waarom zou jij WEL willen trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Re: waarom zou jij WEL willen trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:11

Ik zou wel willen trouwen om mijn vriend na 10 jaar eindelijk mijn man te mogen noemen.. jurk uitzoeken lijkt me ook leuk en huwelijksreis ga ik ook in mee. Bruiloft zelf met mijn famillie en schoonfamillie (hebben elkaar nog nooit ontmoet) gecombineerd gaat m echter niet worden, ook wil ik zijn achternaam niet aannemen.
Ik wil wel trouwen, maar dan graag met z'n 2en in een luchtig kort jurkje op t strand/bos/natuurgebied met een goede fles champagne erbij en lekker eten.. Hij wil feest met gehele famillie en alles erop en eraan. Gelukkig is de vraag nog niet bij m opgekomen en verwacht ik niet dat t m de komende 10 jaar nog binnen schiet.. ach, some girls are lucky, some are not..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:16

Omdat ik dan eindelijk die prachtige jurk aan kan waarvan ik de foto al jaren op mijn pc heb staan :')

Maar afgezien daarvan lijkt het me gewoon een mooie bekroning op een relatie :) (afgezien van kinderen krijgen natuurlijk).

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:54

Ik wil wel trouwen omdat ik het de ultieme bezegeling van onze liefde vind.

Het lijkt me heerlijk mijn vriend mijn man te mogen noemen, vol trots de trouwring te dragen en als man en vrouw door het leven te gaan.

Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over, al gaat het nog wel een jaar of 6 duren voordat we gaan trouwen. :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:56

Nynke1 schreef:
spatter schreef:
Wij trouwden bijna 25 jaar geleden omdat we inderdaad aan familie en vrienden en de hele wereld wilde laten zien dat we bij elkaar hoorden.
We woonden al 6 jaar samen , wit trouwen hoort bij maagdelijkheid dus dat wilde ik niet, ben sowieso geen "overdreventrouwjurkenmens" maar een hele mooie jurk heb ik wel aangehad.

Het was niet overdreven groot, duurde de hele dag en we hebben enorm genoten en nog steeds fijne herineringen aan die dag :j

Het bleek een jaar later toen we een huis wilde kopen trouwens enorm handig want als jong koppel werden we toch voor vol aangezien.

Wij besloten gewoon samen dat we het tijd vonden om te trouwen, aanzoeken hebben we beide nooit aangedacht :\

Haha geweldig, doet me denken aan dit filmpje :D

[ Video ]

Geweldig vind ik dit! Zou zelf ook wel willen trouwen. Eerst maar eens een geschikte vent vinden O:)

Tot de helft gekeken, jezus wat blijft dat mens maar janken zeg. Vreselijk om jezelf zo terug te zien. :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:39

Nessie schreef:
Vanwege het gebaar, de bevestiging van de liefde aan elkaar, het feest en inderdaad.. de jurk!

Jaa! :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:39

Wij zijn getrouwd voor de dag zelf. Echt alles erop en eraan. Koetsen, jurk, mooie foto's en spetterend feest en als afsluiting een leuke vakantie :D

Voor de rest vind ik een huwelijk echt niet zo bijzonder meer als dat we samen woonde hoor :+
Niks veranderd verder, zelfs mijn naam niet want dat vond ik veel te veel gedoe om dingen te laten veranderen _O-
Ik zei nog tegen mijn man dat hij mijn naam ook wel aan kon nemen, maar daar had hij ook geen behoeft aan :')
Dus nee, we zijn echt niet romantisch dat we wouden trouwen omdat het bevestiging is of zo.
We weten van elkaar dat we van elkaar houden, daarvoor hoef je in onze ogen niet getrouwd te zijn.
We hadden gewoon zin in een leuke dag, meer niet :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:11

Ik wil trouwen omwille van verschillende redenen:
-voor God, dus uit godsdienstige overwegingen, en dit is de belangrijkste reden
-omdat de keuze om samen door het leven te gaan voor mij heel bewust mag gemaakt worden en voor mij officieel gestart mag worden met een letterlijk feest. "Ons leven samen is elke dag een feestje" is wat mij betreft ook zo'n dooddoener, het leven kan onmogelijk elke dag een feestje zijn en dat hoeft ook niet. Als je de niet-feestjes-dagen met iemand kan delen, heeft dat ook zeker zo veel waarde
-omwille van de traditie, de romantiek die er rond hangt
-omdat ik ook gewoon een mooie jurk wil dragen voor één keer, omdat ik ook een reden wil hebben om eens een feest voor onszelf te geven, in plaats van jaloers te zijn op andermans feestjes :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:14

Gewoon omdat het heerlijk romantisch is. <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:17

Omdat het me geweldig lijkt! <3

De perfecte dag, 1 van de mooiste dagen van je leven, met je partner, eeuwige trouw. Heerlijk <3

Daarnaast lijken vrijgezellenfeesten me niks, ik wil niet vieren dat ik voor het laatst 'vrij' ben. :n

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:27

Ik wil uiteindelijk graag trouwen, en waarom is wel een goede vraag, er zijn zoveel kleine redenen; zijn achternaam, mijn 'man', mooie jurk, een dag echt voor 'ons', leuk feestje, en naast dat het allemaal zo verschrikkelijk romantisch en leuk is, is het volgens mij ook een stuk makkelijker.

