Wat is een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:45

Zwanger zijn lijkt me ook heel bijzonder en een mooie buik vind ik ook altijd bijzonder om te zien, maar dan liefst wel aangekleed want anders vind ik ze een stuk minder :+ Bevalling lijkt me daarentegen helemaal niks... Maar ja moet je ook doorheen dan...

TS ze zijn er hoor, mannen met klapperende zaadleiders :j De mijne is er zo een, we passen perfect bij elkaar maar mijn enige minpunt in zijn ogen is mijn leeftijd en het feit dat ik zo net nog niet wist of ik wel kinderen wilde. Als het aan hem had gelegen, hadden we 2 jaar geleden al kinderen gehad denk ik!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:49

Urielle schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb gelezen dat de vruchtbaarheid na je 34ste met de helft afneemt! Hoop toch dat dit niet waar is :\

Dat klopt maar moet nooit een reden zijn om eerder aan kinderen te beginnen dan je er aan toe bent.
Kinderen zijn te belangrijk, twijfel je aan je gevoel of de omstandigheden dan is het antwoord (nog) nee.

Dat weet ik en ik zal nooit te snel aan kinderen beginnen wanneer we er nog niet klaar voor zijn, maar het baart me wel zorgen dat het straks misschien niet meer lukt omdat de vruchtbaarheidskansen afnemen.. Mijn vriend is 37, dus ook de jongste niet meer (waarmee ik ook niet wil zeggen dat je oud bent, schat. Ik weet dat je soms meeleest :P )

KimD

Re: Wat is een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 00:15

Whahaha Cayenne, subtiel héél subtiel. :)) het is vast een schatje. Hoe oud ben jij nu dan? Want ik neem aan dat hij geen 37 blijft, of wel? <<) Mannen zouden langer vruchtbaar zijn. Een gezin waar ik vroeger veel kwam bestond uit 11 kinderen uit 3 vrouwen, waarvan 5 bij zijn huidige vrouw. Toen de jongste geboren werd was vaders 62. Kind heeft overigens wel hele slechte ogen, maar of dat door de kwaliteit van het sperma komt is discutabele. :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 01:50

Vind het best interessant om te lezen de wel, en niet kinderwensen :) iedereen heb wel z'n eigen verhaal hihi..
Bij mij begint het toch wel steeds meer te kriebelen moet ik zeggen...... ( al ben ik nog maar 20 )
Maar als ik m'n vriend dan hoor praten.. over "ons" kindje.. en al voor spulletjes kijkt...
Denk ik pfff, liever vandaag als morgen hihi..
Ben ik de enigste, die het allemaal zo lang vind duren? :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 03:20

Cayenne schreef:
Dat weet ik en ik zal nooit te snel aan kinderen beginnen wanneer we er nog niet klaar voor zijn, maar het baart me wel zorgen dat het straks misschien niet meer lukt omdat de vruchtbaarheidskansen afnemen.. Mijn vriend is 37, dus ook de jongste niet meer (waarmee ik ook niet wil zeggen dat je oud bent, schat. Ik weet dat je soms meeleest :P )

Ooooooh, maar voor mannen geldt het dan weer niet (hoe oneerlijk ook), die blijven nl zaadcellen aanmaken. Helaas zit het er bij ons allemaal op voorhand al in en raken je eieren over de datum :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:24

Raken je eieren over datum, raap me op! :') Hoeveel had een vrouw er ook weer? Dat heb ik eens ergens gelezen, dat was zo'n plus minus getal.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:24

Wat een kinderwens inhoud zal voor ieder persoon of stel anders zijn denk ik.
Voor ons betekende het min of meer een prachtig geschenk van de natuur binnen onze relatie, klinkt een beetje vaag misschien. Toen we in 2009 trouwde ben ik gestopt met de pil maar raakt niet zwanger, inmiddels zijn we een operatie, ivf behandelingen en ....tig hormooninjecties verder en volgende week hebben we ons eind gesprek in het ziekenhuis. Zelfs met alle hulp die er tegenwoordig is, lijkt het ons niet gegunt.
We hebben de moed momenteel opgegeven en proberen ons leven weer op te pakken met de gedachten dat we altijd met z` n tweetjes zullen blijven. Niet dat we het niet leuk hebben met elkaar maar toch..........

We houden ons vast aan de gedachte dat ons leven zonder kinderen ook heel mooi en fijn is en dat sleept ons erdoorheen, in onze omgeving zijn veel vrienden en kennissen in blijde verwachting en we gunnen hun alle geluk die daarbij hoort, maar confronterend is het wel.

