Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Re: Bindingsangst in een relatie van 6 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 10:48

Dat gevoel krijg ik ook meer en meer Dr Jekyl and Dr Hyde... Heel raar. Aantrekken en afstoten. Lief zijn en dan gemeen.
Gisteren een gesprek gehad met hem. Eerst loog hij over zijn date, maar toen hij doorhad dat ik het echt wist was hij semi-eerlijk erover. Hij zei dat hij de laatste tijd het gevoel had dat het gras groener is aan de overkant, dat hij nieuwsschierig werd hoe het zou zijn met andere meisjes. Maar tijdens zijn date (die hij overigens zo niet benoemd...) merkte hij algauw dat bij mij alles vertrouwder en fijner aanvoelt.
Dat was het dus niet gisteren.
Plots zei hij dat hij al 5 jaar twijfelt?? Sinds de moment dat hij mijn ring gaf om mij te vragen bij hem te komen wonen, had hij al de ingesteldheid 'ik weet niet of dit ergens naartoe gaat, maar we zullen wel zien'. Goh, 5 jaar van mijn leven 'afgepakt' omdat meneer niet goed wist wat hij wilde?

Hij zegt dat hij steeds twijfelde, maar dat het telkens terug goed kwam omdat we het zo fijn hadden. En dat hij daarom zolang gewacht heeft.
Ik vroeg hem of hij nu geen twijfels meer had nu het hoge woord eruit is... "ik ben er 100% zeker van dat we nu beter stoppen, dat het nu niet gaat. Maar ik twijfel of ik over 6 maanden geen spijt krijg en of we dan terug kunnen proberen?".
Ehm... Neen!
Ik ben inderdaad een kamertje voor hem waar hij de deur op een kiertje houdt. Mocht zijn beslissing nu foutief uitpakken, dat hij toch ergens terecht kan.
Hij zei dat hij volledig in de knoop zit met zichzelf en vroeg mij of we nog eens konden praten, want 'hij had er nood aan'.

Hij gaf toe dat hij tegen iedereen behalve me mij erg vriendelijk is, dat hij dat beseft dat hij stout is geweest. Maar dat hij er niet aan kan doen. Zijn gevoelens zijn weg. Hoewel hij 5 minuten later zegt dat als hij me nu zag hij terug beseft dat hij me graag ziet.

Hij zei me wel dat hij het niet leuk zou vinden mocht ik nu al beginnen daten, dat zou hem pijn doen. Maar over zichzelf, geen woord. Ik mag in de toekomst ook niets beginnen met iemand dat hij kent zegt hij. Heb ik toch even duidelijk gezegd dat dat mijn zaak is, dat hij zich daar niet hoeft in te moeien.

Wat een geval zeg. Ik ben nog even vriendelijk tot alles is afgesloten, zodra ik mijn geld heb ben ik weg.

Kinke, wat een rot geval had jij ook aan de haak zeg!! Gelukkig heb ik toch wat hoop dat er niet enkel losers rondlopen op deze aardbol :)

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:00

Wat je zegt, hij houdt de deur op een kier voor als hij spijt krijg (en ik krijg het idee dat hij heel erg spijt zal gaan krijgen) Nou laat hem dan maar lekker in zn sop gaar koken!
Dat is erg rot naar jou toe, dat moet je op je hart trappen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:05

Dat was bij mij dan gelukkig niet zo, dat ik reserve was ;) Hij maakt het wel erg bont zeg, eerst zeggen dat je al 5 jaar twijfelt en dan een balletje opgooien of je misschien op de reservebank wil voor over 6 maanden. Dat soort dingen vond ik ook zo zwaar. Mijn ex zei: "ik weet niet of ik ooit van je gehouden heb"...en in dezelfde zin "ik ga niet bij je weg omdat je dik bent hoor' en 'kunnen we vrienden blijven"? WTF??!! Wat denk je nou zelf loser???!!!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 11:18

Hij maakt het inderdaad bont ja. Iedereen kijkt er zo van op.
Zijn vrienden staan zelfs niet achter zijn beslissing, weet ik van de vriendinnetjes :). Dat voelt wel goed, bevestiging (van zelfs zijn vrienden) dat ik ECHT NIKS verkeerd heb gedaan.
Dat zegt hij ook: ik kan niets, maar ook niets verkeerd van je zeggen.

