Dat is dus één van de redenen dat ik niet zwanger durf te raken. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rianne_ schreef:Zinn schreef:Lol, het zal niet leuk zijn op het moment zelf, maar daar zou ik me dus echt niet druk om maken...je bent immers in het ziekenhuis
Dus? Die houden t overgeven niet tegen hoor![]()
Lijkt me ook vreselijk, maar ik hoor ook genoeg mensen die nier hebben ophieven overgeven tijdens de bevalling.
Zinn schreef:Rianne_ schreef:Dus? Die houden t overgeven niet tegen hoor![]()
Lijkt me ook vreselijk, maar ik hoor ook genoeg mensen die nier hebben ophieven overgeven tijdens de bevalling.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat ze daar overal bakjes hebben klaar staan en die mensen kunnen daar doorgaan goed mee om, spullen om op te ruimen zijn er ook zo bij de hand...Het is niet 'erg' als je daar moet overgeven zeg maar...
Normaal zou ik echt wegrennen. Dus op tv wordt het al beter, maar idd misselijke mensen word ik ontzettend angstig van, zo bang dat het moment komt..en bij mezelf is het ergst, het gebeurd eigenlijk nooit, laatst ook niet, ik was alleen misselijk en had het idee dat het wel moest. Het zweet breekt me dan toch uit. Rianne_ schreef:Nee maar ik bedoelde meer in wat voor vorm je emetofobie hebt.
Ik ben er niet eens mee bezig wie t moet opruimen, ik wil het gewoon niet.. Doe er alles aan om niet te hoeven overgeven en ondanks dat ik vaak misselijk ben, heb ik inmiddels al 10 jaar niet meer overgegeven. Dat heeft niks met andere mensen/opruimen oid te maken.
Is me nu nog best goed afgegaan. Ik geloof dat ik (in ieder geval op dit moment) een van de ergste vormen van Emetofobie heb, verder heb ik dus ook een paniekstoornis en een Agorafobie (niet in hele ernstige mate en dan vooral, als 'angst voor de angst').
) ik heb hier heel mijn leven al last van maar het nooit onder ogen gezien. Uiteindelijk is het zo erg geëscaleerd, (ik zat in een trein die een aanrijding met een persoon had, het was donker, we bleven 1,5 uur staan) allemaal factoren die voor mij vreselijk zijn. Dat ik hierdoor volledig thuis ben komen te zitten, momenteel gaat het iets beter, maar ik vermijd ontzettend veel dingen. Ik heb onder andere mijn zomer vakantie af moeten zetten omdat ik niet klaar ben voor vliegen, ook ben ik niet met een nieuwe studie gestart dit jaar, omdat ik het simpelweg nog niet aan kan.
Hoe staat het er nu voor met je vriend? En met jou? Nergens last van?
Alsof het zo simpel is.
ik kan er echt nog zoveel meer over zeggen maar ik voel me zo'n egoist dat ik heel het topic onder spam.
Wat gebeurd er tijdens zo'n paniekaanval? Ik ken wel iemand die aan huis 'gekluisterd' zat ivm hyperventilatie, die kon de studie etc ook niet meer doen. 

Nee, dat werd em niet.
) is dat als ik me zorgen maak, of me onzeker voel, ik op een verkeerde manier ga ademhalen, waardoor ik me duizelig ga voelen en lichtelijk misselijk. En dat dan de Emetofobie inkickt en het balletje verder gaat rollen.
Zeker met de therapie ben je al een aardig eind op de goede weg!!
vind het heel fijn om dingen te lezen over mensen die alweer verder zijn, dat geeft me soort van hoop.
Maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Schijnt een familie kwaaltje te zijn om te stoppen met ademen als we teveel moeten nadenken.
kijk ik vind poep ook niet lekker of what ever, maar ik zo het gewoon zonder problemen opruimen als de kat een ongelukje heeft gehad. Mijn medicijn is ook niet specifiek voor paniekaanvallen hoor, maar als ik zeg dat ik antidepressiva slik hoor ik mensen al van alles denken. (Hey dat is ook een van mijn problemen
te veel voor andere mensen denken). Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt het gevoel heb dat mijn medicijnen helpen, en mijn therapie ook nog niet zo. Het is gewoon zo ontzettend vermoeiend om elke dag het gevecht weer aan te gaan, kennen jullie dat gevoel? Dat je soms gewoon even géén zin hebt om overal bij na te denken en je druk te maken.
klinkt allemaal heel bekend, gelukkig is het bij mij wel al een hele tijd geleden dat ik nog echt zo'n paniekaanval gehad heb...het voelt gewoon zo verschrikkelijk, ik weiger eraan toe te geven
Ik was het idd ook beu dat mijn gedachten elke dag zoveel naar de fobie gingen..er kruipt echt wel veel energie in hoor...ik was dat zooo beu...en toen heb ik ook ergens een klik gemaakt, ik heb geweigerd medicijnen te nemen etc, want uiteindelijk moet je er toch vanaf en je moet het zelf doen, maar ik heb mezelf wel een stuk beter in de hand, ik hoop dus dat het zo blijft
ik voel wel heel erg dat in moeilijke periodes, die angsten ook gemakkelijker opkomen in m'n hoofd. Maar ik kan ze ondertussen vrij goed onderdrukken, moet er wel oplettend voor zijn
heb nooit zakjes bij of pilletjes tegen de misselijkheid oid

)
Maar dat vergeten adem te halen heb ik dan ook weer wel.. 

ook als je geen fobie hebt! dat had ze van mij toch echt zelf mogen doen
gatver