Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:11

Ik heb idd het gevoel dat er meer aan de hand is. Er zitten twee kanten aan een verhaal en dat zal hier ongetwijfeld ook zo zijn. De ouders van de TS proberen haar waarschijnlijk te beschermen, en zo te lezen niet onterecht. Liefde maakt blind :)

MelisWess

Re: Verliefd geworden in het buitenland... Maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:18

Als je het nog eens wilt proberen om te kijken hoe het is tussen jullie, zou ik een hotel boeken in Nederland. En kijken of het *hier* ook leuk is..(kan hij zich aanpassen? etc)
Daar ben je natuurlijk op vakantie & is het altijd leuk.. lekker weer, zwemmen, lol maken, etc.
Zelf heb ik namelijk mijn vriend in Griekenland ontmoed. En dit ging prima. Maar vooral omdat je ouders zo veel zorgen maken en heb al kende(begreep ik) zou ik wel uitkijken en gewoon in NL afspreken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:30

Ik denk ook wel dat er meer speelt dan dit. Buiten dat kan ik me wel inbeelden dat je als ouder niet gelukkig bent met zoiets, je wilt je dochter nu eenmaal behoeden van alle horrorverhalen die helaas ook maar veel te vaak gebeuren.

Maar TS, als je ooit van plan bent om toch door te zetten en je wilt bv naar Tunesië gaan, hou dan asjeblieft rekening met deze website
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/tunesie .
Geen idee waar hij woont maar Tunesië is op dit moment een onstabiel land en je wilt niet ergens midden in een vreemde revolutie terecht komen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:14

Heb ook eens een hotelmedewerker uit turkije achter me aan gehad.
En hij is de beste echtgenoot en vader die ik me wensen kan. En ik ben zeer kritisch.
Ik kan met recht zeggen dat ik een goede appel getroffen heb.

Het is zeker heeeeel goed uitkijken. Naïeve vrouwen raad ik niet aan om het avontuur aan te gaan.
Geef niet veel bloot van jezelf. Hij hoeft niet te weten dat je bijvoorbeeld een paard, eigen huis, vermogen, mooie auto, heel goede baan hebt. Niet liegen, maar niet noemen of vaag over blijven. Dan ben je in ieder geval niet extra interessant om je geld. Ga niet met geld strooien op vakantie. Die jongens verdienen vaak niet heel veel en hebben het nodig voor de winter en/of voor familie. Pas je uitstapjes daarop aan. Ga geen grote cadeaus of geld geven, wordt daar om gevraagd dan hoor ik een alarmbel. In een dergelijke relatie spreek je algauw over later. Logisch, want liggen de wensen teveel uiteen dan kun je beter in een vroeg stadium stoppen. Laat de mogelijkheid open dat jij emigreert. Dan ben je niet aantrekkelijk voor een visum.

Als zijn broer hier woont, laat hem dan een visum voor Nederland regelen. Het is zeker goed om hem ook in je eigen omgeving mee te maken. Maar ik zou zeker niet garant staan voor iemand die je nog helemaal niet kent. Daar zit teveel risico aan. Een vakantievisum voor Nederland krijgen is geen automatisme. Deze kan zomaar geweigerd worden.
Makkelijker is om zelf terug te gaan. Dan merk je ook direct dat dat weer veel geld kost. Wen daar maar aan. Een langeafstandrelatie kost veel geld. En de praktijk is vaak dat de Nederlandse daarvoor opdraait, jij hebt er nu eenmaal meer van. Je kunt hem daarom en omdat je gebonden bent aan werk of opleiding weinig zien. Afscheid nemen is telkens weer een hel en wordt alleen maar zwaarder. Je bent altijd alleen juist als je je vriend nodig hebt.

En wat in de toekomst? Kan/wil jij daar wonen, kan/wil hij hier wonen (niet iedere buitenlandse man wil/kan in Europa wonen). Om in Nederland te kunnen wonen, moet er aan een aantal eisen kunnen worden voldaan. Verdien je daar in de toekomst voldoende voor? Hoelang gaat het duren? Normaal is dit toekomstmuziek in een relatie, maar hier kun je er maar beter vroeg over nadenken voordat je geld, tijd en liefde spendeert.