Op het einde zei hij me dat hij de laatste tijd het gevoel had dat ik z'n grote zus was. Dat de routine van werken, eten, winkeltje spelen, thuis zitten in de week en in het weekend leuke dingen doen, hem begonnen te vervelen.
Ik vroeg hem of hij het nu leuker vond dan: 5x frieten eten op 4 dagen tijd, eigen was doen, niemand dat het huis proper houdt. Of hij dan liever een meisje heeft dat niet zorgt voor eten enz. Nee natuurlijk niet, dat wilde hij ook niet.
Nou ja, voor mij is lekker koken ook een vorm om te laten zien dat je iemand graag ziet; niet persé dat ik een moeder rol wil opnemen hoor!

In ieder geval, his BIG loss, daar ben ik van overtuigd :). En over 6 maanden, lach ik eens fijn in mijn handjes (of is dat stout van mij? :) )...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:36

Altijd allemaal makkelijk gezegd. Denkt hij dat hij dat bij een ander niet gaat hebben? Ja op een bepaalde moment komt er een routine in een relatie en dat is net altijd even leuk of spannend. Heb dan het lef om eens iets helemaal anders te doen en terug wat spanning er in te brengen. Denk eerder dat dit weer zo een soort excuus is om zijn gedrag uit te leggen.
En ja die verliefdheid is over, die leuke spanning maar als je je goed voelt bij iemand. Iemand waar je goed mee overeenkomt, waar je eens goed kan tegen zagen en die je nog gelijk geeft ook... ook dat is belangrijk in een relatie.
Maar ach, denk dat dit verspilde moeite is bij hem. Dat krijg je niet meer uitgelegd. En trouwens, als ik het zo lees, denk ik dat dit voor jou de beste oplossing is.
Jij mag gerust eens in je handjes lachen. Jij gaat hier het beste uitkomen hoor.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:37

Ik lach met je mee en ben het eens met de bovenstaande reactie
Ik vind hem behoorlijk sneu bezig... Gelukkig hou jij je hoofd omhoog :)

CvDartel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:04

Heel veel sterkte TS!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:30

Ik heb het hele topic gelezen, wat een verhaal. Ik wil je veel sterkte wensen. Y;(

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:51

Wat een heftig verhaal zeg .. en goed bezig TS :)

Wat mij opvalt is dat hij, in tijden van twijfel, gaat praten met vrienden en familie. Het geeft mij de indruk alsof hij onzeker is en niet zelf een mening kan vormen. Eerst A en daarna B. Buiten zijn verleden klinkt hij ook erg onzeker, alsof hij niet zelf kan beslissen /wat/ hij wil.

Ik hoop dat het volgende exemplaar dat je aan de haak slaagt een man met ballen is, eentje die zeker is van een ding: dat hij 100% voor jou gaat!

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 22:20

Wat rot zeg, nu begint hij overal een ander verhaal de wereld in te sturen, aan zijn vrienden die ik ook ken van zien. Hij zegt blijkbaar overal dat ik zo graag wilde trouwen en kinderen moesten snel komen. Wat hij tegen niemand zegt is dat HIJ in juni zegt verloofd te willen Zijn, dat HIJ zei om te stoppen met de pil.
Hij doet me overal wanhopig lijken , ik word er lastig om.
Tegelijkertijd zit hij mij te zeggen welke van zijn vrienden hij denkt dat goed bij me zouden passen en vraagt hij of ik al andere mannen heb ontmoet.
Vandaag belde hij me twee keer, om te vragen hoe het ging en wat ik aan her doen was. Zo'n telefoontje precies alsof we nog een koppel zijn en dat terwijl ik nooit nog zelf SMS of bel.
En verder gaat hij de hele tijd op stap, tot 5u 's ochtends om dan alles onder te kotsen in de badkamer. Ik hoop hier echt snel buiten te kunnen, dit is echt niet leuk :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:49

Jeetje zeg wat een rare wending ineens... Ik had nog niet eerder gereageerd maar wil je nu echt even laten weten dat ik je veel sterkte wil wensen! Kun je niet tijdelijk bij ouders/vrienden terecht?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:49

Wat een kl**tzak, blokkeer zijn nummer en laat hem zelf de rotzooi opruimen, kun je niet ergens anders gaan wonen(ouders of zo) Lijkt me dat hij de weg goed kwijt is en er alles aan doet om de zielige piet te spelen. Ik neem aan dat jij ook de mailadressen van jullie gezamenlijke vrienden hebt, stuur ze allemaal een korte maar duidelijke mail met uitleg waarom jullie relatie beeindigd is en laat het daarbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:50

