Pesten zelf in de hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:49

@ BaileyMix: Dat had ik ook, ik dacht altijd dat ze nog minderjarig was, ergens in de pubertijd. :j
Ik denk ook een beetje door haar naam, met 2005 erachter.
Heel veel kinderen op bokt hebben hun jaartal achter hun naam staan, maar achteraf gezien is 8 wel een beetje jong. _O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:49

:') Beetje jong ja. Ik had rond de 14 geschat!

Nayomie

Re: Pesten zelf in de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:52

Ik denk als mensen heel gemakzuchtig erover doen, dat je het zelf compleet in de hand hebt, nog nooit écht gepest zijn.

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:53

Nayomie schreef:
Ik denk als mensen heel gemakzuchtig erover doen, dat je het zelf compleet in de hand hebt, nog nooit écht gepest zijn.

Hier ben ik het volkomen mee eens..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:58

Nayomie schreef:

En waarom denk je dat zij nog nooit echt gepest zijn? Zo gemakzuchtig als hoe ze erover doen, gedragen ze zich ook. Waardoor ze dus niet gepest worden of er meteen een einde aan maken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:01

DaisyDarling schreef:
Mag jij mij vertellen waarom diegene dan daarom gepest moet worden! ;)
Ik ga hier niet eens meer op reageren, te weinig energie om zo'n kortzichtig persoon als jij iets uit proberen te leggen..

moet worden niet,, maar je blijft altijd pesters houden,
zoals er al eerder in dit topic werd vermeld met 'kuddedieren' de zwakste word ook gepest.

fresley schreef:
@Bello, dan zou ik die gene gelijk geven.
Maar ik zeg daarbij direct dat pesten daarbij niet nodig is. Onzin, want je hoeft niet gepest te worden om harder te worden.
Je mag nu echt een toontje lager gaan zingen. Gedraag je naar je leeftijd als je zoveel ouder bent als je werkelijk bent. En nee, ik bedreig je niet als je dat nu denkt. Ik zeg gewoon mijn mening, doe jij ook ;)

waar staat dat ik zeg dat je van pesten harder word ?
voel het niet als een dreiging

daantjuhhh schreef:
Je komt je zelf nog wel tegen!

geloof me, ik kom mezelf niet tegen;)

bello2005 schreef:
magda_90 schreef:
Of je wordt geschorst van school hierdoor waardoor de pester het slachtoffer 'ineens' is en het pesten daarna bedreigend erger wordt...

Is hier op een school in de buurt gebeurt namelijk en uit pure ellende is diegene maar naar een school in een andere stad gegaan.

M.a.w. wat is het toch weer makkelijk praten door bepaalde Bokkers hier...

je moet het ook niet door een ander laten oplossen, jijzelf moet hier wat aan doen
en de meeste scholen/leraren etc zijn zelf bang voor diegene die pesten
dat was op mijn school namelijk het geval. ik zei er niets over maar ze zagen het wel en ondernamen niets, dat zegt voor mij al meer dan genoeg;)

magda_90 schreef:
Lees eens goed waar ik op reageer. ;)
Ik zeg nergens dat je het niet door een ander moet laten oplossen... En omdat het op jouw school het geval was, is het natuurlijk overal zo.

bello2005 schreef:
ik voel me ook niet stoer, en ja ik weet dat mijn woorden hard aan kunnen komen.
maar zo ben ik altijd geweest, ik zeg mijn ding en of jij ( algemeen) het niet kunt hebben zit ik niet mee
ik ga me niet anders opstellen als dat ik ben

magda_90 schreef:
Totdat een toekomstige werkgever of iets dergelijks dit leest over jou en je daardoor een 'perfect' eerste beeld hebt neergezet. Ofwel, je visitekaartje is nu behoorlijk gekleurd wat je inderdaad nog tegen gaat komen.

ik lees goed, ik reageer alleen op het feit dat hulp zoeken op school geen zin heeft en zoals jij al zegt je dus geschorst kan worden en de pester dus als slachtoffer word gezien
dus wat lees ik hier niet goed aan ?

geloof me, ik ben slimmer als dat jij en vele andere denken

_San87_ schreef:
bello2005 schreef:
ik voel me ook niet stoer, en ja ik weet dat mijn woorden hard aan kunnen komen.
maar zo ben ik altijd geweest, ik zeg mijn ding en of jij ( algemeen) het niet kunt hebben zit ik niet mee
ik ga me niet anders opstellen als dat ik ben

