Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:16

Citaat:
Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.

Ik snap niet wat er onoverzichtelijk aan is? Je stopt gewoon voor de fietser, simpel toch? :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:18

O, de sukkels.in de mist vergeten.
Die vinden dat je te langzaam rijdt in de mist, na een tijdje bumperkleven je levensmoe inhalen en dan langzamer gaan rijden dan dat ik deed. Ja, spannend he voorop met mist!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:18

Tytonidae schreef:
Citaat:
Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.

Ik snap niet wat er onoverzichtelijk aan is? Je stopt gewoon voor de fietser, simpel toch? :+

Ben jij wel eens in de spits midden in een studentenstad zo'n rotonde opgereden?
Is net russische roulette. :')
Vooral als fietsers besluiten tegen de richting in te fietsen. Je komt haast ogen tekort.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 11-08-13 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:19

gister trouwens wel 2 irritante weggebruikers gehad.
ik kom achter op een vrachtwagen af, dus ik kijken of ik eromheen kan ( het is inmiddels donker ) komt er een auto aan sjezen zonder lichten... gelukkig was de auto donkergrijs en niet zwart, anders had ik hem niet gezien. daar achter nog een auto en dan kan ik. inmiddels nadert een andere auto mij ook van achter, ik dus knipperlicht aan als ene auto nog naast mij is om aan te geven dat ik er om heen wil ( is 3 baans, dus andere kan aan de kant, maar dat hoeft absoluut niet van mij ) zal die auto achter bij met een straal gas om mij heen terwijl ik me al naar de zij verplaats -:(- ik wil er toch ook omheen...? gelukkig een indrukwekkende auto dus net zo hard gas gegeven :') ging ie toch snel weer terug :+

en het exact naast mij rijden en daar blijven hangen , en dan ook 1 voor mij, en 1 achter mij... terwijl er ook auto's moeten invoegen aaargh _-:(

en in frankrijk reden er wielrenners over de snelweg := waar een rotonde in zat... een soort zelfmoord wielrenners rijden daan

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:21

Shadow0 schreef:
Pion schreef:
Het is maar om aan te geven dat je soms meer oog hebt voor je snelheidsmeter (hou ik me aan de snelheid) dan gewoon lekker rijden en je oog op de weg houden.

Maar dat probleem creeren de weggebruikers toch vooral zelf: als het wat normaler zou zijn om een beetje onder de maximumsnelheid te zitten zou het niet zo'n probleem zijn, dan heb je wat speling en rij je gewoon ontspannen. Maar omdat iedereen zich zo ergert als iemand ook maar iets onder het absolute maximum zit kan dat niet. En dan heb je inderdaad al veel meer aandacht voor de snelheidsmeter nodig.

Nouja als ik gewoon lekker aan het rijden ben rij ik automatisch wel eens te hard... Onbewust. :o
Hoewel de CC is mijn beste vriend in dat soort situaties.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:25

Citaat:

Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat je als fietser voorrang hebt hoor. Rotondes met fietsers zijn er voornamelijk binnen de bebouwde kom en daar hoor je het fietsen te promoten, niet het autorijden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:28

Pion schreef:
Tytonidae schreef:
Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is

Ben jij wel eens in de spits midden in een studentenstad zo'n rotonde opgereden?
Vooral als fietsers besluiten tegen de richting in te fietsen. Je komt haast ogen tekort.

Het vervelende van deze rotondes is idd fietsers die hem tegen de richting nemen, fietsers die m pal voor je neus erop gooien (zo werkt de voorrang dan weer niet, degene óp de rotonde heeft voorrang) en vooral de auto achter je die niet heeft gezien dat jij een fietser voor je hebt en dus je auto bijna korter maken wil.