Hoe is hij en hoe ben jij. Zijn er grote culturele en religieuze en karakterverschillen? Kunnen jullie samen gelukkig zijn zonder al te veel te moeten veranderen of de ander te willen veranderen en door jezelf en bij jezelf te blijven?

Het is al met al zeker niet makkelijk. Ik ken genoeg vrouwen die hoewel gelukkig getrouwd met hun buitenlandse partner het hele gedoe niet voor een tweede keer zouden aangaan. Omdat een Nederlandse partner nu eenmaal op veel fronten makkelijker is. Ik herken dat niet, mijn man had bij wijze van net zo goed jan Jansen kunnen heten, wij zitten heel erg op dezelfde golflengte, ondanks dat ik in een andere tijd vast een feministe zou zijn geweest. Ik had het geld en voldoende inkomen om alles te kunnen financieren en mijn man naar Nederland te halen. Mijn man had het in zich om hier te slagen en gelukkig te zijn in nederland (veel buitenlandse mensen vinden het eenmaal hier heel moeilijk om hier gelukkig te worden, hebben last van heimwee of vinden geen werk of onder het niveau dat ze gewend zijn). Alleen op ver bij elkaar vandaan zijn kijk ik niet met plezier terug, dat is zwaar.

Nu je nog niet van elkaar houdt kun je er ook voor kiezen om het te laten bij een mooie vakantieherinnering.
Dat zou ik doen als ik mijn paard kwijtraakte, als ik op voorhand zie dat we niet bij elkaar gaan passen, als de verschillen te groot voor me lijken, als ik nu en in de toekomst ieder dubbeltje zal moeten omdraaien, als ik snel huisje boompje beestje wil, als ik er niet tegen kan dat de overheid zich met mijn relatie bemoeit, als je nu al twijfels hebt over hem of zijn intenties, als je niet in staat bent naar je instinct te luisteren en daar consequenties voor je relatie aan te verbinden ook al doen die veel pijn. En vooral niet uitgaan van "liefde overwint alles", maar je verstand zeker ook gebruiken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:16

TS: wát je ook gaat doen, zorg je wel dat er iemand op de hoogte is van je plannen? Dat iemand weet waar je bent, voor hoe lang, noodtelefoonnummers heeft, en zo? En als je naar Turkije of Tunesië gaat, zorg dat je zelf weet waar de Nederlandse ambassade zit en dat je hun telefoonnummer hebt. En zorg ook voor een kopie van je paspoort.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 15:13

Hallo allemaal bedankt voor al het begrip en wijze raad.. ik ga rrheen met een vriendin.. dus haar ouders weten ervan.. ook zijn.het de ouders die mij nu opvangen.. ik ga nu alleen uit van een leuke vakantie met een vriendin en me bijrijdster wil helpen met het betalen van me paard... Ook omdat zei me paard net zo lang kent als mij en ook niet zonder het paard kan... Ik ga hulp zoeken bij een maatschappelijk werkster.. en hoop snel zelf onderdak te hebben.

Groetjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:18

Je moet je afvragen of dit alles het waard is om zo'n slechte verstandhouding met je ouders over te krijgen dat ze je het huis uit gooien. Is dat het waard? Of is dit de druppel die de emmer doet overlopen bij je ouders?

Hoe dan ook zal er nog wel meer in het spel zijn. Sterkte.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:21

Juul,

De vraag die eigenlijk alleen maar door mijn hoofd gaat sinds ik dit topic heb gelezen is, is dit het allemaal waard?
Je zit er nu nog niet zo diep in, straks is er geen weg meer terug als blijkt dat hij je (helaas) toch misbruikt heeft voor een verblijf in NL.
Het zal de eerste en zeker de laatste jongen niet zijn!

