Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:08

Rond de 50/60 euro, en voor m'n verjaardag vraag ik aan m'n vader altijd iets duurs zoals schoenen of een winterjas. Broeken draag ik altijd goedkoop, 20 of 30 euro bij de h&m of sting. Vestjes rond de 20 euro, bh's/ondergoed vaak in de uitverkoop bij de h&m/hunkemöller. Truien ook rond de 25 euro. t-shirts eigenlijk niet meer dan 15 euro, tenzij ik ze echt leuk vind. Mijn winterjas was wel weer vrij prijzig, 120 euro. Daar doe ik dan wel 2 jaar mee.

Al mijn kleding komt praktisch bij de h&m vandaan,
maar een deel ook van de zara/bershka/monki/only.

wat ik me dan weer afvraag;
hoeveel kleding hebben mensen ongeveer, gemiddeld?
hoeveel hemdjes, t-shirts, bh's, broeken, korte broekjes, vestjes etc?
ik heb namelijk vriendinnen die tot op het bot verwend zijn en echt belachelijk veel hebben dus ik weet niet zo goed wat normaal/gemiddeld is om te hebben.

Ik heb denk ik een stuk of 8 basic hemdjes, een stuk of 25 shirts, een stuk of 6/7 broeken die ik ook echt draag, 2 winterjassen, een stuk of 7 vestjes die ik draag, en een stuk of 3 jasjes, zo'n 5 bh's, 20/25 onderbroeken, een stuk of 8 korte broekjes, 3 playsuits, 3 bikini's, 6 rokjes..

sportkleding heb ik dan weer niet zo heel erg veel, ik draag toch hetzelfde hockeyrokje tot in den treure, met het liefste mijn roze sokken. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-13 17:16, in het totaal 4 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:12

Poe, ik heb geen idee wat ik uitgeef aan kleding en ik vraag met, net als de TS, me soms af of ik niet teveel koop?

Ik heb de 'pech' (achja zo erg is het ook weer niet) dat ik in de goedkopere winkels als Zara, Primark, H&M vaak niet in de kleding pas. Ik heb vrij brede schouders en met de voorgevel erbij :+ past het vaak niet in een L of XL in dergelijke winkels of is in die maten de pasvorm zo lelijk geworden dat ik er ook niets mee kan. Gewone shirts of een keer een leuke trui is vaak geen probleem, vooral zomer items gaan wel goed.

Te korte mouwen, te weinig ruimte in het rugpand, ritsen die niet dicht kunnen (en een maat groter heeft echt geen pasvorm meer), dat kom ik over het algemeen meer tegen bij de goedkopere winkels. Dus kom ik toch vaak weer uit bij de war duurder merken, vooral voor zaken als colberts, jassen, bloesjes ect.

Ik ben trouwens ook echt een koper die blind gaat voor bijzondere items, in de winkel gaat mijn oog er meteen naartoe en ik koop het dan ook vaak. Kom ik er thuis mee, past het eigenlijk helemaal niet bij de rest van mijn gardarobe, haha.

Ik denk dat ik ook zeker wel aan 50 euro per maand zit met schoenen en jassen. Deze laatste twee zijn voor mij ook erg moeilijk te vinden dus als ik dan iets tegenkomen wat past en mooi is dan koop ik het vaak, ook als het eigenlijk te duur is.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:14

Hmm hoeveel ik heb?

broeken: 5
beha's (die echt goed zitten: 5
basic shirts ( korte mouw) : 3
basic shirts lange mouw 2
tops: hmm stuk of 15?
basic tops: ook rond de 15?
bikini's 3
zomerjassen: 1
winterjassen: 3
korte broeken: 4
vestjes: 5
blazers: 3 en 1 korte

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:16

ik shop alleen nog maar bij mi amore :j haha
alles 10 euro. nou dikke prima :)

heb laatst schoenen ingeslagen.. teller staat nu op 13 paar schoenen :o

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:19

Ik heb heel veel kleding, maar dat komt voornamelijk omdat ik weing weggooi. Ik heb bloesjes die ouder zijn dan ik (en ik ben 52) en dingen die ik als tiener droeg.
Bij ons in de familie gaat veel kleding rond die iemand niet meer leuk vind of niet meer past en een ander wel. Dus veel gratis gekregen.
Vroeger kocht ik ook best veel tweedehands, maar hier heb ik geen winkeltjes met tweedehands kleding bij de hand. Wel goedkope zaken van aziaten en zigeuners op de markt en onder de 10 euro kun je heel wat kopen.
Ik geef niet om merken en heb kleding eigenlijk ook alleen als beschreming tegen kou en zon, het hoeft van mij niet modieus te zijn ofzo. Draag ook rustig herenkleding als het zo uitkomt.
Dus ja, ik geef niet veel geld uit aan kleding, zeg zo´n 50 euro in het jaar ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:51

