Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:35

vuurneon schreef:
Juist door negeren maak je een sterk opvoedkundige statement, alleen dat ziet niet iedereen :)

Maarreh, dat hoeft dan toch niet per se buiten?
Je kunt toch ook je kind naar binnen halen en even apart zetten. Lijkt me toch ook handig dat het kind in kwestie er een idee van krijgt, dat dát gewoon niet gaat, gewoon maar een beetje lopen gillen om aandacht, terwijl anderen daar dan last van hebben.

Ik vind dat ongebreidelde gekrijs vreselijk. Ook in restaurants, waar kinderen rondkrijsen zonder dat ouders er ook maar éven op letten. Ik snap best dat negeren soms de beste optie is (maar laat dan niet je kind buiten zodat de hele buurt kan meegenieten), maar soms ook niet. Soms helpt het best als een ouder er even flink iets van zegt. En niet vanachter een krant roepen: ik zit hier. Ik vind dat echt belachelijk. Je kunt dan als ouder toch ook 'gewoon ' zeggen: 'houd eerst even op met dat gekrijs, kom naar beneden en vraag me dan iets op een normale toon'. Dat is toch normaal?

Een vriendin van mij heeft ook een kindje met 'krijsneigingen'. Die neemt ze dan even ernstig apart voor een goed 'gesprek', als ze weer in zo'n bui is. Helpt dat niet, dan gaat ze letterlijk even apart. Ik vind dat ze dat erg goed doet en je ziet ook steeds meer dat het kindje dat nu steeds beter snapt. Ik heb daar wel respect voor, ze stopt daar veel energie in, maar je ziet ook wel degelijk resultaat.
Laatst bijgewerkt door HannahFrouk op 11-08-13 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 21:36

Mijn man is helemaal geen prater ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:36

LadyMadonna schreef:
Nouja, het met een knipoog deed ik eigenlijk bewust omdat ik niet direct wil confronteren. Tact is niet mijn sterkste punt.
Ik wil niet overkomen alsof ik vind dat ze een poedersuiker kind heeft... Dat vind ik nl niet

Misschien dat ze er verder niet over wil praten, omdat ze het daar liever niet met jou over heeft?
Ik bespreek ook niet met de buren het gedrag van mijn kind of mijn manier van opvoeden als ze er naar vragen. Met de een bespreek je meer dan met de ander, maar ik ga dat echt niet aan iedereen vertellen, misschien doet jou buurvrouw dat liever ook niet.

LadyMadonna

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 21:38

Nee, ik woon niet bij mijn ouders ;)
Ik zou zelf absoluut niet willen dat iemand last van mijn kinderen zou hebben. Ik heb zelf een hond en ik zou het ontzettend vervelend vinden als mijn buren er last van zouden hebben dat mijn hond de hele dag zou blaffen. (Even voor het overlast verhaal, ik snap dat een kind geen hond is ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:39

HannahFrouk schreef:
Maarreh, dat hoeft dan toch niet per se buiten?
Je kunt toch ook je kind naar binnen halen en even apart zetten. Lijkt me toch ook handig dat het kind in kwestie er een idee van krijgt, dat dát gewoon niet gaat, gewoon maar een beetje lopen gillen om aandacht, terwijl anderen daar dan last van hebben.

Ik vind dat ongebreidelde gekrijs vreselijk. Ook in restaurants, waar kinderen rondkrijsen zonder dat ouders er ook maar éven op letten. Ik snap best dat negeren soms de beste optie is (maar laat dan niet je kind buiten zodat de hele buurt kan meegenieten), maar soms ook niet. Soms helpt het best als een ouder er even flink iets van zegt. En niet vanachter een krant roepen: ik zit hier. Ik vind dat echt belachelijk. Je kunt dan als ouder toch ook 'gewoon ' zeggen: 'houd eerst even op met dat gekrijs, kom naar beneden en vraag me dan iets op een normale toon'. Dat is toch normaal?

Nee, dat hoeft idd niet buiten, vind ik ook niet.
Ik ben dan wel moeder, maar ik ben allergisch voor krijsen :D Met krijsende (of rennende) kids in een restaurant gaan zitten, zou ik nooit doen. Maar ik geef dan ook zeker een preek van te voren en geef heel duidelijk aan dat bij wangedrag en na 1 waarschuwing het gelijk richting auto gaat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:41

LadyMadonna schreef:
Nee, ik woon niet bij mijn ouders ;)
Ik zou zelf absoluut niet willen dat iemand last van mijn kinderen zou hebben. Ik heb zelf een hond en ik zou het ontzettend vervelend vinden als mijn buren er last van zouden hebben dat mijn hond de hele dag zou blaffen. (Even voor het overlast verhaal, ik snap dat een kind geen hond is ;) )

