsfeest, daar stond iedereen te dringen om naar toe te mogen en waren ze plots allemaal zijn vriend. Hij had een lekker groot zwembad...
Natuurlijk komen ze dan niet voor jou, maar je hebt ze wel bij je en je hebt hun gezelschap voor zolang je dingen kunt schenken en organiseren. Dus met geld kun je misschien niet hun echte liefde kopen maar je vindt vaak wel mensen die je maar al te graag gezelschap houden in je luxe en desnoods wel even willen doen alsof ze je boeiend vinden.

En het gebeurt vaak dat dit ook in een relatie telt. Er zijn nog altijd vrouwen en mannen die bij hun partner eerst denken "oh, die heeft een goed beroep en een hoog loon, daar ga ik het goed hebben". Een beetje het principe van zo'n jong blond poppetje die bij een rijke zakenman van 70 of ouder gaat wonen, je maakt mij veel wijs maar niet dat dat uit liefde is :D .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:00

Da's een hele simpele keuze: liefde :j

En dan (samen) de schouders er onder om fatsoenlijk het hoofd boven water te kunnen houden :)