Gelovigen: homoseksualiteit een zonde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:37

Fred_Kroket schreef:
Blue_Eyes schreef:
Wat betreft de God bestaat-discussie; het was ook helemaal niet mijn bedoeling om daar verder op in te gaan. Wat ik wilde aangeven is dat Fred_kroket zo wel erg stellig uit de hoek komt met een bepaalde mening, en dat dat niet hoeft te betekenen dat anderen die mening delen.

Je mag je van alles afvragen maar verwacht dan geen fluwelen handschoenen mening. Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet meer bij dat je dit gaat afvragen en dan verbaasd gaat zitten zijn als iemand met een ongezouten mening komt. Na alle politieke inmenging in landen als Rusland en landen waar de Sharia van kracht is waar ze afschuwelijke daden tegen de mensheid verrichten omdat je op je eigen geslacht valt en verliefd wordt, is het dan gerechtvaardigd om iemand geweld aan te doen omdat het volgens een geloof een zonde is?

Omdat je biologisch zo in elkaar zit (lees "wij zijn ons brein" van van Dick Swaab eens!) ben je dan zondig... Wat is een zonde? Als het strafbaar is? Als het niet in dit leven strafbaar is dan volgens gelovigen in het hiernamaals? Omdat je opgewonden raakt van kinderen, is dat zondig? Het is wel strafbaar want als je het doet krijg je een straf. Net zoals in Rusland het strafbaar is om voor je geaardheid uit te komen. Wat is een zonde en waarom is dat volgens jou als gelovige zo.

Je bent, volgens mij visie, zelf verantwoordelijk wat je in je leven doet. Niet god, geest of geloof, dus kun je niet gestraft worden voor je daden nadat je dood bent door in een hel of hemel te belanden. Je kunt wel gestraft worden door de wet omdat je daden hebt verricht die strafbaar zijn. Na de dood is er niets meer voor mij en geeft mij des te meer reden om nu te leven. De verantwoording ligt bij mij, ik ben degene die mezelf in de spiegel moet kunnen aankijken en kunnen zeggen ik heb goed of slecht gehandeld, niet gods wil maar mijn wil.

Ik snap niet goed waarom je mij hierbij citeert, of wat dit te maken heeft met mijn opmerking. Alles wat ik gezegd heb ik dat jij zegt 'God bestaat niet' en dat ik zeg 'dat vind jij'. Ik heb nergens enig oordeel gegeven over homofilie of homoseksualiteit en geloof me, ik weet heel goed hoe dat verhaal van meneer Swaab in elkaar zit. Ik was zelf de eerste corrector van dat boek.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:41

Fellor schreef:
Saskiaatje schreef:
Dus omdat ik gelovig ben sluit ik me ergens bij aan? Of omdat ik het een 'naam' geef, zijnde ik ben Christen? Ben ik dan meteen als iedere andere Christen? Net als dat een Marokkaan hetzelfde is als iedere andere Marokkaan? Waarom is het moeilijk om te accepteren dat het geloof door iedereen anders geïnterpreteerd wordt? En nog beter, waarom is dat arrogant? Waarom zijn we verplicht te geloven in de Bijbel? Omdat het namens God geschreven is? Nog steeds door mensenhanden? Zoals ik al zei, mijn geloof is van mij. Het is namelijk hoe ík geloof en vooral wat ik geloof. Dat geloof ik helemaal zelf, wat is er hypocriet of arrogant aan dat dit niet overeenkomt het geschreven woord van zoveel duizenden jaren geleden?

Afkomst en geloof zijn twee verschillende dingen.

En als jij je wenst te scharen onder de christenen ga ik ervanuit dat je achter alles binnen die tak van geloof staat ja. Is dat niet zo, ben je dan een echte christen? Of ben je dan iemand die schuift en draait waar het uitkomt?

Dat vind ik hypocriet.

