Zwanger en een paard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kamide

Re: Zwanger en een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:45

@ inge_zorro: wanneer ben je uitgerekend? Ik ben ook 14 weken nu :)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:45

Valerieex schreef:
Misschien kan je een verzorger zoeken? Die jij dan keurt?

Sorry ik had een bericht van iemand anders gelezen en niet die van jou ts. Sorreeeyy.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:46

thinka schreef:

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:49

thinka schreef:

11 februari, jij?

Valerieex schreef:
Gefeliciteerd!!! *\o/*

Dankjewel :D

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:50

Ik 10 februari :)!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:52

Ik slik geen tabletten voor de zwangerschap. En heb ook geen foliumzuur genomen. In pillen zitten e-numers, en die wil ik niet. Een voorbeeld is een e-nummer zodat ze mooi glanzen. Nee ik hoef die troep niet. Ik houd het bij gezond eten en uitzoeken welke vitamines waar in zitten. Zo heb ik in het begin heel veel aardbeien gegeten, daar zit foliumzuur in. Veldsla voor ijzer etc. En gewoon een beetje zoekwerk, maar ik doe niet aan pillen ;) Das eigen keuze hoor. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. (En voordat de vraag komt over eten in het algemeen, ik kook dus zoveel mogelijk puur en e-nummer vrij).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:54

er is een zwangeren topic leuk als jullie je erbij aan melden, of evt een 2014 baby topic te openen
ik ben 25 januari uitgerekend van de 2e
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-08-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:56

Chasey, kan ik me heel goed in vinden :D.. de vitamine d en foliumzuur die ik wel slik zijn ook e nummer vrij. (Komen ook niet bij de drogist vandaan)

@lynn nikita: kun je een linkje plaatsen? Lijkt me gezellig!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:01

Hee meiden, wat leuk, topic lag even stil en nu ineens weer een boel reacties!
Ik ga ze zo even doorlezen!
Groetjes

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:02

Waar heb je de vitamine D gevonden zonder e-nummers?
Ik ben echt een beetje anti pil :P
Ik heb mijn zoontje van 3 nooit vitamine D gegeven, omdat er zoveel zooi in die pillen/drankjes zitten. (Ben dus ook geen fan van de anti-conceptie pil en gebruik deze ook niet ;) )
En vooral pillen/drankjes voor kinderen zit vol troep. Denk alleen maar aan aspartaam om het 'lekker' zoet te maken. Elke keer zeuren ze daar weer over bij het consultatie bureau dat ik mijn kind dat moet geven. Ik wil hem best de vitamine D geven, maar de troep er om heen niet...
Maar ik dwaal een beetje af van het onderwerp... Sorry!

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:07

Chasey schreef:
Ik heb mijn zoontje van 3 nooit vitamine D gegeven, omdat er zoveel zooi in die pillen/drankjes zitten. (Ben dus ook geen fan van de anti-conceptie pil en gebruik deze ook niet ;) )
En vooral pillen/drankjes voor kinderen zit vol troep. Denk alleen maar aan aspartaam om het 'lekker' zoet te maken. Elke keer zeuren ze daar weer over bij het consultatie bureau dat ik mijn kind dat moet geven. Ik wil hem best de vitamine D geven, maar de troep er om heen niet...

Heb ik ook... Heb het wel een tijd gegeven maar daarna niet meer . Troep.. Overal waar wij komen vraag ik ook wat voor limonade ze hebben, want mn kind hoeft niet die troep binnen te krijgen. Ook ik heb dat met anticonceptie hoor.. Had eerst spiraal maar toch bijwerkingen ondanks weinig hormonen.
Je hebt groot gelijk hoor.. Vitamines met aspartaam.. Wat bezield die mensen toch he? Dan heeft t kind genoeg vitamines binnen.. Maar uiteindelijk een veel grotere kans op kanker. Of tumoren, maar ook dit blijft elke keer een discussie. Ben blij dat jij er ook zo over denkt!.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:09

dat ze idd overal maar aspertaam instoppen snap ik ook niet 8)7

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:09

Stomme. Raag, gravitamon is toch zonder e nummers erin?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:16

Chasey schreef:

toevallig heb ik net zo`n bruistablettenkoker voor me van de lidl, met alleen vitamine d3 + calcium

citroenzuur, sppelzuur, calciumcarbonaat, natriumwaterstofcarbonaat, maiszetmeel, zoetstoffen : natriumcyclamaat, rode bietensappoeder, naturlijk aroma en riboflavine 5- fosfaat en vitamine D3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:19

[HK] Zwanger of net bevallen? Meldt u allen!!, al moet ik eerlijk zeggen dat het meer om de baby`s van toen gaat en weinig nieuwe zwangeren zijn, leuk topic maar voor de kwaaltjes ed te delen kunnen we misschien een nieuw topic maken? Voor baby`s 2014

