'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 04:06

Ligt eraan... een huis moet goed voelen.
Vorige huis liep ik regelmatig met groot mes in mn handen, altijd doodsbang als ik daar alleen was. Was nieuwbouw, wij waren tweede bewoners en vorige gezin was écht niks geks mee gebeurd maar de sfeer was gewoon....brr. Naderhand heeft mn moeder ook toegegeven dat ze zich nooit echt fijn voelde daar. Het wilde op de één of andere manier ook maar niet gezellig worden in huis..

Huidige huis gingen we voor het eerst effe gauw bekijken op zo'n donkere herfstavond. T stond leeg, tuin behoorlijk verwilderd...alle ingredienten voor een spooky gevoel zeg maar. Maar gek genoeg voelde het juist meteen heel goed! En nog steeds... Iedereen die hier binnen komt zegt ook altijd dat ze zich zo prettig en welkom voelen hier en zo ervaren wij dat ook: alsof het huis je elke keer weer omarmt. En dit is een veel ouder huis....
t is maar net wat er in heeft gezeten en welk gevoel het heeft gewonnen zeg maar. Nare dingen/sterfgevallen ontkom je vaak toch niet aan maar een oude baas die in zn slaap overlijdt zal vermoedelijk geen nare energie achterlaten :+

Ik weet niet... Heb echt vrij veel gekke dingen meegemaakt. Ben heel nuchter ingesteld maar sommige dingen.....brr.
Zou voor mij gewoon heel belangrijk zijn dat het huis goed voelt. Een huis moet je vanaf de eerste keer verwelkomen en als dat zo is is het goed, wat er ook gebeurd is.. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:48

Als het mijn droomhuis is (beetje zoals TS beschrijft dus, boerderij met land en stallen :D ) zou ik het zeker doen, waarom niet? Moord/zelfmoord is heel erg voor de mensen die het overkomen is, maar heeft niks met mij te maken...

Ik zou wel de grens trekken bij horrorhuizen zoals dat van Marc Dutroux. Gewoon omdat je de geschiedenis kent, kan me niet voorstellen dat ik aardappelen uit de kelder kan gaan halen zonder daarbij aan het verhaal te denken.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:51

Ik zou eerst het huis moeten bekijken voordat ik het zou doen of niet. Het huis van m'n vriend zijn ouders (hij woont nog thuis) is echt niet fijn. Het is altijd koud in dat huis en straalt ook een koude sfeer uit, ik zou in zo'n huis niet willen wonen. Terwijl mijn vriend z'n kamer als enige plek wel fijn voelt. Heel gek...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:07

Het huis waar het hier om gaat is een vervallen oud boerderijtje, waar nu al een paar jaar geen onderhoud aan is gedaan. Het land ligt braak( dat maakt dan niets uit) de stallen/ schuren zijn gesloopt.
Ik snap best dat het nog steeds niet verkocht is. Je koopt in principe een stuk grond, het huis zal gesloopt moeten worden of grondig aangepast of verbouwd.
Er zullen nuchtere mensen genoeg zijn die niet om ' het verhaal' geven, maar het is me nog al een werk om er weer wat van te maken.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 08:09

mirim schreef:
Het huis waar het hier om gaat is een vervallen oud boerderijtje, waar nu al een paar jaar geen onderhoud aan is gedaan. Het land ligt braak( dat maakt dan niets uit) de stallen/ schuren zijn gesloopt.
Ik snap best dat het nog steeds niet verkocht is. Je koopt in principe een stuk grond, het huis zal gesloopt moeten worden of grondig aangepast of verbouwd.
Er zullen nuchtere mensen genoeg zijn die niet om ' het verhaal' geven, maar het is me nog al een werk om er weer wat van te maken.....

