Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:27

Seven schreef:
Hoe toont dit nou bewust zijn, zet er dan duidelijk iets neer als je aandacht wil voor borstkanker. Dit id vrij nutteloos geeft geen aandacht aan de ziekte maar meer nieuwsgierigheid naar de ik ga naar post

Mijn tante vecht op het moment tegen borst kanker en krijgt van ons ook steun via Facebook ( naast de rest natuurlijk) maar niet via deze manier, nee juist met herkenbare teksten. Ze heeft ook aan gegeven dit zeer te waarderen zoveel mensen die zichtbaar mee voelen en haar steunen

Inderdaad ik vind het altijd zulke kulacties en de mensen die echt borstkanker hebben staan er vaak echt niet achter en ergeren zich omdat de acties niet echt invoelend zijn. Kleur van je bh, dranknamen, vakanties, veel dingen die geen haalbare kaart meer zijn voor kankerpatiënten..

Zeeuwsemeid

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:40

Ik kwam dit tegen bij een FB vriendin, ff gevraagd of ik het mocht delen. Geen probleem, dus bij deze:

''Oké......... Nu moet ik even iets kwijt
Mensen plaatsen in hun status de nieuwste actie om mensen met kanker een hart onder de riem te steken
Voor dat je mee doet aan deze actie, lees dan eerst even dit...

Paar jaar geleden begon het met het plaatsen van de kleur BH....
Denk je echt dat je hier mee mensen die hun borst(en) zijn kwijt geraakt hiermee een hart onder de riem steekt ???

Toen gingen we met z'n allen aan de alcoholische drankjes... sympathie voor kankerpatiënten???
Ik noem het triest... denk je echt dat deze mensen ook wel eens zin hebben in een dikke borrel als ze voor de zoveelste keer een bestraling of chemo aan moeten gaan, of de volgende dag een zenuwslopende uitslag krijgen??? Maar vaak mag dit niet i.v.m. medicatie enz.

Nu gaan we met z'n allen op vakantie...
Ik kan je vertellen dat ik mensen ken die al regelmatig droomreizen af hebben moeten zeggen, omdat ze midden in de bestralingen, chemo of operaties zitten.
Zij zijn al lang blij wanneer ze thuis een goede dag hebben.

Denk je nu nog steeds dat je met de nieuwe actie kankerpatiënten "helpt" dan moet je vooral mee doen aan de nieuwe Facebook actie.
Ik doneer stilzwijgend, aan KWF en Kika.
Dat is mijn manier om deze mensen, zij het indirect, te helpen.''

Ik kan het niet meer met haar eens zijn...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:44

Ik vind het zulke flut acties :Y)
Maar ze zeggen dat het eens in het jaar is, maar ik krijg ze regelmatig het hele jaar door; 'de actie van het jaar' doe dit en doe dat. Dat zo ongeveer 4 a 5 keer in het jaar.

Daarbij ben ik het helemaal eens met de post boven mij.. Kleur van de BH, terwijl die mensen graag een goed gevulde BH terug zouden willen, zoveel dagen op vakantie, terwijl die mensen waarschijnlijk liever geld hebben voor een operatie dan voor een vakantie. Liever gezond, dan op vakantie.

Mislukte acties, doe er ook nooit aan mee..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:48

Ik vind zulke dingen zo'n onzin en ik krijg steeds meer het gevoel dat het meer draait om de "kijk eens naar mij, ik ben begaan met mensen met borstkanker maar jij past je status nooit aan, jij bent dat duidelijk niet!" . Het lijkt meer een spel en rage geworden te zijn dan dat iemand er écht bij stilstaat. En het komt inderdaad gewoon random voor, niet tijdens een of andere "speciale borstkankermaand". Ik geloof dat het gewoon opstart als iemand zich verveelt en wilt zien hoe snel zo'n oproep zich over heel facebook verspreidt.
Zoals die statussen van "kanker is....ik weet zeker dat 95% van de mensen dit niet eens leest, als jij bij die andere 5% bent deel dan en toon dat je wel iets om kanker geeft". Dus, omdat ik die onzin niet deel zou ik er niet om geven? Alsof je een normaal denkend mens gaat vinden die dat geen rotziekte vindt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:53

Winged schreef:
EvaC schreef:
Ik vind vooral de berichtgeving rond die acties zo vreselijk stom. Vorig jaar kreeg ik ook zo'n berichtje waarin stond "zodat de mannen niet weten wat we nou precies bedoelen." Waarom zouden mannen het niet mogen weten? Ook zij kunnen borstkanker krijgen. Áls dit al een actie van Pink Ribbon/KWF is, dan slaan ze behoorlijk de plank mis.

http://www.hpdetijd.nl/2012-01-25/borst ... averechts/ Zie ook dit verhaal..