Het klinkt trouwens leuk een bijrijdster die helpt met de kosten maar vaak werkt dat helaas niet.
Jij ziet roos helemaal als jou paard wat geheel te begrijpen is maar je bijrijdster zal (waarschijnlijk) ook meer inspraak willen dan.
Kun je dat wel ? Want daar twijfel ik wel aan :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:29

Jij hebt wel een geweldige vriendin, dat ze met jou mee op reis wil, terwijl ze weet dat ze daar de hele vakantie zichzelf alleen zal moeten vermaken.
Ik zou er toch over nadenken of je je vriendin dit aan wil doen :o

Ik heb het eerder meegemaakt, ging leuk op vakantie met een vriendin. Ze kwam op de eerste dag een jongen tegen, helemaal verliefd en ik kon vervolgens de rest van de week in mijn eentje vakantie vieren. Want als vijfde wiel aan de wagen is echt niet veel aan op vakantie.

Ik lees in het topic veel wijze raad: Ik zou zelf niet mijn hele leven zo op zijn kop willen zetten voor een jongen, die je net een weekje op vakantie heb leren kennen. Strand/zee etc is op vakantie altijd veel leuker dan thuis.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:35

Boras schreef:
En hij is de beste echtgenoot en vader die ik me wensen kan. En ik ben zeer kritisch.

Het is zeker heeeeel goed uitkijken. Naïeve vrouwen raad ik niet aan om het avontuur aan te gaan.
Geef niet veel bloot van jezelf. Hij hoeft niet te weten dat je bijvoorbeeld een paard, eigen huis, vermogen, mooie auto, heel goede baan hebt. Niet liegen, maar niet noemen of vaag over blijven. Dan ben je in ieder geval niet extra interessant om je geld. Ga niet met geld strooien op vakantie. Die jongens verdienen vaak niet heel veel en hebben het nodig voor de winter en/of voor familie. Pas je uitstapjes daarop aan. Ga geen grote cadeaus of geld geven, wordt daar om gevraagd dan hoor ik een alarmbel. In een dergelijke relatie spreek je algauw over later. Logisch, want liggen de wensen teveel uiteen dan kun je beter in een vroeg stadium stoppen. Laat de mogelijkheid open dat jij emigreert. Dan ben je niet aantrekkelijk voor een visum.

Als zijn broer hier woont, laat hem dan een visum voor Nederland regelen. Het is zeker goed om hem ook in je eigen omgeving mee te maken. Maar ik zou zeker niet garant staan voor iemand die je nog helemaal niet kent. Daar zit teveel risico aan. Een vakantievisum voor Nederland krijgen is geen automatisme. Deze kan zomaar geweigerd worden.
Makkelijker is om zelf terug te gaan. Dan merk je ook direct dat dat weer veel geld kost. Wen daar maar aan. Een langeafstandrelatie kost veel geld. En de praktijk is vaak dat de Nederlandse daarvoor opdraait, jij hebt er nu eenmaal meer van. Je kunt hem daarom en omdat je gebonden bent aan werk of opleiding weinig zien. Afscheid nemen is telkens weer een hel en wordt alleen maar zwaarder. Je bent altijd alleen juist als je je vriend nodig hebt.

En wat in de toekomst? Kan/wil jij daar wonen, kan/wil hij hier wonen (niet iedere buitenlandse man wil/kan in Europa wonen). Om in Nederland te kunnen wonen, moet er aan een aantal eisen kunnen worden voldaan. Verdien je daar in de toekomst voldoende voor? Hoelang gaat het duren? Normaal is dit toekomstmuziek in een relatie, maar hier kun je er maar beter vroeg over nadenken voordat je geld, tijd en liefde spendeert.

Hoe is hij en hoe ben jij. Zijn er grote culturele en religieuze en karakterverschillen? Kunnen jullie samen gelukkig zijn zonder al te veel te moeten veranderen of de ander te willen veranderen en door jezelf en bij jezelf te blijven?