Is het nu al zo vervallen dan? Dat is vanaf de buitenkant niet echt te zien. Jammer, want ik vond het er altijd wel leuk uit zien, zit volgens mij nog best een lap grond bij ook.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:13

Er zit inderdaad wel veel grond bij dat klopt. :)
Als je je hand niet omdraait voor veel werk en je hebt een berg geld achter de hand om het op te knappen heb je een leuk stekkie ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:20

Ja hoor zou er zo in gaan, no prob :+

Mocht het erg zijn kun je altijd er iets nieuws op gooien.

Edit : er zijn maar weinig oudere huizen waar niemand gestorven is.
ziekenhuizen ook dus tja ...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:24

als je een huis via Funda vindt staat er geen verhaal bij wat de geschiedenis is. achteraf kun je van alles te horen krijgen maar het zou mij niet in de weg staan er te gaan kijken!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:37

Wij hebben dat meegemaakt. Toen we ons eerste huis kochten, een oude boerderij in zeer matige staat, wisten we van niks. Pas een paar weken na de verkoop vertelde de verkoper dat hij het huis voor een prikkie had gekocht van de weduwe van de man die zelfmoord had gepleegd... in ons huis... je kunt aan de sporen nog zien waar hij zich verhangen heeft.
Ik had daar in het begin veel moeite mee. Mijn toenmalige echtgenoot was heel veel weg en ik zat daar met 3 kleine kinderen. Ik had zoiets van: 'Ik was hier graag weggebleven, als jij geen zelfmoord had gepleegd', de man was pas voorin de dertig geweest.
Het heeft echt wel een jaar geduurd ofzo voor ik aan het idee was gewend.
De verkoper heeft ons een normale prijs berekend, maar wij wisten dan ook niets hierover.
Ik vind dat niet netjes om achteraf zoiets te moeten horen. Het was pas een paar maanden daarvoor gebeurd.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:49

Ik zou op zn minst een goed medium meenemen om het spiritueel te laten reinigen. Als het daarna goed voelt zou ik er verder denk ik weinig problemen mee hebben.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:13

Ben nu wel benieuwd naar het boerderijtje. Ikzelf ben te nuchter om het nu te geloven. Maar ook omdat ik nog nooit zoiets heb mee gemaakt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:30

Ik zou het wel kopen denk ik. Mits dat het het ideale huis is voor een spotprijs.

Hier verderop in de straat staat een huis te huur die eerder gebruikt werd door dames om euh... mannen te entertainen zeg maar. Zoiets zou ik dan weer niet zo graag willen huren of kopen :x .

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:44

Ts, je bedoeld toch de boerderij in Hoogwoud? Die is ondertussen gesloopt!
Gelukkig maar, brr vond het altijd zo naar er langs te rijden, woon er 5 min vandaan.
Ik zou liever naast een kerkhof wonen dan in een huis waar vreselijke dingen zijn gebeurt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:46

De boerderij is niet gesloopt, wel de schuur wat er meer uitzag als een boerderij dan het woonhuis zelf.
De boer had zijn vrouw en hond doodgeschoten in het woonhuis en zichzelf verhangen in de schuur.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:48

Oh zo ja, klopt.
Blijf het een eng verhaal vinden :( Kinderen waren op dat moment toch niet thuis? Maar bij een vriendje spelen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:56

De drie kinderen waren inderdaad op dat moment uit logeren bij familie. Het is allemaal wel in en in triest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:05

Boras schreef:
Het zou wat zijn als kamers in bejaardenhuizen, appartmenten en huizen van seniorencomplexen niet meer bewoond zouden worden als bewoners gestorven zijn.

Vind ik niet vergelijkbaar, dat is natuurlijk :) Moord of zelfmoord vind ik een ander verhaal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 10:29

Het gaat inderdaad om de boerderij aan de Koningspade in Hoogwoud. Ik wist niet dat ze de schuur ondertussen al gesloopt hadden. Vanaf de buitenkant zag het er nog best netjes uit, wel wat vervallen, maar dat is logisch wanneer niemand zich er de afgelopen paar jaar mee heeft bezig gehouden.