Ik geef die man helemaal gelijk. Ik blijf het zo vreemd vinden dat er zo veel vrouwen aan meedoen. Als ik hier alle reacties lees ergert bijna iedereen zich blauw aan deze acties.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:00

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:02

Lisa_H schreef:
Ik kwam dit tegen bij een FB vriendin, ff gevraagd of ik het mocht delen. Geen probleem, dus bij deze:

''Oké......... Nu moet ik even iets kwijt
Mensen plaatsen in hun status de nieuwste actie om mensen met kanker een hart onder de riem te steken

Denk je echt dat je hier mee mensen die hun borst(en) zijn kwijt geraakt hiermee een hart onder de riem steekt ???

Toen gingen we met z'n allen aan de alcoholische drankjes... sympathie voor kankerpatiënten???
Ik noem het triest... denk je echt dat deze mensen ook wel eens zin hebben in een dikke borrel als ze voor de zoveelste keer een bestraling of chemo aan moeten gaan, of de volgende dag een zenuwslopende uitslag krijgen??? Maar vaak mag dit niet i.v.m. medicatie enz.

Ik kan je vertellen dat ik mensen ken die al regelmatig droomreizen af hebben moeten zeggen, omdat ze midden in de bestralingen, chemo of operaties zitten.

Denk je nu nog steeds dat je met de nieuwe actie kankerpatiënten "helpt" dan moet je vooral mee doen aan de nieuwe Facebook actie.
Dat is mijn manier om deze mensen, zij het indirect, te helpen.''

Ik kan het niet meer met haar eens zijn...

Die zag ik inderdaad ook staan bij een vriendin van een vriendin..... :o
En ik ben het er ook mee eens.....

Wie schiet er wat mee op?
''We denken aan jullie?''

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:14

mick75 schreef:
Trouwens, met alleen een handmatige controle van je borsten ben je vaak al aan de late kant. Dan IS er al daadwerkelijk iets behoorlijk aan het misgroeien in je borst en mag je hopen dat het nog klein is en "makkelijk" te behandelen. Regelmatige mammografieen voor alle vrouwen zijn wat dat betreft veel betrouwbaarder, die zien dingen die je nog bij lange na niet KAN voelen, en dingen die dieper zitten (voornamelijk bij vrouwen met een wat grotere buste, wat er diep in die buste groeit voel je pas als het veel te laat is) maar er wel zijn en kunnen zorgen dat een behandeling zodanig vroeg kan worden ingezet dat het leed betrekkelijk beperkt blijft. Maar dat gaat (veel) geld kosten (hoewel dat ook weer rap terugverdiend is door de veel en veel eenvoudiger en kortere behandelingen die nodig zijn) en wil men dus niet aan.

Hier ben ik het niet mee eens. De mammografie is een gangbaar onderzoek voor screening op borstkanker omdat het een relatief goedkoop onderzoek is. Het is simpel uitvoerbaar en hoeft, in tegenstelling tot een echo, niet door een arts te worden uitgevoerd.
Het is echter zeker niet het meest betrouwbare onderzoek. Zeker bij vrouwen die nog niet in de overgang zijn en een nog actief borstweefsel hebben, geeft de mammografie behoorlijk wat vals positieve en vals negatieve uitslagen. En daarbij staat nog ter discussie hoe gezond het is om een borst hard samen te drukken en er straling doorheen te jagen.
In mijn geval was een met de hand duidelijk voelbare knobbel op de mammografie absoluut niet terug te vinden. Puur op grond van de mammografie zou ik naar huis zijn gestuurd met de mededeling dat er niets aan de hand was. Voor de zekerheid is toen nog een echo gedaan en daarop was de afwijking wél zichtbaar. Vervolgens wees een punctie uit dat het om kwaadaardig weefsel ging.
Ik zou dus toch iedereen adviseren om regelmatig met de hand te controleren en ben zeker geen voorstander van meer screening d.m.v. mammografie, daar dit ook risico’s met zich meebrengt. Een goede uitslag van een mammografie kan ook een schijnzekerheid met zich meebrengen, waardoor vrouwen minder gaan controleren.

