Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zijn er meer mensen die bewust single blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:14

Ik vind velen hier best jong om te zeggen dat zij bewust single blijven. Hoewel het misschien niet leeftijd gebonden is, vind ik een jaar of 16/17/18/19/20 niet de leeftijd om perse wel of niet in een relatie te moeten zitten.
Daarbij ben ik het eens met sommige van mijn voorgangers: de meesten hier zijn volgens mij niet bewust single, maar zijn de juiste man nog niet tegen het lijf gelopen :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:17

Ik ben zeker gelukkig en single, maar misschien ook wel beetje bewust. Als je vaak genoeg gekwetst bent en je hebt daar geen zin meer stel je niet zo makkelijk open voor een man. Er zullen best een paar goede rondlopen maar ik ben ze nog niet tegen gekomen. Dus kies in deze fase liever voor een single leven met goede vrienden dan voor een relatie. Ik ben overigens niet zo jong meer 38 jaar.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:40

Flirten mag natuurlijk ^^
Je kan ook plezier hebben met mannen zonder meteen een relatie te beginnen, dus flirten, one night stand, fiets... Het kan. Zolang ik maar niet gedwongen wordt om verantwoording af te leggen, mezelf aan te passen of dat er maar geen verwachtingen gesteld worden. :)
Op dit moment steek ik liever energie in mezelf dan in een ander, dus zolang het allemaal erg vrijblijvend is ga ik er zeker in mee, maar als er méér achter zit, kap ik het af.
Simpelweg omdat ik nog niet klaar ben voor een relatie en ik graag nog andere dingen zou doen alvoor ik mezelf bind.
(Let wel, ik ben 24 en al bijna vier jaar bewust vrijgezel, ik ben een gezonde jonge vrouw, het zou dus zonde zijn moest ik mezelf niet toelaten van mannelijke gezelschap te genieten :D )

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:44

Juist flirten. Iedereen houdt er toch van om positieve aandacht te krijgen!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:12

Flirten is altijd leuk! En plezier hebben ook! Dat is volgens mij ook het recept om een happy single te zijn in plaats van hopeloos op zoek naar....

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:18

En zeker nu; zomer, feestjes etc. Komt helemaal goed!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:32

Rowdine schreef:
Ik vind velen hier best jong om te zeggen dat zij bewust single blijven. Hoewel het misschien niet leeftijd gebonden is, vind ik een jaar of 16/17/18/19/20 niet de leeftijd om perse wel of niet in een relatie te moeten zitten.
Daarbij ben ik het eens met sommige van mijn voorgangers: de meesten hier zijn volgens mij niet bewust single, maar zijn de juiste man nog niet tegen het lijf gelopen :)

Dat laatste denk ik ook wel eigenlijk.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dé man (of vrouw) ontmoeten en daar een geweldig leuke klik en tijd en lol mee hebben en dan als puntje bij paaltje komt zeggen 'ja sorry, maar ik blijf nog even bewust single :evaw: '

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:43

Ik wel een tijdje maar dat was meer om mezelf beter te leren kennen en daar kon ik geen relatie bij gebruiken :n ... ik had het eigenlijk ook opgegeven maar toen kwam mijn prins helaas zonder het witte paard in m'n leven :+:

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:59

Ik kies er ook op dit moment voor om bewust single te blijven. Ik ben nu ongeveer 2 jaar vrijgezel en heb daarvoor 7 jaar lang een relatie gehad. Ik was toen 16 toen ik die relatie kreeg en ben degene die het heeft uitgemaakt en tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van gehad. Ik vind de vrijheid die ik momenteel heb veel te heerlijk en wil ook eerst echt een eigen leven opbouwen voordat ik die überhaupt met een ander wil delen. Ik wil dus eerst een baan vinden, op mezelf wonen en een eigen leven hebben. Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik nogal 'bang' ben om een nieuwe relatie te beginnen, dus het lijkt me sowieso nu niet echt verstandig om dan aan een relatie te beginnen terwijl ik nog niet durf. Helaas merk ik de laatste tijd aan mijn omgeving dat zij het wel eens tijd vinden voor een serieuze relatie. Ik vind het lief van ze dat ze me dit gunnen maar word er behoorlijk geïrriteerd van omdat ze niet eens navragen waarom ik er bewust voor kies om single te blijven.
Daarnaast vind ik de aandacht op dit moment van mannen gewoon te leuk :P

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:45

Ben kort en bondig:

Zie mijn onderschrift....zal ik zo maar zeggen. :D :D :D

xochenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:22

Rowdine schreef:

Ben het hier wel mee eens. Je bent hier nog jong genoeg om iemand tegen te kunnen komen waar je wel gelukkig van word. Helaas weet ik van al mijn schoolgenootjes, dat het tegenwoordig allemaal wat 'belangrijker' is om een vriend(in) te hebben al op jonge leeftijd. Ik ben zelf 14 en heb gewoon vrienden van dezelfde leeftijd. Nou weet ik al van een stuk of 15 dat ze op hun 12/13e al ontmaagd zijn etc. Is het met de een over ga je een maand later alweer met de ander, hoeveel verdriet en gedoe ze er ook van hebben gehad. Ik houd me hier absoluut niet mee bezig, vind het echt absurd. Heb 1,5 jaar geleden een vriendje gehad en dat heb ik geweten. Niet bepaald leuk afgelopen, met o.a aantal bedreigingen, opwachtingen, blauwe en kapotte ogen, en beste vriend kwijt. Heb ik dit geval, ookal ben ik dan 14 (toen net 13), me toch echt wel voorgenomen tot na mijn school en opleiding, geen relatie mee aan te gaan. Op deze leeftijd is het toch niet voor altijd, vroeg of laat breekt het toch. Ik ga mij lekker bezig houden met school en me paard, zonder dat er een hoop verdriet en gezeur tussen komt. Dat is dus in dit geval wel echt echt een bewuste keuze om single te zijn.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:59

En juist als je er niet op zit te wachten.... Komt ie voorbij Al weer paar maanden happy met jongen (ok; op mijn leeftijd; man) uit m'n studententijd. Zo geprobeerd bewust single te blijven... Maar nee, deze kwam weer op m'n pad en kon ik niet laten lopen. Uhm... Hij liet mij niet lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 02:07

Lekker oud topic :=

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 03:02

Agh ik vind het wel leuk dat deze een schopje heeft gehad. Interessant.

Ik zit al 5jaar met iemand, maar officieel niks benoemd. Beetje rare situatie, maar oké. Er is een tijd geweest dat ik het ook echt serieus wilde proberen en het ook echt miste. Maar nee van dat idee ben ik helemaal af. Iets te toevallig dat het tegelijk kwam met weer met paarden beginnen :')?

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 05:47

Op het moment vind ik single zijn echt heerlijk, ga daarom ook bewust niet echt erop uit om een relatie weer aan te gaan.
kom uit een relatie waarin ik alles moest betalen, maar dan bedoel ik ook letterlijk alles.. meneer had geen baan, Toen ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat hij het ook helemaaal niet zo erg vond om van andere vrouwen de 'nodige' aandacht te krijgen, dus bij mij ging gelijk de knop om, over voorbij.
'Maar vreemdgaan is toch normaaaal'? pfff..
Maar om nou direct te zeggen ik blijf bewust single voor altijd, dat echt niet, ben jong en heb nog een heel leven voor me, maar ben wel meer 'eisen' gaan stellen zodat ik iemand vind die me wel waardeerd en accepteerd zoals ik ben, en niet alleen op me zakken teert.. vanzelf komen we allemaal wel iemand tegen die ons leven compleet maakt, op de goede manier. :)

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:54

Baileysdream, story of my life :(. Mijn relatie is net uit en tuurlijk roep je dan dat je niemand meer hoeft. En tuurlijk ben ik nog erg jong. Maar voor mij hoeft het echt niet meer. Mijn vertrouwen in jongens is een beetje (erg) verpest na alles wat er met m'n ex is gebeurd en ik vind het wel prima zo :).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:27

Er zijn ook single heren hoor, met honden, paarden en een leuk leven verder..... (dit is GEEN sollicitatie, hahaha), zijn alleen vaak wat ouder, en weten wat beter waar ze wel en geen zin meer in hebben....

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:34

Bij mij is het sinds een kleine 3 weken uit met mijn vriend.. Dacht echt dat dit HEM was, en dat voelde hij ook (voelen we ook nog) of naja t is allemaal nogal ingewikkeld, beiden andere levensfase (hij fulltime werkend ik fulltime studerend/stagelopend/ergens ook nog werkend/ook nog zelf leuke dingen willen doen/enz.) dus dit was gewoon niet ons moment.. Misschien ooit weer, misschien nooit meer, we zullen zien!

Voorlopig wil ik echt bewust single blijven, genieten van mijn eigen leven en op eigen benen leren staan (van mijn ouders naar samenwonen met 1e ex, naar terug naar mn ouders, naar samenwonen met hem dus, naar mijn ouders) Zit nu op kamers voor het eerst in mijn leven (en dan ben je 24 := ), dus voorlopig vind ik het prima zo :)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:35

-O- sorry om te horen V...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:40

Ik had eerst dezelfde instelling als ts :j Al mijn vriendinnen hadden al jaren voor mij een serieuze vriend, maar daar trok ik me nooit zoveel van aan.
Vond het wel prima zo allemaal, met vriendjes hield ik het ook nooit langer dan 3 maanden uit :+
Maar ik ben toch wel heel blij dat mijn vriend nu in mijn leven is hoor :D waar ik eerst nooit snapte van vriendinnen dat ze het liefst zoveel mogelijk bij hun vriend wilden zijn, kan ik daar nu helemaal inkomen, haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:42

Hier ook bewust single. Ik heb het prima naar mijn zin zo. Zou niet meer anders willen.
En mocht ik ooit iemand ontmoeten die ik echt heel leuk vind dan zal ik er wel anders instaan. Misschien LATten ofzo. Niet samenwonen en zeker geen gezamenlijk koophuis etc.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:47

Ik ben niet bewust single, maar ik wilde even iets zeggen over dat 'misschien stel ik wel te hoge eisen'. :)
Dat betekend volgens mij eerder dat je weet wat je wilt, en als dat zo is, kun je denk ik de juiste persoon beter vinden. Jij weet wat je zoekt in een partner, en kunt dus de 'andere gevallen' vermijden, want die passen niet/minder goed bij je. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:56

Ik moet er niet aan denken een kerel aan mijn lijf te hebben hangen. Heb twee jaar een vriend gehad en wat slokte dat een tijd op zeg. Eindeloze discussies want meneer was jaloers op mijn paard 8)7 Hij wilde op de eerste plaats komen. Als ik nu een vriend zou krijgen staat hij sowieso op de vierde plaats, eerst mijn pony's, dan ik en dan hij pas :D

Ik kan doen en laten wat ik wil en heb geen gezeur aan mijn hoofd. Niemand die zich met me bemoeit, heerlijk! +:)+

LindyHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:27

Als je een bepaalde jongen afwijst of een relatie uitmaakt dan maakt dat je nog niet bewust single hoor. Schattig is dat.

Er zijn best veel mensen die tijdelijk bewust single zijn, omdat ze op dat moment in hun leven gewoon geen ruimte hebben voor een relatie, maar bewust single blijven (dus besluiten dat je in je hele leven nooit een relatie zult hebben) is volgens mij heel zeldzaam.

Volgens mij wordt hier meer bedoeld dat je niet per se een partner zoekt om er maar eentje te hebben. Dat lijkt logisch, maar er zijn heel veel mensen die dat (onbewust) toch wel doen. Die hoppen van de ene 'ware' naar de andere. De samenleving legt ook behoorlijke druk op je om maar iemand te hebben, want dan ben je 'geslaagd' ofzo. Heel ouderwets. Er zijn ook heel veel mensen die opeens gelukkig zijn als ze een partner hebben, of ongelukkig omdat ze er geen hebben. Dat vind ik toch wel vrij ernstig. Dan heb je volgens mij nogal wat om aan te werken bij jezelf.

Ik ben principieel tegen trouwen en wil geen kinderen dus daar heb ik geen partner voor nodig. (Gek genoeg willen mannen van mijn leeftijd (35) dat juist opeens allemaal wel.) Verder houd ik er niet van dat er iemand in mijn bed slaapt of in mijn huis rondloopt. Daar voel ik mij niet prettig bij. Dus een potentiële partner moet wel van héle goede huize komen wil ik mijn paradijsje opofferen. Dat zie ik niet snel gebeuren, maar ik sluit het niet uit, dus ben ik niet bewust single.

Ik denk dus inderdaad ook dat het meer een kwestie is van bewust de lat heel hoog leggen, en niet van bewust geen relatie willen.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:33

[quote="eilleen333"]Ik kan lekker doen en laten waar ik zin in heb. Ik kan zo hard snurken als ik wil, op onmogelijke tijden werken, lekker naar paard stinken, eten wanneer en waar ik zin in heb, en mijn benen pas scheren als ik er zin in heb. Heerlijk!

:) kan ook met partner hoor, moet je wel een goede hebben :D

Maar denk dat het helemaal niet erg is om een tijdje vrijgezel te zijn. Je ziet zoveel mensen die niet alleen kunnen zijn en echt van de ene relatie in de anderen rennen. Maar wat me opvalt, als men dan zo iets heeft, voor mij hoeft het niet, ik vermaak me zo ook prima, dan komen ze opeens de ware tegen <3