Ik weet niet of ik het zou kunnen. Aan de ene kant is het gebeurd. Het was heel verschrikkelijk maar het is het verleden en daar heb je niets meer mee te maken. Aan de andere kant kun je jezelf natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Wat niet weet, dat niet deert, denk ik dan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:36

Ik vond dat verhaal van Cayenne al zo bekend klinken.. Ik rij op de manege een heel stuk verderop en daar wel eens dit verhaal gehoord.. Ik weet niet of ik er wel zou kunnen wonen hoor, brrrr!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:38

Ik weet het eerlijk gezegd niet :Y) ik zeg nu ja; maar ik geloof persoonlijk in geesten dus stel dat ik er zit en ik word lastig gevallen dan wil ik er met gierende banden weg denk ik.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:43

Cayenne schreef:
(......) Wat niet weet, dat niet deert, denk ik dan.

Dat heb ik dus anders ervaren.. heb 8 jaar in een huis gewoond waar de gekste dingen gebeurde. Ik was 11 dat we daar kwamen, was me totaal niet bewust van geesten of whatever en hield me daar totaal niet mee bezig.. maar al vanaf het begin gebeurde er de gekste dingen. Ik wist niet beter en was het gewend. Tot we gingen verhuizen.. en in het nieuwe huis zoveel rust was en er bijvoorbeeld 's nachts geen rennende mensen op de trap te horen waren. Onze katten helemaal waren veranderd van continue angstig naar super relaxed.. Bleek er achteraf ook nogal iets lugubers gebeurd te zijn in het oude huis. Verklaarde toen een hoop.

Het was overigens een huurwoning en de nieuwe bewoners hebben er nog geen jaar gewoond. Toen ik veel later eens langsreed was het hele huis dichtgespijkerd. := En stond later te koop.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:57

BraveSpots schreef:
Hier verderop in de straat staat een huis te huur die eerder gebruikt werd door dames om euh... mannen te entertainen zeg maar. Zoiets zou ik dan weer niet zo graag willen huren of kopen :x .

Dat zijn dingen die mij dan weer niet uit zouden maken. Daar hangt niks meer rond zeg maar, en als het goed is heb je zelf je huis toch netjes schoongemaakt en opnieuw aangekleed.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:35

vuurneon schreef:
chelle_dora schreef:
Ja hoor, zou ik prima in durven wonen.
In ieder huis is wel een mens of dier gestorven. Als je dan al die huizen af moet gaan schrijven kom je op een kartonnen doos uit. En die zijn zo koud he in de winter..

Mag hopen dat het bij een nieuwbouwhuis niet zo is :')

je weet nooit wat er voordat het huis is gebouwd geweest is?? misschien is daar wel een massa moordenaar aan de gang geweest

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:37

In mijn eerste koophuis was iemand overleden, junk met 20tal katten, die pas na enkele dagen dood zijn gevonden werd. Hele huis was afgeleefd. ik heb het huis vrij goedkoop kunnen kopen en alles opgeknapt. Was gelukkig wel al gedeeltelijk gestript en prof. gereinigd al stonk het nog uren in de wind naar kattenpis en kwam k madenpoppen tegen achter de plinten
Bij een huis waar kinderen in vermoord zijn, zoals bij mijn oma tegenover, weet ik niet of ik dit zou willen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-08-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:40

ja ik zou het doen als ik er ben geweest en me gevoel goed is. Er zijn zoveel huizen die een verhaal hebben en van sommige weten we het verhaal niet eens. Nu weet je het maar is iets wat jaren geleden is gebeurt en waar je als nieuwe inwoner los van staat (is geen familie of iets). Je maakt het huis ook naar je eigen hand en bouwt zo een sfeer op. In dit geval zou ik dan het verleden laten rusten en een toekomst opbouwen als het bedrag niet hoog is