Maar ik ga voor de liefde.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mindim schreef:Imala schreef:Er word gezegd geld maakt niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig.
Voor mij maakt geld zeker wel gelukkig. Niet dat ik nu veel heb, maar ik kan nu wel af en toe wat voor mijzelf kopen. Ik hoef niet meer te stressen om rekeningen. Dan word je wereld toch wat kleuriger.
Het hebben van geld heeft mij nooit pijn gedaan, mijn hart nooit gebroken, mij nooit gekwetst of voorgelogen.
Liefde daarin tegen wel.
Wat er met je geld gebeurt heb je zelf in de hand. Je kunt het een ander geven zonder iets terug te verwachten. Het is maar materialistisch.
Wat er met liefde gebeurd heb je geen controle over. Je geeft het, verwacht het terug te krijgen.
Dikke bummer als je keer op keer geeft maar niks ontvangt.
Nou dan weet ik het wel...
En dan loop je door de straten om met je geld allerlei kerstinkopen te doen, voor je zelf volgens de stelling. En dan zit je in je eentje bij de kerstboom. Je ziet andere families gezellig bij elkaar of een getrouwd stel tegen elkaar aan op de bank liggen tv te kijken. De telefoon die je makkelijk kunt betalen heeft geen nut, want je kunt niemand bellen. Nou net het scrooge verhaal. Daar zit je dan in je gouden huis, met niets.
En dat jij een slechte ervaring hebt, wil niet zeggen dat het niet bestaat toch en misschien zou je het ook wel heel erg graag willen?

lifaya schreef:Ik zou daarentegen wel graag met mijn ware liefde in een hutje op de hei willen wonen zonder luxe dingen als een mobiel en pc etc. Al is dat best lastig voor te stellen als fotograaf
Hut bouwen, net zoals in die films, mwahaha. Ach ja, zo leefde men vroeger ook, leefde men van de natuur, zou op zich nog moeten kunnen. Moet ik eerst wel bij Ray Mears in de leer
) inruilen.
Moeilijk gaat ook, we staan er tenminste samen voor... 
Lieshorses schreef:. Als ik in mijn eentje iedere avond op de bank lig zou ik helemaal gek worden.

) maar er zijn er die familie en vrienden erbij halen.. Wat wordt er precies bedoeld (zoals eerder ook al gevraagd is geloof ik) met de genoemde "liefde"? Cer schreef:Lieshorses schreef:. Als ik in mijn eentje iedere avond op de bank lig zou ik helemaal gek worden.
Bevalt me prima
Hoe genuanceerd is het? Ik zie mensen die zonder relatie kunnen en voor geld kiezen (dat zou ik ook doen) maar er zijn er die familie en vrienden erbij halen.. Wat wordt er precies bedoeld (zoals eerder ook al gevraagd is geloof ik) met de genoemde "liefde"?

) Imala schreef:Volgens mij word iedereen die je liefhebt ermee bedoelt.
Dus partner, ouders, familie, vrienden enz.
Nu werd op mijn post ook gereageerd met dat je helemaal alleen in je dure huis zit met een gsm die je niet kunt gebruiken want je hebt niemand om te bellen dus heb het idee dat sommige het zien als, of geld en geen mens om je heen of mensen om je heen en geen geld.
Lieshorses schreef:Onder liefde versta ik ook familie etc. Niet alleen partners
Voor mij liever een leuk gezin, iemand die al al heel lang wilt en dan maar
heel kleinschalig leven. Ik snap niet hoe mensen het in hun eentje af kunnen,
ik zou dat maximaal een maand of twee volhouden.
. En dan heb ik het niet alleen over prostitutie, maar je moest eens zien hoeveel meer mensen plots "vriend" met je willen worden als je in een rijke villa woont en niet in een sociale huurwoning...
.