Ik geef trouwens wel eens meer dan 20 euro voor een t-shirt uit, ik vind het leuk om na een concert een bandshirt te kopen en die zijn vaak 30 euro, best zonde van het geld want heel vaak draag je het toch niet. :')

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:59

Voor werk heb ik werkkleding van het bedrijf. Heerlijk!! Altijd goed en netjes.
Verder heb ik 2 spijkerbroeken en 1 nette zwarte broek.
Ik denk dat ik die broeken al allemaal zeker 3 jaar heb.
Voor een trouwerij dit jaar heb ik een nieuw blousje gehaald in de aanbieding.
Verder heb ik dan ook alleen shirts en truien waar de nieuwste een jaar of 2 oud is.
Is het te versleten draag ik het bij de paarden.
Schoenen heb ik 1 paar goede, dat zijn stevige stappers.
Daar doe ik ook jaren mee en dan gaan ze ook daarna nog door naar de paarden.
Paardrijlaarzen heb ik 1 paar en zijn ondertussen 12 jaar oud. Vorig jaar getwijfeld of ik er een nieuwe rits in moest zetten omdat ze al zo oud zijn. Toch maar gedaan.
Paardrijbroeken heb ik 2. Was in een actie 2 voor de prijs van 1 bij EJ.
Soms moet ik wel lachen, dan zie ik mezelf terug op een foto van 10/15 jaar terug en heb dan nog kleding die ik nu nog bij de paarden draag :)
Nee mode doet me niks.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:01

Voor mijn (rij)laarzen wil ik me best blauw betalen (voor een 16 jarige die er zelf voor werkt), lipica's, petri's... maar voor de rest?

Schoenen ga ik tot een euro of €100, zou er best over kunnen gaan (uggs voor in de winter ofzo), jassen mogen van mij duur zijn (standaard hier is een euro of 400/500), maar broeken en shirts? Hihi ik heb geen maximum prijs, maar ik vind de kleding uit de primark pri-ma voor mij, €8 voor een shirtje en €10 voor een broek.
Ik koop bijvoorbeeld nooit een truitje over de €20 of het moet al iets speciaals zijn/hebben en mij echt perfect zitten en staan, terwijl ik ook uitzonderingen maak voor simpele truitjes, zit nu bijvoorbeeld met een Hilfinger t-shirt dat ik al 4 jaar lang gebruik als shirt voor paardrijden, school, vroeger buitenspelen etc. en het ziet nog altijd top uit, ruikt goed, niet (zichtbaar) verkleurd... was €45, heb er dus wel al 4 jaar lang plezier van, 4 jaar...

Ik kijk gewoon naar wat ik leuk vind, is de prijs me te gek (€35 voor een shirt bijvoorbeeld, whutt?) koop ik het niet, toch is mijn kledingkast vol met leuke kleding die ik veel draag :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:15

Destino schreef:
Bij de h&m?
Of de only/vero moda? Die zijn volgens mij ook niet zo duur..

Ik bespaar niet op een goede winterjas eigenlijk.. Geef daar gerust €200 of meer aan uit, maar ik doe dan ook wel 2 a 3 jaar met dezelfde jas :) .

Die van h&m of only oid vind ik nooit warm genoeg. Ik geef er idd ook meer aan uit, maar heb het dan ook niet koud en doe er lang mee. Ze blijven ook erg lang mooi.

Rebeccaa schreef:
wat ik me dan weer afvraag;
hoeveel kleding hebben mensen ongeveer, gemiddeld?
hoeveel hemdjes, t-shirts, bh's, broeken, korte broekjes, vestjes etc?
ik heb namelijk vriendinnen die tot op het bot verwend zijn en echt belachelijk veel hebben dus ik weet niet zo goed wat normaal/gemiddeld is om te hebben.

Wat ik heb:
3 spijkerbroeken
5 ander soort broeken
3 korte broeken
7 rokken
5 jurken
2 blazers
1 spijkerjasje
1 leren jasje
10 shirtjes korte mouw incl basics wit/zwart
8 shirts lange mouw tussen/winter
5 hemdjes
3 bikinis
3 bh's
15 onderbroeken
2 winterjassen (wintersport en gewoon)
1 tussenjas
1 bodywarmer

Als ik het zo opsom is het best veel :')

BenaLaars

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:17

ik haaaaaaaaat kleding kopen. Ik koop pas iets als ik t al maanden misgrijp. en dan nog online, want de stad in is voor mij niet weggelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:23

