Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:36

Viktor238 schreef:
Troi:Ik zou wel eens bij jezus op bezoek willen. Ben reuze nieuwsgierig wat dat voor 'mens' was
Inderdaad ik ook!

En of hij überhaupt bestaan heeft zoals verteld wordt?

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:37

Ik zou willen kijken wat eerst was, de kip of het ei :j

Ik zou graag een dag in het leven van Marilyn Monroe willen meemaken :) vind haar een heel bijzondere vrouw
Laatst bijgewerkt door lisanne87 op 05-08-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:38

Er is wetenschappelijk bewijs dat de persoon van Jezus zoals hij in de Bijbel is beschreven daadwerkelijk bestaan heeft :j

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:39

In de 2de WO, dag met Hitler rondhangen. Ik wil wel weten wat voor een man dat was :o

Wietsje92

Re: Stel dat je voor 1 dag terug in de tijd mag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:41

Ik zou niet direct zo ver terug gaan in de geschiedenis. Als ik een dag over mocht doen uit het verleden zou ik een dag met mijn vader doorbrengen :j

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:41

mayniac_val schreef:
Er is wetenschappelijk bewijs dat de persoon van Jezus zoals hij in de Bijbel is beschreven daadwerkelijk bestaan heeft :j

Dat zal wel, maar was hij ook daadwerkelijk een bijzonder mens, of gewoon een simpele timmerman die bijzonder-zijn toegeschoven heeft gekregen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:45

Wat een leuke ideeen komen hier tevoorschijn.
Is die vrouw in die badkuip met die foto van Hitler niet Eva Braun?

Ik weet er nog wel een paar:
- Tijd van de Farao's
- Tijd van King Arthur, Round Table, ridders enzo
- Tijd van Cleopatra, de Romeinen etc.
- De 60's: Isle of White festival of Woodstock. Of naar San Francisco in de flowerpower tijd
- Freddie Mercury ontmoeten, volgens mij kon je geweldige lol met die gast hebben

En het lijkt me leuk om te weten of Jezus nou echt bestaan heeft en die ark van Noach etc. Maar dat zou geen prioriteit hebben. Ik ben veel te nieuwsgierig naar andere dingen. Gewoon een mammoet zien of een dino. En Oekaboeka roepen in een berenvelletje en een beetje rondrennen met een knuppel. :D Of in zo'n prachtige jurk uit de Franse revolutie rondlopen, ik wil alleen niet onthoofd worden. :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:45

TamaradB schreef:
mayniac_val schreef:

Dat zal wel, maar was hij ook daadwerkelijk een bijzonder mens, of gewoon een simpele timmerman die bijzonder-zijn toegeschoven heeft gekregen?

Wat is de reden dat jij denk dat het een het andere uitsluit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:46

Yelizaveta schreef:
In de 2de WO, dag met Hitler rondhangen. Ik wil wel weten wat voor een man dat was :o

Je kan uit heel veel boeken waaronder Mein Kampf wel halen wat voor man het was. Hij was gek en geniaal tegelijkertijd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:46

TamaradB schreef:
mayniac_val schreef:

En is hij ook echt 'opgestaan' en had hij ook van die 'magische' krachten? Ik veroordeel niets hoor, maar ik vraag me dat met heel veel dingen af. Is het ook echt zo gebeurd, zoals altijd verteld wordt, of zijn er dingen opgeblazen? Net als met de dinosauriërs, hoe heeft dat er nou écht uitgezien? Hoe was Anne Frank nou echt, hoe was Hitler? Waren er vroeger echt van die prinsen en prinsessen, koningen en koninginnen zoals altijd verteld wordt. Is het allemaal zo theatraal geweest of is het verhaal opgeblazen? Er zal allemaal wel een kern van waarheid in zitten, maar het lijkt me gewoon interessant om het dan ook echt een keer mee te maken.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:50

Reactie op Cassidy;