En ik wil absoluut dat hij mij vraagt, maar ik ben wat dat betreft niet zo ge-emancipeert en behoorlijk traditioneel.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:29

Mij lijkt het ook echt geweldig!
Maar ik droom er ook al over sinds ik klein was. :))

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:59

Ja, ik wil. Absoluut.
Ik ben hopeloos romantisch en zo'n jurk, een hoop emoties, mijn prins, je liefde beteugelen, feest met een goede band en daarna wekenlang samen op een droomvakantie... het lijkt me geweldig. <3

Naast romantisch ben ik helaas ook heel erg praktisch en aangezien ik niet zo'n held ben in sparen, vrees ik dat een droomhuwelijk er voor mij niet in zit. Ja, trouwen doe je samen, maar dat laatste is óók nog niet gelukt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:18

Wachten jullie trouwens tot jullie vriend je ten huwelijk vraagt?
Of geven jullie hints? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:27

Wij wilden allebei graag trouwen, ik had verwacht dat we gewoon eens een datum gingen prikken. Maar toch onverwacht ging hij op z'n knieën :+:

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:29

Over 5,5 week ga ik trouwen met de liefde van mijn leven :D .
Waarom?
Omdat wij het beiden een hele mooie gedachte vinden om samen met de mensen die dichtbij ons staan deze geloften naar elkaar uit te spreken en het ons nog meer verbindt voor ons gevoel. Wij zijn het er beiden over eens dat we samen willen blijven en voor elkaar willen zorgen in goede en slechte tijden en op deze manier bevestig je dat toch extra naar elkaar.
Daarnaast lijkt het ons geweldig om de dag an sich mee te maken, kijk ik er enorm uit naar om de jurk ( <3 ) aan te mogen hebben en vinden we het gaaf om een geweldig goed feest te kunnen geven! :D
Ik geloof echt dat het één van de mooiste dagen van je leven is :+: .

Ik ben trouwens gevraagd door mijn vriend, we hadden het toen al weleens over trouwen gehad en of het haalbaar was voor ons om het jaar daarop te trouwen, toen bleek dat dat zo was heeft hij mij binnen korte tijd (voor mij onverwacht!) gevraagd <3 .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:37

Destino schreef:
Ik ben trouwens gevraagd door mijn vriend, we hadden het toen al weleens over trouwen gehad en of het haalbaar was voor ons om het jaar daarop te trouwen, toen bleek dat dat zo was heeft hij mij binnen korte tijd (voor mij onverwacht!) gevraagd <3 .

Bij ons ook precies zo ja, ik wilde wel weten of we het konden betalen precies zoals we wilden :o Toen bleek dat dat wel ging lukken vroeg hij mij :D
Toen we eenmaal bekend maakten dat we gingen trouwen bleken mijn ouders ook mee te willen betalen dus dat is ook erg fijn :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:37

Ik wil graag trouwen als we 10 jaar samen ben en maak mn vriend dat ook graag duidelijk :j we werken nu sinds kort allebei dus kunnen nu hard gaan sparen we zijn nu bijna 9 jaar samen dus het is afwachten wanneer hij mij gaat vragen O:)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:42

Wij gaan 16 augustus trouwen, het komt nu stiekem wel érg dichtbij :o.

Ik ben gevraagd, op één knie, op vakantie, op de dag dat we 4 jaar ervoor verkering hadden gekregen. We trouwen precies een jaar later dus op de dag dat we 5 jaar verkering hebben. Hij had mijn vader om mijn hand gevraagd, prachtig vond ik dat.

Wij trouwen omdat wij onze liefde graag ten overstaande van al onze vrienden en familie willen uitspreken. Ik neem niet zijn naam aan.

En de jurk is natuurlijk heel, heel leuk!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:47

Ik ben geen voorstander voor trouwen, als we ooit trouwen, dan op een maandagochtend, zonder poespas en alles ;) Heb er totaal niets mee... De enige reden zou voor mij zijn omdat het "juridisch" en "fiscaal" praktisch is... Ik wil ook absoluut geen feest etc. Heb al een hekel aan mijn eigen verjaardag, laat staan dat ik vrijwillig nog iets ga doen :')

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:47

Wij zijn 07-06-2013 getrouwd. We waren toen bijna 11,5 jaar bij elkaar.

Onze reden om te trouwen was een soort nieuw begin na een heftige tijd, maar wel met de boodschap: Ons sprookje gaat verder....sprookjes eindigen altijd met "ze leefden nog lang en gelukkig"..
Ik ben ook ten huwelijk gevraagd onder het kasteel van Doornroosje in Disneyland Parijs. Dat hebben we op de dag zelf ook meegenomen in kleine details :D
Daarbij is het geweldig om elkaar op zo'n dag te zien, in de jurk en het pak en samen met alle lieve mensen om je heen het te vieren...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:48

Als ik trouw neem ik mijn vriends naam aan omdat wij niet in NL gaan samenwonen maar in zweden :j plus het feit dat ze mijn achternaam niet kunnen uitspreken :+

De jurk is natuurlijk een geweldige bijkomstigheid _/-\o_ . Mijn hele fam zal dan ook overkomen naar zweden. Plus mijn collega's van het werk :D

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:00

Ik ben pas getrouwd 7-6-2013. En waarom, gewoon omdat het goed voelde om te trouwen. En dit voelde ik al vanaf het begin van onze relatie. Het feest en de jurk en alles er om heen is ook super leuk en mooi om mee te maken, maar dat was voor mij niet de reden om te trouwen.

Hij moest mij ten huwelijk vragen. We hadden het er al over gehad en ook al wel bedacht hoe we het ongeveer zouden willen doen. Maar ik wou graag ten huwelijk gevraagd worden, ook omdat ik wou dat hij er voor 200% klaar voor was. Ik wou al eerder dan hij, maar wou het pas als hij er klaar voor was.
En dit bleek eerder dan ik dacht.

We zijn nu bijna 2 maanden getrouwd en het voelt niet anders dan er voor, wat ook niet meer dan normaal zou moeten zijn.

Ik heb zijn naam aangenomen dit omdat ik idd dezelfde naam wil hebben als mijn kinderen. En ook omdat dit bij mij goed voelt.