Ivm geldzaken en dan spreek ik (helaas) uit ervaring: zorg als de bliksem dat jullie geen enkele gemeenschappelijke rekening meer hebben, en ook geen toegang of volmacht meer tot elkaars kaarten. Zolang hij dat nog heeft kan hij je gewoon wettelijk toegelaten plunderen. Zet hij jullie rekening in het rood en vertrekt hij met de noorderzon zonder te tekenen voor opzeg van die rekening (daarvoor moet je beiden aanwezig zijn) dan mag JIJ op je eentje de kosten ophoesten. In mijn geval hadden we de rekening beiden afgesloten, maar de ex had ergens anders nog schulden gemaakt van een paar duizend euro voor die datum waar ik niet van wist (en dat werd pas nadien afgehouden, soort visa zeg maar). Hij had verder geen rekening bij die bank, ik had er mijn persoonlijke spaarboekje sinds ik kind was. De bank heeft daar doodleuk zonder pardon alles van afgehaald en me toen op de zwarte lijst willen zetten voor wanbetaler. Die lijst hebben ze nooit doorgevoerd omdat ze niet zonder toestemming geld mogen afhalen én omdat nadien bleek dat ze ook onze geblokkeerde kaarten niet geblokkeerd hadden... Foutje van hun kant, sorry mevrouw. Maar mijn geld heb ik nooit meer terug gezien.

ik ga binnenkort ook samenwonen met mijn vriend, en we zijn nu ook aan het rondkijken voor een gemeenschappelijke rekening. Daarvoor kiezen we bewust geen bank waarbij we al zijn aangesloten met een eigen rekening, om dit soort dingen te vermijden. We gaan ook alles op papier laten zetten waarschijnlijk, maar hoe en wat moeten we nog bekijken (wettelijk samenwonen, trouwen, feitelijk samenwonen met een contract...). Ik trek ook in bij hem in zijn huis en zeg mijn huurhuis op. Gaat het mis dan kan ik terecht in het 2e huis van mijn moeder. Mijn oma woont er nu nog, maar die staat op de lijst voor een bejaardentehuis. Nadien wil mama dat huisje niet verhuren, dus ik kan daarheen indien nodig.

Mijn ex was ook al aan het daten toen we nog samen waren. We waren 2 weken uit elkaar toen ze ginds al woonde en ze was gelijk zwanger. In het begin waren we water en vuur, na een paar jaar nam ze weer contact op. Om me te bedanken dat ik haar indertijd mijn verhaal had verteld, want hij deed nu exact hetzelfde bij haar...
Nop, ik ga niet meer samenwonen wanneer niet alles op papier geregeld is. Hij mag geen aanspraak maken op mijn spullen, maar ik wil ook zelf geen enkele aanspraak maken op de zijne. is gewoon het makkelijkste.

Ik zou niet uit het huis gaan tot je wat anders hebt, wettelijk gezien MAG je daar ook blijven dacht ik. Anders durft hij vast nog dezelfde dag de sloten veranderen voor al je spullen eruit zijn, of je treft ineens een andere snol aan in jouw kamerjas...

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 16:31

Voorlopig ga ik hier niet weg, dat plezier gun ik hem gewoonweg niet om hier dates te ontvangen in mijn eigen huis (zolang het nog van mij is!). Dan maak ik het hem liever moeilijk en moet hij met z'n snollen maar elders gaan. Daarbovenop zitten mijn poezen hier en die wil ik zo lang mogelijk in hun eigen omgeving houden.
Ze gaan sowieso over een tijd mee naar m'n ouders en dan misschien nadien terug verhuizen naar iets van mezelf..
Wil ze ook niet teveel stress bezorgen. Als merk ik wel dat ze dit ook voelen. Onze kater met binnenplas problemen (in het verleden volledig opgelost) begint terug opnieuw in huis te plassen als hij stress voelt. Arm beest.

