Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Nee, hoor. Een vrouw moet geen abortus doen zodat de man niet hoeft te betalen. Ze kan doen wat ze wil, kiezen voor het kind of niet. Maar accepteer dan als vrouw ook dat de optie bestaat dat de man geen kind wil wanneer je als vrouw besluit het kind te houden. En ga hem niet om geld vragen omdat jij wel wil wat hij niet wil.
Net als dat een man een vrouw niet kan dwingen een kind te houden, vind ik dat een vrouw de man ook niet mag dwingen het kind te accepteren en er dus voor te betalen.
Merell123 schreef:xanthos111 schreef:Ik vind dat hij absoluut alimentatie zou moeten betalen.
Het is ook zijn kind of hij dat nu wilt of niet. Niet enkel jij moet de "dupe" hierin zijn.
Maar vrouwen hebben een keuze.. Een man moet hier maar in mee gaan en heeft eigenlijk geen keuze meer..
zimbabwe schreef:Alimentatie betalen is geen straf voor onveilige seks, maar is om in het onderhoud van het kind voorzien. Het argument: "maar ik wil helemaal geen kinderen" is een beetje een moeilijke aangezien er dus al wel een kind is: helaas is dat niet meer terug te draaien. Een kind heeft ook geen keuze om er wel of niet te zijn, dus neem als ouder de verantwoordelijkheid, maak er wat moois van en geniet er in vredesnaam van! Een kind is geen goudvis.
helemaal eens Kwanyin schreef:En wat doe je als de vrouw tegen de man zegt dat ze de pil gebruikt, de man hier op vertrouwt, maar de vrouw dus de pil ofwel helemaal niet neemt of zo slordig als iets?
Daar is het ooit voor uitgevonden
Kwanyin schreef:Dus een man die geen kinderwens heeft is verplicht om de rest van zijn leven een jasje aan te doen, ook al zit hij al jaren in een vaste relatie? Gewoon, omdat de vrouw degene is die misschien wel eens heel slordig met haar pil omgaat? Sorry maar dat vind ik wel heel erg krom. Of gaat de vrouw dan ook maar betalen voor al die pakjes condooms?
Kwanyin schreef:Dus een man die geen kinderwens heeft is verplicht om de rest van zijn leven een jasje aan te doen, ook al zit hij al jaren in een vaste relatie? Gewoon, omdat de vrouw degene is die misschien wel eens heel slordig met haar pil omgaat? Sorry maar dat vind ik wel heel erg krom. Of gaat de vrouw dan ook maar betalen voor al die pakjes condooms?
Suelza schreef:Kwanyin schreef:Dus een man die geen kinderwens heeft is verplicht om de rest van zijn leven een jasje aan te doen, ook al zit hij al jaren in een vaste relatie? Gewoon, omdat de vrouw degene is die misschien wel eens heel slordig met haar pil omgaat? Sorry maar dat vind ik wel heel erg krom. Of gaat de vrouw dan ook maar betalen voor al die pakjes condooms?
Hormonen
De vrouwelijke geslachtshormonen oestrogeen en progesteron beïnvloeden de ontwikkeling van borstkanker. Daarbij geldt in grote lijnen: hoe langer borsten blootgesteld zijn aan deze hormonen, hoe groter de kans op borstkanker. Andersom geldt: hoe korter de periode van oestrogeenproductie door de eierstokken en hoe eerder dit is onderbroken, hoe kleiner het risico van het ontwikkelen van borstkanker. Zodoende is er een verhoogde kans op borstkanker voor vrouwen die:
• vroeg menstrueerden (voor hun 12e jaar), vooral in combinatie met een late overgang (na het 55e jaar);
• die geen kinderen hebben gekregen;
• pas na hun 35e jaar een zwangerschap hebben voldragen;
• de anticonceptiepil slikken;
• hormoonpreparaten gebruiken tegen overgangsklachten.
Nou jij weer...
... in mijn optiek mag een man, die perse geen kinderen wilt, best wel wat moeite doen ja... Dat was iets met lusten en lasten.
Het is je goed recht om de pil te weigeren en de man te vragen dat hij voor condoom zorgt. janouk schreef:Zouden mannen bereid zijn dagelijks een pil met hormonen te slikken, om veilig te kunnen vrijen?
Dat lijkt me een interessante vraag. Uit studies blijkt namelijk dat ze daar over het algemeen niet toe bereid zijn.
unihorses schreef:waarom mogen vrouwen dit wel beslissen, om dan een kind te nemen, en dan dwingen te betalen? misschien wil die man het kind wel maar zonder de vrouw erbij... moet hij ook geld gaan betalen. in alle gevallen komt de man er nogal slecht af...
nee, ik vind niet dat hij hoeft te betalen, hij wou dit niet, en zij is slordig geweest. wil hij het wel kan hij haar ook niet dwingen het wel te nemen, hij verzorgen en zij betalen... dus andersom ook niet.