Klantenservice frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Klantenservice frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:06

Ik werkte voor een telecombedrijf.
In het script stond 'je' maar wanneer ik het gepaster vond (leeftijd of soort gesprek) ging ik gewoon over op u.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:22

Wij moeten alles en iedereen met u aanspreken/-schrijven.

Dat was zeker de klantenservice Hi?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:40

Ik spreek ook iedereen aan met 'u'. Sterker nog, als ik collega's aan de lijn krijg over hun hypotheek dan is het al snel 'joh, we zijn collega's. Zeg maar 'je' hoor' dan kan ik het nog niet :') Klanten tutoyeren mij wel heel snel, dat vind ik niet zo problematisch. Zeker na een intens contact over de hypotheek dan is het al gauw in gesprekken of per mail 'Hoi Berdien...'. Dat mag, maar ik kan het niet :))

Grove bedreigingen heb ik nog niet meegemaakt. Maar goed, de meeste mensen hebben ook wel een ietwat andere relatie met hun bank dan met hun telecomprovider. Als een bedrijf na wangedrag je internet afsluit is dat 1 ding, maar na wangedrag te horen krijgen dat we de hypotheek op gaan eisen.. Mwah. Daarbij is wangedrag niet onredelijk zijn aan de telefoon, dan hebben we het over wangedrag in een ietwat andere categorie.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:53

Mijn moeder werkt op/met(weet het ff niet) de klantenservice van de vuilnis. Soms kunnen mensen best wel boos worden als hun vuilnis niet is opgehaald, of dat de pasjes van de afvalcontainers het na de 4de keer het alweer niet doen, of dat er afval nog moet worden opgehaald. Enzovoort.
Mensen die bellen en na een 15 is het opgelost (of zo) en dan blijkt dat ze ook een mail hebben gestuurd die een collega dan zit te beantwoorden :+ .

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:58

Ik:"Bedankt voor uw bestelling, wij bezorgen morgen tussen 14:00 en 21:00 en morgenochtend kunt u bellen voor de precieze bezorgtijd"
Klant:"oh, bezorg maar om 11:00 dan graag"

Grrrrr, zucht!! Luisteren is echt heel moeilijk blijkbaar.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:03

MiReRe schreef:
Ik:"Bedankt voor uw bestelling, wij bezorgen morgen tussen 14:00 en 21:00 en morgenochtend kunt u bellen voor de precieze bezorgtijd"
Klant:"oh, bezorg maar om 11:00 dan graag"

Grrrrr, zucht!! Luisteren is echt heel moeilijk blijkbaar.

:')
Jij zegt nog een keer die halve zin, zegt die klant: Je kunt echt niet LUISTEREN zeg, ik zei ............

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:10

ik werk bij de telefoonpost van de universiteit, dan bellen mensen ook vaak over dingen die ik niet weet of helemaal niet relevant zijn --> www.google.nl. Bezitten ze zelf zeker niet...
Of inderdaad mensen die bellen en dan een hele rare vraag stellen, dan zeg ik, eh u spreekt met de universiteit, weet u dat? Huh? Oh.... en dan zijn ze weer weg.
Laatst had ik een man die werd helemaal kwaad omdat er iemand steeds niet opnam in een tijdsbestek van een half uur- uur, had hij minstens 10x gebeld, en als ze dan niet opnemen komen ze terug bij de service desk, ging de beste man wel een klacht indienen over mij, dat die mensen niet opnamen!
Ja, veel plezier. Mn 'baas' zat er bij en die zei ook laat maar gaan...

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:14

O, ja. Er ging iemand een keertje zo tekeer dat mn moeder dr headset een afstand van haar oren deed. Collega staat te kijken van >;)