Opgelicht door NL bedrijf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:30

Raponsje schreef:
BridgetF: Ik ga mijn excuses niet aanbieden. Ik ben in al mijn e-mails zeer netjes geweest en gevraagd naar een oplossing.

Zij hebben gekozen om onprofessioneel en defensief te reageren. Ik ga daar niet in mee.

Wel zal ik als ze niet besluiten te betalen zo kinderachtig zijn om mijn ervaringsverhaal zeer zoekmachine vriendelijk op meerdere websites te delen.

Ik bedoel het meer zodat als je aardig en vriendelijk naar hun overkomt, (ook al meen je het niet en is het maar schone schijn) ze misschien meer bereid zijn om tot een oplossing te komen. Maar als je al netjes en vriendelijk bent geweest, tja dan houdt het op. Ik zou toch aangifte overwegen en ook raad ik je aan om op te passen met negatieve plaatsingen op websites. Voor je het weet kun je hun betalen wegens smaad. Vind het een ongelooflijke ### situatie voor je. Ik kan daar zelf slecht tegen, ik moet en zal dan mijn recht hebben en mijn geld krijgen. Diep in mij zit dan een pitbul die dan ontwaakt, grrrrr

Raponsje

Re: Opgelicht door NL bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 13:38

Zolang ik mijn eerlijke ervaring plaats op websites waar een mening of ervaring over de betreffende website wordt gevraagd dan is dat geen smaad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:02

Ik zou er toch ook nog een korte, nette mail aan wagen in het kader van "laatste kans".

Daarin aangeven dat je het erg vervelend vindt dat dit probleem ontstaan is, maar dat puntje bij paaltje het geld echt niet op jouw rekening gestort is en je geen idee hebt van wie het betreffende IBAN nummer is.

Daarbij nog even aanhalen dat het door hen gebruikte IBAN-nummer ook van een totaal andere rekening is dan het nummer dat op jouw factuur staat, waardoor het erop lijkt dat wellicht door een technische storing de betaling is overgemaakt naar een hele andere rekening.

Het feit dat de betaling is overgemaakt naar een andere rekening dan op de factuur staat, is natuurlijk wel heel erg raar.... dat moeten zij daar zelf ook wel kunnen zien als bewijs dat er ergens bij hen iets niet goed gegaan is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:29

Ik zou hun vooral expliciet vragen of ze hun bank willen inschakelen om te achterhalen waar het geld is gebleven (en om te bewijzen dat het op de rekening van iemand anders staat). Misschien zijn het zulke amateurs dat ze dat niet weten...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 22:28

Inmiddels een mooie brief ontvangen van een lieve bokker die ik direct door ga sturen naar dit bedrijf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:02

ik zat nog ff te dubben over wat dat bedrijf zegt over de gegevens in dat PDFje....wat voor formulier is dat en wanneer zou je die hebben ingevuld?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:17

bridgetF schreef:
Raponsje schreef:
BridgetF: Ik ga mijn excuses niet aanbieden. Ik ben in al mijn e-mails zeer netjes geweest en gevraagd naar een oplossing.

Zij hebben gekozen om onprofessioneel en defensief te reageren. Ik ga daar niet in mee.

Wel zal ik als ze niet besluiten te betalen zo kinderachtig zijn om mijn ervaringsverhaal zeer zoekmachine vriendelijk op meerdere websites te delen.

Ik bedoel het meer zodat als je aardig en vriendelijk naar hun overkomt, (ook al meen je het niet en is het maar schone schijn) ze misschien meer bereid zijn om tot een oplossing te komen. Maar als je al netjes en vriendelijk bent geweest, tja dan houdt het op. Ik zou toch aangifte overwegen en ook raad ik je aan om op te passen met negatieve plaatsingen op websites. Voor je het weet kun je hun betalen wegens smaad. Vind het een ongelooflijke ### situatie voor je. Ik kan daar zelf slecht tegen, ik moet en zal dan mijn recht hebben en mijn geld krijgen. Diep in mij zit dan een pitbul die dan ontwaakt, grrrrr

En al zou ze van smaad beticht worden, dan houden ze haar verdiende maar nooit gekregen 300 euro toch gewoon zelf? Is iedereen tenminste wel gewaardschuwd.. :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:21

Kinke schreef:
ik zat nog ff te dubben over wat dat bedrijf zegt over de gegevens in dat PDFje....wat voor formulier is dat en wanneer zou je die hebben ingevuld?

Wat ik ervan begrijp is dat een printje dat het bedrijf heeft gemaakt van de overschrijving van de bank. Zou dienst moeten doen als bewijs van betaling van hun kant uit. Alles wat daar op ingevuld is is door het bedrijf ingevuld. Afhankelijk van hun systemen is dat handmatig in het banksysteem ingevuld of via een interface met het boekhoudprogramma doorgetrokken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:40

Raponsje schreef:
Het rekeningnummer op de PDF is anders, dus verklaar maar is hoe dat komt dan!!! HET IS DUS NIET ONZE SCHULD!!

Volgens mij is dit een formulier waarop TS haar eigen bankinformatie in moest vullen?
Zo ja, wanneer heb je dat dan gedaan? Als je deze PDF hebt ingevuld voordat het bedrijf hun faktuur heeft opgesteld, dan klopt er sowieso niets van hun verhaal, want waar hebben zij dan het (correcte) rekeningnummer vandaan getoverd die ze op de faktuur hebben gezet? :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:45

Nope, die pdf is de betaalbevestiging van de bank. Ik heb ze ook vaak genoeg verstuurd aan leveranciers als er bewijs moest zijn van oveschrijving van een bedrag wanneer dit nog niet op het bankafschrift zichtbaar is. Vaak gebruik je ook zo'n detailrapport wanneer je betaling wilt bewijzen. De andere partij heeft immers niks te maken met de overige mutaties op je bankrekening.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 12:47

Volgens hun IT manager heb ik zelf de Iban veranderd een tijd geleden en heb ik dat deze maand weer terug veranderd...