Haha ik zag het, had het stukje maar weer weg gehaald :D

Overlast is zo betrekkelijk. Ik heb ook een hond, hij blaft werkelijk zelden. Maar als hij een keer blaft, staat de buurvrouw gelijk op de stoep om te klagen, zij zegt waarschijnlijk tegen anderen dat mijn hond zo'n overlast geeft met zijn eeuwige geblaf :') Feitelijk blaft de hond bijna niet tot niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:43

Aftelkalender voor jezelf ophangen waarop je kan afstrepen de dagen tot school weer start? Dat het iets overzichter maakt en hopelijk dat het tegen de tijd dat het herfstvakantie is gewoon over is.

(En inderdaad, negeren kan ook gewoon binnen met ramen en deuren dicht :j )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 21:45

Maar vuurneon: moet ik dan binnen gaan zitten omdat mijn buurmeisje krijst? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:49

Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat met name de houding van de ouders, bepalen of je je écht kapot irriteert of niet. Als je ziet dat ook zij hun best doen - zoals bijvoorbeeld in het genoemde 'goede gesprek'- en het lukt dan (nog) niet, is dat duidelijk minder irriterend.
Hier zijn ze nu (gelukkig!!) op vakantie, dus kunnen wij ook ongestoord in de tuin genieten.

TS: ik zou ook geen discussie aangaan met m'n buren hoor. Het is nu even doorbijten, over een paar weken zitten ze weer op school en nog even en dan is het te koud om in de tuin te leven en gaan de deuren (en ramen) weer voor een paar maanden dicht. Hopelijk leren de kinderen komend jaar weer wat bij en is het volgend jaar zomer weer wat minder.
Het enige wat mij wel wat moed geeft, is dat ook dat tieners worden. Ik wens de ouders alvast veel succes..... :D

Vuurneon: nee natuurlijk zou jij niet naar binnen moeten! Maar ook hier is de realiteit dat ik dan zélf m'n raam maar dicht doe. Scheelt allicht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:50

Maken ze die geluiden ook na 22.00 uur, ts?

Overigens, wat gaat men er hier maar vanuit dat iedere ouder z'n kind fantastisch opvoed :? Als dat toch eens echt zo zou zijn... Er zijn genoeg ouders die er een potje van maken, slecht of niet opvoeden en niet geïnteresseerd zijn in bijv. de geluiden die hun kinderen produceren ..

Ik zou ook vrijstaand moeten gaan wonen omdat de bovenbuurvrouw dr zoontje niet kan handelen (en nee, ik geloof er geen reet van dat het de bedoeling kan zijn dat je een kleuter midden in de nacht op de verwarming laat rammelen zodat de klappen via de pijpen door de hele flat galmen onder het mom van 'negeren'). Beetje rekening houden met elkaar moet mogelijk zijn en daarvoor hoef je niet perse in een hutje op de hei te gaan zitten... :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:55

Als onze kids vroeger het nodig hadden om flink tekeer te gaan dan gingen ze op de trap met de boodschap erbij dat ze hier vijf minuten heel hard moesten gillen. Werkte prima want ze hadden geen publiek en heb het ook niet vaak hoeven doen. Deze ouders geven aandacht door alleen al te zeggen dat ze niet zo moet krijsen, sorry, maar dan blijft ze bezig, zou toch nog een keer naar die mama stappen en gewoon vragen of ze haar dochter niet even in de hal of andere lege kamer kan zetten als ze zo krijst. Gewoon vertellen dat het echt te ver gaat en je het als overlast ervaart.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:58

Als ze weer zo aan het krijsen is, vragen (roepen) of ze niet harder kan krijsen, dat kan harder, nog harder, kun je niet harder? Kom op dat kan best harder!
Gewoon een paar keer vol houden, dan gaat de lol er (hopelijk) vanzelf wel af.

Edit: ik zie dat hierboven al een zelfde soort antwoord is gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:04

bigone schreef:
Als onze kids vroeger het nodig hadden om flink tekeer te gaan dan gingen ze op de trap met de boodschap erbij dat ze hier vijf minuten heel hard moesten gillen. Werkte prima want ze hadden geen publiek en heb het ook niet vaak hoeven doen. Deze ouders geven aandacht door alleen al te zeggen dat ze niet zo moet krijsen, sorry, maar dan blijft ze bezig, zou toch nog een keer naar die mama stappen en gewoon vragen of ze haar dochter niet even in de hal of andere lege kamer kan zetten als ze zo krijst. Gewoon vertellen dat het echt te ver gaat en je het als overlast ervaart.

