De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:30

In een Ijzer fabriek, schroeven aan mekaar draaien en dan per 24 ofzo in een zakje doen. Zakje dicht en zo weer door... Blegh 3 dagen volgehouden maar de dagen duurden eindeloos...

kraakte

Re: De meest vervelende baan die je hebt gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:45

Werken in een orchideeen kwekerij, van zeven tot zes op Zaterdag een stokje naast de plant zetten en deze opbinden. Het werk was best lang en zwaar voor iemand van 13 (hele dag staan, lange dag) maar werkte samen met een vriendin en dat maakte veel goed. Heb het toch n jaar gedaan ofzo.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:54

Oh wat erg allemaal..

Ik heb een tijdje bij een dressuurstal gewerkt als stalhulp.
Ik was echt een voetveeg daar en de baas was verre van vriendelijk tegen me terwijl ik echt hard werkte.
De meeste pensionklanten waren enorm arrogant, begroetten me eigenlijk nooit en hadden altijd wel iets te zeuren..
''Er ligt nog een drolletje in de stapmolen, haal dat eens even weg voor ik mijn paard er in ga zetten!''
''Lekker slim dat je met de kruiwagen over het terrein gaat lopen als we een paard aan het inrijden zijn! -:(- ''
*Oke, Mest dan je eigen stal maar uit heh! :) *

Nee, nooit meer.. :r

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:38

Yvonne_Mika schreef:
''Lekker slim dat je met de kruiwagen over het terrein gaat lopen als we een paard aan het inrijden zijn! -:(- ''

Haha typische dressuurtrutten, die kunnen nergens tegen. Het werk moet gewoon gedaan worden dus je kan niet stoppen omdat zij een jong paard niet kunnen handelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:45

lol, idd Ineke
herinner me het wk in 2007 nog, als er wedstrijden met de ijslanders gereden werden kwamen er complete drumband geluiden van de tribune af inclusief zang/spreekkoren...
Anky kwam een showtje doen en er werd herhaaldelijk vermeld dat iedereen echt stil moest zijn etc ivm stuieren paard. :=
en die ijslanders zijn echt geen suffe tuthola's hoor :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:48

da's typisch voor dressuurtutten :) Dezelfde types vind je ook op wedstrijden, vooral te herkennen als het regent, hysterisch gillend naar toeschouwers met paraplu's. "Mijn paard is bang voor paraplus'!!!" Weg met die dingen". Dit gepaard gaand met veel gevloek en een gezicht wat op onweer staat.
Dat je je paard gewoon kunt laten wennen aan een paraplu en het misschien een goed plan is om dit eens thuis te oefenen ipv 50 keer hetzelfde proefje in de bak, komt niet in ze op ;)
En mijn meest verschrikkelijke baan...dat is nu een jaar of 3 geleden...ik had mijn vaste baan met leuke collega's maar dagelijks in de file staan ingeruild voor een baan met tijdelijk contract (maar wel kans op vaste baan), lekker dicht bij huis (10 minuutjes in de auto), leuke functie (een uitdaging waarbij ik zeker moest rekenen op een maand of 6 voor ik de meeste dingen begreep), leuke collega's maar.....1 directeur die zo niet sociaal was (we zaten met 3 bureau's bij elkaar). Alleen al de manier waarop hij met die ander omging, ik was stomverbaasd. Afijn, inwerken door andere collega ging prima, overlegde alles met hem en toen hij op vakantie ging na een maand of 3 lukte het mij zelfs om alles goed af te handelen (export van bepaald soort dieren, met alle daarbij horende gezondheidsonderzoeken, transport en VwA etc.). De collega die mijn inwerkte kreeg een andere functie binnen het bedrijf en na een tijdje was hij meestal 1 of nog 2 dagen op kantoor, zodat ik als ik vragen had dit nog met hem kon overleggen. Liep allemaal goed dus no problem...dacht ik...Baas had opeens bedacht dat ik alles maar met hem moest overleggen en niet meer met 'inwerk' collega??? Wij allebei helemaal verbaasd. Bovendien waren er dingen bij die hij zelf nog nooit gedaan had en dus ook niets vanaf wist. Baas had ook regelmatig aanvaringen met andere collega, daar moest dan weer over vergaderd worden en dan beterde hij z'n leven weer voor een dag of 3 waarna het weer op de oude voet doorging. Inmiddels liep ik bij een fysiotherapeut omdat mijn nek, schouders en rug helemaal vastzaten. Nog had ik de link niet gelegd met m'n werk...wel begon ik met steeds grotere tegenzin naar m'n werk te gaan. Als ik daar uit de auto stapte dan zuchtte ik eerst diep voor ik mezelf naar binnen sleepte. 's Avonds zag ik er al weer tegenop om de volgende ochtend er weer naartoe te gaan. Op het werk keek in constant op de klok, zo graag wilde ik weer naar huis. Ik had inmiddels meer dan 20 jaar werkervaring en nog nooit had ik zoiets meegemaakt. Ben het type "niet zeuren maar gewoon doen". Uiteindelijk werd het mijn man ook te gek, en heb ik ontslag genomen (na 5 maanden). Baas vroeg nog: "ligt het aan mij"? Maar ik was er klaar mee en zou toch niet op m'n besluit terugkomen, had ook geen zin want de aard van het beestje zou toch niet veranderen. Vond het erg jammer dat het zo gelopen is, want met een socialere baas had ik er vast en zeker nog gewerkt, de functie was echt super leuk en de andere collega's ook.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:51