Borstkanker komt meer en meer voor en ook steeds vaker al op jongere leeftijd. En helaas wordt veel onderzoek naar borstkanker uitgevoerd door de farmaceutische industrie die zich vooral richt op het behandelen (want vergeet niet dat dat een miljoenenindustrie is) en veel minder op het voorkomen van borstkanker.
Wat is de reden dat deze ziekte steeds vaker voorkomt en wat kunnen we doen om dat te voorkomen? Ik denk dat de meeste winst daar te behalen valt.

DarkShines schreef:
Dit deelde een vriendin van me (met bk) op fb.
http://femkevanrossum.wordpress.com/201 ... rzekering/

Ik hoop dat mensen begrijpen dat die statusupdates behoorlijk kwetsend kunnen zijn. Tussen de chemo's, bestralingen, operaties is er echt geen tijd of energie voor een vakantie naar weet-ik-veel waar. Via KWF kan je acties opzetten om geld in te zamelen, veel nuttiger. Of zoals mijn vriendin zei: geef die bekende die vecht tegen (de gevolgen van) kanker eens een dikke knuffel. Dat helpt ook al.

Helemaal mee eens!
Eén van de naarste dingen aan het hele behandelproject vond ik dat je leven voor een deel tot stilstand lijkt te komen. Tussen alle operaties, chemo’s en bestralingen door kijk je vanaf een afstand toe hoe anderen hun leven leiden. Hoe ze gewoon normale dingen doen zoals werken, kinderen krijgen en op vakantie gaan. En ik gunde ieder zijn geluk en plezier, hoor. Maar ik wilde niets liever dan ook zo’n ‘normaal’ leven leiden.
Ik zou niet wakker hebben gelegen van berichten over vakanties op facebook en ik besef wel dat het ongetwijfeld een goed bedoelde actie is geweest, maar een warm gevoel zou ik er niet van hebben gekregen. Vind het eerder behoorlijk ondoordacht en kan me niet voorstellen dat degene die de actie in het leven heeft geroepen weet wat het is om zelf patiënt te zijn.

Carolaaxxxx schreef:
Ik vind het zulke flut acties :Y)
Maar ze zeggen dat het eens in het jaar is, maar ik krijg ze regelmatig het hele jaar door; 'de actie van het jaar' doe dit en doe dat. Dat zo ongeveer 4 a 5 keer in het jaar.

Dat komt doordat mensen die iets tegenkomen op internet dit vaak klakkeloos delen zonder er even kritisch naar te kijken. En dan kun je soms jarenlang geregeld hetzelfde oude 'nieuws' tegen blijven komen. Dan komt ineens deze oude actie weer bovendrijven, worden er berichten geplaatst over honden of kinderen die vermist zouden zijn terwijl ze inmiddels alweer een jaar terecht zijn of zelfs nooit vermist zijn geweest, gaan we met z'n allen opnieuw discussiëren over plannen van de regering die al een jaar geleden zijn afgeblazen of gaan Nederlanders zich druk maken over Belgische politieke kwesties omdat het ze is ontgaan dat een bepaald gedeeld krantenartikel afkomstig is uit een Belgische i.p.v. een Nederlandse krant.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:17

Froukje_J schreef:
Wauw prachtig geschreven!@DarkShines
Ik heb zelf een aantal jaren terug de samenloop voor hoop gedaan.
Ik ben jankend en op krukken over de finish gegaan...daar heb je een goed gevoel bij...
Maar zoon facebook actie zegt me niks

Hier nog 1, andere loop dan wel, strompelend maar met een big smile over de finish gekomen en dik gesponsord door vrienden, familie en collega's. Ik liep mee voor mijn zus die helaas vanwege de gevolgen van kanker niet meer kan sporten.