Ben je gelovig maar kan je je niet vinden in alle ideeen van een bepaalde tak, dan schaar je jezelf nergens onder behalve; mens dat in god gelooft en zijn eigen ideeen daarop nahoudt, maar dat is natuurlijk mijn mening en visie :)

Oké, ander voorbeeld. Ik hou van fruit. Ik geloof in fruit, lekker gezond. Mijn buurman houdt ook van fruit. Hij houdt zoveel van fruit en vindt het dusdanig goed, dat hij zijn geloof in fruit gaat verkondingen. Mijn buurman vindt dat iedereen minimaal 10 stuks fruit per dag moet eten, want da's gezond en daar gelooft hij in. Echter, ik vind dat 2 stuks fruit per dag genoeg zijn. Desondanks geloof ik in fruit. Net als mijn buurman. Wij behoren allebei tot de tak 'fruitgelovers', maar beide op een andere manier. Waarom is dat hypocriet?

Stel, 2000 jaar geleden hebben twaalf personen bedacht dat minimaal 10 stuks fruit per dag gegeten moeten worden om gezond te zijn. Hier hebben zij een boek over geschreven. Mijn buurman gelooft, gezien zijn eigen geloof, volledig in dit boek. Ik ben daarentegen nog steeds óók fruitgelover, maar ik ben het niet eens met dit boek. Ik vind 2 stuks fruit genoeg. Zowel 10 stuks fruit als 2 stuks fruit zijn niet wetenschappelijk bewezen. Ben ik dan geen echte fruitgelover? Ben ik dan iemand die schuift en draait? Val ik dan onder 'niets', omdat mijn buurman (en wellicht zelfs de hele stad) het fruitboek gelooft? En ik niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:46

vuurneon schreef:
TsarinaZ schreef:
vele denken dat er in de bijbel staat dat het een zonde is maar dit is niet waar er word gezegd 'a man shall not lay with another man" dat is waar'

Dat is niet waar, want dat is Leviticus... Oftewel Joods (De Hebreeuwse bijbel) en niet de christelijke bijbel want die kent geen Levicitus.

???? Levicitus niet inderdaad, Leviticus wel. Ik weet niet of je er erg in hebt, maar de christelijke Bijbel bestaat uit het oude testament (de Joodse bijbel) en het Nieuwe Testament (Jezus en al wat daaraan vasthangt).

Fellor schreef:
Mijn visie op geloof; neem het letterlijk qua inhoud van de bijbel of wees niet gelovig. Ik vind een tussenweg een vorm van arrogantie omdat je dus blijkbaar in god gelooft maar wel "je eigen geloofsgrezen" aan het stellen bent??
De mensen die het geloof letterlijk nemen zijn tegen homo's. Die quasi versoepelde regels over praktiseren is onzin.

Ik ben zelf overigens niet gelovig en vind het voornamelijk allemaal nogal hypocriet.

Het is ook niet makkelijk goed he :+ Neem je de Bijbel volkomen letterlijk, dan ben je een enge fundamentalist. Doe je dat niet, dan ben je arrogant en hypocriet. Tuuurlijk. Dat is ook :j [/sarcasme]

Fellor schreef:
Saskiaatje schreef:
Jazeker, Christelijk.

Dan snap ik niet dat jij je aan wenst te sluiten bij een groep die jou aan alle kanten veroordeeld, de grond in praat enz.

Seriously. Ik weet niet wat jij voor beeld hebt van gelovigen en waar je dat vandaan haalt, maar ik denk niet dat het aansluit bij veel christenen in Nederland...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:51

Sonja schreef:
xMendy schreef:
. Als wij gemaakt zijn door God, heeft Hij deze die op hetzelfde geslacht vallen toch ook zo gemaakt, en hoort Hij ook van deze mensen te houden? Dan kan homoseksualiteit toch nooit een zonde zijn?

Ik ben geen Christen (heb wel een lesbische relatie) en dus is mijn antwoord misschien zonder waarde. Tóch wil ik hier een kanttekening bij plaatsen:
Deze redenering klopt niet. Want dan zou God bijvoorbeeld ook moorden en roven 'gemaakt' hebben.

Je kunt, gelovig of niet, God niet verantwoordelijk maken voor het gedrag van mensen. Dat s hun EIGEN verantwoordelijkheid.

