Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Sansje schreef:Ik heb altijd gewerkt... Vanaf m'n 14e... En had geen abnormaal uitgavepatroon, maar heb er toch nooit 'last' van gehad hoor. Jij hoeft toch ook nog geen belastingaangifte te doen?
Suzanne F. schreef:Marieke_K schreef:Eh.. .ja.. dat snap ik ook nooit.. Boven een bepaald bedrag spaargeld moet je er trouwens ook belasting over gaan betalen..
Dan praat je pas boven de 20.000 euro hoor.(18.000 en nog wat, verschilt per jaar, er is ook nog een bedrag voor minderjarige kinderen wat erbij komt), maar om en nabij de 20.000.
Je kan best lang doorsparen voordat je boven de heffingsvrije norm zit.
veerledec schreef:Voor ieders besef toch nog even deze (wellicht overbodige) opmerking: het is een vermogensrendementsheffing. Je betaalt dus geen belasting over je vermogen, maar je betaalt belasting over het (forfaitair bepaalde) rendement dat je daarop maakt. Van vermogens boven een bepaalde grens wordt geacht dat deze renderen. Deze heffing lijkt wellicht wat minder onredelijk als je de situatie bekijkt van iemand die een tweede woning verhuurt en daar inkomen uit haalt. Dat is geen Box 1 inkomen (want er is geen arbeid/onderneming) maar dus wel Box 3 inkomen (vermogensrendementsheffing).
UK_eef schreef:Ik kan het nergens vinden maar waarom neem je niet gewoon een krantenwijk of ga je bij de supermarkt werken tot je een baan gevonden hebt om wat ervaring op te doen? Je werkt nu 4 uur per week..?!?
moonfish13 schreef:Allergieen zijn wel erg duur hoor.
De meesten halen een meuslireep van een euro voor 4 ik betaal het driedubbele.
Brood eet ik al niet, bewust niet.
Op vakantie? Ik kan 50 euro minimaal aan spullen bestellen om de vakantie door te komen aan glutenvrije producten.
In mijn geval is het melk, gluten en soja..
Je vergist je er in hoeveel het stiekem kost, en ik eet bewust zo weinig mogelijk echt glutenvrije dingen in de vorm van brood/koekjes.
Overigens heb ik het probleem niet financieel, maar je vergist je wat alles kost.
Bij mij is het veel vers, en veel aparte dingen dat kost nu eenmaal geld.

_SantOs_ schreef:Doordat de zorgverzekering van mijn vriend nog door zijn ouders betaald word, krijgen hun ook de zorgtoeslag.
Huursubsidie komen we niet voor in aanmerking.
CAK geeft geen vergoeding voor de medicatie die ik slik. Heb ik vorige jaar al geprobeerd.
Omdat het ene glas dan heel erg vergroot en de andere juist verkleint. Dit kunnen de hersenen niet aan. Ik ben allergisch voor zachte lenzen en ben nu overgestapt op harde lenzen. De lenzen die ik nodig heb waren totaal zo'n 1000.