Denk ik niet, maar als ongelovige (géén atheïst) betekent het feit dat Jezus' bestaan wetenschappelijk is weerlegd, voor mij niet dat hij ook de persoon is die wij van hem hebben gemaakt. Misschien was het wel een arrogante klootz*k of een depressieve l*l. Of één mooi en bijzonder mens, met speciale gaven, gestorven voor onze zonden. IK WEET HET NIET. Daarom vind ik het geloof ook belachelijk. Je kunt niet iets als de waarheid verkondigen ('prediken') als het niet bewezen is, anders heette het wel 'waarheid' en niet 'geloof'. Ik vraag me af; als mensen terug willen naar een moment dat iets te maken heeft met hun religie, hoe zullen zij dan hun verdere leven leven wanneer alles waar zij in geloofden, onwaar blijkt? Dat was de strekking van mijn vraag/opmerking.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:52

Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars, dus of iets vroeger echt zo is geweest is met een flinke korrel zou te nemen. Met name over Hitler en Anne Frank is er genoeg materiaal te vinden dat je een beeld kunt vormen over de mensen.

De wonderlijke dingen die Jezus zou hebben gedaan kunnen onderdeel van een ritueel zijn geweest (zo zijn er verhalen dat de opstandig van Lazarus daartoe behoorde, Jezus wat niet enig kind maar had een broer en hij was getrouwd met Maria Magdalena.)

Wat mij wel zou interesseren is hoe het met haar verder is gegaan, en of al de verhalen dat er nog een nakomeling van Jezus is geweest ook echt waar zijn. Wat ik zou willen weten is wat de graal is en waar hij gebleven is, en of de basis van het christelijk geloof zoals wij dat kennen ook echt is wat de bedoeling is geweest, en er niet door een paar hoge heren een draai aan is gegeven.
Helaas red je dat niet in een dag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:53

TamaradB schreef:
Reactie op Cassidy;

Denk ik niet, maar als ongelovige (géén atheïst) betekent het feit dat Jezus' bestaan wetenschappelijk is weerlegd, voor mij niet dat hij ook de persoon is die wij van hem hebben gemaakt. Misschien was het wel een arrogante klootz*k of een depressieve l*l. Of één mooi en bijzonder mens, met speciale gaven, gestorven voor onze zonden. IK WEET HET NIET. Daarom vind ik het geloof ook belachelijk. Je kunt niet iets als de waarheid verkondigen ('prediken') als het niet bewezen is, anders heette het wel 'waarheid' en niet 'geloof'. Ik vraag me af; als mensen terug willen naar een moment dat iets te maken heeft met hun religie, hoe zullen zij dan hun verdere leven leven wanneer alles waar zij in geloofden, onwaar blijkt? Dat was de strekking van mijn vraag/opmerking.

Is het echt zo zwart-wit? Kan geloven in iets niet evolueren?

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:54

Als ik een dag terug in de tijd mocht zou ik graag de laatste dag van de Titanic mee willen varen.

Zit uit te kijken naar 2016. Ze zal dan worden "herbouwd". Ooit hoop ik een keer mee te kunnen!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:56

Cassidy; volgens mij is wetenschap zwart-wit. Dat lijkt me de essentie van wetenschap. Leuke discussie met jou; je zet me aan het denken, meestal win ik de discussies altijd vrij makkelijk ;-). Ik houd ervan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:58

Ik ben zelf wetenschapper, maar er is meer tussen hemel en aarde. De wetenschap kan nog niet alles verklaren, en dan kom je uit bij niet meetbare dingen en bij geloof. Bovendien zijn wetenschappers mensen die een theorie opstellen die zo lang blijft staan tot er iemand komt die zijn nek uitsteekt, deze theorie weerlegt en met andere verklaringen komt, die op hun beurt weer blijven staan tot het tegendeel bewezen is.

Dus nee, wetenschap is niet zwart-wit. En geloof is dat ook niet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 16:59

Mijn moeder wil graag bij de trouwdag van haar ouders zijn :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:00

mayniac_val schreef:
bigone schreef:
Dagje meerijden met Winnetou en Old Shatterhand. Robin Hood tijd lijkt me ook geweldig.
En zo heb ik er nog veel meer.

Je weet dat dit fictieve figuren zijn?