Voor degene die denken dat deze actie toch positieve aandacht vestigt op borstkanker, waarom krijg ik dan van de mensen uit mijn directe omgeving met borstkanker te horen dat het kwetsend is? Schiet zijn doel voorbij op deze manier.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:21

Ik irriteer me mateloos aan dat soort onzinnige akties. Juk. Allemaal fb startpaginavervuiling als je het mij vraagt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:23

Dat mensen klakkeloos iets overnemen klopt helemaal. Hoe vaak ik het wel niet zie gebeuren dat mensen zogenaamde "nieuwsfeiten" met elkaar delen en hun ongenoegen uiten hoe schandalig het wel niet is dat dit in dit land kan, terwijl ik met één google klik vijf pagina's met "opgelet, dit is een hoax!" tegenkom...mensen delen maar, kijken niet of het klopt, kijken niet naar de datum, kijken niet naar wie de originele afzender is...op die manier zijn er ook al heel wat onschuldige mensen als crimineel gezien omdat er een flauwe plezante zoiets opstart...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:24

ben blij dat ik niet mee doen aan die onzin

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:40

Mijn facebook-post, want uiteraard heb ik ook een aantal vrouwen die meedoen aan deze actie op mijn tijdlijn:

Citaat:
“I am going to ignore your weird Facebook breastcancer campaign male manipulation games for many months.”

Ongelooflijk, bewustzijn willen creëren door zoveel dagen naar een bepaalde plaats te gaan terwijl geen mens ook maar enig benul heeft wat het betekent. Really? Zijn we collectief ons verstand verloren?

Ik ben benieuwd naar de argumentatie achter deze wereldvreemde actie, kom maar op!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:50

x_Kaat_x schreef:
Christiene schreef:
ik had iemand op facebook waar stond : nog 29 dagen en dan na amerika!

die gaat dus echt daar heen.. kom ik net achter.

:oo vind ik altijd zo stom, wie zet er nu op fb dat ie op vakantie gaat? kun je net zo goed zeggen: hee dieven over 29 dagen ben ik niet thuis hoor! kom maar af ! :roll:

Ja inderdaad.

Of inbrekers kijken nu niet meer omdat het ernu zo vaak op staat, door deze vage actie.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:56

Ik heb mijn argumenten al gegeven, dat ga ik niet nog een keer doen. Reacties krijg je natuurlijk vooral van mensen die zich gekwetst voelen, mensen die het niet veel doet reageren per definitie al minder, dus lees/hoor je minder. Punt is wel dat door de verspreiding dit soort acties niet meer goed getimed kunnen worden. Daar heb ik inderdaad niet bij nagedacht, maar ik geloof echt niet er veel mensen zijn die denken: leuk ik zet het in mijn status en dan krijg ik lekker veel aandacht.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:59

Yucca schreef:
Ik heb mijn argumenten al gegeven, dat ga ik niet nog een keer doen. Reacties krijg je natuurlijk vooral van mensen die zich gekwetst voelen, mensen die het niet veel doet reageren per definitie al minder, dus lees/hoor je minder. Punt is wel dat door de verspreiding dit soort acties niet meer goed getimed kunnen worden. Daar heb ik inderdaad niet bij nagedacht, maar ik geloof echt niet er veel mensen zijn die denken: leuk ik zet het in mijn status en dan krijg ik lekker veel aandacht.

Volgens mij neem jij mijn facebook status persoonlijk op. Dat is niet nodig. Als jij het wel een goed initiatief vindt, dan doe je er lekker aan mee. Ik vind het wereldvreemd en slecht over nagedacht. En zoals ik in de media lees, sta ik daar niet alleen in.

Bewustwording creëren door te vertellen hoeveel dagen je ergens naar op vakantie gaat... Right. Ik zal wel dom zijn.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:03

We hebben het er nu toch over, hoe je het went of keert, of je het positief vindt of niet. Dus tja...

