Vandaag nationale linkshandigendag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:28

Ik ben ook links!!!! *\o/*

Wel knip ik met rechts en kan het ook niet met links :+

Nadeel van links vond ik altijd dat ik op de basisschool met vulpen moest schrijven.

En dat ik met mijn hand over de natte inkt ging. Allemaal vlekken in het schrift en je handen eronder :')

Verder ervaar ik niet zoveel nadelen van mijn linkshandigheid haha.
Laatst bijgewerkt door paard89 op 13-08-13 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:33

paard89 schreef:
Ik ben ook links!!!! *\o/*

En ook ik knip met rechts met een schaar en kan het ook niet met links :+

Nadeel van links vond ik altijd dat ik op de basisschool met vul pen moest schrijven.

En dat ik met mijn hand over de natte inkt ging. Allemaal vlekken in het schrift en je handen eronder :')

Verder ervaar ik niet zoveel nadelen van mijn linkshandigheid haha.

haha, dat had ik ook altijd aan het einde van de dag een hele blauwe hand door het inkt haha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:39

Herkenbare dingen komen hier voorbij :D

Mijn juffrouw op de basisschool weigerde mij te leren breien, vond ze veel te lastig dus mocht ik in de handwerkles een boek lezen. Dat vond ik niet erg want ik was gek op lezen en had een hekel aan handwerken. :P

Ik heb bijna een jaar mijn linkerhand nauwelijks kunnen gebruiken door een peesprobleem en toen heb ik mezelf veel rechts aangeleerd maar schrijven kan ik echt niet rechts. Eigenlijk niets waar de fijne motoriek voor nodig is.

Toen ik net naar de basisschool ging wilden de leraren mij dwingen om rechts te schrijven, daar heeft mijn moeder gelukkig een stokje voor gestoken.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:43

Nog een linkshandige die zich meld.

Ik had nog niet van deze dag gehoord, tot ik het vanmorgen op de radio hoorde.

Loop ook tegen de zelfde dingen aan.

Ik heb altijd ruzie met de keukenschaar, ik weet dat ik er niet mee kan knippen maar onbewust pak ik altijd die schaar.

Ik kan bijna niks met recht, dan moet ik heel erg gaan nadenken hoe het moet.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:53

Veel herkenbare dingen! De meeste dingen kan ik inmiddels ook wel met rechts, maar knippen blijft lastig.

Maar volgens mij heb ik wat met mijn hele linkerkant... Mijn oog ziet 30%, mijn enkel is verbrijzeld, en zo kan ik nog even door gaan met alles op links. :')

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:54

Ik ben ook linkshandig- en voetig. Alleen knippen kan ik met links en rechts, omdat de basisschool geen scharen voor linkshandigen had, heb ik het mezelf toen ook rechts aangeleerd :+ . Vooral de blauwe hand (en vlekkerig schrift) na het schrijven met een vulpen is erg herkenbaar!

En nu tijdens studie is het alleen lastig als een collegezaal stoelen met tafeltjes aan de rechter armleuning heeft. Dan moet ik schuin op de stoel gaan zitten of het tafeltje van m'n linker buurman/vrouw delen, wil ik een beetje handig kunnen schrijven :7

edit: overigens hebben m'n ouders me wel geprobeerd rechts te maken, door toen ik klein was alles in m'n rechterhand aan te geven, maar dat was hopeloos :+ ik pakte het gelijk weer over met links.
Laatst bijgewerkt door colleen3 op 13-08-13 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mellen95

Re: Vandaag nationale linkshandigendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:57

Mijn vriend is links met schrijven, maar doet voor de rest alles met rechts.
Is hij nu rechts of links?
En verder alle linkshandige gefeliciteerd met jullie dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:25

ik ben linkshandig en loop eigenlijk nergens tegenaan. Het enige wat ik echt vervelend vind wel, zijn dikke schriften of multomappen- het schrijft zó ongelofelijk vervelend over die "bobbels" als je links bent.. :')
Oh en soms vlek ik een beetje met schrijven, als de pen teveel inkt afgeeft.. kan er niet wakker van liggen.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:40

Ik ben ook links. *\o/*
Dit topic voelt als een warm bad haha! :D

Ik ben juffrouw en dat is niet altijd even handig haha! Als ik iets op een digibord wil schrijven kan ik niet zien wat ik schrijf omdat ik in het licht van de beamer sta te schrijven. Erggg fijn! }:0

Ook herkenbaar: iets schrijven met een pen en dan je ringvinger helemaal blauw van de inkt hebben. (weet niet of deze hier al staat genoemd, heb niet alle pagina's gelezen)!

Echt veel dingen zijn mega herkenbaar. Ik kan overigens ook echt weinig met rechts. Zowel met m'n hand/arm als m'n benen.

Misschien heb ik wel 2 linkerhanden :+

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:41

Jolien_x schreef:
Ik ben ook links. *\o/*
Dit topic voelt als een warm bad haha! :D

Ik ben juffrouw en dat is niet altijd even handig haha! Als ik iets op een digibord wil schrijven kan ik niet zien wat ik schrijf omdat ik in het licht van de beamer sta te schrijven. Erggg fijn! }:0

Citaat:
Ook herkenbaar: iets schrijven met een pen en dan je ringvinger helemaal blauw van de inkt hebben. (weet niet of deze hier al staat genoemd, heb niet alle pagina's gelezen)!

