pfff relatie probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:33

bigone schreef:
lieveli schreef:
Ik heb het niet over andere opmerkingen op bokt. Er is altijd wel ergens een overtreffende trap te vinden, dat interesseert me niet. Je hebt het wel tegen een kind van net 17 met veel problemen. Jij bent volwassen, zij niet.

Volgens mij heeft TS al genoeg op haar bord en gaat dit probleem verder dan een oppervlakkige ring. Ik denk dat ze dit topic nog volgt en ik wens haar wijsheid en mooie dingen toe. Hopelijk zoekt ze hulp voor de chaos waar ze zich in bevindt.

Ben het met je eens maar een "kind" van zeventien met al een paar slechte relaties achter de rug, volgens haar op het punt van samenwonen, samen een woning kopen en hypotheken regelen. Wat is hier, hoe zonde ik het ook vind, nog kind aan. Ze zegt zelf dat ze vaak 18 tot 20 word geschat door haar volwassen gedrag en juist met haar gedrag heb ik moeite, vandaar dat ik haar adviseer om hulp van iemand anders dan een openbaar forum te zoeken. Ze heeft voor mijn gevoel veel grotere problemen dan een gewenste ring maar alleen als er getrouwd word.

Pubers vinden zichzelf al vaak volwassen en totaal geen kind meer, dat is voor mij nog geen reden om hen dan ook als volwassene te zien. Niet vervelend bedoeld TS.

Ik ben het met je eens wat betreft de problemen, vandaar dat ik ook echt hoop dat ze hulp gaat zoeken. Een maatschappelijk werker die haar wat handvatten kan geven. Dit is geen gezonde situatie voor een 17jarige.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:44

lieveli schreef:
Ik heb het niet over andere opmerkingen op bokt. Er is altijd wel ergens een overtreffende trap te vinden, dat interesseert me niet. Je hebt het wel tegen een kind van net 17 met veel problemen. Jij bent volwassen, zij niet.

Volgens mij heeft TS al genoeg op haar bord en gaat dit probleem verder dan een oppervlakkige ring. Ik denk dat ze dit topic nog volgt en ik wens haar wijsheid en mooie dingen toe. Hopelijk zoekt ze hulp voor de chaos waar ze zich in bevindt.

Och och och, 'kind van net 17', ik ben net 16, veel problemen achter de rug, 'relatie(s)' (familie, vriendschap, vriend) maar altijd realistisch geweest, dingen van zowel mijn als de andere kant bekeken voordat ik überhaupt ging zeiken, is dat zo lastig voor andere mensen? Het is een ring waar ze een probleem om maakt, sorry, een sieraad !!!!
Zoals Bigone zegt zijn er meerdere reacties (andere topics) die allemaal bij elkaar toch erop duiden dat de meid hulp nodig heeft, laat bokt nu geen goeie helper zijn, daar heb je bijvoorbeeld een psycholoog of maatschappelijk werker voor (en TS, dat betekend dus ook niet dat iets mis met je is, maar ondersteuning en alles op een rijtje krijgen is toch belangrijk).

Edit: latere reacties niet gelezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:46

xSlvna schreef:
lieveli schreef:

Och och och, 'kind van net 17', ik ben net 16, veel problemen achter de rug, 'relatie(s)' (familie, vriendschap, vriend) maar altijd realistisch geweest, dingen van zowel mijn als de andere kant bekeken voordat ik überhaupt ging zeiken, is dat zo lastig voor andere mensen? Het is een ring waar ze een probleem om maakt, sorry, een sieraad !!!!
Zoals Bigone zegt zijn er meerdere reacties (andere topics) die allemaal bij elkaar toch erop duiden dat de meid hulp nodig heeft, laat bokt nu geen goeie helper zijn, daar heb je bijvoorbeeld een psycholoog of maatschappelijk werker voor (en TS, dat betekend dus ook niet dat iets mis met je is, maar ondersteuning en alles op een rijtje krijgen is toch belangrijk).

Edit: latere reacties niet gelezen

Jeetje, wil je er over praten ofzo? :)

xSlvna

Re: pfff relatie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 14:08

Nee nee, die periode heb ik al achter me :j Heel af en toe moet ik het kwijt, maar dat doe ik enkel als mijn gedrag veranderd (slecht gehumeurd door bepaalde acties van mijzelf of anderen) en dan ook bij degene die last van mijn gedrag heeft/'de schuld is' van mijn gedrag, meer niet, is voor mijn gevoel ook niet nodig.
Heb trouwens ook een tijd bij de psycholoog gezeten, deed me opzicht wel goed. :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:51

Wat gaan we weer lekker :D

Hoe is het inmiddels TS, ruzie gesust?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:53

Soms.. soms snap ik best dat mannen vrouwen niet snappen als ik dit soort verhalen lees.