Aprils_joke

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:06

hier in denbosch hebben ze rotondes waarbvij de fietsers van 2 kanten komen en die hebben ook voorrang.
nou hoe vaak ik niet vol op de rem heb gemoeten omdat er zo,n scooter met 60 over die rotonde heen kwam jagen , of omdat een fietser van de andere kant afkwam dan dat ik opkeek. gebeuren daar ook echt veel ongelukken , zeker 1 keer in de 3 maanden hoor je dat er een ernstig ongeluk daar is gebeurt ,er is ook al 2 keer iemand bijna dood gereden en 1 keer echt iemand dood gereden.

wat vinden jullie van de rotondes met van 2 kanten fietsers ?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:25

Citaat:

Godzijdank niet :+ Waar ik woon is het gelukkig erg rustig dus werkt het allemaal een stuk simpeler.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Pion schreef:

denk dat wij in de zelfde stad rijden maar ik begrijp wat je bedoeld maar het is anderzijds ook de beste oplossing gezien fietsers anders toch wel voorrang nemen en dan gebeuren er echte ongelukken :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:27

Ik zat voorin met mijn moeder, het was hartstikke druk.
Haalt er iemand in bij een doorgetrokken streep, zo zie je een auto ongeluk gebeuren. Maar gelukkig kwam het nog net goed.
Maar was behoorlijk irriterend

Edit; ik had te snel op versturen gedrukt :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:03

Vorige week reed er op de autobaan 2 auto's voor me iemand (grijze massa, kon niet missen :+ ) met een sleurhut. Er zat al een sliert auto's achter omdat meneer het nodig vond om een vrachtwagen in te halen. Na die vrachtwagen gaat hij keurig naar rechts, en net toen de chauffeur voor me en ik gas wilden geven om de sleurhut in te halen bedenkt de grijze massa zich en knalt weer naar links. Een eind verder reed nl nog een vrachtwagen die hij ook wel even in wilde halen... _-:(
Ik toeter niet snel maar nu toch wel toen ik hem (eindelijk!) passeerde.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:08

Kun je nagaan wat een vrachtwagenchauffeur wel niet meemaakt af en toe.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 00:01

Ja ik heb soms echt medelijden met vrachtwagenchauffeurs, die moeten écht overal ogen hebben.. :=
Fietsers die zich tussendoor proppen, auto's die niet even willen wachten als de vrachtwagen achteruit ergens in probeert te rijden.. Pff, af en toe :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:27

Wat mij stoort zijn de mensen die rechts inhalen op een vierbaansweg. Eh ja ik wil wel naar rechts maar dat gaat niet als je me inhaalt daar he?
En de mensen die te zacht rijden, maar dan wel links. Niks mis met de maximum snelheid maar wel met daaronder en dan links of in het midden blijven kachelen.

Of een caravan die hem voor je plant terwijl ik 130 mag en rijd, en hij 110 ofzo. Dat is gewoon gevaarlijk.

En mensen die al bellend over meerdere banen zwalken. Vaak veel te traag en totaal niet bij het verkeer.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 03:15

Om nog maar te zwijgen van mensen die geen constante snelheid kunnen rijden. Van 120 naar 100 naar 110... En als je er dan langs wil kunnen ze wel opeens doorrijden. Of niet, en dan halen ze je 10 km verderop toch nog met veel bombarie in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:13

Van de andere kant, vrachtwagens weten dat ze minder kwetsbaar zijn en maken daar ook nog wel eens misbruik van.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:06

Shadow0 schreef:
Van de andere kant, vrachtwagens weten dat ze minder kwetsbaar zijn en maken daar ook nog wel eens misbruik van.

Dat klopt ook wel weer.. Ze zijn niet bang om hun gewicht in de strijd te gooien als ze ineens willen inhalen oid..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:13

Ook van die dingen rijd er een auto heel langzaam voor je haal je in gaan ze opeens met een enorme snelheid jou voor bij

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:22

F_Orumster schreef:
Wij zijn verrijkt met een rotonde op.de.snelweg, waar je max 50 mag. Dat doet men weinig, waardoor.sowieso 1 richting en meestal 2 richtingen er bijna niet opkomen. Ik vind het dus erg leuk om keurig 50te rijden en.daarmee.loyaal te zijn naar de andere verkeersdeelnemers, maar ook.om die bmw rijder die op mijn bumper zit in zijn stuur te zien bijten. Helaas verwachten de andere richtingen niet altijd dat ik me aan de snelheid houd, en nemen ze de kans niet, maar toch.
Overigens is deze rotonde een grote civiele blunder imo.