Hoe ver een kinderwens kan gaan en hoe diep deze kan zitten merkten wij toen we in de medische molen terrecht kwamen, je gaat steeds verder en lijkt niet op te willen geven, elke strohalm pak je beiden handen aan, je hoopt het immers zo.
Maar het moet geen dwangmatig iets worden, nu zijn er voor ons geen verdere opties dus dat maakt het wellicht wat makkelijk om verder te denken over alternatieven.
Het is niet leuk, sterker nog het is erg zwaar ook voor je relatie, maar het is zoals het is.....moedertje natuur heeft er vast een reden voor denk ik dan maar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:53

KimD schreef:
Of heeft mijn fiets geen kinderwens...

:') gewoon een paar kleine fietsjes kopen :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:59

Ik heb altijd een twijfel gehad, en nog.

Mijn allerbeste vriendin is 8 april bevallen van een TE wijs jongetje. En hoe dol ik op die kleine ben, hij is echt fan-tas-tisch gewoon, ik zie ook hoeveel tijd, geld en energie het kost. Ik zie wat er met het lijf van vriendinnetje gebeurd is, en wat een planning en gedoe het allemaal is.

Al hoe lief de beeb ook is, ik lijk alleen maar steeds meer van mijn ontzagwekkende vrijheid te gaan genieten, misschien omdat het contrast nu zo groot is.

Mijn andere beste vriendin weet het nog steeds niet. Wil ze nou wel of niet kinderen? Er hangt ook zoveel af van de omstandigheden... wij hebben daar vaak hele gesprekken over: wat is nu die kinderwens, en hebben we dat nou wel, of niet? En hoe voel je dat nou? Vriendin en ik zijn er nog steeds niet uit.

Leuk topic!
Laatst bijgewerkt door Amaris op 30-08-13 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:01

Ik krijg ook steeds meer kinderkriebels, maar het lijkt me ook zo zwaar. Financieel kost het veel geld, we hebben nu geen extra slaapkamer en het feit dat je er wel een hele tijd heel goed op moet letten. Verder ken ik weinig tieners die het echt makkelijk hebben gehad..die periode zou lang duren, maar als mn kind zoals mij zou zijn zou ik me heel vaak zorgen maken. Dan als ik zie wat voor mensen allemaal kinderen hebben denk ik weer dan zal ik het toch ook wel kunnen. Ik zit nu ook in die periode dat ik alle kids leuk vind en het snap als ze huilen ipv dat ik het irritant vind.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:02

Amaris schreef:
Ik heb altijd een twijfel gehad, en nog.

Mijn allerbeste vriendin is 8 april bevallen van een TE wijs jongetje. En hoe dol ik op die kleine ben, hij is echt fan-tas-tisch gewoon, ik zie ook hoeveel tijd, geld en energie het kost. Ik zie wat er met het lijf van vriendinnetje gebeurd is, en wat een planning en gedoe het allemaal is.

Al hoe lief de beeb ook is, ik lijk alleen maar steeds meer van mijn ontzagwekkende vrijheid te gaan genieten, misschien omdat het contrast nu zo groot is.

Mijn andere beste vriendin weet het nog steeds niet. Wil ze nou wel of niet kinderen? Er hangt ook zoveel af van de omstandigheden... wij hebben daar vaak hele gesprekken over: wat is nu die kinderwens, en hebben we dat nou wel, of niet? En hoe voel je dat nou? Vriendin en ik zijn er nog steeds niet uit.

Leuk topic!

Dit is precies wat mij overkomt! Als jij nou de knoop even doorhakt :-P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:04

Jij doet kind, ik kom wel oppassen ik ben tenslotte ook de flauwste niet _O-

Wat bij mij overigens wel het geval is: ik heb een vrij aparte relatie met Vriendje.

Als Vriendje en ik een normale relatie gehad hadden, dan hadden we nu al een jaar of 10 samengewoond, en reken maar dat er dan iets van een jaar of 7 had rond gelopen.

Maar juist omdat het leven gelopen is zoals het is, ben ik die 'automatische kinderkrijg omstandigheid' een beetje mis gelopen en heb ik juist de kans gekregen om er nog eens 500x over na te denken.

(ik ben overigens 36 dus tja.... het zal er wel niet meer van komen)
Laatst bijgewerkt door Amaris op 30-08-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:05

Amaris schreef:
Jij doet kind, ik kom wel oppassen ik ben tenslotte ook de flauwste niet _O-

24 uur service?

