Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:56

Gemeente heeft vroeger mijn naam Michelle nooit bij mijn namen geschreven, dus heet ik officieel Maria.. Die wil ik nog eens graag veranderen in officieel Michelle. Het is heel vervelend als er iemand naar jou belt en vraagt of Maria er is..

Samiyah

Re: Je voornaam veranderen. Zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:03

Nee ik zou mijn naam niet veranderen, ben er blij mee en het past bij me. :)
M'n ouders hebben mijn naam gekozen voor een reden, dus zou het ook niet eens over m' n hart kunnen krijgen het te veranderen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:05

Ik vind mijn voornaam Marcelle heel bijzonder, maar ook wel onhandig.. Ik moet hem vaak 1000x zeggen als ik me voorstel (en krijg soms zelfs te horen dat ik mn eigen naam verkeerd uitsprak, huh :o? ) en daarna vaak ook nog opschrijven om het duidelijk te maken.. Maar officieel veranderen zou ik niet snel doen, want ik ben er nou eenmaal al aan gewend..

Ik ken overigens wel een aantal mensen die ipv hun voornaam hun achternaam hebben laten aanpassen.. Vanwege familie ruzies of dienstplicht in het land van hun vader..
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 25-07-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit de tekst gehaald.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:06

Voornaam veranderen heb ik niet heel veel interesse in, maar mn achternaam daarintegen zou ik met alle liefde willen veranderen, dat is alleen nog duurder als ik me niet vergis..

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:44

Daar is wel een oplossing voor Murth <<) (nou ja dat is dan alleen gebruiken niet officieel)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:45

Trouwen. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:46

Konstantine schreef:
Trouwen. :D

+1 dat was precies hetzelfde wat ik ook dacht

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:03

Alwiene schreef:
Oeps :+ Ik had er nog bij willen zeggen dat ik voor die tijd uiteraard wel zou checken of M.S.A. niet ook een of andere nare afkorting is. Foutje bedankt dus.

Oh en voor degene die het overdreven vond dat ik me stoorde aan mijn voorletters. Ik vind het gewoon niet mooi, maar dat komt omdat ik zelf steeds die associatie leg, niet omdat ik denk dat anderen dat doen. Mijn broer en zus beginnen ook met een M. maar hebben geen tweede letter. Ik wel, maar vind de combi dus niet zo mooi :=

Alles dezelfde initialen is lastig met de post.

M.S. is beter dan andersom :=

Officiële instanties werken meestal met voorletter(s) + achternaam, dus dan maakt de echte voornaam nog niet zoveel uit. En voor bestellingen, etc. kan je ook gewoon voorletters ipv hele voornaam invullen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:20

Ik zou best mijn voornaam voor mijn doopnamen willen laten zetten. Ik heet namelijk zodra ik in het ziekenhuis kom, op het gemeentehuis etc. Jannie :') en dan zou ik graag gewoon Sabine genoemd willen worden. Ik wordt altijd uitgelachen om mijn naam..

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:24

Nee mijn moeder heeft mijn naam met zorg uitgezocht. De naam die ik zou krijgen was ingepikt door een vriendin die de race won en 6 dagen voor haar beviel haha P:
toch wel heel blij mee want elize hoor je vrij vaak. Elena niet ^^
officieel heet ik Elizabeth marchina. Maar Elena is mijn roepnaam :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:31

Ik zou mijn voornaam niet willen veranderen ben er wel tevreden over het is niet zo'n alle daagse naam maar ook niet erg apart. Daarnaast hebben je ouders hem je niet voor niets geven als je een goede band hebt met je ouders denk ik dat het voor hun wel heel lastig zou zijn dat te accepteren. Maar in sommige situatie zou ik me er wel iets bij kunnen voorstellen als voor en achternaam een rare combinatie is. Al zou ik wel mijn vragen hebben waarom mijn ouders daar toen der tijd niet bij nagedacht hebben.
Enige moment dat ik niet zo blij was met mijn voornaam was op middelbaar omdat toen de affaire met Lewinsky uitkwam en iedereen het grappig vond om dat achter mijn voornaam te zetten.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:34

Tigra_ schreef:
Ik zou mijn voornaam niet willen veranderen ben er wel tevreden over het is niet zo'n alle daagse naam maar ook niet erg apart. Daarnaast hebben je ouders hem je niet voor niets geven als je een goede band hebt met je ouders denk ik dat het voor hun wel heel lastig zou zijn dat te accepteren. Maar in sommige situatie zou ik me er wel iets bij kunnen voorstellen als voor en achternaam een rare combinatie is. Al zou ik wel mijn vragen hebben waarom mijn ouders daar toen der tijd niet bij nagedacht hebben.
Enige moment dat ik niet zo blij was met mijn voornaam was op middelbaar omdat toen de affaire met Lewinsky uitkwam en iedereen het grappig vond om dat achter mijn voornaam te zetten.

Idd! mijn nichtje heet met haar achternaam kraai. En haar ouders wilde haar eigenlijk Merel noemen.
Gelukkig bedachten ze zich. Anders had ze Merel Kraai geheten :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:36

Nee ik houd van mijn naam. En mijn ouders hebben mijn naam gekozen met liefde, ik wil ze daarin niet kwetsen natuurlijk! Haha

Hoe denk je trouwens dat het is als je aan je omgeving elke keer moet uitleggen "neeeeeee nu heet ik truus!" Hahaha

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:39

ik zou het ook niet willen laten veranderen. Ik het Sharona. hoor je niet heel veel
Voluit heet ik sharona nadina.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:42

Axel_Valerie schreef:
Nee ik houd van mijn naam. En mijn ouders hebben mijn naam gekozen met liefde, ik wil ze daarin niet kwetsen natuurlijk! Haha

Hoe denk je trouwens dat het is als je aan je omgeving elke keer moet uitleggen "neeeeeee nu heet ik truus!" Hahaha

Tja mijn neef heeft van wietse, wietze laten maken. Dat hoef je niet uit te leggen :') maar een achternicht heeft van Debbie, Deborah laten maken. Dat vraagt wel uitleg..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:48

Ik vind m'n naam op zich wel leuk. Alleen ik vind het een beetje een kinder naampje en als ik later echt groot ben ( :') ) dan vind ik het wel een beetje stom, maar veranderen nee. Ik heb daardoor wel dat ik mijn kinderen absoluut twee namen zou geven, bijv ook 1 best 'engelse' naam zodat ze deze zouden kunnen kiezen als roepnaam :)

Bij m'n moeder op haar werk (middelbare school) waren 2 broers, de ene heette Hare, de andere Krishna (tweeling) not kidding :=

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:51

Als ik een hele vreemde naam had zou ik dat zeker doen. Bij mijn naam is het heel Verwarrend dat mijn roepnaam niet lijkt op de naam op mijn paspoort, ik heet Annemieke en op mijn paspoort Judith heb nog twee namen en ook daar komt Annemieke niet in voor hahah. Mijn oma heeft haar naam wel laten veranderen maar die heette vroeger dan ook hijgje!
Laatst bijgewerkt door nova_zodiax op 25-07-13 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:52

Hoe komt het dan dat je een andere roepnaam hebt dan in je paspoort staat?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:54

Geen idee er stond op mijn geboorte kaartje ook echt ze heet Judith ..... Bla bla en we noemen haar Annemieke :')

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:55

mijn vroegere lerares...lang,lang geleden toen ik nog jong was :+ ... had twee zoontjes die Babbedajus en LotusVirgino heten. Als ik zo had geheten had ik direct mijn naam veranderd hahah

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:56

nova_zodiax schreef:
Geen idee er stond op mijn geboorte kaartje ook echt ze heet Judith ..... Bla bla en we noemen haar Annemieke :')

Bij mij hetzelfde,

Namen: Jannie andrina

We noemen haar Sabine

Wtf?

Het jij in het ziekenhuis ook Judith zeker?

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:01

Jup en ook bij officiële instanties. Soms wel verwarrend hoor ook voor mezelf, soms typ ik bijna verkeerd bij het boeken van een vliegticket ofzo. Die van jouw is inderdaad ook briljant

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:13

Ik ben wel blij met mijn naam, maar meestal word ik inplaats van Melissa, Meliss genoemd, en ja.. bijna iedereen wil het fout spellen.. :p
Op internet heet ik gewoon yasmin.. geen idee waarom.. maar ik heb het verzonnen omdat ik een huisdier zo wou noemen, maar omdat dat er niet van is gekomen heb ik mezelf zo genoemd op internet, ik vind yasmin een leuke naam en bijna iedereen op internet noemt me yasmin, met wel wat spelfouten.. :p
Als je mij roept als Meliss dan reageer ik eerder als dat je Melissa roept, ik hoor al veel mensen die Melissa heten, en als ik mocht kiezen zou ik mijn naam houden, mijn moeder heeft mijn naam gekozen omdat ze het een mooie naam vond en die naam kwam uit een film. :p

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:15

Ik zou hem niet willen veranderen... ben best blij met m'n naam :D
Ik ken een meisje die Jaantje heet... dat lijkt mij erger haha!

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 01:17

Ik ken een meisje die heet Zainabu..
Een rare naam vind ik.. ik snap het als zij haar naam wilt veranderen.