Echt veel dingen zijn mega herkenbaar. Ik kan overigens ook echt weinig met rechts. Zowel met m'n hand/arm als m'n benen.

Misschien heb ik wel 2 linkerhanden :+

Ja dus haha

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:57

HTM schreef:
grid schreef:
_O- én heb je het rechts voorgedaan om te laten zien dat dát pas gevaarlijk is :') (tenminste bij mij wel mijn rechtserhand is met zoiets echt niet zo meewerkend/ precies :+ )

:j zeker dat ik dat deed.
Maar toen werkte ik te langzaam :+ dus mocht weer met links snijden :Y)

:D +:)+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:19

Oja dat gedoe met softbalhandschoenen en hockeysticks wel ook heel herkenbaar _O- gelukkig nog niet zoveel linkshandigen in de klas maar ze legden die nooit apart dus dan bleef je maar grabbelen in die bak tot je er eindelijk 1 vond :+
Hoe ouder ik werd trouwens hoe meer linkshandigen in de klas :j :Y) idd ivm B vakken (ruimtelijk inzicht enzo) denk ik :D

Hier zit het trouwens ook echt in de familie :j mijn moeder is vroeger veel op vingers geslagen omdat ze rechts moest doen :(:) en heeft hierdoor nog steeds een vreselijk hanepoten handschrift, maar doet nu dus wel alles rechts... maar kan een aantal dingen dus ook nog wel makkelijk links, dat gebruikt ze vooral als afwisseling of als arm moe werd van handmatig opkloppen enzo :D
Bij mijn zus heeft mam het nog geprobeerd om rechts aan te leren en dat is best goed gelukt behalve het schrijven dus :+
en bij mij heeft ze t heel snel opgegeven mede ook omdat het toen al meer mocht/ gebruikelijker was :)

Ohh en voor degenen die zich ergeren aan dunschillers :o dat is geloof ik het enige waarvan het rechtshandige model echt niet werkt als je links bent >;) maar dat is over met Dit modelletje, die is ideaal door iedereen te gebruiken :D (en bv ook gewoon bij de action te koop ;) )
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:06

Is de dag bijna om.... Zie ik dit topic. :)) Hele herkenbare dingetjes!

Hier ook een linkshandige. Grootste frustratie; zo mooi mogelijk een verjaardagskaartje schrijven en dan alles uitvlekken en er natuurlijk zelf onder zitten... Maar ook scharen zijn een ramp, af en toe. En ringmappen inderdaad, ik haal het velletje er altijd uit als ik iets moet schrijven. :)

Eten doe ik wel als een rechts-handige; vork links en mes rechts. Verder snijd ik, met koken bijv, wel altijd met links. Raar eigenlijk..

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:11

hier nog een linkshandige ik schrijf links maar alle sporten doe ik rechts, en het irritantste vind ik als je in paint of een bewerk programma ding moet werken met rechts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:20

Ik hockey trouwens en heb met hockey nog nóóit last gehad van het feit dat ik linkshandig ben.
Ik ben alleen wel heel erg goed in op de backhand verdedigen omdat mijn linkerarm sterk is :+

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:25

Schrijven op whiteboards en scharen die voor geen meter knippen en na een verlept knipsel kom je erachter dat het een rechtse schaar is :+ .
Voor de rest leer ik heel veel dingen rechts aan.
En voor degene die de cup song kennen, ik heb m met links aangeleerd maar kan m ook met rechts ;)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:30

Haha leuk! Ben ook links, althans, schrijf links en verder kan ik wel veel met rechts.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:37

Grappig want ik ben dus nu rechts (vroeger links) maar idd heel goed met ruimtelijke dingen en kaartlezen enzo. Ik pak de auto in als we op vakantie gaan. ik zie als de bagage in dr woonkamer staat al hoe het in de auto moet. Mijn man moet het 3 x eruithalen omdat t toch anders moet.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:46

Kaartlezen idd kan ik ook goed :)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:49

Ze zeggen dat linkshandigen vaak netter schrijven, of ik dat nou van mijn eigen handschrift kan zeggen. Maar er zijn een paar die inderdaad netter schrijven

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:56

ik kán heel netjes schrijven... doen is een ander verhaal :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:59

Sjimmy schreef:
ik kán heel netjes schrijven... doen is een ander verhaal :')

Die ken ik!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:28

mijn handschrift is dus echt NIET netjes, hoe erg ik het ook probeer. met gelpennen of vulpen wordt het al helemaal 1 grote kliederbende :')

nope, mijn handschrift is en blijft triest

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:30

Yes!

Ik ben ook links :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:30

waar ik tegen aan loop..

hmm dat ik links schrijf maar rechts knip.
dat ik meer op links paardrijd, maar voetbal met rechts.
dat ik met koken links ben en met bijvoorbeeld handwerk als haken weer rechts.. :=

en netjes schrijven, iedere 5 minuten is mijn handschrift anders, geen idee waarom :')