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:22

kashmira, Ik heb al eens uit eigen familie te horen gekregen dat ik mijn kind te weinig eten geef. 8)7 (Lees: te weinig 'lekkers')
Mijn zoontje krijgt idd geen frisdranken of limonade of snoep. Als je je er in verdiept, schrik je gewoon wat daar allemaal in zit. Heb ook een e-nummer gids en zoek vaak bepaalde e-nummers op. Daar wordt je dus echt niet vrolijk van en wil je het product echt wel laten staan!
Ikzelf drink ook alleen nog maar water, groene thee en cafeïne vrije koffie. Daar wen je zo aan. Ben nu 1 jaar bezig met die omschakeling. En voel me beter, ben zelfs 15 kilo afgevallen. Alleen door op e-nummers te letten. Is toch eigenlijk absurd dat het overal maar in gepropt wordt en zogenaamd in eu goedgekeurd is? :n 9 van de 10 mensen is niet eens bewust van wat ze allemaal onbewust naar binnen werken. (Er zijn tegenwoordig niet voor niets zoveel ziektes en kankers).
Nog een voordeel van het zoveel mogelijk e-nummer vrij leven, is dat mijn zoontje van 3 alle groentes eet, want tegen de avond heeft hij honger als een paard +:)+ Omdat hij dus geen tussendoortjes krijgt en ik kook zoveel mogelijk puur. Dus zonder smaakstoffen enzo. (E621 ;) )
We hebben droge thee koekjes van de bio winkel. Hihi, maar dat vindt hij dus een echte traktatie. 8-) Maar kan hem ook rustig fruit of boontjes als 'snack' voorschotelen. Eet ie zo op. :=

Lynn_Nikita, aj aj aj, die zoetstoffen spreken me tegen. Maar evenals een aantal namen hoor. Dat zijn namelijk ook enummers, maar worden vermeld onder hun eigen naam. En niet onder het e-nummer. Vooral namen als 'naturlijk aroma' of 'aroma'. Kijk ik altijd voor uit, dat is 9 van de 10 keer een verborgen naam voor E621.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:28

Lynn_Nikita schreef:
Chasey schreef:

toevallig heb ik net zo`n bruistablettenkoker voor me van de lidl, met alleen vitamine d3 + calcium

citroenzuur, sppelzuur, calciumcarbonaat, natriumwaterstofcarbonaat, maiszetmeel, zoetstoffen : natriumcyclamaat, rode bietensappoeder, naturlijk aroma en riboflavine 5- fosfaat en vitamine D3

Heb het even voor je opgezocht. Calciumcabonaat is E170, maar in mijn enummer boek groen gekleurd, dus volgens het boek niet schadelijk.
Natriumwaterstofcarbonaat is E500, maar ook groen! Riboflavine is E101. Ook groen.
De rest kan ik zo 1 2 3 niet vinden. :Y)
Maar ondanks dat het dus niet vermeld staat onder het e-nummer zelfs, moet je met rare namen altijd even oppassen, want vaak is dat dus wel een e-nummer ;) 8-)

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:29

J goed idee om een nieuw topic te maken.. Voor zwanger of bezig , kindje in 2014 .. Ofzo iets.

Chasey, ja ik geef de mijne dan wel snoep maar idd als ik erover nadenk.. Ik wou toen afvallen,viel echt veel af tot ik erachter kwam dat daar aspartaam in zat. Ik stopte gelijk als gevolg dat het dubbel eraan zit.. Liever dat dan slanker en kans op tumoren en kanker.. Bij een dietiste zeiden ze toen.. Je moet mar light drinken van alles, echt alles light.. Ik zeg , nee hoor. Ik ben liever dikker dan dat ik die troep in mn lichaam krijg.. Daar was ze t niet mee eens, raar mens haha

Even een topic maken waár we verder kletsen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:31

HAha ja maar dat is het probleem van light... Men denk dat ze goed bezig zijn door light producten te kopen. Maar light is dus 9 van de 10 keer gezoet met aspartaam.
Of iemand die denk beter af te zijn met zoetjes in de koffie of thee. Das pure aspartaam. Niet goed! Doe dan even moeite en wen jezelf even aan ongezoete drankjes te drinken. Even een omschakeling voor je lichaam, maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer anders.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:34

Ja zelf drink ik ook wÁter, drink eigenlijk heel weinig. Soms gewoon niet.. Heel raar ik weet het.. Maar als ik trek heb een lekker blikje cola haha.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:35

Ik vind het ook een goed plan!! Dat topic!! Wie werpt zich op om het nieuwe topic te openen? :D

chasey, zo diep erin als jij zit, zit ik niet, ik ga zo even opzoeken wat er in zit en dan hoop ik echt dat ik mezelf niet voor de gek zit te houden O:)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:38

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:39

Als je echt benieuwd bent wat je allemaal onbewust binnen krijgt zou ik je deze gids aanraden. Kost een 10tje, maar voor mij ging er een wereld open!! En een schok :P
http://www.bol.com/nl/p/wat-zit-er-in-u ... 4005600642
Raad het iedereen aan, maar lang niet iedereen wil het weten. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:40

thinka schreef:
Ik 10 februari :)!

En ik 17! Hoop februari mamas :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:43

Ik heb op die link geklikt naar het forum, maar bij mij opent die heel raar?
Zowel in firefox als explorer.

Ik 31 oktober, dus mag me niet aanmelden in het 2014 topic. -O-