Roven en moord is iets anders dan homoseksualiteit imo. Ik ben het met je eens dat gedrag eigen verantwoordelijkheid is, maar geaardheid valt daar niet onder. Snap deze reactie dus ook niet helemaal..

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 21:54

HarriesHorse schreef:
Nee homo zijn of worden is geen zonde of ziekte maar je kan er wel tegen vechten...
De man en de vrouw zijn voor elkaar geschapen, waarom zou je dan eigenlijk anders willen? Dat denk ik tenminste,... Maar ieder z'n eigen natuurlijk ;)

Het beste is gewoon ieder in z'n waarde te laten en te behandelen zoals je dat zelf ook wenst,...

En hier draait mijn maag dus van om. Waarom in hemelsnaam vechten tegen gevoelens die je voor iemand hebt omdat deze toevallig voor iemand zijn van je eigen geslacht? :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:55

Blue Eyes
Ben bekend met de Bijbel, ben ermee doodgegooid :')
Maar je hebt gelijk inderdaad! Was het vergeten dat Leviticus braaf bij deutronomiun in de buurt staat. Is al erg lang geleden (brengt wel herinningen naar boven dat ik alle hoofdstukken moest kunnen opnoemen :') )
Ik weet dat het oude testament de tenach vormt en dat bracht mij in de war door te denken dat het een aangepaste bijbel was. Zoveel geloven, zoveel boeken! Wel leuk om erin te verdiepen overigens.

Maar, goed alsnog is homoseksualiteit geen groot thema in de bijbel. Seks voor het huwelijk wordt vaker benoemd als 'niet wenselijk'

Blue_Eyes

Re: Gelovigen: homoseksualiteit een zonde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:04

Wij hadden daar een liedje voor op de melodie van "Jingle Bells' :')

Ik ben wel benieuwd of jij mij een tekst kunt noemen dan, waar seks voor het huwelijk expliciet genoemd wordt! :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:07

Ik heb een vriendin (niet als in een relatie, om het even duidelijk te maken :') ) uit Urk, als zij tegen haar ouders zou vertellen dat zij lesbisch is, dan wordt ze zonder pardon het huis uit geschopt en worden alle banden met haar per direct verbroken.. Natuurlijk is dit ook wel één van de extreme voorbeelden, maar ik vind het ongelooflijk dat je je kind zo aan de kant kan zetten. Ik dacht dat het geloof juist ging over naastenliefde en respect hebben voor elkaar.

Ben één keer bij haar thuis geweest en heb kort kennis gemaakt met haar ouders, vond het aardige mensen. Hoorde naderhand van mijn vriendin dat haar vader mij de duivel vond, omdat ik rood haar had. En dan heb ik nog niet eens erbij vermeld dat ik biseksueel ben := Ach ja, de volgende keer gaan de duivelshoorntjes op, het staartje aan en de drietand mee }:) Hier kan ik namelijk ook erg weinig mee, misschien is het omdat ik zelf niet christelijk ben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:12

Blue_Eyes schreef:
Wij hadden daar een liedje voor op de melodie van "Jingle Bells' :')

Ik ben wel benieuwd of jij mij een tekst kunt noemen dan, waar seks voor het huwelijk expliciet genoemd wordt! :)

Concreet gaat het niet lukken inderdaad. T blijft net het wetboek. Open voor interpretatie.

(Foei! Jingle Bells met de boeken :') dat had je mij minimaal 20 jaar geleden even moeten vertellen haha)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:14

paardenmiep schreef:
Ik heb een vriendin (niet als in een relatie, om het even duidelijk te maken :') ) uit Urk, als zij tegen haar ouders zou vertellen dat zij lesbisch is, dan wordt ze zonder pardon het huis uit geschopt en worden alle banden met haar per direct verbroken.. Natuurlijk is dit ook wel één van de extreme voorbeelden, maar ik vind het ongelooflijk dat je je kind zo aan de kant kan zetten. Ik dacht dat het geloof juist ging over naastenliefde en respect hebben voor elkaar.