Hoe kan ik mijn status trouwens te persoonlijk opvatten? Ik ben dat toch?
En mij indirect wereldvreemd noemen vind ik nou niet erg nodig.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:05

SindyKaya schreef:
Sjors schreef:
Viel mij ook al op , heb t gevraagd en kreeg dit antwoord :

Oke dames, het is die tijd van het jaar weer ... ter ondersteuning van bewustzijn van borstkanker … het spel van vorig jaar was het schrijven van je beha kleur als uw status ...Vorig jaar namen er zoveel mensen deel… dat het international nieuws was… Vertel geen mannen wat de status betekent ... Laat ze in het ongewisse…Het idee is om de maand waarin je geboren bent en de dag dat je geboren bent in je status te schrijven, maar in een andere vorm:bv… Ik ben geboren 20 januari … dus ga ik voor 20 dagen naar Mexico
Instructies: De maand je geboren bent is de plaats die je gaat… en de dag dat je geboren bent moet zijn hoeveel dagen je weg bent .... Je bent geboren 14 augustus... dus word het: ik ga voor 14 dagen naar California.
Januari - Mexico; februari - London; maart - Miami; april - Dominicaanse Republiek; mei - Paris; juni - Rome; juli - Hawaï; augustus - California; september – New York, oktober – Puerto Rico; november – Las Vegas; december - Australia.
Zet enkel jouw antwoord als status je Fb pagina en verklap niets! Doe het, toon je bewustzijn!
Stuur dan dit bericht verder in een gesloten bericht aan enkele andere vrouwen… laten we eens zien hoe ver het reikt en hoeveel kracht we samen hebben…
De laatste status over de BH ging over de hele wereldgaat

Oh yes dan ''ga'' ik dus 25 dagen naar Hawaï *\o/*

hihi ik ook!!! We kunnen samen gaan whahahahaha

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:06

Wij ja, op Facebook heeft niemand het erover omdat er geen duidelijkheid wordt gegeven waar het nu daadwerkelijk om draait :). Zelfs niet wanneer er gevraagd wordt waar de status op slaat, blijft het geheimzinnig, dan denk ik, heb je nu niet door dat je de plank volledig misslaat?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:11

Waarom zou iets wat hier, als gevolg van Facebook, wordt besproken niet meetellen in de hele campagne, daar is hij toch juist om bedacht? Dus wat dat betreft werkt hij wel.

Ik heb overigens onder alle reactie onder mijn status een uitleg geplaatst, want zonder uitleg na een x periode geeft het inderdaad niet het effect dat je wil hebben. Ik heb geplaatst dat ik niet op reis ga en veel mensen met (borst) kanker ook niet. Maar dat ik hoop dat al deze mensen hun ziekte overwinnen en wel een dergelijke reis kunnen gaan maken. En dat om dat te bereiken gedoneerd, gecontroleerd en gesteund moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:12

Ik kreeg gisteren of eergisteren een PB en mijn reactie daarop was heel duidelijk;
Dit soort acties hebben niks te maken met gewaarwording maar alles met de typische "kijk mij eens goed zijn" maatschappij van nu. Het zou beter gaan om het steunen van mensen in een klote tijd die het niet verdiend hebben en die niet begrepen worden omdat je het pas kan begrijpen als je het zelf mee maakt, proberen, let wel PROBEREN te begrijpen hoe verschrikkelijk de ziekte is en hoe groot de weerslag op een persoon is en proberen jezelf er toe te zetten mensen die er naar jouw mening "in blijven hangen" (om rouwen dat ze het hebben of gehad hebben) niet blijven hangen maar er gewoon elke dag mee geconfronteerd worden en dat hoewel de slag geleverd lijkt te zijn van buiten af gezien ze 'genezen verklaard' zijn, de oorlog voor hun nog in volle gang is. Medicatie, revalidatie (psychisch en fysiek, je lichaam dat je zonder reden in de steek gelaten heeft.) al die verborgen gevechten
die begrijp je niet met zo'n suffe status. Terwijl ze daar volgens mij meer aan zouden hebben,
fatsoen in de instanties waar ze op moeten terugvallen steken ipv dat machtsmisbruik zoals medicatie ineens niet meer terug betalen en mensen die het nodig hebben daarmee in onmogelijke posities dwingen, alsof ze daar nog niet inzaten voor die idioten met hun bureaucdratische klere spelletjes beginnen. Als ik zie dat een vriendin van mij zelf mag gaan dokken voor medicatie die NODIG is om terug val te voorkomen, of de kans iig te verkleinen en een f*cking borst vergroting terug betaald wordt
DAAR zou het om moeten gaan. DAAR zou men bewust van gemaakt moeten worden, dan zou er misschien daadwerkelijk iets nuttig veranderen. Maar goed, ik ga geen 31 maanden naar Californië. Ik probeer de mensen in mijn omgeving wel moed in te praten in hun gevecht met de maatschappij en ik probeer ze zich nog steeds welkom te laten voelen in onze maatschappij, want vaak missen ze dat gevoel (geven mensen hun dat gevoel niet meer) enkel en alleen omdat ze de pech hadden kanker te krijgen. Plots ben je niet meer Fien maar een zieke... En word je door anderen besproken als "iemand die zwaar ziek (geweest) is..." Niet meer als "Fien". Ze maken zonder het te beseffen een outsider van je. En daar zou men beter van bewust gemaakt worden. Dat doe je niet met deze status. Je laat gewoon zien "hoe goed en lief en menselijk je wel niet bent".