Ik ben koning in koopjes :') En ik heb altijd wat nodig! JA! :') Nee hoor inmiddels valt het wel mee, Ik ga vaak wel shoppen met een doel, zodat ik niet alles koop wat los en vast zit :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:30

Ik ben heel erg. Koop alles wat ik wil en wat ik leuk vind. Mijn kast zat vol dus heb ik mijn blazers verplaats naar een kapstok. Binnen een week zat mijn kast weer vol. Vooral aan schoenen ben ik verslaafd. Moet nodig is gaan minderen met kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:31

Ik ga trouwens binnenkort een kledingruilfeestje organiseren :D Misschien een idee voor jou ook Lieke :P

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:33

Joolien schreef:
Ik ga trouwens binnenkort een kledingruilfeestje organiseren :D Misschien een idee voor jou ook Lieke :P

Haha, dat is een goed idee.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:34

Ik werk in een onwijs leuke kleding winkel, dus ik geef al heel snel veel te veel aan kleding uit. Ik hoef immers niet eens te shoppen voor leuke kleding, het hangt al om me heen. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik per maand niet meer dan 75 euro uit mag geven aan kleding en schoenen, en dit werkt gelukkig best goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:37

Ik heb afentoe periodes waarin ik meer koop en minder, maar ik shop niet heel veel, qua gewone kleding koop ik altijd in de uitverkoop en houd mezelf voor niet meer dan 20 euro uit te geven voor een kledingstuk, laatst wel een keer 40 euro voor een broek, maarja dan is een goede investering want het is een hele fijne broek! schoenen koop ik niet zo veel omdat ze zo duur zijn...

paardrijkleding betaald mijn moeder altijd, het liefst zo goedkoop mogelijk maar als het een goed shirt/vest/broek is betalen wij daar ook gerust meer voor als ik het goed ga gebruiken!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:38

L_iek schreef:
Ik ben heel erg. Koop alles wat ik wil en wat ik leuk vind. Mijn kast zat vol dus heb ik mijn blazers verplaats naar een kapstok. Binnen een week zat mijn kast weer vol. Vooral aan schoenen ben ik verslaafd. Moet nodig is gaan minderen met kopen.

same here.. Ik koop ook wat ik leuk vind. Heb ook belachelijk veel schoenen. Ik denk bijna 40 paar. Heb ook meer dan genoeg broeken, truitjes enzovoorts.. Voel me daar nooit echt schuldig om, ik werk er hard genoeg voor.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:43

suuszzzz schreef:
L_iek schreef:

same here.. Ik koop ook wat ik leuk vind. Heb ook belachelijk veel schoenen. Ik denk bijna 40 paar. Heb ook meer dan genoeg broeken, truitjes enzovoorts.. Voel me daar nooit echt schuldig om, ik werk er hard genoeg voor.

Zo denk ik inderdaad ook. Werk 40 uur in de week en soms wel meer. Punt is wel dat ik nu nog thuis woon en als ik op mezelf ga wonen ik toch echt moet minderen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:52

Ik heb ook een gat in mijn hand als ik dit zo lees. :')

Nee, gekheid, ik kom m'n bed eigenlijk niet uit voor minder dan 70% korting. Koop gemiddeld met 80-90% ofzo. Ik heb daarentegen wel een hele dure smaak waardoor ik nog steeds vrij veel uitgeef, maar kleding/stijl beschouw ik als een hobby en ik hoef verder geen paard te onderhouden of iets. Gelukkig heb ik ook een totaal mode-ongevoelige en ongebruikelijke stijl, dus ik doe heel lang met m'n spullen en zoek het expres in winkels die juist níet mijn soort kleding verkopen, dikke kans dat niemand van de mensen die daar komt het wil... Voordeel van veel hebben is dat het ook amper slijt door de afwisseling. O:) Grootste uitgavepost zijn jurken, mijn lijst met eisen waaraan zo'n ding moet voldoen is zo lang dat ik sneller overstag ga als ik een goede tegenkom. Paar honderd euro heb ik er dan wel voor over. Schoenen moeten ook echt goed zijn, maar daar heb ik een veel bredere smaak in en die zijn ook makkelijker goedkoop te krijgen.

Jaren geleefd op een budget van 40 euro per maand en daar toch ruim 70 paar schoenen, stuk of 15 jassen, 30 jurken en een enorme bult andere spullen aan over gehouden die ik niet eens wil tellen. Krijg eigenlijk alle bovenkleding van lach niet mijn oma en ja, ik ben 22, maar nee, het zijn geen bloemetjesgordijnen dus daar hoef ik niks in te investeren. Inmiddels zit ik op iets meer, denk gemiddeld 50 euro per maand en iets meer als het tegen de einde van de uitverkoop loopt.