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:30

Ik ben 55 en heb nooit een kinderwens gehad. Maar ik heb wel hart voor kinderen (zit in het onderwijs). Mijn partner wel maar je moet daar echt met zijn tweetjes voor zijn. Ik hechtte te veel aan mijn vrijheid. Maar wij hebben wel samen met vrienden (buurtjes) van ons hun 3 kinderen samen opgevoed. Daar hebben wij veel plezier aan gehad. Zij hadden bij ons hun eigen kamer, kleding, speelgoed, enz en een dubbele hoeveelheid aan ruimte en liefde. De oudste, nu 20, woont ivm met studie weer bij ons en het voelt als onze eigen dochter (van de buren) <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:32

KimD schreef:
Whahaha Cayenne, subtiel héél subtiel. :)) het is vast een schatje. Hoe oud ben jij nu dan? Want ik neem aan dat hij geen 37 blijft, of wel? <<) Mannen zouden langer vruchtbaar zijn. Een gezin waar ik vroeger veel kwam bestond uit 11 kinderen uit 3 vrouwen, waarvan 5 bij zijn huidige vrouw. Toen de jongste geboren werd was vaders 62. Kind heeft overigens wel hele slechte ogen, maar of dat door de kwaliteit van het sperma komt is discutabele. :j

Ik ben nu 32 :j Maar ik voel me gewoon oud als ik zie hoe iedereen om me heen al kinderen heeft die soms al bijna uit de luiers zijn :')
Mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg, dus ik loop sowieso al 9 jaar achter :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:39

Ik ben 15 en heb natuurlijk nog alle tijd :+, maar kinderen krijgen lijkt me wel erg gaaf. Mijn jongste (achter)nichtje is nu een half jaar, en wat een schatje is dat. Een prachtig meisje die altijd om zich heen kijkt en alles wil ontdekken.
Maar hoeveel geld en zorg erin gaat zitten, lijkt me ook erg lastig. Zou je niet gewoon de eerste drie jaar over kunnen slaan, dan worden ze leuk :+.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:58

Naar de generatie hiervoor kijken moet je niet doen, cay. Dan was je al oud en overrijp als je 25 was zonder kinderen. Was je op die leeftijd nog niet getrouwd moest je 'oppassen' :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:04

Precies, mijn moeder was 17 bij de eerste, dat wou ik haar echt niet nadoen :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:12

jaren geleden wilde ik graag kinderen. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e moeder wilde worden.
Inmiddels word ik 33 jaar en heb ik geen kinderwens meer... sterker nog. het tegenovergestelde nu.
Al mijn vriendinnen hebben kinderen; de meeste 2 of 3 en 1 vriendin zelfs in verwachting van nr 4 maar ik vind kinderen maar lastig, tijdrovend, irritant, luidruchtig en duur..
En daarintegen : al mijn vriendinnen rijden al vanaf jongs af aan en hadden allemaal eigen paarden en reden fanatiek wedstrijden.
Ze zijn allemaal gestopt met paardrijden en hun eigen paard verkocht op 2 vriendinnen na(vd stuk 0f 10 vriendinnen die kinderen hebben!)ivm geen tijd en financieel niet meer haalbaar.

Ik vind paardrijden het mooiste wat er is en zou er dus nooit mee willen stoppen dus voor mij geen kinderen..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:15

Sammie schreef:
Naar de generatie hiervoor kijken moet je niet doen, cay. Dan was je al oud en overrijp als je 25 was zonder kinderen. Was je op die leeftijd nog niet getrouwd moest je 'oppassen' :')

Mensen zouden dan heel hard BOE roepen als ik voorbij zou komen.
Moeder met tattoo's, een eigen zaak, niet getrouwd en een meisjes baby.

Wat moet er toch ooit van die baby terecht komen. :')

Over de twijfels over het juiste moment.
Ik denk zelf dat er geen perfect moment is om kinderen te krijgen.

Er is altijd wel iets, je wilt pas zwanger worden nadat je die nieuwe keuken hebt want zwanger in de verflucht is niks.
Je wilt toch nog even wachten want het is crisis en wie weet word je man, directeur van de Mac donalds toch ontslagen omdat mensen alleen nog maar droog brood gaan eten. Je wilt toch nog 5 kilo afvallen zodat je "mooi" zwanger kunt zijn. Je wilt toch nog dat aanhangersbewijs halen. Toch nog even dat kampioenschap rijden dit jaar.

Er is altijd wel iets.
Tenzij je de lotto wint, je net je gloednieuwe en kant en klare villa betrokken bent, een oppas en schoonmaakster hebt.
Maar ja.. met al dat geld wil je misschien toch nog eerst wat reizen..