Hij zit nu bij de notaris. Straks hebben we afspraak op het gemeentehuis om ons wettelijk samenwonen te ontbinden in feitelijk (omdat mijn adres hier nog staat, maar dan heb je niks meer in het echt te maken met elkaar).
Dan is het de beurt aan de bank, om daar de rekeningen te splitsen. Mijn spaargeld had ik sowieso op mijn eigen bang gehouden. Het enige wat er nu nog gemeenschappelijk is, is een rekening waar in augustus onze lonen op zijn gestort, verder niets.
Dan kan hij terug zijn VISA kaart gaan gebruiken zoals voorheen, zonder dat ik er iets aan overhoud (in het verleden serieuze bedragen over de bank gegaan omdat meneer het nodig vond om veel geld uit te geven bij het uitgaan..). Maar goed, dat wordt dus zsm geregeld.

Vakekaj: heeft die nieuwe vriendin de baby dan gehouden? Wat een snul had jij toen ook seg! Heb je daar in komende relatie moeite mee gehad om mannen nog te vertrouwen of dergelijke? Mij lijkt dit momenteel erg moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:06

Ik heb het daar ontzettend moeilijk mee gehad, al heb ik nadien weer samengewoond met iemand maar daar bleef alles apart, ook adres werd niet bij mij gezet. Hij woonde officieel nog in het huis van zijn pa, oa ook wanneer moest het misgaan, dat het dan gewoon spullen bijeenrapen was voor hem en klaar. Is ook prima gegaan toen, wel wat ruzie gehad bij het uiteengaan maar over de verdeling en en geld was alles gewoon glashelder. De ruzies kwamen eerder omdat hij in de knoop zat met zichzelf en de mensen waar hij mee omging (reden van de breuk ook) en die zich ook daarin wilden bemoeien. Intussen is dat uitgepraat en horen we elkaar nog regelmatig :)

Ik zou NU al het geld wat nog over is van jouw loon al naar je spaarrekening doorsluizen. Zolang je niet getekend hebt bij de bank heeft hij daar immers nog steeds toegang toe, en kan hij zonder pardon alles opmaken of naar zijn eigen spaarboekje overzetten. Als je homebank hebt, doe dat onmiddellijk, nu direct. Wanneer je naar de bank gaat moet dat immers verdeeld worden en aangezien je dan feitelijk samenwoont en niet meer wettelijk kan hij de streek uithalen "da's allemaal van mij" en anders weigeren om dat papier te tekenen. Zonder beide handtekingen kan en mag d bank die rekening ook niet afsluiten, snap je?

Heb er even mijn boek van Recht bijgenomen (is maar basis, maar goed) en ik lees hierin net het volgende: "De wet heeft een aantal bepalingen uit het primair huwelijksstelsel toepasselijk gemaakt op de wettelijke samenwoning. Eén ervan houdt in dat de samenwonenden bijdragen in de lasten van het samenleven naar evenredigheid van hun mogelijkheden. Tijdens alsook na beëindigen van de wettelijke samenwoning kunnen bovendien dringende en voorlopige maatregelen gevraagd worden aan de vrederechter. Deze maatregelen moeten echter binnen de 3 maanden na de beëindiging van de wettelijke samenwoning aangevraagd worden bij de vrederechter."

En verder: "Bij uiteenvallen van de relatie moet echter uitgemaakt worden welk statuut de goederen hebben en hoe ze verdeeld moeten worden. Bij geschillen wordt volgens het gemeen recht gehandeld. De goederen waarvan géén van de samenwonenden het exclusieve eigendomsrecht kan aantonen, worden geacht in onverdeelde mede-eigendom toe te behoren aan hen beiden samen. De verdeling ervan gebeurt in principe in natura en in gelijke delen".

Hier heb ik zelf al onderzoekje naar gedaan ivm samenwonen binnenkort met de vriend, en hij kan je niet zomaar uit je huis zetten, ook niet na het verbreken van de relatie. Je kan daarvoor bij de vrederechter een verklaring vragen dat je om dwingende reden in het huis mag verblijven, vb. omdat je nog geen andere woning hebt gevonden ;)
Bij feitelijk samenwonen ben je hier NIET tegen beschermt. Hij kan jou uitkopen, jij gaat akkoord, je gaat werken en tegen de avond zijn de sloten vervangen. Ook al sta je nog op dat adres ingeschreven, die heisa wil je niet want dan moet je er al de politie gaan bijhalen etc etc etc. Uiteraard zal hij je nog moeten binnenlaten (denk ik), maar dat circus wil je niet.