Om eerlijk te zijn, mijn eerste reactie toen ik iemand voor 23 maanden naar Californië zag gaan dacht ik "krijgen we dat weer ja?" en nu zie ik zelfs een status "ik ga voor 3 dagen naar Californië, Gene vette..." :x
Kom op zeg... hoe kan je zo verschrikkelijk dom en ongevoelig zijn?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-08-13 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:15

Citaat:
Oké......... Nu moet ik even iets kwijt

Dat is mijn manier om deze mensen, zij het indirect, te helpen.

Dit is pas een mooie status. Hoppa.

Edit: excuus, al geplaatst zie ik..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:28

Die van de kleur van de BH was de eerste toch? Daar snapte ik op zich nog wel de gedachte achter. Zoiets al dat het er aan de buitenkant heel prima uit kan zien, maar wat er onder zit wel eens heel anders kan zijn (er dan van uitgaande dat de bh een nog niet ontdekte zieke borst voorstelt die bedekt wordt door de kleding die dan weer staat voor de gewone borst waardoor je aan de buitenkant niets ziet, leg ik het zo een beetje uit?)
Iedereen die daarvoor naar de betekenis ging zoeken kwam dan bij Pink Ribbon uit en zo creëer je een stukje bewustwording. Vond ik een goeie actie, snap de gedachte erachter.

Maar met die vakanties kan ik hem niet rijmen zoals bovenstaand met die BH. De alcoholische drankjes ook niet? Inmiddels ziet iedereen het als die-actie-voor-giechelende-vrouwen-die-geheim-doen-op-FB en niet meer als PR-actie. Streeft het doel voorbij...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:38

Winged schreef:
Sjors schreef:
het spel van vorig jaar [...]

Tjah, tot op heden heeft niemand mij uit kunnen leggen wat een spel met kanker te maken heeft. En zeker niet zo'n onzinnig spel als deze. Heb er gister een gigantische discussie over gehad op mijn eigen facebookpagina. Had deze 7x via verschillende manieren binnen gekregen. Werd er helemaal dol van. En dan zeggen mensen 'ja maar ik heb het nodig als bewustzijn om mijn eigen borsten te controleren.' Moet je maar net in de goede periode van de maand zitten, je kan het beste checken een week na je menstruatie namelijk... En daarnaast: Het gaat verdorie om je eigen gezondheid, als je dit al nodig hebt als geheugensteuntje...

Hu dat bericht heb ik niet geplaatst :?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:35

Yucca schreef:
Waarom zou iets wat hier, als gevolg van Facebook, wordt besproken niet meetellen in de hele campagne, daar is hij toch juist om bedacht? Dus wat dat betreft werkt hij wel.
.

Yucca, dit gaat toch niet over de campagne, maar over de stompzinnigheid van deze aktie. Weinig mensen hebben het over (borst)kanker, maar alleen maar over hoe dom deze actie is. Negatieve aandacht is ook aandacht dan maar?

Bovendien is dit geen actie van KWF of pink ribbon, maar gewoon een hoax.

https://www.facebook.com/notes/de-hoax- ... 7828209878

Diegenen die dit soort acties bedenken moeten toch dubbel liggen lijkt mij