Ben één keer bij haar thuis geweest en heb kort kennis gemaakt met haar ouders, vond het aardige mensen. Hoorde naderhand van mijn vriendin dat haar vader mij de duivel vond, omdat ik rood haar had. En dan heb ik nog niet eens erbij vermeld dat ik biseksueel ben := Ach ja, de volgende keer gaan de duivelshoorntjes op, het staartje aan en de drietand mee }:) Hier kan ik namelijk ook erg weinig mee, misschien is het omdat ik zelf niet christelijk ben.

Toch zijn er ook niet-gelovigen die bovenstaande opvattingen erop na houden. Waarbij kinderen zonder pardon het huis uit zouden worden geschopt en waarbij roodharigen worden gezien als de duivel.

Dat laatst levert overigens de volgende reactie bij mij op:
Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:24

In Amerika is het een vrij doorsnee uitspraak: gingers have no soul. En bedankt! :')

Vuurneon, ja, is best een handig ezelsbruggetje hoor. Ik kan het nog steeds weleens gebruiken als ik snel een van de kleine profeten moet vinden :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:24

Dan ben ik toch wel erg benieuwd waar dat dan gebeurt, ik vind het namelijk wel vrij extreem als je zo vast zit in je gedachten dat je op grond hiervan mensen beoordeelt.
Mijn laatste zin is misschien een beetje krom geformuleerd inderdaad, maar ik heb altijd een erg open opvoeding gehad en kom dus nu pas in aanraking met mensen die hier (naar mij mening) zo bekrompen over nadenken. Kan daar niet zo goed tegen ben ik bang!

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:28

Ik ben zelf gelovig maar niet heel streng, ik bid maar ga niet naar de kerk. ik maak me om al die dingen niet zo druk trek me van zulkse stellingen niks aan. familie van mij is heel streng gelovig en vind zulkse stellingen wel juist. maar iedereen heeft zn eigen mening en het recht op iets te geloven.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:35

Een zonde? Geen idee, ik ben niet gelovig. :+

Wetenschappelijk gezien is het wel een afwijking, aangezien de hersenen van homoseksuelen anders gevormd is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:39

Sok schreef:

Wetenschappelijk gezien is het wel een afwijking, aangezien de hersenen van homoseksuelen anders gevormd is.

En voor de evolutie ook onwenselijk; als iedereen homoseksueel was, was de boel snel uitgestorven :D

Maar goed, zijn wel leuke 'afwijkingen' van de natuur :) Is voor de samenstelling wel zo leuk! Beetje variatie en mijn kapper is heilig :') (ja, hij is een stereotype maar o wát een kunstenaar met de schaar :D. Ben dol op hem!)

Wat ik ook wel eens hoor van ouders dat ze het geen probleem vinden dat hun zoon op mannen valt, maar niet homoseksueel is (oftewel niet de liefde ermee bedrijft). Dat vind ik dan weer ingewikkeld :+ je mag er verliefd op worden, maar daar moet het bij blijven.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-08-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:41

Variatie genoeg, als ik vorige week de Gay Pride zag :P

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:42

vuurneon schreef:
Sok schreef:

En voor de evolutie ook onwenselijk; als iedereen homoseksueel was, was de boel snel uitgestorven :D

Maar goed, zijn wel leuke 'afwijkingen' van de natuur :) Is voor de samenstelling wel zo leuk! Beetje variatie.

_O-
Doet me een beetje denken aan dit filmpje:

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:42

Blue_Eyes schreef:
Variatie genoeg, als ik vorige week de Gay Pride zag :P

Als iedereen maar op het andere geslacht georiënteerd was, zou het ook zo saai worden. :j

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:43

Sok schreef:
Doet me een beetje denken aan dit filmpje:
[ Video ]
Proest!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:44

Geniaal filmpje :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:45

Als G9d gays niet okay had gevonden had ie me ook niet gay gemaakt eh..

