Citaat:Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.
Ik snap niet wat er onoverzichtelijk aan is? Je stopt gewoon voor de fietser, simpel toch?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tytonidae schreef:Citaat:Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.
Ik snap niet wat er onoverzichtelijk aan is? Je stopt gewoon voor de fietser, simpel toch?

ik wil er toch ook omheen...? gelukkig een indrukwekkende auto dus net zo hard gas gegeven
ging ie toch snel weer terug
waar een rotonde in zat... een soort zelfmoord wielrenners rijden daan Shadow0 schreef:Pion schreef:Het is maar om aan te geven dat je soms meer oog hebt voor je snelheidsmeter (hou ik me aan de snelheid) dan gewoon lekker rijden en je oog op de weg houden.
Maar dat probleem creeren de weggebruikers toch vooral zelf: als het wat normaler zou zijn om een beetje onder de maximumsnelheid te zitten zou het niet zo'n probleem zijn, dan heb je wat speling en rij je gewoon ontspannen. Maar omdat iedereen zich zo ergert als iemand ook maar iets onder het absolute maximum zit kan dat niet. En dan heb je inderdaad al veel meer aandacht voor de snelheidsmeter nodig.
Citaat:Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is heel onoverzichtelijk.
Pion schreef:Tytonidae schreef:-quote
Hier hebben op alle rotondes de fietser voorrang. Domste wat ze bedacht hebben want het is
Ben jij wel eens in de spits midden in een studentenstad zo'n rotonde opgereden?
Is net russische roulette.
Vooral als fietsers besluiten tegen de richting in te fietsen. Je komt haast ogen tekort.
Citaat:Ben jij wel eens in de spits midden in een studentenstad zo'n rotonde opgereden?
Vooral als fietsers besluiten tegen de richting in te fietsen. Je komt haast ogen tekort.
Waar ik woon is het gelukkig erg rustig dus werkt het allemaal een stuk simpeler. Pion schreef:Ben jij wel eens in de spits midden in een studentenstad zo'n rotonde opgereden?

) met een sleurhut. Er zat al een sliert auto's achter omdat meneer het nodig vond om een vrachtwagen in te halen. Na die vrachtwagen gaat hij keurig naar rechts, en net toen de chauffeur voor me en ik gas wilden geven om de sleurhut in te halen bedenkt de grijze massa zich en knalt weer naar links. Een eind verder reed nl nog een vrachtwagen die hij ook wel even in wilde halen...
F_Orumster schreef:Wij zijn verrijkt met een rotonde op.de.snelweg, waar je max 50 mag. Dat doet men weinig, waardoor.sowieso 1 richting en meestal 2 richtingen er bijna niet opkomen. Ik vind het dus erg leuk om keurig 50te rijden en.daarmee.loyaal te zijn naar de andere verkeersdeelnemers, maar ook.om die bmw rijder die op mijn bumper zit in zijn stuur te zien bijten. Helaas verwachten de andere richtingen niet altijd dat ik me aan de snelheid houd, en nemen ze de kans niet, maar toch.
Overigens is deze rotonde een grote civiele blunder imo.
Vreselijk ding inderdaad, elke ochtend is het weer een drama om erop te komen. Ik rij, net als jij, altijd keurig 50. Gewoon omdat ik weet hoe vervelend het is als je er niet tussen komt omdat iedereen vrolijk 70 rijdt. Volgend jaar gaat 'ie op de schop dus dan zijn we er vanaf - ik ben alleen nu al bang voor de files die de wegwerkzaamheden gaan veroorzaken
ginger18 schreef:Ik reed laatst op de snelweg. De auto voor mij was aan het inhalen en ik reed ook links om in te halen.
Zet er 1 op de rechterbaan opeens haar knipperlicht aan naar links, terwijl wij nog aan het inhalen waren.
Toen de auto voor mij haar voorbij was, wou ze gewoon naar links komen terwijl ik aan het inhalen was.
Ze verwachte dat ik maar even op de rem ging om haar er tussen te laten. En achter mij reed niemand.
Ik liet haar er dus niet tussen, want zo werkt het niet en het was ook niet nodig en toen kreeg ik een vuile blik.
En mijn grootste irritatie is denk toch wel dat een richtingaanwijzer blijkbaar een extra optie is als je een auto koopt. Hoe vaak ik wel niet voor niks sta te wachten, vooral bij rotondes omdat iemand geen richting aan geeft.
Onvoorstelbaar vind ik dat dus, gewoon de regels weten maar er vanuit gaan dat niemand ze naleeft en dat zelf dus ook gewoon bewust niet doen. En ook wel ernstig dat ik dus blijkbaar 1 van de weinige ben die dat wel doet