Knooppunt Joure? :)) Vreselijk ding inderdaad, elke ochtend is het weer een drama om erop te komen. Ik rij, net als jij, altijd keurig 50. Gewoon omdat ik weet hoe vervelend het is als je er niet tussen komt omdat iedereen vrolijk 70 rijdt. Volgend jaar gaat 'ie op de schop dus dan zijn we er vanaf - ik ben alleen nu al bang voor de files die de wegwerkzaamheden gaan veroorzaken :=

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:25

Een rotonde op de snelweg, dat is geniaal bedacht.. not 8)7

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:26

Ik reed laatst op de snelweg. De auto voor mij was aan het inhalen en ik reed ook links om in te halen.
Zet er 1 op de rechterbaan opeens haar knipperlicht aan naar links, terwijl wij nog aan het inhalen waren.
Toen de auto voor mij haar voorbij was, wou ze gewoon naar links komen terwijl ik aan het inhalen was.
Ze verwachte dat ik maar even op de rem ging om haar er tussen te laten. En achter mij reed niemand.
Ik liet haar er dus niet tussen, want zo werkt het niet en het was ook niet nodig en toen kreeg ik een vuile blik.

En mijn grootste irritatie is denk toch wel dat een richtingaanwijzer blijkbaar een extra optie is als je een auto koopt. Hoe vaak ik wel niet voor niks sta te wachten, vooral bij rotondes omdat iemand geen richting aan geeft.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:31

ginger18 schreef:
Ik reed laatst op de snelweg. De auto voor mij was aan het inhalen en ik reed ook links om in te halen.
Zet er 1 op de rechterbaan opeens haar knipperlicht aan naar links, terwijl wij nog aan het inhalen waren.
Toen de auto voor mij haar voorbij was, wou ze gewoon naar links komen terwijl ik aan het inhalen was.
Ze verwachte dat ik maar even op de rem ging om haar er tussen te laten. En achter mij reed niemand.
Ik liet haar er dus niet tussen, want zo werkt het niet en het was ook niet nodig en toen kreeg ik een vuile blik.

En mijn grootste irritatie is denk toch wel dat een richtingaanwijzer blijkbaar een extra optie is als je een auto koopt. Hoe vaak ik wel niet voor niks sta te wachten, vooral bij rotondes omdat iemand geen richting aan geeft.

Ik probeer ze er dan ook niet tussen te laten op de snelweg, maar wil wel mijn afstand tot de volgende auto veilig houden en daar past precies een auto tussen, aldus de asociale inhalers :Y) _-:(

En idd, dat van die richtingaanwijzers.. Naar mijn idee is dat echt de laatste paar jaar erger geworden, en iedereen doet het (niet), van petjesvolk in een golfje tot oudjes in een panda :+
Maar idd, daar stoort ik me dus ook immens aan, de doorstroming zou zó veel beter kunnen als iedereen gewoon even zn richtingaanwijzer aangeeft!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:36

Vanochtend nog, een vrachtwagen die zo aan het bumperkleven was dat 'ie bijna in m'n kofferbak reed. Dan zit je niet op je gemak in een Citroën C1-tje :=

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:42

Tijdje geleden stond ik te wachten om linksaf te gaan. Tegenover me stonden fietsers die de weg over wilden steken en achter me stond nog een auto. Op het moment dat het vrij is rij ik rustig de weg op en rem voor de fietsers, zij zijn rechtdoorgaand verkeer en hebben dus voorrang op mij, afslaand verkeer. Je snapt het al, ondanks dat ik stil stond schoof ik iets later toch een stukje naar voren. De knal viel eigenlijk nog best mee... Dame achter me springt uit de auto "waarom rem jij nou ineens?! " Euh, d'r staan daar fietsers en die hebben voorrang... "ja, maar niemand geeft die ooit voorrang!" Da's geen reden om dan maar achterop te rijden hoor >;) Onvoorstelbaar vind ik dat dus, gewoon de regels weten maar er vanuit gaan dat niemand ze naleeft en dat zelf dus ook gewoon bewust niet doen. En ook wel ernstig dat ik dus blijkbaar 1 van de weinige ben die dat wel doet :roll: