gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:24

wittepit schreef:
Geryon schreef:
Maar dat zou het punt voor mij niet zijn. Het zo lang bedriegen en voorliegen van mijn moeder en ons. Dát zou het punt zijn. En ik kan echt NIET geloven dat mensen die daar moeite mee hebben egoïstisch genoemd worden, want het zijn juist de mensen die zo lang hun vrouw enzo bedriegen, die egoïstisch zijn. Want ookal zijn er nog zoveel redenen om iemand zo lang te bedriegen (je durft niet uit de kast te komen enz.), het blijft toch een hele egoïstische beslissing om daarom een onschuldige vrouw zo lang voor te liegen.

Zoooo, hoe kom jij bij standpunten als bedriegen, voorliegen, onschuldig, dat klinkt nogal veroordelend. En, nogal idealistisch, alsof er nooit om andere redenenen bedrogen en gelogen wordt. Niemand vráágt erom om homosexuele gevoelens te hebben, je kunt het proberen te onderdrukken en de een houdt dat langer vol dan de ander. Ik mag alleen maar hopen dat als je met iemand trouwt en een gezin sticht dat er een dusdanig vertrouwen over en weer is dat je als partner in ieder geval het vermoeden hebt dat er iets aan de hand is. Gevallen genoeg waarin de ex-partner uiteindelijk opgelucht is als de aap uit de mouw (de partner uit de kast dan) komt, tuurlijk is er eerst boosheid, frustratie, gekwetstheid, maar als je uiteindelijk duidelijk wordt wat er mis was in de relatie, en dat dat ook nog eens buiten jouw toedoen is, dan kan dat ook prettig zijn.

Frappant ook dat je het homosexueel zijn van je vader betrekt op moeder en ons. Het lijkt me voornamelijk een probleem voor je moeder. Begrijpelijk dat je solidair bent met je moeder, maar besef wel dat je je vader veroordeelt op iets waar je relationeel gezien niets mee te maken hebt als je boven de 18 bent. Emotioneel wel, maar het is jouw partner niet tenslotte.

Wat is het dan? Iemand jaren lang je laten geloven dat je heteroseksueel bent terwijl je homoseksueel bent. Dat is gewoon iemand misleiden en dus voorliegen. Hij is niet eerlijk geweest daarover en dat is dus bedriegen.

Je haalt er vanalles bij dat er helemaal niets te maken mee hoeft te hebben. Alsof er nooit om andere redenen bedrogen en gelogen wordt. Uh, ten eerste zeg ik dat niet en ten tweede doet dit er helemáál niet toe. Hetzelfde geldt voor de opmerking over dat niemand erom vraagt die gevoelens te hebben. Waarom? Omdat je zoveel meer daarmee kan dan iemand jaren lang voorliegen. Het is gewoon géén excuus. Het is héél vervelend voor de man, maar dat hij er dan voor kiest iemand zo te behandelen, is gewoon heel egoïstisch en niet nodig.

Je hoeft als partner echt niet een vermoeden te hebben over dit soort dingen. Genoeg redenen om niets in de gaten te hebben, net als dat mensen niet in de gaten hebben dat hun partner vreemd gaat.

Ten eerste betrek ik het homoseksueel zijn niet op de moeder en ons, want daar kan vader niets aan doen, maar het bedriegen. Je vader is niet je partner inderdaad, maar wel je vader. Die zijn kinderen ook zo lang anders heeft doen laten geloven. Plus natuurlijk het medelijden met moeders en de frustratie dát hij moeders zo heeft bedrogen.

BugsFunny

Re: gescheiden ouders, 1 ouder homo/lesbies ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:04

Ik kan mij voorstellen dat dit erg moeilijk voor je is.
Uit je berichten maak ik op dat jij en je broers/zussen het niet makkelijk hebben gehad vroeger met je vader.
Wat er gebeurd is weten wij uiteraard niet.

Tips om over je gevoel heen te komen om je vaders vriend te accepteren zijn er niet, dat is een knop die vanzelf om moet gaan.
Wat misschien wel kan helpen om die knop om te zetten is een stukje begrip.

Daarmee bedoel ik kijkend naar vroeger.
Je vader zal deze gevoelens waarschijnlijk zijn hele leven al hebben gehad, dit soort gevoelens werden vroeger niet geaccepteerd door vele.
Vooral als je vader uit een gelovige omgeving/familie komt, fan is het echt not done.
Er werd verwacht dat men het standaard plaatje aan zou nemen, trouwen kinderen krijgen.