Ook zeggen ze dat ze niet verantwoordelijk zijn voor mijn uitbetaling. "HET IS NIET ONZE SCHULD!!!1"

Ze willen geen enkele verantwoordelijkheid nemen, stellen zich kinderachtig en onprofessioneel op, willen niet mee denken of werken aan een oplossing en sorry zeggen voor het ongemak kan er al helemaal niet vanaf.

De pdf zou hun "bewijs" zijn van hoe mijn gegevens in hun systeem staan.
Ik kan iedereen wel een pdf sturen, kan ik daarna lekker gratis winkelen. Want het is niet mijn schuld.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:51

maar de faktuur is neem ik aan later gemaakt dan de veranderde gegevens waar zij het over hebben? Dan is het nl. totaal niet logisch dat ze de betaling naar een ander nummer overmaken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:04

Raponsje schreef:
Volgens hun IT manager heb ik zelf de Iban veranderd een tijd geleden en heb ik dat deze maand weer terug veranderd...

Maar ookal zou dat zo zijn, dan nog staat het geld op een andere rekening (die misschien niet eens bestaat) en dan nog kunnen ze dat geld gewoon of zelf terugkrijgen of terug kunnen vorderen door hun bank in te schakelen...

Wat een pippo's!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:54

Er wordt het ene na het andere excuus gebruikt. Verder staan ze niet open voor een oplossing.

Ook het geld terug halen via de bank zien ze niet zitten. Terwijl op die manier niemand verlies maakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:36

Ze maken dus liever iemand blij met wat geld dat niet van die persoon is?

*check rekening..... helaas...*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:40

Zulke cadeautjes wil ik ook wel!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:34

Sammie schreef:
Ze maken dus liever iemand blij met wat geld dat niet van die persoon is?

*check rekening..... helaas...*

Heel bijzonder, dat je het als bedrijf geen enkel probleem vindt om een betaling te doen aan iemand die daar geen recht op heeft, en dat je je niet druk maakt om het feit dat iemand die werk voor je heeft uitgevoerd geen betaling daarvoor krijgt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 12:14

Dat niet alleen Kinke, heb ook geen enkele reactie gehad op de mail die een bokker voor me in elkaar gezet had.

Daarin werd gevraagd om het geld via de bank terug te halen en werd uitgelegd dat zij hier verantwoordelijk waren.

Maar dat is ze blijkbaar toch teveel moeite.

Ben aan het overwegen om iemand te zoeken die vloeiend Duits spreekt om een brief te sturen naar het hoofdkantoor in Duitsland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:50

Mail met leesbevestiging gestuurd? Anders nog een keer sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:56

Er zijn wel bokkers die vloeiend duits spreken :j (oa Dinopino en Neej).

Overigens, als jij iets van je gegevens wijzigt, zoals rekeningnummer, hoor je daar volgens mij officieel een bevestiging van te krijgen. Zeker als het gaat om betalingen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:43

Jans is dat wettelijk verplicht of meer uit goed fatsoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:44

Uhh dat zou ik even na moeten zoeken eigenlijk, ik weet dat wij het hier vanuit werk wel doen in ieder geval bij rekeningnummer. Ik kan even navragen of dat bij wet verplicht is :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:07

Nou euh.. wij doen dat niet :D (is ook niet wettelijk verplicht). Netjes allicht, maar met >500 leveranciers niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:09

:)) wij hebben 3 miljoen klanten :+ en die krijgen echt voor veel dingen die ze zelf wijzigen netjes een brief :+

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:10

Raponsje schreef:

Ook zeggen ze dat ze niet verantwoordelijk zijn voor mijn uitbetaling. "HET IS NIET ONZE SCHULD!!!1"

Ze willen geen enkele verantwoordelijkheid nemen, stellen zich kinderachtig en onprofessioneel op, willen niet mee denken of werken aan een oplossing en sorry zeggen voor het ongemak kan er al helemaal niet vanaf.

De pdf zou hun "bewijs" zijn van hoe mijn gegevens in hun systeem staan.
Ik kan iedereen wel een pdf sturen, kan ik daarna lekker gratis winkelen. Want het is niet mijn schuld.

Hoe zag dat pdf-je als betalingsbewijs er uit?
Ik werk zelf op een debiteuren/crediteuren-afdeling waarbij klanten ook wel eens een of ander vaag pfd/txt bestandje opsturen als bewijs dat ze betaald hebben. Deze accepteren wij ook niet omdat hier niet altijd alle gegevens even duidelijk op staan. Een klant moet op zijn minst een screenshot maken van zijn bankafschrift (of internet bankieren) waarop duidelijk ons correct rekeningnummer vermeldt moet staan en het bedrag + datum waarop het geld is overgemaakt.

Heb je overigens al eens geprobeerd om het IBAN nummer wat zij beweren gebruikt te hebben te checken via bijvoorbeeld http://www.iban-rechner.de ?
Als het IBAN nummer namelijk niet bestaat krijg je niet alleen op deze site een foutmelding maar had hun bank ook een foutmelding moeten geven. Overigens is (voor zo ver ik weet) het internationaal betalen met IBAN zonder BIC/SWIFT code niet mogelijk (alhoewel de ING bijvoorbeeld wel missende BIC/SWIFT codes automatisch aanvult, maar deze zijn ook niet altijd correct, waarop je dan automatisch weer een foutmelding krijgt van de ING := )