Het is al met al zeker niet makkelijk. Ik ken genoeg vrouwen die hoewel gelukkig getrouwd met hun buitenlandse partner het hele gedoe niet voor een tweede keer zouden aangaan. Omdat een Nederlandse partner nu eenmaal op veel fronten makkelijker is. Ik herken dat niet, mijn man had bij wijze van net zo goed jan Jansen kunnen heten, wij zitten heel erg op dezelfde golflengte, ondanks dat ik in een andere tijd vast een feministe zou zijn geweest. Ik had het geld en voldoende inkomen om alles te kunnen financieren en mijn man naar Nederland te halen. Mijn man had het in zich om hier te slagen en gelukkig te zijn in nederland (veel buitenlandse mensen vinden het eenmaal hier heel moeilijk om hier gelukkig te worden, hebben last van heimwee of vinden geen werk of onder het niveau dat ze gewend zijn). Alleen op ver bij elkaar vandaan zijn kijk ik niet met plezier terug, dat is zwaar.

Nu je nog niet van elkaar houdt kun je er ook voor kiezen om het te laten bij een mooie vakantieherinnering.
Dat zou ik doen als ik mijn paard kwijtraakte, als ik op voorhand zie dat we niet bij elkaar gaan passen, als de verschillen te groot voor me lijken, als ik nu en in de toekomst ieder dubbeltje zal moeten omdraaien, als ik snel huisje boompje beestje wil, als ik er niet tegen kan dat de overheid zich met mijn relatie bemoeit, als je nu al twijfels hebt over hem of zijn intenties, als je niet in staat bent naar je instinct te luisteren en daar consequenties voor je relatie aan te verbinden ook al doen die veel pijn. En vooral niet uitgaan van "liefde overwint alles", maar je verstand zeker ook gebruiken.

Fantastisch verhaal ,kan er niet meer mee eens zijn.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:48

Boras schreef:

Ook helemaal eens met Boras! Helemaal goed omschreven hoe het werkelijk allemaal gaat.

Zoals ik al zei zelf ook gevallen voor de bar medewerker van het hotel. Echter zou ik nooit mijn pony achter gelaten kunnen hebben of daardoor kunnen verliezen.
Ik heb mijn vriend dan ook ontmoet in 2007 en pas in 2010 heb ik er volledig aan toegegeven en ben ik terug gegaan.
Heb ook de mogelijkheden gehad om hem naar NL te halen, maar voor ons beide wouden wij liever onze toekomst zien in Turkije.

Ook mijn vriend had net zo goed Jan Jansen kunnen heten, wij zitten ook helemaal op de zelfde lijn!

In de situatie waar je nu in bent beland zou ik zeker niet achter hem aan gaan maar het laten rusten. Dit gaat veel verder dan alleen een vriend in het buitenland hebben.
Je mag me ook pb-en als je daarvoor interesse hebt!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 23:18

Oke dames weer een update...
ik heb even goed nagedacht. en ik ga niet meer naar turkije..
als hij me echt zo leuk vind houdt hij wel contact...
verder ga ik nu dringend opzoek naar een eigen woning..
dit is het beste voor mij.. om niet meer aan de ketting *bij me ouders te hoeven..*
ik moet op me eigen benen gaan staan, en bedenken wat belangrijk voor me is..
en ik vindt de relatie tussen mij en me ouders belangrijk en me paard..

zijn er nog tips??

groetjes

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:24

Sta je al ingeschreven bij de woninbouw vereniging? Meestal schrijf je je in als je 18 word :)
Meschien staat er een leuke woning tussen :)

En ik zou het met mn ouders proberen uit te praten en zeggen dat je van dat turkse gedoe af ziet en je je voorlopig gewoon blijft focussen op je zelf en op school of werk ...