Er is een grote kans dat je vader de afgelopen jaren gevochten heeft tegen zijn gevoelens en zijn geaardheid, en dit op jullie heeft afgereageerd.
Is absoluut niet eerlijk ten opzichte van jullie maaar helaas wel realistisch.

Mijn advies, praat met je vader, vertel dat je het er moeilijk mee hebt.
Maar praat ook over wat er gebeurd is en wat de reden was voor zijn gedrag, was het idd een gevecht tegen zichzelf?

Verder schrijf je dat je het niet ziet zitten om om de zoveel tijd een nieuwe partner te ontmoeten, geef dit ook aan.
En bouw het contact langzaam op, drink eens wat met ze op een terras en neem dan bv een vriendin ofzo mee iemand bij wie jij je goed voelt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:19

Geryon schreef:
Wat is het dan? Iemand jaren lang je laten geloven dat je heteroseksueel bent terwijl je homoseksueel bent. Dat is gewoon iemand misleiden en dus voorliegen. Hij is niet eerlijk geweest daarover en dat is dus bedriegen.

Je haalt er vanalles bij dat er helemaal niets te maken mee hoeft te hebben. Alsof er nooit om andere redenen bedrogen en gelogen wordt. Uh, ten eerste zeg ik dat niet en ten tweede doet dit er helemáál niet toe. Hetzelfde geldt voor de opmerking over dat niemand erom vraagt die gevoelens te hebben. Waarom? Omdat je zoveel meer daarmee kan dan iemand jaren lang voorliegen. Het is gewoon géén excuus. Het is héél vervelend voor de man, maar dat hij er dan voor kiest iemand zo te behandelen, is gewoon heel egoïstisch en niet nodig.

Je hoeft als partner echt niet een vermoeden te hebben over dit soort dingen. Genoeg redenen om niets in de gaten te hebben, net als dat mensen niet in de gaten hebben dat hun partner vreemd gaat.

Ten eerste betrek ik het homoseksueel zijn niet op de moeder en ons, want daar kan vader niets aan doen, maar het bedriegen. Je vader is niet je partner inderdaad, maar wel je vader. Die zijn kinderen ook zo lang anders heeft doen laten geloven. Plus natuurlijk het medelijden met moeders en de frustratie dát hij moeders zo heeft bedrogen.

het is niet zo zwart wit als jij het stelt.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:25

Geryon schreef:

Je vergeet denk ik de factor bewuste opzet in relatie tot de termen liegen en bedriegen. Maar het zo lekker zwart-wit redeneren kan ik je niet kwalijk nemen, ik denk dat je nog een stukje jonger bent zelfs dan TS.
Geloof me, er bestaat geen keiharde waarheid, er zijn altijd twee of meer kanten aan een verhaal en voordat je een verhaal gelooft kijk eerst naar de verteller en de tijd waarin het speelt.

*edit* dankje Maartje1990 ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:37

wittepit schreef:
Geryon schreef:

Je vergeet denk ik de factor bewuste opzet in relatie tot de termen liegen en bedriegen. Maar het zo lekker zwart-wit redeneren kan ik je niet kwalijk nemen, ik denk dat je nog een stukje jonger bent zelfs dan TS.
Geloof me, er bestaat geen keiharde waarheid, er zijn altijd twee of meer kanten aan een verhaal en voordat je een verhaal gelooft kijk eerst naar de verteller en de tijd waarin het speelt.

*edit* dankje Maartje1990 ;)

Ik bekijk het juist vanaf verschillende kanten, dat lijkt mij ook vrij logisch, anders kan je beter niet oordelen over een verhaal. Ik begrijp alle redenen voor deze keuze van de vader, maar vind dat nog steeds geen excuus om dit soort dingen te doen. Keiharde waarheid heeft er niets mee te maken.
En als dat zwart wit is, dan ben ik blij dat ik en mijn partner op die manier denken, want dit soort praktijken komen dan niet voor :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 15:08

Ik heb vandaag met pap gepraat en weer hetzelfde verteld dat ik er moeite nee heb en dat er nog niet an toe. Ben en alles uit gesproken want me dwars zat.

Uit eindelijk komt het erop neer mij vader zegt zelf

Ik ben me er niet bewust van waarom het zo n impact heeft op jou/jullie leven. Want ik zie dat nergens in terug. Je zegt het moeilijk te vinden maar ik twijfel of je het ook meent. Dat je homo bent is zo van deze tijd ik zie het probleem niet. Je homo exklasgenoot vind je geen probleem ( dit is letterlijk wat mijn pa aan eind an gesprek heeft gezegd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:12

haffylover schreef:
Ik heb vandaag met pap gepraat en weer hetzelfde verteld dat ik er moeite nee heb en dat er nog niet an toe. Ben en alles uit gesproken want me dwars zat.

Uit eindelijk komt het erop neer mij vader zegt zelf

Ik ben me er niet bewust van waarom het zo n impact heeft op jou/jullie leven. Want ik zie dat nergens in terug. Je zegt het moeilijk te vinden maar ik twijfel of je het ook meent. Dat je homo bent is zo van deze tijd ik zie het probleem niet. Je homo exklasgenoot vind je geen probleem ( dit is letterlijk wat mijn pa aan eind an gesprek heeft gezegd.

Goed dat je een gesprek met hem hebt gehad en dat je alles hebt verteld! Vind het wel een kinderachtige reactie van de vader waar je niet ver mee komt.
Ik denk dat je hem nog duidelijker moet maken hoe en wat en wát er precies dwars zit. Zo te zien denkt hij alleen de homoseksualiteit, maar uit jouw berichten blijkt dat je ook gefrustreerd bent dat hij ondanks dat hij het wist, toch met je moeder is getrouwd.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:17

Een klasgenoot is toch ff wat anders dan je bloedeigen vader. Eerst gaan je ouders scheiden, verteld je vader dat ie homo is en vervolgens komt ie nog met een nieuwe liefde. Nou is dat scheiden en een nieuwe liefde accepteren al moeilijk. Maar hier komt het homosexuele nog eens bij. Dus is het niet zomaar een nieuwe liefde maar ook nog eens mannelijk. Lijkt me nogal wat om te slikken ja. Ik vind het ook niet zo raar dat je daar veel moeite mee hebt en belachelijk dat je vader het zo wegwuift. Jij voelt het zo, dat mag hij ook accepteren. Kan me haast niet voorstellen dat jij geen moeite doen om hem te accepteren zoals hij is. Dan mag hij ook jouw gevoel erkennen en je ermee helpen. Pas als jij hem als homo geaccepteerd heb kun je er naartoe werken om zijn vriend te leren kennen. En dat kan gewoon veel tijd kosten maar dat is dan maar zo.

Edit: en idd, je komt er óok nog eens achter dat ie eigenlijk allaaaang voor jullie geboren waren dit wist dus had ie dit ook kunnen 'voorkomen'. Het word wel erg lastig zo.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 15:22

friendly schreef:
Een klasgenoot is toch ff wat anders dan je bloedeigen vader. Eerst gaan je ouders scheiden, verteld je vader dat ie homo is en vervolgens komt ie nog met een nieuwe liefde. Nou is dat scheiden en een nieuwe liefde accepteren al moeilijk. Maar hier komt het homosexuele nog eens bij. Dus is het niet zomaar een nieuwe liefde maar ook nog eens mannelijk. Lijkt me nogal wat om te slikken ja. Ik vind het ook niet zo raar dat je daar veel moeite mee hebt en belachelijk dat je vader het zo wegwuift. Jij voelt het zo, dat mag hij ook accepteren. Kan me haast niet voorstellen dat jij geen moeite doen om hem te accepteren zoals hij is. Dan mag hij ook jouw gevoel erkennen en je ermee helpen. Pas als jij hem als homo geaccepteerd heb kun je er naartoe werken om zijn vriend te leren kennen. En dat kan gewoon veel tijd kosten maar dat is dan maar zo.

Edit: en idd, je komt er óok nog eens achter dat ie eigenlijk allaaaang voor jullie geboren waren dit wist dus had ie dit ook kunnen 'voorkomen'. Het word wel erg lastig zo.

Idd en daarbij komt voor mij ook nog het feit mijn vader heeft nog nooit naar ons uitgesproken naar ons toen de kinderen. Van ik ben homo. Dit hebben we van mam gehoord.
Nee niet zo zeer omdat hij met ma getrouwd is maar de dingen die hij stiekem deed waar ik als zijn docht van toen 22 bij uit moet komen. En das niet fijn als e zeker weer dat niet pa en ma zijn die je hoort

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:31

Knap van je hoor. Misschien wist je vader zich ook even niet goed uit te drukken of hij heeft je niet goed begrepen. Laat het anders eventjes rusten.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:32

Wat vind je nou precies lastig of moeilijk dan? Het feit dat hij op mannen valt of het feit hoe hij hier mee om is gegaan? :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 15:40

Het feit dat hij op mannen valt dat is inmiddels redelijk gewent
Maar er feit dat hij een nieuwe vriend heeft en dit in soms nogal opdringt. Heb aangeven er niet aan toe te zijn en toch verteld hij en van alles over laat me ongevraagd foto's zien.
Maar ook omdat hij het zelf nooit heeft uitgesproken en heb hem wel eens gevraagd waarom hij het nooit uitsprak na ons ma daar praat die overheen

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:04

Is het opdringen of is het dingen over zijn leven vertellen?
Ik bedoel stel hij gaat op vakantie en heeft vakantie foto's is het raar als hij zijn nieuwe vriend niet noemt en zijn foto's van te voren weg zou leggen en alleen die van het uitzicht over te houden.

Dat hij daar over heen praat laat jij ook gebeuren, ben daar sterk in je schoenen en zeg, nee pap je draait nu om die vraag heen, ik wel een antwoord!

Ik denk dat hier veel meer zit dan de relatie op zich en dat je dat waarschijnlijk ook had gehad met elke andere relatie.

Maar ik neem aan dat je niet meer thuis woont, in ieder geval ook je eigen keuzes maakt, waar je ouders ook niets meer over te zeggen hebben.
En jij het ook niet prettig zou vinden als hun jou vriend niet zouden accepteren.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 16:08

little_king schreef:
Is het opdringen of is het dingen over zijn leven vertellen?
Ik bedoel stel hij gaat op vakantie en heeft vakantie foto's is het raar als hij zijn nieuwe vriend niet noemt en zijn foto's van te voren weg zou leggen en alleen die van het uitzicht over te houden.

Dat hij daar over heen praat laat jij ook gebeuren, ben daar sterk in je schoenen en zeg, nee pap je draait nu om die vraag heen, ik wel een antwoord!

Ik denk dat hier veel meer zit dan de relatie op zich en dat je dat waarschijnlijk ook had gehad met elke andere relatie.

Maar ik neem aan dat je niet meer thuis woont, in ieder geval ook je eigen keuzes maakt, waar je ouders ook niets meer over te zeggen hebben.
En jij het ook niet prettig zou vinden als hun jou vriend niet zouden accepteren.

Vertellen in de zin wat voor man het is en hoe die er uit ziet en dergelijke. En ook wat die man voor werk doet.
Daarbij zoekt hij me bewust op afgelopen zaterdag. Op een evenement samen met zijn vriend.
Dat vind ik. Opdringen wat hij wist toen al dat ik er nog niet klaar voor ben

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:14

Dat is opdringen, dat ben ik met je eens.

Maar mag ik zo eerlijk zijn dat ik jou ook vind klinken als een 14 jarige puber?
Misschien is die man erg aardig, zie je echt dat je vader gelukkig is bij hem, maar je geeft het geen kans dat te zien.

Mijn moeder had vroeger ook een vriend, dat was echt een enge vent.
Wij waren nog wel thuis (broer en ik).
Mijn moeder liep op haar tenen als hij er was, dus in onze ogen al geen goede relatie.
Wij zijn tegen geweest toen.

Gelukkig ging dat uit.
Jaren heeft ze geen vriend meer gehad en ze was ongelukkig, heel ongelukkig.
Nu heeft ze weer een vriend, een hele fijne vent.
En ja iedereen is blij voor haar.
En had ze besloten dat het een vrouw was geweest had ik dat ook goed gevonden als ik haar gelukkig gezien zou hebben.
Maar geef het wel een kans.
En gaat het mis, zijn verdriet en leerproces.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:22

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, maar ik bedacht me dat het misschien kan helpen als je de persoon en de daden los van elkaar ziet. Ik kan me voorstellen dat je het niet eens bent met wat hij doet en heeft gedaan. Maar hij mag zijn eigen keuzes maken, net als jij en hij moet ook zelf de verantwoordelijkheid dragen voor die keuzes.
Als je met hem (en evenueel ooit mijn zijn vriend) omgaat, betekent dat niet dat je goedkeurt of eens bent met wat hij doet, maar wel dat je hem accepteert als persoon, jouw papa.
Sterkte met deze lastige situatie. Neem je tijd om erover na te denken en te praten, dat is ook een stukje verwerken!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:28

Maar waar ben je dan precies niet klaar voor? Dat snap ik niet zo goed.. Waarom kan je een nieuwe partner nu nog niet accepteren?
Had je denk je hetzelfde gehad als het om een vrouw van dezelfde leeftijd ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:04

Ik snap niet dat mensen het moeilijk vinden als hun ouders vertellen dat ze lesbisch of homo zijn. Wat maakt het uit als ze nou met een kerel of met een vrouw thuis komen. Gaat er toch om dat ze gelukkig zijn?

Ik vind het raar dat mensen dat lastig vinden. Of ik ben raar :+ Maar misschien komt het ook wel door dat ik zelf veel homo's of lesbo's in de vriendenkring heb zitten. En zelf bi seksueel ben. Wat alleen mijn vriend weet. Omdat de rest er vanzelf achter komt, als het uit gaat met mijn vriend en ik kom thuis met een meid. Het gaat in mijn ogen erom dat je van iemand houdt, niet als het nu een poes of pielemans tussen de benen heeft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:08

love_western schreef:
Ik snap niet dat mensen het moeilijk vinden als hun ouders vertellen dat ze lesbisch of homo zijn. Wat maakt het uit als ze nou met een kerel of met een vrouw thuis komen. Gaat er toch om dat ze gelukkig zijn?

Ik vind het raar dat mensen dat lastig vinden. Of ik ben raar :+ Maar misschien komt het ook wel door dat ik zelf veel homo's of lesbo's in de vriendenkring heb zitten. En zelf bi seksueel ben. Wat alleen mijn vriend weet. Omdat de rest er vanzelf achter komt, als het uit gaat met mijn vriend en ik kom thuis met een meid. Het gaat in mijn ogen erom dat je van iemand houdt, niet als het nu een poes of pielemans tussen de benen heeft.

Ik ben totaal niet homofoob, verre van dat zelfs. Maar ik zal toch ook even moeten slikken als blijkt dat 1 van mijn ouders homoseksueel is, laat staan dat ze een nieuwe partner hebben. Ik zou ook even tijd nodig hebben om dit te kunnen verwerken.

Daar staat mijn eigen seksualiteit compleet buiten.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:30

Ik snap dat je de tijd nodig hebt. Maar ik vraag me af hoe lang dit nu allemaal al speelt? Ik heb wellicht slecht gelezen, maar naar wat ik uit dit topic opmaak zijn de ouders van TS al drie jaar uit elkaar en weet zij al zo lang dat haar vader homo is, en heeft die nu sinds redelijk recent een nieuwe vriend?
Even wennen is logisch, maar ik snap ook dat haar vader na drie jaar zoiets heeft van 'waarom kun je niet blij voor me zijn? het raakt jou toch niet persoonlijk?'. TS woont immers niet meer thuis, heeft haar eigen leven. Tuurlijk, even schakelen is nodig, kan me voorstellen dat er nog wat andere dingen zijn gebeurd die het allemaal moeilijker maken, maar 3 jaar is best lang om te moeten 'wennen' vind ik.
Neemt niet weg dat pap het ook zal moeten accepteren dat TS (nog) geen contact met de nieuwe vriend wil. Ik snap heel goed dat hij daar van baalt (zou ik ook doen als ik hotel de botel verliefd was en dit graag met iedereen wilde delen!) maar TS mag ook kiezen dit niet te willen. Lijkt me alleen een lastige relatie tussen jou en je vader als je pa niet mag vertellen over wat hem op dat moment bezig houdt (namelijk zijn vriend). Lijkt me dat je daardoor toch weer gauw een muur tussen jullie twee opbouwt, dus ik vind het niet verstandig.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 17:44

Sofy schreef:
Ik snap dat je de tijd nodig hebt. Maar ik vraag me af hoe lang dit nu allemaal al speelt? Ik heb wellicht slecht gelezen, maar naar wat ik uit dit topic opmaak zijn de ouders van TS al drie jaar uit elkaar en weet zij al zo lang dat haar vader homo is, en heeft die nu sinds redelijk recent een nieuwe vriend?
Even wennen is logisch, maar ik snap ook dat haar vader na drie jaar zoiets heeft van 'waarom kun je niet blij voor me zijn? het raakt jou toch niet persoonlijk?'. TS woont immers niet meer thuis, heeft haar eigen leven. Tuurlijk, even schakelen is nodig, kan me voorstellen dat er nog wat andere dingen zijn gebeurd die het allemaal moeilijker maken, maar 3 jaar is best lang om te moeten 'wennen' vind ik.
Neemt niet weg dat pap het ook zal moeten accepteren dat TS (nog) geen contact met de nieuwe vriend wil. Ik snap heel goed dat hij daar van baalt (zou ik ook doen als ik hotel de botel verliefd was en dit graag met iedereen wilde delen!) maar TS mag ook kiezen dit niet te willen. Lijkt me alleen een lastige relatie tussen jou en je vader als je pa niet mag vertellen over wat hem op dat moment bezig houdt (namelijk zijn vriend). Lijkt me dat je daardoor toch weer gauw een muur tussen jullie twee opbouwt, dus ik vind het niet verstandig.

Ik woon nog bij mij moeder waarom ik er nog niet klaar voor ben na 3 jaar omdat er nog van alles heeft gespeeld in die tussen tijd. Maar goed ik ga dit topic sluiten heb van sommige mensen handige adviezen gekregen. Echter is de reden dat ik dit topic opende ver verdwenen.
Want wou in contact komen met mensen die soort gelijke hebben mee gemaakt. En zo ervaringen deel hoe zij er mee omgingen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:46

Kimbers schreef:
Maar waar ben je dan precies niet klaar voor? Dat snap ik niet zo goed.. Waarom kan je een nieuwe partner nu nog niet accepteren?
Had je denk je hetzelfde gehad als het om een vrouw van dezelfde leeftijd ging?

Ik zou het ook echt niet tof vinden als m'n ouders nu zouden scheiden en m'n vader na een tijd met een man thuis zou komen hoor, en ik ben notabene zelf lesbisch :+

Dus, ik heb de situatie nooit gehad, maar goh, ik zou daar ook even tijd voor moeten hebben hoor en dan komt dat uiteindelijk wel, maar m'n vader zou me dat ook niet moeten opdringen. Het is natuurlijk begrijpelijk dat TS haar vader wilt dat zij zijn vriend leert kennen, maar hij moet óók begrip hebben voor het feit dat het niet zo gemakkelijk is om even te uhm... accepteren (niet helemaal het goede woord) dat je ouders gescheiden zijn, je vader homo is én met een nieuw iemand (man of vrouw) over de vloer komt.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:05

De geaardheid van iemand maakt mij ook absoluut niet uit. Maar ik begrijp de ts wel. Als je vader jarenlang samen is geweest met je moeder, en later homo blijkt te zijn lijkt me dat een flinke pil om te slikken. Wellicht dat het te zwart wit gezien wordt, maar je hebt toch het gevoel dat hij al die tijd een toneelstukje heeft opgevoerd.

Ik hoop voor de ts dat ze de situatie mettertijd kan accepteren en haar band met haar vader kan behouden :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:07

Nouja ik heb het zelf meegemaakt met mijn moeder en ik stond na een week op de stoep bij haar vriendin om kennis te maken. Ik was toen 16/17 jaar.
Ook bij mijn ouders is er veel ellende aan vooraf gegaan maar ik wilde gewoon voor zowel mijn moeder als mijn vader dat ze gelukkig waren, dus heb er nooit moeilijk over gedaan. Tuurlijk was het even wennen, maar dat moet altijd na een scheiding als je ouders nieuwe partners krijgen. Maakt voor mij niet uit of dat van hetzelfde geslacht is of niet.

Snap best dat het in het begin lastig kan zijn omdat je zelf ook veel te verwerken hebt, maar op een gegeven moment vind ik dat je daar toch even overheen moet stappen omwille van je relatie met je ouders. En zoals ik al meerdere keren heb herhaald, het geluk van je ouders is toch ontzettend waardevol?

soms moet je dingen ook leren loslaten en vergeven. Erover praten is heel goed maar op een gegeven moment moet het ook klaar zijn en moet je verder gaan. Gebeurd is gebeurd, de toekomst is belangrijker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:20

Kimbers, ik denk dat iedereen anders op de situatie zou reageren. Heel fijn dat jij op je 16/17e kon accepteren, ik ben 26, woon inmiddels 8 jaar op mezelf maar ik zou het niet kunnen. Echt niet. Ik heb daar veel meer tijd voor nodig, ik hou ontzettend veel van mijn ouders maar als de 1 de ander zou bedriegen/voorliegen... Dan heb ik even afstand nodig.

Als TS nog niet zover is om de partner te ontmoeten, dan is dat zo. Wie zijn wij om een ander te vertellen dat ze iets moet doen of accepteren?