Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tamara schreef:Ik kan me de verwarring rondom daggasten wel voorstellen, ik had er nl nog nooit van gehoord dat de ceremonie openbaar is en dat je die gewoon mag bezoeken. Maar zo was het in de familie van m'n man wel, eigenlijk elke bruiloft gaan zij wel even kijken bij de ceremonie (als die in de buurt is) en daarna dan naar huis en 's avonds naar het feest als ze daarvoor uitgenodigd zijn. Stond ik in eerste instantie wel even raar van te kijken. Maar zo'n openbare ceremonie is helemaal niet gek eigenlijk, aangezien een trouwlocatie in principe voor iedereen toegankelijk moet zijn zodat er altijd bezwaar aangetekend kan worden. Nou wordt daar wel steeds makkelijker mee omgesprongen maar zo was het van oorsprong wel volgens mij.
Omdat het tegenwoordig steeds meer gebeurt, denk ik dat je wel duidelijk moet zijn in je kaart als je niet wilt dat mensen naar de ceremonie komen. Wij vonden het juist wel leuk als mensen naar de ceremonie kwamen, omdat we eigenlijk alle vrienden uit wilden nodigen als daggasten maar dan kwamen we op bijna 50 man en dan wordt het eten toch wel een heel duur grapje... Begrepen ze gelukkig goed en zonder uitzondering zijn ze wel allemaal komen kijken bij de ceremonie, hebben daarna taart en champagne gehad en hebben zelf iets te eten geregeld. Hebben dat wel duidelijk tegen iedereen gezegd toen we de uitnodigingen gingen versturen. Geen kwaad geluid over gehoord en wij vonden het super om te zien dat er bijna 80 man speciaal voor ons bij de ceremonie was! Maar dat moet je ook maar net willen denk ik.
Leorah schreef:stomme vraag misschien, maar echt verloven gebeurt tegenwoordig niet zo vaak meer volgens mij. Wij zijn sinds augustus in ondertrouw, is dat dan vergelijkbaar met of hetzelfde als verloofd? Ik kon dat eigenlijk nergens echt vinden haha.
Joolien schreef:Ik ben benieuwd welke fotografen jij hebt geboekt