Vind het ook echt niet waard dit alles te verliezen voor een vakantie liefde

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 23:51

nee eigelijk niet.. en idd ik zat even in een roze wolk...
maar dit gaat om mijn leven die eventjes overhoop wordt gehaald..
alleen ik en eigelijk iedereen om mij heen zegt dat ik wel beter op mezelf kan gaan wonen..
*zei mijn psycholoog van 2 jaar terug ook al..*

dus ik ben nu gemotiveerd en heb een kostenplaatje gemaakt..
en ik kan zeker wel iets huren..
wish me look to find something:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:41

Als je niet ingeschreven staat bij de woninbouw vereniging wens ik je zeker luck ;)
Anders kijken of je ergens een kamer kan huren :) particulier ect...

Toch zou het ook wel de moeite waard zijn om nog is goed met je ouders te praten :)
Zoals ik al zei gewoon zeggen dat je op die beslissing terug bent gekomen en het niet waard vind om hun en je paard te verliezen en dat je je nu weer gewoon serieus op school en werk gaat richten :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 01:13

Update!
Kamer gevonden!!!!
ik ben blij, morgen kijken en praten over hoe en wat!
whoopwhoop!

the luck stands beside me!

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:24

het is nu toch echt al jaren een zeer klassiek verhaal..de mooie hotel jongens in turkije, griekenland spanje..ga zo maar door :list:

ze gaan er juist werken om mooie touristes te verleiden daar wordt zelfs voor gewaarschuwt _O- _O-, om zo van een toekomst in het rijkere westen verzekerd te zijn. soort van loverboys.

en een gewaarschuwt mens telt voor twee..

ik zou er eerst maar eens allemaal heeeel goed over na denken. en je meer daar druk over maken dan je ouders. succes

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 01:38

Aurora zou je miss de updates willen lezen? B.v.b dank!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:51

gefeliciteerd met je kamer. Succes met alles op een rijtje zetten en hopelijk komt het goed met je ouders!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:22

JNY024 schreef:
Met Nederlandse mannen hebben we al moeite zat hihi :=

+1

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:36

Hopelijk komt het goed!
En ondanks dat je ouders zo tegen zijn en hier heeeeel veel mensen geef ik geen andere tip dan volg je hart en houd je verstand erbij!

Het kan ook fijn aflopen, ik word jammer genoeg kotsmisselijk van sommige reacties hier.
Gelukkig ben ik alweer meer dan 8 jaar dolgelukkig met mijn turk en hebben we inmiddels 2 dochters.
Ik kreeg dit soort reacties 8 jaar geleden ook hier op bokt, maar gelukkig ben ik mijn eigen weg gegaan! ;)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:38

Nathalie: in vorige pagina's werd al gerefereerd aan jouw succesverhaal ook :) Zijn gelukkig niet allemaal boefjes in landen als Turkije en zo! Dat bewijs jij maar weer.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:38

Heel verstandig TS :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:43

Kim_89 schreef:
Nathalie: in vorige pagina's werd al gerefereerd aan jouw succesverhaal ook :) Zijn gelukkig niet allemaal boefjes in landen als Turkije en zo! Dat bewijs jij maar weer.

Hihi weet het, werd getipt en zo kwam ik hier dan ook terecht. :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:05

Nathalie schreef:
Hopelijk komt het goed!
En ondanks dat je ouders zo tegen zijn en hier heeeeel veel mensen geef ik geen andere tip dan volg je hart en houd je verstand erbij!

Het kan ook fijn aflopen, ik word jammer genoeg kotsmisselijk van sommige reacties hier.
Gelukkig ben ik alweer meer dan 8 jaar dolgelukkig met mijn turk en hebben we inmiddels 2 dochters.
Ik kreeg dit soort reacties 8 jaar geleden ook hier op bokt, maar gelukkig ben ik mijn eigen weg gegaan! ;)

Snap deze opmerking niet helemaal. Omdat het bij jou goed is gegaan hoeven we niet meer te zeggen dat het ook anders kan lopen? >;)

TS: super dat je een kamer hebt gevonden, hoop echt dat je het voor elkaar krijgt om ook je paard te houden. Misschien nu je wat afstand hebt genomen je het met je ouders uit kan praten. +:)+