Kersen plukken. Werk je daar voor een schammel loon a 2,20 euro per uur (immers toen geen minimumloon voor 13/14 jarigen), mag je niet met elkaar praten en wordt er constant op je gehamert dat je nog sneller moet werken, SNELLER SNELLER. En het is ook nog eens best zwaar werk. Nee, dat vond ik echt helemaal niks. Helemaal niet omdat de eigenaresse mij ineens dingen ging verwijten zonder reden... :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:53

LynnDenise schreef:
Een dag in een outbound callcenter. Mensen die jaarlijks een donatie doen aan een goed doel, vragen of ze dit maandelijks willen doen. Alleen al de sfeer, door de stress rookte daar iedereen. Als je dan zelfs te horen krijgt dat je in een gesprek waarin de klant je verteld dat haar zoon net verongelukt is, je toch beter je best had moeten doen, voel je je echt in een robot veranderen.
Voor mij nooit, maar dan ook nooit meer.

Voor mij ook niet. Ik neem zulke dingen mee naar huis, verhalen van mensen dus. Ik belde voor KWF.

Maar sowieso verkopen kan ik niet. Of het nou goede doelen of telefoonabonnementen zijn. Voor mij echt geen outbound meer, vind het vreselijk.

Hoewel er vast erger bestaat. Het lijkt me ook niet leuk om in een abattoir te werken, bij voorbeeld. Of achter de lopende band.

En nog even off topic, kan het niet laten:
Sonja_vR schreef:
lol, idd Ineke
herinner me het wk in 2007 nog, als er wedstrijden met de ijslanders gereden werden kwamen er complete drumband geluiden van de tribune af inclusief zang/spreekkoren...
Anky kwam een showtje doen en er werd herhaaldelijk vermeld dat iedereen echt stil moest zijn etc ivm stuieren paard. :=
en die ijslanders zijn echt geen suffe tuthola's hoor :n

Tja, maar Anky weet dan zelfs een WK-IJslander nog als een natte krant te laten lopen. Ik bedoel 8)7

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:19

Het idee dat er mensen zijn die dag in dag uit bepaald lopendebandwerk doen, of heel erg veel krantjes bezorgen op de winterdag, in de regen. Respect alom! _/-\o_

minitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:20

Piekosjj schreef:
Ik werk op dit moment bij Iddink, de schoolboekencentrale. Verschrikkelijk werk, wil d'r echt geen seconde langer werken dan ik hoef. Ik moet de boekenpakketten samenstellen, dus ik pak een lijst, verzamel tussen de 8 en 38 boeken per leerling, en breng ze dan naar de lopende band. En dat zo'n 250 keer op een dag, wat een verschrikkelijk hoog target is. Niet echt een leuk eerste baantje en totaal geen uitdaging, maargoed ik wil die mooie muis voor m'n macbook en ik wil erg graag naar Justin Timberlake :')

Ik heb vroeguh *\o/* ook een aantal zomers gewerkt bij een studieboeken handel. Was altijd heel gezellig. Wel warm in die loods maar dan kregen we ijsjes in de pauze. Omdat ik al een rijbewijs had mocht ik dan ook naar de scholen toe om daar de paketten klaar te leggen, dat was helemaal feest. Geen toezicht van de baas.

Ook het innemen van de huurboeken op een school was erg grappig, moest ik die boeken gaan "keuren" en boetes uitdelen als er schade was. Zat ik als 19 jarige te discussieren met de moeders van die kinderen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:21

Of diezelfde krantjes in de zomer, zonder regen, maar wel om 5 uur 's ochtends _/-\o_

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:58

Ineke2 schreef:
Yvonne_Mika schreef:

Haha typische dressuurtrutten, die kunnen nergens tegen. Het werk moet gewoon gedaan worden dus je kan niet stoppen omdat zij een jong paard niet kunnen handelen.

haha ik zou ook zo iets terug zeggen, kan ik er wat aan doen dat jij je paard niet onder controle kan houden. of zo :7

ik heb eigenlijk altijd leuke banen gehad, niet iets wat je voor altijd wil doen, maar voor 3 jaar was het leuk.
bij de AH op de brood/vlees/kaas afdeling en als het druk was kassadraaien. en verder in de horeca in het centrum van Delft, ontbijt/lunch/dinér lopen en er waren boven hotelkamers die verhuurd en onderhouden moesten worden, en terraswerk. vervelend als je in de brandende zon liep, en je mocht geen groot glas water buiten hebben staan, maar je mocht ook niet 2 tellen naar binnen om wat te drinken. echt een klootviolen wat dat betreft en je werd erg op je vingers gekeken.
en nog een jaar in een heerlijk grillrestaurant met de meest chille werkgever ever. heeft helaas onlangs de toko verkocht. dus als iemand nog een LEUKE baan weet tot sept. 2014 ..... haha.

toen ik 14 was had ik een folderwijk. ik moest de folders uit een tuin halen en kon ze gelijk gaan lopen. de eerste keer liet ze het me zien en gooide mijn fietstas vol.
nou toen die weer leeg was ging ik terug, zelf bijgevuld.
en zo een paar weken lang.... kreeg mijn moeder plots een telefoontje; dat ik mijn folders niet liep en dat ze wat mensen uit de wijk die ik liep had opgebeld, zij hadden niets gekregen. mijn ouders boos joh!
terwijl ik zo mijn best deed haha, echt een rotwijf. nou bleek achteraf dat er een papiertje op het pakketje folders zat met je achternaam erop. wist ik veel, had ze niet gezegd en ik had er verder niet bij nagedacht. ze had niet eens gebeld naar de mensen, maar mijn folders bleven gewoon 2x per week achter :')
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 07-08-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:02

Ik heb ooit bij een winkel gewerkt waar ze stoelen en banken verkochten/ een poging gewaagd wat erg.... mensen MOETEN wat kopen. ook al nemen ze een bankstel voor de helft mee... Ik kan niet tegen die agressieve verkoop en koop zelf nooit iets bij dat soort winkels. wel leuk om te weten hoe het werkt en mocht ik ooit eens een goedkoop bankje nodig hebben weet ik waar ik naartoe moet!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:05

echt? oh heerlijk, afdingen tot op de bodem :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:06

Callcenter voor SOS kinderdorpen. Ik zat letterlijk de minuten weg te tellen. Verschrikkelijk. Ik heb het dus ook maar 3 maanden vol gehouden.

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:14

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:17

bromfiets schreef:
Charlie_P: Dat was niet het enige werk op dat bedrijf ;) Het totale werk was erg leuk en afwisselend en o.a. castreren hoorde daar gewoon bij. Ik kan andere mensen ook op de kast krijgen als ik vertel hoe het schoonspuiten van afdelingen in zijn werk gaat en op welke plekken je dan poep vindt als je thuiskomt, maar ik vond het werk niet erg. Heb veel smeriger dingen gedaan :)

ik kan me hier helemaal in vinden na 10 weken stage op een bedrijf met vleesvarkens en zeugen met biggen! waren zelfs 2 grote bedrijven van 1 boer, nog leuker hihi! heb er wel suuuper veel van geleerd en zou die ervaring voor geen goud gemist willen hebben maar wat was het soms afzien.. vond de nageboortes die er al ff lagen weghalen het ergste, al dat bloed wat dan overal heenspuit......

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:29

Ik heb héél veel baantjes gehad vanaf mijn 13e. En nog nooit ben ik met zoveel tegenzin naar mijn werk gegaan als nu.
De meest saaie en zware arbeid heb ik gedaan, van lopende band-werk tot stallen mesten. Maar altijd met plezier naar mijn werk hoor. En dat was tot ik in mijn huidige baan kwam te danken aan de goede sfeer op de werkvloer en leuke collega's en ook het feit dat er altijd wat te doen was. Ik heb ook met schreeuwende en uitkafferende bazen én klanten gewerkt, maar dat alles valt in het niet bij de negatieve sfeer en de non-communicatie van mijn huidige baan.

Ik ben absoluut geen opgever, maar als ik wat anders kan vinden, stap ik écht op. Hoe een leuk salaris en leuke voorwaarden ik hier ook heb.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:31

Ik heb vroeger als vakantie/weekendbaantje gewerkt in een vleeswarenfabriek.
Het betekende om 6.00 uur beginnen tot 14.30 's middags.
Het werk gebeurde in een koude fabriekshal.

Je had 5 soorten werk :+

1. Van grote karren de stukken vlees op de lopende band leggen.
Bij bepaalde soorten vlees was dat zwaar werk, van die grote hompen.

2. Om de stukken vlees een plastick zak doen en op een andere lopende band doen.

3. Een sticker op de verpakking plakken. (iedereen vocht om dit te doen, omdat je hierbij kon zitten.)

4. De verpakking vacuum trekken met zo'n machine en weer op een lopende band leggen.

5. De verpakte vleeswaren vanaf de lopende band in dozen leggen.

Het verdiende best goed dus ik heb het jarenlang als vakantiebaantje gedaan.
Maar sommige vrouwen werkten er al vele jaren fulltime. %)
Volgens mij moet je dan echt je verstand op nul kunnen zetten, wil je dat zo lang vol kunnen houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:18

In de bloemen als 14 jarige... En dan per bos 2, 5 of 10 cent uitbetaald worden. Heb het 2 weken volgehouden (in de volle zon, was wel lekker bruin toen :') ).