bigone schreef:lieveli schreef:Ik heb het niet over andere opmerkingen op bokt. Er is altijd wel ergens een overtreffende trap te vinden, dat interesseert me niet. Je hebt het wel tegen een kind van net 17 met veel problemen. Jij bent volwassen, zij niet.
Volgens mij heeft TS al genoeg op haar bord en gaat dit probleem verder dan een oppervlakkige ring. Ik denk dat ze dit topic nog volgt en ik wens haar wijsheid en mooie dingen toe. Hopelijk zoekt ze hulp voor de chaos waar ze zich in bevindt.
Ben het met je eens maar een "kind" van zeventien met al een paar slechte relaties achter de rug, volgens haar op het punt van samenwonen, samen een woning kopen en hypotheken regelen. Wat is hier, hoe zonde ik het ook vind, nog kind aan. Ze zegt zelf dat ze vaak 18 tot 20 word geschat door haar volwassen gedrag en juist met haar gedrag heb ik moeite, vandaar dat ik haar adviseer om hulp van iemand anders dan een openbaar forum te zoeken. Ze heeft voor mijn gevoel veel grotere problemen dan een gewenste ring maar alleen als er getrouwd word.
Pubers vinden zichzelf al vaak volwassen en totaal geen kind meer, dat is voor mij nog geen reden om hen dan ook als volwassene te zien. Niet vervelend bedoeld TS.
Ik ben het met je eens wat betreft de problemen, vandaar dat ik ook echt hoop dat ze hulp gaat zoeken. Een maatschappelijk werker die haar wat handvatten kan geven. Dit is geen gezonde situatie voor een 17jarige.
Heel af en toe moet ik het kwijt, maar dat doe ik enkel als mijn gedrag veranderd (slecht gehumeurd door bepaalde acties van mijzelf of anderen) en dan ook bij degene die last van mijn gedrag heeft/'de schuld is' van mijn gedrag, meer niet, is voor mijn gevoel ook niet nodig.
maar het was inderdaad een normen en waarden kwestie. Ik hoef niet te trouwen nu maar als ik aangeef iets niet te willen voordat ik verloof vind ik het fijn als iemand daar respect voor heeft, later bleek dat hij er wel wat mee bedoelde maar besloot mij dit niet te vertellen en een ring toe te schuiven als gebaar van ik wil bij je zijn.
. Om een eigen plek te kunnen betalen en hier weg te kunnen is geld nodig, ik ben dan wel bezig met een ruiterwinkeltje maar dat gaat zeker in het begin geen vaste lasten dekken... Als ik de optie had was ik allang al weg. Ik heb gekeken naar crisis opvang, verblijf plaatsen en zo meer dingen maar telkens gaat de deur naar het licht dicht...