Precies. Het empathisch vermogen van een stoeptegel. Gefeliciteerd. Niks mis met de waarheid zeggen, maar je hoeft mensen niet bewust te gaan kwetsen.
/quote]

het is maar wanneer je gekwetst voelt, je kunt het laten blijken maar je kunt ook zwijgen;)
en doordat je hapt, krijg je antwoord trg. zo gaat dat met pesters ook tot dat je de juiste klap hebt gegeven;)

KoudbloedKim schreef:
@ BaileyMix: Dat had ik ook, ik dacht altijd dat ze nog minderjarig was, ergens in de pubertijd. :j
Heel veel kinderen op bokt hebben hun jaartal achter hun naam staan, maar achteraf gezien is 8 wel een beetje jong. _O-

ook voor jou, ik ben slimmer dan dat je denkt;)
en heel veel, ben ik niet he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:03

Bello2005 schreef:
[naam] schreef:

ook voor jou, ik ben slimmer dan dat je denkt;)
en heel veel, ben ik niet he
Wat bedoel je met dat laatste? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-13 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:03

Nayomie schreef:

Ik zal nergens beweren dat het makkelijk is iets te doen aan pesters. Maar tussen makkelijk en onmogelijk zit nog een heel scala aan opties.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:07

KoudbloedKim schreef:
Wat bedoel je met dat laatste? :)

je zegt, heel veel kinderen, maar ik ben niet heel veel kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:08

Nee, jij bent ook geen kind meer he. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:09

bello2005 schreef:
ik lees goed, ik reageer alleen op het feit dat hulp zoeken op school geen zin heeft en zoals jij al zegt je dus geschorst kan worden en de pester dus als slachtoffer word gezien

Je bent zo slim dat je niet eens ziet dat ik niet op jouw bericht heb gereageerd maar op die van HorseTopShop. Of je daadwerkelijk zo slim bent, bewijzen jouw reacties en houding maar weer. ;)

HorseTopShop schreef:
bello2005 schreef:
maar als je je eigen laat pesten, ben je ook niet goed bezig.
ik vind dat je moet laten zien wat je in huis hebt, dus laat zien dat je er niet van gediend bent.
als je de 'baas' eruit pakt is het zo afgelopen met die onzin.

mensen die zich laten pesten moeten, vind ik, niet zeuren
als je er niets aan doet om het te stoppen, mag je ook niet klagen

Precies. + 1
Dat is ook precies wat ik toen gedaan had.
Die gozer liet me struikelen in de pauze, uiteraard iedereen hard lachen.
Uit woede heb ik hem bij zijn keel gegrepen en tegen de kluisjes aan gegooid. Ik wist niet eens dat ik het in me had. haha

Toen heb ik laten zien dat ik me niet laat pesten. 1 Kleine ingreep wat de hele pestende groep kon zien.
Had ik dat niet gedaan, was het alleen maar erger geworden. En door mijn actie was het gepest helemaal over. Voorbij.

Dus ja, ik ben echt van mening dat je het zelf in de hand hebt.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-08-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:10

je kunt het ook anders formuleren, heel veel mensen ipv heel veel kinderen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:11

magda_90 schreef:
bello2005 schreef:

Je bent zo slim dat je niet eens ziet dat ik niet op jouw bericht heb gereageerd maar op die van HorseTopShop.

dus omdat jij op een ander reageert mag ik er niet op reageren ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:14

bello2005 schreef:
Dat bepaal ik zelf wel hoor, dat hoef jij niet voor me te doen. ;)
Bovendien hadden we het over kinderen, dus niks mis mee.

Ik vind het jammer dat je zelf niet inziet dat je reacties nogal hard overkomen.
Je zegt dat jou dat niks kan schelen en je gaat er gewoon mee door.
Zo af en toe vertoon jij zelf ook i.m.o ook een vorm van pest-gedrag.
Erg jammer dat je je niks aantrekt van het effect van jouw woorden op andere mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik vind het jammer dat dit topic afdwaalt... Zullen we de al dan niet aanwezige intelligentie van Bello laten voor wat het is en weer overgaan op het eigenlijke onderwerp van dit topic?

Anoniem

Vind ik een erg goed idee. :j

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:15

Wie hebben de film spijt gezien? van carry slee?
Zo niet? Echt een aanrader. Misschien ook voor jou Bello

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:16

Hoe denken mensen over het pesten van/tussen volwassenen?
Zoiets:

Wordt daar anders naar gekeken? (nog respectlozer dan tussen leeftijdsgenootjes?) Of gelijk.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:17

KoudbloedKim schreef:
bello2005 schreef:
Dat bepaal ik zelf wel hoor, dat hoef jij niet voor me te doen. ;)
Bovendien hadden we het over kinderen, dus niks mis mee.