Zelf hebben we de knoop gewoon doorgehakt. Nouja, ben 6 maanden eerder zwanger geraakt dan voordat we officieel zouden beginnen met proberen. :+ Een lekkere vakantie mét kind kan ook.
Ik vind zelfs dat dingen ondernemen en een zeker vorm van inperfectie doorstaan met een kind juist goed is voor de ontwikkeling.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:19

Sammie schreef:

Daar zit ook weer wat in. Trouwens, ik ben ook nog niet getrouwd, nog zo'n zonde :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:49

Hier tikt helemaal niets....
Ik weet dus niet hoe het voelt.

Maar dat neemt niet weg dat ik van die bolle baby wangetjes schattig vind, maar van mezelf? Nehhh...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:58

Cayenne schreef:
Sammie schreef:

Daar zit ook weer wat in. Trouwens, ik ben ook nog niet getrouwd, nog zo'n zonde :+

Whahaha, toen ik mijn oma ging vertellen dat ik zwanger was en ze dus overgrootoma werd, zei ze: dat kan niet!!! Jullie zijn helemaal niet getrouwd.... :D Uuh oma, moet ik nog iets uitleggen?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:08

Raponsje schreef:
Over de twijfels over het juiste moment.
Ik denk zelf dat er geen perfect moment is om kinderen te krijgen.

Er is altijd wel iets, je wilt pas zwanger worden nadat je die nieuwe keuken hebt want zwanger in de verflucht is niks.
Je wilt toch nog even wachten want het is crisis en wie weet word je man, directeur van de Mac donalds toch ontslagen omdat mensen alleen nog maar droog brood gaan eten. Je wilt toch nog 5 kilo afvallen zodat je "mooi" zwanger kunt zijn. Je wilt toch nog dat aanhangersbewijs halen. Toch nog even dat kampioenschap rijden dit jaar.

Er is altijd wel iets.
Tenzij je de lotto wint, je net je gloednieuwe en kant en klare villa betrokken bent, een oppas en schoonmaakster hebt.
Maar ja.. met al dat geld wil je misschien toch nog eerst wat reizen..

Dit is precies hoe ik mij nu voel.
Ik ben geestelijk helemaal klaar voor een kind, mijn relatie is goed, mijn vriend die al jaren een stabiele job heeft wilt het nog meer dan ik, ik heb een diploma, al wat werkervaring en toch al een bescheiden som spaargeld op mijn rekening staan.

Maar dan denk ik weer "eerst dit nog verwezenlijken, en dit moet ook nog, oh en dan dit nog, en als we een kinderkamer en spullen zouden hebben gekocht dan moet ik nog minstens zoveel overhouden op mijn rekening want stel dat..."

En dan zegt mijn vriend ook, voor jou gaat er altijd wel iets zijn waarom het niet gaat. Laat het eens los, durf je leven eens leven. En uiteindelijk weet ik dat hij gelijk heeft. Want gezien de tijden en wat ik nog graag allemaal zou willen bereiken en "veilig" stellen ben ik al ruim over de 30 als ik eindelijk vind dat alles 100% ok is om te beginnen, en dat wil ik gewoon niet. Maar anderzijds denk ik maar steeds "jamaar als ik dit nu niet in orde heb voor ik zwanger ben wat àls er dan toevallig dat zou gebeuren en.." -O-

Ik denk dat ik toch nog maar eens een krasbiljetje ga kopen *\o/*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:43

Bovenstaande klinkt heel bekend :j Juist omdat kinderen krijgen zoiets nieuws is waar je je van tevoren uiteindelijk niet écht een goede voorstelling bij kunt maken, en omdat ik onwijs van zekerheden in het leven hou en van garanties (daarom dus dat baby-diploma :+ ) wil ik ook graag de randvoorwaarden goed op orde hebben. Dus nog die studie gedaan hebben want anders duurt het zo'n tijd voor je dat weer kunt (terwijl er ook zat mensen studeren met baan én kind), ander huis want geen fijne wijk om kind te laten opgroeien en dan liefst geen verhuis- en klusstress meer. Liefst een vaste baan, voor de zekerheid van iig 1 inkomen als de baas van m'n lief toch besluit de zaak op te doeken en naar Thailand te verhuizen. Leuk bedragje op de spaarrekening idd, maar dan moet eerst dat nieuwe huis zijn ingericht. Etc etc :+ Alsof dat helpt, en alsof dat de enige goede volgorde is, weet ook wel dat het niet zo is en dat je leven heus niet helemaal ophoudt bij kinderen maar ja, dat plaatje in m'n hoofd :+