Ben ik met je eens hoor. Dat hoeft echt niet buiten. Ik vind dat je als ouder zijnde ook gewoon rekening moet houden met het woongenot van de buren. Ik wil ook geen gegil in de tuin en als andere buren buiten zitten, moet het van mij ook zachtjes en anders ga maar naar de speeltuin. Kinderen mogen geen excuus zijn om een constante hinderende factor voor omwonenden te zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:06

hier op de kop van de straat woont ook een gezin met krijskind...maar die is al 16 :+
dan wil ze iets, ouders zeggen nee, kind zet keel open en krijsen maar , serieus, al een keer aan het begin van de nacht gehad dat ik uit heb raam heb staan kijken of er iemand verkracht werd onder mijn raam, maar dat was het meiske op de kop van de straat die blijkbaar haar zin niet kreeg :=
maar bij haar heeft het altijd gewerkt, krijsen is, als je het maar lang genoeg vol houd "de oplossing om je zin te krijgen....
zie je 5 minuten na het krijsen de auto langs rijden om mevrouw te geven waar ze om vroeg ...

ik ben trouwens ook zwaar allergisch voor hoge tonen op flink volume...
maar ja, vrees dat buiten er een gesprek over aan gaan je vrij weinig kan doen eigenlijk :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:29

LadyMadonna schreef:
Maar vuurneon: moet ik dan binnen gaan zitten omdat mijn buurmeisje krijst? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Ik neem aan dat je wel begrijpt dat die moeder jou niet hoeft te corrigeren :') moeder negeert toch het gedrag van haar kind en niet jou? Dus correctie hoeft ze niet buiten te doen, maar ze kan haar kind ook stilzwijgend naar binnen mikken met alles dicht en daar negeren.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:32

Ik werk op een bso en daar tolereren we ook geen krijsen. Als we een spel doen buiten, mag er best worden gejoeld/plezier gemaakt, maar krijsen om je zin te krijgen, echt niet. Nou zijn deze kindjes 4 plus dus geen peuters. Van peuters snap ik dat de frustratie op die manier wordt geuit, zij moeten nog leren dat het ook anders kan.

Als kinderen krijsen bij ons vraag ik of het wat zachter kan, want "mijn oren doen daar pijn van en die van kindjes om je heen ook" blijft het dan aanhouden na 2 x waarschuwen dan mag het kindje even op de bank en nadenken. Hierbij hou ik wel rekening met welk kind het is want sommigen hebben het zelf ook minder snel door.

Als ik kinderen krijg wil ik ook geen nodeloos krijsende kids. Ze hebben grenzen nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:11

HTT -> LZP

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:43

Ik woon in een buurt met veel kinderen en honden en 's zomers is het nogal eens bal qua blaffen en gillen.
Als ik er last van heb dan doe ik mijn raam achter dicht en zet muziek op.
Komt de herrie er dan nog boven uit, dan loop ik naar het huis waar de herrie vandaan komt en spreek ik die mensen er op aan.
Tot nog toe is het altijd gelukt om dan af te spreken dat de kabaalmaker naar binnen wordt gedaan of dat de mond (verbaal) wordt gesnoerd oid.
Andersom gebeurt dat ook als m'n neefje (4 jaar) hier is en loopt te krijsen oid zonder te stoppen.
Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te voorkomen dat hij zo'n kabaal maakt en als hij zo'n kabaal maakt dan zeg ik er wat van, helpt dat niet dan gaat hij naar binnen.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:05

Pffffff.. ik verbaas me nogal over al die vergoelijkende reacties hier. Wij waren met 5 kinderen, heb er zelf 3 maar écht niet dat zoiets vroeger bij ons getolereerd werd en ook nu bij mijn eigen kinderen niet. Dat "negeren" en rekening houden met "peuterpubertijd" is echt mijn ding niet. En nee, ik heb geen gedrilde of harde opvoeding gehad. Ik kan me niet herinneren ooit een tik te hebben gehad of hebben gegeven, maar volgens mij is er niks mis met even héél duidelijk ingrijpen. Krijsen in de supermarkt: Prima, dan naar huis. Maar ook echt gaan dan... Krijsen buiten: Huppatee, naar binnen en zitten blijven tot je normaal kunt doen. Ik ben geen expert maar volgens mij gaat het meestal mis omdat opvoeders niet consequent zijn. Als ik "dreig" met n sanctie weten ze hier heeeel goed dat ik t ook echt doe.

Voor de duidelijkheid, voor mij is er dus een heel duidelijk verschil tussen "krijsen" en huilen uit verdriet/angst/pijn.... Ik heb geen tips voor je TS, snap dat het moeilijk te bespreken is. Maar als je er serieus last van hebt misschien je verhaal toch iets meer als een klacht brengen naar de ouders toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:08

TS lucht het nu op dat je in ieder geval je verhaal kwijt bent? wat ga je nu doen?