Wat ik echter ook wil aantonen, maar ik ben er geen 100% zeker van, is dat jullie geld op de gemeenschappelijke rekening 50-50 zal moeten verdeeld worden tenzij dat niet gezien wordt als goederen maar als liquide middelen. Omdat de rekening immers op beide namen stond. Heeft hij zijn loon al opgemaakt, dan zit de kans er dus goed in (als hij het dus wettelijk mag en kan) dat hij bij het afsluiten gaat zeggen "elk de helft". Dat kan hij niet wanneer jij al jouw gedeelte hebt overgemaakt op je spaarboekje, maar zorg dan wel dat je kan staven en bewijzen dat dat bedrag ook echt tot op de cent deel uitmaakte van jouw loon dat op die gemeenschappelijke rekening werd gestort.
Hou ook je ogen open dat hij bij feitelijk samenwonen de vaste kosten niet op jouw schouders laat vallen, maar dat hij gewoon blijft meebetalen. Idem voor de afschrijving van jullie lening. Jullie hebben het samen gekocht, het staat op beide namen, wanneer de ene niet betaald halen ze dat gewoon bij de ander. Hun een zorg dat jullie elkaars bloed kunnen drinken.

Edit: bedenk me net bij het vetgedrukte stukje... Hij kan zichzelf ook in de nesten werken en dan aan d vrederechter alsnog binnen 3 maanden aanvragen dat je hem daarbij te hulp schiet. Of dat ook financieel van toepassing is weet ik niet.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:36

Jezus zeg, wat een gedoe allemaal. Bedankt Varekaj voor de verduidelijking, met tekstboek :).

Hier is inmiddels de bom gebarsten. Ik kon het niet meer verdragen wat hij met mij de afgelopen weken heeft gedaan.
Hij was bij de notaris geweest en kwam doodleuk zeggen dat de notaris hem had verteld dat hij het ook 'vuil' kon spelen en nog geld van mij eisen (ivm de registratierechten). Ik ben zodanig kwaad geworden, alles eruit gegooid vanuit het diepste van mijn hart. Hij was verbaasd, maar ik kon niet langer zwijgen.

Uitgedraaid in een serieuze ruzie dus, met flink wat verwijten. Resultaat is wel dat er plots vaart wordt achter gezet. We gaan morgen bellen voor een afspraak bij de notaris, om een akte te laten opmaken. En dan naar de bank voor het geld.

Dan begon hij terug dat hij mij nog graag ziet en NOG STEEDS twijfelt of hij wel de juiste beslissing heeft genomen, maar dat het nu beter zo was.
Nadien mocht ik nog aanhoren dat zijn date van woensdag een leuk meisje was (overigens uit Tilburg, dus dames van ginder, jullie zijn gewaarschuwd voor deze 'bandiet' ;) ), veel avontuurlijker dan ik, want ja, zij wilde geen huisje boompje beestje, maar reizen na haar lange studies (geen problemen hiermee hoor, ik herhaal alleen zijn woorden).
Hij wist nog wel niet of ze 'relatiemateriaal' was. Over twee weken spreken ze opnieuw af of de klik er nog steeds is. Haar vader is psycholoog. Ik ben zo stout geweest met hem te antwoorden dat hij hem dan gelijk kan behandelen!

Ik heb hem gezegd dat ik hem laf vind dat hij maar steeds de halve waarheid zegt aan iedereen. Hij begreep me niet en ik legde uit dat ik het niet mooi vind dat hij gaat verkondigen dat ik hem pushte om te trouwen of kinderen terwijl ik teerde op een illusie die hij me nog maar twee maanden ervoor had gegeven, dat ik daarom ook met het idee leefde. Dat vond hij toch maar 'detail' en niet het vermelden waard bij mensen.

Maar goed, ondertussen is hij vanavond weer het huis uit. Kan ik lekker 'op mijn gemak' zitten. Veel relax komt daar niet bij kijken want de stress loopt bijna mijn oren uit :).

Nog even dames en ik ben EIN-DE-LIJK uit deze hel...

Bedankt voor jullie massale steun en lieve pb's!!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:46

Pff wat een ellende zeg. Bah alsof jij op zijn date verhalen zit te wachten :roll:
Hij komt zichzelf echt nog wel tegen....
En hopelijk is snel alles rond en kan jij gewoon even je rust vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:53

Die info zal vast van een andere persoon komen, een notaris kan en mag zich niet partijdig opstellen in dit soort zaken. Die hoort beide partijen op gelijk voet in te lichten en te behandelen. Het is een notaris, geen advocaat die moet zorgen dat de ander gepluimd raakt.
Zoals ik dus al zei, haal met spoed vanavond jouw geld nog van je rekening af want zolang er niks getekend is is het nog steeds van jullie beiden en mag hij wetmatig van die rekening afhalen.
Die Visa, zit die ook verbonden aan die rekening per toeval? Wanneer komen de afschriften daarvan toe? Stel dat hij daar schulden mee maakt nu (dure spullen kopen bijvoorbeeld) dan zou het wel eens kunnen dat je daar alsnog mee voor mag opdraaien omdat je op het moment van aankoop nog samen was.