En nu ga ik me schamen in een hoekje. :Y)

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:02

Ik heb altijd een maximum wat ik aan een shirt uitgeef; max. €25
Broeken: niet boven de €75
Schoenen: geen bedrag
Jurken:€30
De rest bedenk ik zelf of ik het te duur vind , ja of nee :D

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:06

Ik vind het voor mezelf wel belangrijk om er leuk uit te zien, maar dat hoeft niet altijd duur te zijn.
maar altijd als ik iets leuks zie, is het meteen het duurste wat erbij hangt.. jammer
broeken vind ik wel belangrijk, deze zijn eigenlijk altijd boven de 100 euro,
heb ook een dure winterjas gekocht, maar dan is het wel de bedoeling dat ik daar een paar jaar mee doe
ik vind merkkleding wel altijd erg leuk.. maarja dat is ieder voor zich waar je maar net je geld aan wil/ kan uitgeven!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:16

Joolien schreef:

Heb ik ook veel gedaan, was altijd een succes. :D

tjah, kleding koop ik meestal bij de kringloop (vandaag nog een spijkerbroek voor 50 cent *\o/* )
alleen ondergoed koop ik echt nieuw. verder is vriendlief maar iets groter dan ik dus heb gewoon 2 kledingkasten stiekem :') (lang leve de boyfriendlook)
Ik probeer zo bewust mogelijk te leven, veel van mijn kleding verkoop ik ook weer op mp of gaat naar kledingruilfeestjes.

overigens zie ik er niet kringloperig uit maar krijg veel complimentjes over mijn eigen stijl :D

Mijn zusje en veel van mijn vriendinnen zijn dan weer heel anders, die shoppen heerlijk erop los en het is ook leuk om met hen te shoppen.

FirebirdM schreef:
Ik heb ook een gat in mijn hand als ik dit zo lees. :')

Nee, gekheid, ik kom m'n bed eigenlijk niet uit voor minder dan 70% korting. Koop gemiddeld met 80-90% ofzo. Ik heb daarentegen wel een hele dure smaak waardoor ik nog steeds vrij veel uitgeef, maar kleding/stijl beschouw ik als een hobby en ik hoef verder geen paard te onderhouden of iets. Gelukkig heb ik ook een totaal mode-ongevoelige en ongebruikelijke stijl, dus ik doe heel lang met m'n spullen en zoek het expres in winkels die juist níet mijn soort kleding verkopen, dikke kans dat niemand van de mensen die daar komt het wil... Voordeel van veel hebben is dat het ook amper slijt door de afwisseling. O:) Grootste uitgavepost zijn jurken, mijn lijst met eisen waaraan zo'n ding moet voldoen is zo lang dat ik sneller overstag ga als ik een goede tegenkom. Paar honderd euro heb ik er dan wel voor over. Schoenen moeten ook echt goed zijn, maar daar heb ik een veel bredere smaak in en die zijn ook makkelijker goedkoop te krijgen.

Jaren geleefd op een budget van 40 euro per maand en daar toch ruim 70 paar schoenen, stuk of 15 jassen, 30 jurken en een enorme bult andere spullen aan over gehouden die ik niet eens wil tellen. Krijg eigenlijk alle bovenkleding van lach niet mijn oma en ja, ik ben 22, maar nee, het zijn geen bloemetjesgordijnen dus daar hoef ik niks in te investeren. Inmiddels zit ik op iets meer, denk gemiddeld 50 euro per maand en iets meer als het tegen de einde van de uitverkoop loopt.

En nu ga ik me schamen in een hoekje. :Y)

super, ben nu wel benieuwd naar je stijl :D
heb ook veel van oma hoor, en er is ook veel verbouwd op mijn vintage naaimachine :P

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:54

Stoof schreef:
Shoppen is bij mij een soort hobby/therapie geworden, dus ik ga niet eens neer zetten hoeveel ik uitgeef elke maand. :') Ik ben graag met mode bezig en heb niet zoveel andere dingen waar ik geld aan uitgeef dus ik heb het ervoor over.

_/-\o_ Praat groepje beginnen?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:58

JJane schreef:
Stoof schreef:
Shoppen is bij mij een soort hobby/therapie geworden, dus ik ga niet eens neer zetten hoeveel ik uitgeef elke maand. :') Ik ben graag met mode bezig en heb niet zoveel andere dingen waar ik geld aan uitgeef dus ik heb het ervoor over.

_/-\o_ Praat groepje beginnen?

Graag! :D

Afbeelding

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:02

Economische crisis? Niet mijn schuld! Ik hou persoonlijk de locale middenstand op de been.