En wat dan nog! Dat is God ook voor mij maar voor anderen juist niet, het is maar net waar je in wilt geloven, namen zeggen niet alles, Billy the Kid heeft ook bestaan en het gaat me vooral om de periode waarin deze " mensen" leefden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 05-08-13 17:05, in het totaal 3 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:04

Van Robin Hood is dat helemaal niet zeker dat hij niet bestaan heeft.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:05

Ik geloof niet in theorieën (van een wetenschapper of niet), ik geloof in aantoonbare dingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er niets tussen hemel en aarde is, laten we dat voorop stellen, ik ben absoluut geen atheïst. Maar zolang onbewezen is het onzeker voor mij en dus neem ik het niet voor waar aan. Het verleden is het verleden, wat er na de dood komt zie ik dan wel. Ik vraag me alleen af, en die vraag lijkt onbeantwoord te blijven, wat een religieus iemand zou gebeuren als hij/zij erachter komt dat het geloof op niets is gebaseerd.
Als ik erachter zou komen dat het allemaal wel 'zo' is, zou dat me veel rust geven, vertrouwen enzovoort. Maar wat nu als je die rust en vertrouwen in het huidige leven al hebt, en het blijkt op niets gebaseerd? Hoe groot is dan de schok? Wat maakt dat voor verschil voor de rest van je aardse leven? Moet je dan die dag wel mee willen maken?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:07

bigone schreef:
En wat dan nog! Dat is God ook voor mij maar voor anderen juist niet, het is maar net waar je in wilt geloven, namen zeggen niet alles, Billy the Kid heeft ook bestaan en het gaat me vooral om de periode waarin deze " mensen" leefden.

Dan zou ik dat toch ander formuleren: een dagje bij de Apachen toen er nog niet zoveel blanken waren, of Yorkshire in de 12de eeuw met de vogelvrij verklaarden in Sherwood Forest. Want die hebben daar wel gezeten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:11

TamaradB schreef:
Ik geloof niet in theorieën (van een wetenschapper of niet), ik geloof in aantoonbare dingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er niets tussen hemel en aarde is, laten we dat voorop stellen, ik ben absoluut geen atheïst. Maar zolang onbewezen is het onzeker voor mij en dus neem ik het niet voor waar aan. Het verleden is het verleden, wat er na de dood komt zie ik dan wel. Ik vraag me alleen af, en die vraag lijkt onbeantwoord te blijven, wat een religieus iemand zou gebeuren als hij/zij erachter komt dat het geloof op niets is gebaseerd.
Als ik erachter zou komen dat het allemaal wel 'zo' is, zou dat me veel rust geven, vertrouwen enzovoort. Maar wat nu als je die rust en vertrouwen in het huidige leven al hebt, en het blijkt op niets gebaseerd? Hoe groot is dan de schok? Wat maakt dat voor verschil voor de rest van je aardse leven? Moet je dan die dag wel mee willen maken?

Dus je bent jezelf aan het schrapzetten omdat je bang bent voor teleurstellingen? Dan kan ik je geruststellen, er is iets, en het is mooi. Als je de verhalen mag geloven van degenen die bijna-dood ervaringen hebben doorlopen, hoef je niet bang te zijn voor wat er komen gaat. Er is een God, maar het is geen man, en hij heeft ook geen baard. Het is de alom aanwezige energie die in ieder van ons is, waar we vandaan komen en waar weer naar terugkeren. En ja, de energie is wetenschappelijk aan te tonen. Voor het geval dat je daar bewijs van wilt zien.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:12

Ik zou best in de echte eerste dagen een dag doorbrengen, in de tuin bij adam en eva!
Volgens mij is dat echt ontzettend mooi!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:14

Sababber schreef:
Ik zou best in de echte eerste dagen een dag doorbrengen, in de tuin bij adam en eva!
Volgens mij is dat echt ontzettend mooi!

Probeer haar dan tegen te houden om van die appel te eten. Daarvoor boeten we nu nog steeds.... Zeg gewoon tegen die slang dat ie moet opsodemieteren. :')

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:16

Suusie22 schreef:
Meevaren op de titanic lijkt me ook gaaf!

Dan kom je waarschijnlijk niet meer terug door de tijdmachine :=