Je kan trouwens ook je samenlevingscontract eenzijdig stopzetten. Dit doe je schriftelijk naar de ambtenaar van de gemeente en die bezorgt binnen 8 werkdagen schriftelijk bericht aan de tegenpartij dat het samenlevingscontract eenzijdig is stopgezet.
Er zijn een paar goede websites, ik denk oa www.notaris.be ofzo (even googlen) waarop je in grote lijnen kan terugvinden wat je elkaar kan aandoen bij stopzetten van zo'n contract. Oa over verplicht aanvaarden dat de partner in het huis mag blijven voor bepaalde tijd enzo.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 21:04

Nu voel ik me nog schuldig ook voor mijn escapade, gewoon omdat ik dat niet ben, zo boos worden -O- . Maar hij heeft me zo ver gedreven dat ik zelf buiten mijn grenzen ben gegaan :(. Wou dat ik het netjes had kunnen afhandelen (voor mezelf).
Denk dat het gewoon ook aan het toeslaan is in mijn hart en gedachten dat het er echt opzit, hoewel ik er 100% achter sta. Maar toch, zomaar álles weg.
:(:) voor mezelf :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:06

Ga nooit van de goedheid van een ander uit als er een relatie is beëindigt en er financiën zijn. Neem de tips van Varekaj heel serieus. Ik heb vaak zat gezien, dat ineens de sleutels waren verwisseld of de centjes ineens weg waren bij vriendinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:13

Ik heb het helaas zelf meegemaakt en weet hoe zuur het allemaal kan zijn. Daarom dat ik ook doordram op het eigen geld zo snel mogelijk veilig te stellen en niet te wachten tot je in de bank zit om te tekenen. Vanaf het moment dat de samenleving ontbonden is, is het elk voor zich en kan je ook niet meer aantonen dat dat geld voor jullie beiden was. Voor dat contract moest het, maar bij feitelijk ben je dat absoluut niet verplicht en dan heeft hij er wel vrij spel in.

Zorg ook dat je alle aankoopbewijzen nog hebt van dingen die jij gekocht hebt. Want bij verdeling van inboedel geldt wel degelijk dat je het moet kunnen bewijzen, zoniet is het 50-50.

Mede hiervoor ben ik nu al aan het uitspitten hoe wij het het beste kunnen regelen en hoe ik ook mijn spullen veilig kan stellen. Ook al gan we eerst feitelijk samenwonen, ik wil op papier hebben dat er de afspraak is dat we elk maandelijks eenzelfde bedrag X daarop storten voor die, die die en die ontkosten en dat bij een breuk dat bedrag 50-50 ook weer verdeeld gaat worden. En dat ik geen aanspraak maak op zijn woning, maar hij ook niet op mijn weide, paarden en auto. Geen papier is geen akkoord van mijn kant. Gelukkig denkt hij er ook zo over en is hij erg blij dat ik hiervoor rond de tafel wil gaan zitten.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 23:50

Revelation de zoveelste: meneer voelt zich schuldig en heeft net komen meedelen dat die twee maanden afstandelijkheid enz te maken hadden met het meisje dat hij toen heeft leren kennen en mij mee bedroog... Niet all the way, maar genoeg om Zichzelf een bedrieger te noemen. Mooi hoor dit slot verhaal. Eikel.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:20

Inderdaad, wat een eikel... Gelukkig ben je er vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 07:41

Genoeg reden om nu uit te zoeken waar je wettelijk gezien sterk mee staat en hem daar even pijn mee te doen. Maar de meeste pijn die je kan veroorzaken (en die hij in mijn ogen wel dubbel en dik verdiend) is gelukkig worden met jezelf, doorgaan met je leven zoals jij het wil en gelukkig worden met iemand die jou wél 100% graag ziet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:01

Jeetje wat een verhaal zeg! Witteraaf je bent sterk, ondanks de hele situatie, hou dit vast! :(:)