As je er echt mee zit en je merkt dat je er echt niet meer tegen kan dan is eerlijk aangeven misschien optie.
Ik zou het dan op deze manier brengen. (persoonlijk zou het bij mij echt al heel ver gaan voordat ik er iets over ga zeggen)

"Ik irriteer mij enorm wanneer uw kindje aan het krijsen is, mijn woongenot verdwijnt met de dag meer als ik uw kindje hoor gillen.
Ik begrijp heel goed dat uw kindje niet de gemakkelijkste is maar er zullen vast mogelijkheden zijn om tot een oplossing te komen zodat ik geen last meer heb van het gegil."

Probeer dan samen tot een oplossing te komen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:30

TS, troost je, met een beetje geluk is het een fase. :D Ik heb vergelijkbaar buurkind gehad, ik werd helemaal gestoord van het gekrijs een paar keer per dag. In mijn geval kon ik het vrij gemakkelijk vermijden zonder me al te veel in mijn doen en laten aan te passen. Ik heb dus zo veel mogelijk de struisvogel tactiek toegepast, voor gaan zitten als zij achter in de tuin zaten en wat vaker ramen en deuren dichthouden bv. En voila, na 1,5 jaar was de fase voorbij. Ik vind het nog steeds een irritant kind :+ maar ze veroorzaakt geen geluidsoverlast meer. Heerlijk. :)

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 13-08-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:38

antje_vip schreef:
Waarom geven ze haar niet een geluidsdicht kamertje? Zo één met eierdoosjes aan de muur? Als ze wil krijsen, ff in de separeer :')

_/-\o_

Ik ben zo blij, dat mijn kleine van bijna 3 niet een krijserd is!
Hij heeft het 1x uitgeprobeerd.. (hij had een van de kindjes bij de gastouders zien liggen krijsen om iets voor elkaar te krijgen).

Ik heb hem even duidelijk verteld dat dat niet is zoals we het hier thuis doen :') Als ik het had genegeerd, was het misschien een gewoonte van hem geworden.
Ik kap ongewenst gedrag meteen op tel 1 af!
Je kan het een jaar negeren tot ze 'er over heen zijn'.. maar dat vind ik erg zwak.. sorry.

Helpt negeren 1x niet.. dan moet je gelijk op een andere manier een slechte gewoonte afleren is mijn idee.

De buurkindjes hier ook. my goodness.. sorry maar ik zou het nooit zo ver laten komen.
Die zetten ook voor alles een keel op, en dat word soms genegeerd, soms straf, soms word er teruggeschreeuwd. Werkt iniedergeval niet hoor ik. Erg jammer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:47

TS, ik begrijp je volkomen! Ons buurmeisje is ook een drammend en krijsend gevaarte, maar die heeft ook nog drammende en krijsende ouders (inclusief veel te vaak een corrigerende tik). Maarja wat doe je er aan, erg weinig. Hoewel ik tegenwoordig de hobby heb om overdreven aanwezig te zijn, dan gaan hun in ieder geval naar binnen O:)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:54

Paar huizen verderop hebben wij ook zoon drama queen, de jochies van tegenover noooit last van, maar dat meiske van verderop, man, altijd janken en krijsen. Achja als het goed is zijn de scholen weer begonnen..T regent nu dus niet weer gehoord. Tja als ik begon te krijsen en te janken kreeg ik gewoon een tik hoor.. hield ik wel op.. niets mis mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:56

Ik moet wel hard lachen om al die mensen die het apart zetten opperen. Moet je echt geen kind met veel fantasie hebben. Mijn dochter zat dan gewoon op de trap van alles te spelen (zonder iets erbij he) en was al lang vergeten dat ze straf had en waarom, die had ondertussen al lang de grootste pret op de strafplek. Die interesseerde het dus echt geen reet als je haar apart zette want spelen kon en deed ze overal, desnoods met haar eigen hand of gewoon maar verhalen vertellen tegen zichzelf. Ok, het ongewenst gedrag (krijsen in dit topic) is dan voorbij, maar je hebt nog niks afgeleerd. Ik krijg daar nu ze ouder is en ik sancties kan stellen in de zin van 'je mag dit of dat niet meer' pas echt een beetje grip op, dat snapte ze nog niet toen ze jonger was. Gelukkig is het een lief kind wat zich uit zichzelf graag aan de regels houdt, maar ik zou niet weten wat ik ermee aan had gemoeten als het een draak van een kind geweest was.