Viktor238 schreef:Troi:Ik zou wel eens bij jezus op bezoek willen. Ben reuze nieuwsgierig wat dat voor 'mens' was
Inderdaad ik ook!
En of hij überhaupt bestaan heeft zoals verteld wordt?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Of in zo'n prachtige jurk uit de Franse revolutie rondlopen, ik wil alleen niet onthoofd worden.

TamaradB schreef:mayniac_val schreef:Er is wetenschappelijk bewijs dat de persoon van Jezus zoals hij in de Bijbel is beschreven daadwerkelijk bestaan heeft
Dat zal wel, maar was hij ook daadwerkelijk een bijzonder mens, of gewoon een simpele timmerman die bijzonder-zijn toegeschoven heeft gekregen?
TamaradB schreef:mayniac_val schreef:Er is wetenschappelijk bewijs dat de persoon van Jezus zoals hij in de Bijbel is beschreven daadwerkelijk bestaan heeft
Dat zal wel, maar was hij ook daadwerkelijk een bijzonder mens, of gewoon een simpele timmerman die bijzonder-zijn toegeschoven heeft gekregen?

TamaradB schreef:Reactie op Cassidy;
Denk ik niet, maar als ongelovige (géén atheïst) betekent het feit dat Jezus' bestaan wetenschappelijk is weerlegd, voor mij niet dat hij ook de persoon is die wij van hem hebben gemaakt. Misschien was het wel een arrogante klootz*k of een depressieve l*l. Of één mooi en bijzonder mens, met speciale gaven, gestorven voor onze zonden. IK WEET HET NIET. Daarom vind ik het geloof ook belachelijk. Je kunt niet iets als de waarheid verkondigen ('prediken') als het niet bewezen is, anders heette het wel 'waarheid' en niet 'geloof'. Ik vraag me af; als mensen terug willen naar een moment dat iets te maken heeft met hun religie, hoe zullen zij dan hun verdere leven leven wanneer alles waar zij in geloofden, onwaar blijkt? Dat was de strekking van mijn vraag/opmerking.
. Ik houd ervan! 
mayniac_val schreef:bigone schreef:Dagje meerijden met Winnetou en Old Shatterhand. Robin Hood tijd lijkt me ook geweldig.
En zo heb ik er nog veel meer.
Je weet dat dit fictieve figuren zijn?

bigone schreef:En wat dan nog! Dat is God ook voor mij maar voor anderen juist niet, het is maar net waar je in wilt geloven, namen zeggen niet alles, Billy the Kid heeft ook bestaan en het gaat me vooral om de periode waarin deze " mensen" leefden.

TamaradB schreef:Ik geloof niet in theorieën (van een wetenschapper of niet), ik geloof in aantoonbare dingen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er niets tussen hemel en aarde is, laten we dat voorop stellen, ik ben absoluut geen atheïst. Maar zolang onbewezen is het onzeker voor mij en dus neem ik het niet voor waar aan. Het verleden is het verleden, wat er na de dood komt zie ik dan wel. Ik vraag me alleen af, en die vraag lijkt onbeantwoord te blijven, wat een religieus iemand zou gebeuren als hij/zij erachter komt dat het geloof op niets is gebaseerd.
Als ik erachter zou komen dat het allemaal wel 'zo' is, zou dat me veel rust geven, vertrouwen enzovoort. Maar wat nu als je die rust en vertrouwen in het huidige leven al hebt, en het blijkt op niets gebaseerd? Hoe groot is dan de schok? Wat maakt dat voor verschil voor de rest van je aardse leven? Moet je dan die dag wel mee willen maken?