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:48

Heeft iemand hier inferno gelezen van Dan Brown? Dan zou je gelezen hebben dat we op dit moment te maken hebben met een overpopulatie en dat er veel te veel mensen zijn in verhouding met de voedselbronnen op aarde.
Dus zeggen dat homoseksualiteit evolutionair gezien niet wenselijk is lijkt me een beetje naïef. Tis maar hoe je t bekijkt.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:23

Fellor schreef:
Dan zien we meteen waarom het geloof zo vreemd is.... mensen sluiten zihc aan bij een groep die de meest bizarre voorschriften heeft, maar gooien het vervolgend op dat het verouderd is. Wie zegt dat god het niet zo wou en nu nog steeds wil... niet dus, mensen hebben dat ooit verzonnen en ik vind het apart dat mensen zich ergens bij aansluiten maar dan wel dingen willen veranderen. Sluit je er dan niet bij aan??

Veel dingen in de bijbel zijn ook verouderd of vervuld. Heel veel feesten van de Joden (die in het Oude Testament staan oftewel de Joodse Bijbel) zijn vervuld door de komst van de Messias. Die Messias is Jezus. De offers bijvoorbeeld hoeven niet meer gehouden te worden omdat Jezus het ultieme offer voor ons heeft gebracht, Hij is zelf voor ons aan het kruis gestorven en weer uit de dood opgestaan.
Wetten over slaven zijn nu niet meer van toepassing omdat we simpelweg geen slaven meer hebben. Er wordt ook nergens in de bijbel gezegd dat mensen slaven moeten hebben, ze worden alleen benoemd als er regels worden verteld die voor iedereen gelden (Deuteronomiun 5:14). En in verhalen komen wel slaven naar voren, omdat God een bedoeling met ze had (de genezing van Naäman, 2 Koningen 5), en slaven waren een deel van de cultuur (die van oorlogvoeren en buit maken en middeleeuws achtige praktijken).

Om even terug te komen op het onderwerp van het topic:
Homoseksualiteit is het seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht. Homofilie is de geaardheid, dus dat mensen vallen op mensen van hetzelfde geslacht, maar daar niets aan kunnen doen.
In de bijbel wordt een aantal keer verwijzen naar mannen die seks hebben met andere mannen. Meestal wordt dit in verband gebracht met Sodom en Gomorra. Hier een voorbeeld (om het echt goed te snappen moet je het hele verhaal lezen: Genesis 18 & 19 tot vers 29
Hieronder Genesis 19: 4-8
4 Maar nog voordat Lot en zijn gasten konden gaan slapen, liepen alle mannen van Sodom bij Lots huis te hoop, jong en oud, niemand uitgezonderd. 5 ‘Waar zijn die mannen die bij je overnachten?’ riepen ze Lot toe. ‘Breng ze naar buiten, we willen ze nemen!’ 6 Lot ging naar buiten en deed de deur achter zich dicht. 7 ‘Maar vrienden, zoiets kunnen jullie toch niet doen!’ zei hij. 8 ‘Luister, ik heb twee dochters die nog nooit met een man geslapen hebben. Die zal ik bij jullie brengen, doe met hen wat jullie willen. Maar laat die mannen met rust, ik heb hun niet voor niets een veilig onderkomen geboden.’

Hier komen dus alle mannen uit Sodom bij Lots huis om zijn mannelijke gasten te verkrachten. Sommige mensen zien dit als de grote zonde van Sodom en Gomorra. Maar zoals jullie merken als je goed leest biedt Lot zijn dochters in hun plaats aan, die zouden dus blijkbaar ook voldoen. Hier draait het dus om het verkrachten en de vreemdelingenhaat. In die cultuur is gastvrijheid heel belangrijk en in Sodom en Gomorra waren vreemdelingen niet welkom, dit was de grote zonde van Sodom en Gomorra, dus niet de homoseksualiteit, dat is hier zelfs niet van toepassing. Een soort gelijk verhaal doet zich voor in Richteren 19:22-24.

In Leviticus 18 vers 22 staat: Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Dit vind ik een lastige, hier hebben sommige mensen wel een verklaring voor waarom dit niet zou gelden, maar ik vind het heel stellig en duidelijk gezegd als een regel en niet in een verhaal.
Ditzelfde vind ik gelden voor Leviticus 20 vers 13: 13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.