Ik vind het jammer dat je zelf niet inziet dat je reacties nogal hard overkomen.
Je zegt dat jou dat niks kan schelen en je gaat er gewoon mee door.
Zo af en toe vertoon jij zelf ook i.m.o ook een vorm van pest-gedrag.
Erg jammer dat je je niks aantrekt van het effect van jouw woorden op andere mensen.

dan moet je ook niet reageren met, je bent geen kind meer;)
ik ga mezelf niet anders opstellen ( wat ik ook al eens heb gezegd), want zo ben ik niet

_San87_ schreef:
Ik vind het jammer dat dit topic afdwaalt... Zullen we de al dan niet aanwezige intelligentie van Bello laten voor wat het is en weer overgaan op het eigenlijke onderwerp van dit topic?

thank you

DynamiteS

Ik werd gepest van hier tot tokio, maatschappelijk werk ingeschakeld. Volgens de directeur werd er op zijn school niet gepest. Uiteindelijk kwam er bij MW eruit dat er wel degelijk heel veel gepest werd. Maar die directeur hield maar vol... intussen is ie weggebonjourd en is ie nu ergens gwn een leerkracht :=

bello2005

Tirzashetje schreef:
Wie hebben de film spijt gezien? van carry slee?
Zo niet? Echt een aanrader. Misschien ook voor jou Bello

waarom door gaan als er vriendelijk word gevraagd om te stoppen om het alleen maar over mij/tegen mij te hebben ?
dat zegt meer over jou dan over mij ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:18

Ik heb de film niet gezien. Het boek wel gelezen en daarvan had ik als klein San87'je al aardig een brok van in m'n keel. Erg indrukwekkend.

De film is dus ook een aanrader? (Ik vind Nederlandse jeugdige acteurs vaak mweeaaah.)

KoudbloedKim schreef:
Zoiets:
[ Video ]

Wordt daar anders naar gekeken? (nog respectlozer dan tussen leeftijdsgenootjes?) Of gelijk.

Ik vind volwassen pesters eigenlijk vele malen triester dan jeugdige pesters... Als volwassene zou je imo beter moeten weten en handelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:21

bello2005 schreef:
dus omdat jij op een ander reageert mag ik er niet op reageren ?

Jij reageert op mij met iets wat HorseTopShop heeft geschreven, dus dan kun je van mij een dergelijke reactie krijgen. M.a.w. had dan de quote van haar gebruikt. Alleen maar om de discussie duidelijk te houden. ;)

Ik dacht dat je wel zo slim was om dat zelf te kunnen bedenken.

_San87_ schreef:

En dat vind ik het meest doordachte en slimme antwoord voor vandaag. Een volwassen leeftijd geeft je schijnbaar nog niet de benodigde levenservaring blijkt nu ook in dit topic maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:22

_San87_ schreef:
Ik heb de film niet gezien. Het boek wel gelezen en daarvan had ik als klein San87'je al aardig een brok van in m'n keel. Erg indrukwekkend.

De film is dus ook een aanrader? (Ik vind Nederlandse jeugdige acteurs vaak mweeaaah.)

[naam] schreef:
Zoiets:
[ Video ]

Ik vind volwassen pesters eigenlijk vele malen triester dan jeugdige pesters... Als volwassene zou je imo beter moeten weten en handelen.
Ben ik het mee eens.
Kinderen realiseren zich vaak niet wat voor effect hun gepest zal hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:27

KoudbloedKim schreef:
_San87_ schreef:
Ben ik het mee eens.
Kinderen realiseren zich vaak niet wat voor effect hun gepest zal hebben.

Precies dat :). Hoewel ook kinderen tot op zekere hoogte wel doorhebben dat hun pesten een naar effect heeft.

Toen ik nog jong was (zo'n groep vijf/zes) hebben mijn vader en moeder met mij (en later mijn zusjes) gesproken over pesten en de effecten dat het kan hebben op kinderen/mensen. Dit gesprek hebben ze nog een keer gevoerd toen ik (en later mijn zusjes :+) naar de brugklas ging. Dit gesprek heb ik altijd bij me gedragen en het heeft voor mij persoonlijk zeker bijgedragen in hoe ik met pesten/gepest worden omging.

Ik kan dan ook zeggen dat ik in mijn leven nog nooit iemand heb gepest. Wel eens geplaagd, maar dat vind ik onschuldig en dat kreeg ik ook gewoon weer terug. Volgens mij is het voor veel ouders een belangrijk deel van de opvoeding, kinderen bewust maken dat niet alleen slaan en schoppen, maar ook woorden en bepaalde gedragingen heel pijnlijk kunnen zijn.