Romeinen 1: 26,27: 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Hier wordt een volk aangesproken die totaal de verkeerde weg is ingeslagen, die God de rug toe hebben gekeerd. Heteroseksuele mannen gaan met andere mannen naar bed. Hier is dus wel sprake van doelbewuste keuze om met een man te gaan terwijl ze op vrouwen vallen. Wat dus verkeerd is. Maar weer geen link met mensen die van nature op mensen van hetzelfde geslacht vallen.

Ik heb respect voor homo's en lesbiennes en zij hebben net zo goed hun plek op aarde gekregen!! Ik ben het dan ook niet eens met de kerken die homos en lesbiennes buitensluiten. Ik vind het wel een lastig onderwerp, er is heel veel haat in de kerken, maar er staan ook net zoveel mensen open voor homos en lesbiennes. Homohuwelijken vind ik ook lastig. Er staat nergens in de bijbel dat dit niet mag/goed is, maar altijd als het huwelijk wordt genoemd gaat dit tussen een man en een vrouw, dus daaruit zou je dan weer kunnen afleiden dat dat de enige goede manier is. Hetzelfde met seks. Seks en liefde wordt als iets goeds en moois genoemd in de bijbel (zie het boek hooglied), maar wel weer altijd in combinatie met een huwelijk. Dus ook hier weet ik het weer niet goed. Mijn gevoel zegt me nu dat we niet de grens moeten opzoeken van wat God wil, maar blij moeten zijn met wat wel wel kunnen/mogen.
(Dit laatste is dus echt puur vanuit mijn geloof, ik vind het heel belangrijk wat God vindt en zegt en opdraagt, en mijn doel in mijn leven is om daar het het allerbelangrijkste van te maken.)

Nog even een link naar een site die ik wel goed vind, ze zijn wel partijdig (om het even zo te zeggen), het is namelijk een site van de vereniging voor homos, lesbiennes en biseksuelen.
http://www.chjc.nl/geloof-en-homo/wat-d ... gK_J5KpWSo

Btw voor alle teksten uit de bijbel geldt dat je ze in hun verband moet lezen. En ook in het verband van de tijd en de plaats waarin ze zich afspelen. En ja, sommige bijbelteksten zijn wreed en vies en raar in onze ogen en heel veel begrijpen we niet, ik niet maar de echte theologen ook niet. De bijbel is geen kant en klaar boek met stappen hoe alles werkt en zit en welke regels er gelden.

Blue_Eyes schreef:

Ja :) Nou ja bijna, maar uit deze tekst blijkt wel dat seks buiten het huwelijk onwenselijk is. Dat kan je er wel uit afleiden.
Romeinen 7:2,3
2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:26

Homo's Lesbo's Bi's Hetero's
Iedereen is hetzelfde, alleen het geslacht waar ze op vallen is verschillend
Ik ben zelf ook gelovig, maar heb totaal niks tegen homo's

Ik ken iemand die is zeer streng gelovig
Toen ik aan m vroeg wat nou als je broer homo's is
Nou van het antwoord viel mijn mond open
Persoon in kwestie wou zijn eigen broer dan niet eens meer kennen..
Sindsdien praat ik ook niet meer met m
Dat vind ik wel te ver gaan
Je mag van mij best antihomo zijn, maar niet op zo'n manier...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:39

Volgens mij staat er in de bijbel dat je niet mag oordelen. Christen of niet je moet mensen in hun waarden laten.
Ik vind het heel erg dat mensen niet geaccepteerd worden zoals ze zijn. Er zijn bij genezingsdiensten wel eens mensen "genezen" van het homo zijn. Maar volgens mij is het een geaardheid en geen ziekte. Ik vind het ook raar dat mensen aan mij vragen waarom ik nog met iemand om ga sinds zij uit de kast is. Ze is voor mij niet veranderd en laat geen vrienden vallen omdat ze nu ineens "ziek" zou zijn volgens hun.. ze is diezelfde vriendin als daarvoor.