In plaats van dat je blij bent dat hij je iets moois geeft, verwacht jij op je 17e dat ie je een aanzoek doet op het moment dat je een ring krijgt. Wees blij dat hij zo attent is om je een ring te geven.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 00:35

Haha late reactie :o maar het was inderdaad een normen en waarden kwestie. Ik hoef niet te trouwen nu maar als ik aangeef iets niet te willen voordat ik verloof vind ik het fijn als iemand daar respect voor heeft, later bleek dat hij er wel wat mee bedoelde maar besloot mij dit niet te vertellen en een ring toe te schuiven als gebaar van ik wil bij je zijn.
Heel lief maar als hij dat erbij had gezegd had ik met alle liefde de ring gedragen. Later bleek dat hij heel anders was diep van binnen dan ik hem kende en dat heeft onze relatie geen goed gedaan. Ik geef juist veelste veel aan een partner, doe veelste veel mijn best door onzekerheid en verlatings angst waardoor een partner zijn interesse in mij verliest en te gemaks zuchtig word als iemand daar een oplossing voor weet graag haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:55

Zijn jullie uit elkaar nu hij anders blijkt te zijn dan jij dacht/graag wilt?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 01:07

Uit elkaar is een groot woord we wonen samen maar lekker loopt het niet. We hebben nauwelijks fisiek contact meer, leven langs elkaar heen zegmaar. Hij werkt 6 dagen per week dus tijd vrijmaken is lastig. Ik heb het idee dat ik teveel initiatieven toon waardoor hij geen behoefte meer heeft om dat ook te doen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 01:22

Wat maakt dat jij niet uit deze situatie stapt?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 04:23

Dat ik jammer genoeg afhankelijk ben geworden, ik heb mijn studie afgemaakt en ben hierna ziek geworden ik ben nu net geopereerd. Ik probeer aan het werk te komen terwijl ik weet dat ik dat fisiek niet eens aan kan nu. Ook heb ik een aanvraag gegaan op een Wajong vanwege mijn ziekte hier krijg ik steenvast geen reactie op morgen maar weer even bellen...
Ik zou liever gewoon aan het werk gaan maar daar ben ik nu nog te ziek voor -O- . Om een eigen plek te kunnen betalen en hier weg te kunnen is geld nodig, ik ben dan wel bezig met een ruiterwinkeltje maar dat gaat zeker in het begin geen vaste lasten dekken... Als ik de optie had was ik allang al weg. Ik heb gekeken naar crisis opvang, verblijf plaatsen en zo meer dingen maar telkens gaat de deur naar het licht dicht...

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 04:43

smurffie schreef:
Dus in je kinderverliefdheid heeft iemand je al eens zo gekwetst dat je geen ring meer wilt?
Het spijt me maar ben je wel echt gek op die jongen of is dit ook gewoon een jeugdliefde?

Als je al over samenwonen wilt denken moet je eerst je even over je kindertijd heen zetten. Al denk ik dat mijn vriend mij het niet in dank zou afnemen als ik zo ondankbaar deed over zijn kado.
Ga als de solemieter je excuus aanbieden en het hem uitleggen.

Ik denk niet dat een ander daarover kan oordelen van jeugd liefde is geen sprake, ik ben inderdaad op mijn ziel getrapt en toen zo in de put geraakt dat ik zelfmoord wilde plegen. Toen ik dit aan mijn toenmalige vriend van 19 vertelde wist deze mij enkel te melden het boeit me niet. Deze jongen waarover ik nu praat of moet ik man zeggen (23) heeft mij als zielig hoopje met een rugzak vol met stenen (figuurlijk) gevonden en mij geholpen anders was ik nu niet aan het typen..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:30

Is het geen optie terug bij je ouders te wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:37

Roosch schreef:
Soms.. soms snap ik best dat mannen vrouwen niet snappen als ik dit soort verhalen lees.

In plaats van dat je blij bent dat hij je iets moois geeft, verwacht jij op je 17e dat ie je een aanzoek doet op het moment dat je een ring krijgt. Wees blij dat hij zo attent is om je een ring te geven.

Dat vond ik eigenlijk ook... TS, wees blij met wat je hebt en dat je een vriend hebt die om je geeft. De enige die daar verder wat aan kan veranderen en zinnigs over kan zeggen dat ben jijzelf, je vriend, en je ouders/familie/vrienden.

Ik snap dat aan een ring ontzettend grote waarde licht bij jou; en dat jij een ring wilt alleen wanneer je ten huwelijk wordt gevraagd en anders bijna beledigd bent door 'm (althans, zo vat ik het op, zoals je jezelf hier presenteert) kan ik best begrijpen als dat zo diep zit, maar eerlijk naar je vriend toe vind ik het absoluut niet. Zeker als je het presenteert als 'pfffff relatie probleem!'.

Man, ik dacht minstens dat ie 5 stiekeme kinderen had, loog over z'n leeftijd en een of andere rare verslaving had :')

Dat je huidige relatie niet goed voelt voor jou, zou dat te maken hebben met jouw vriend, of jouw rugzakje? Ik denk persoonlijk dat boos worden omdat je een ring voor je verjaardag krijgt in plaats van een aanzoek een beetje... Ondankbaar overkomen eigenlijk, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen. Tevens kan jouw vriend er niets aan doen dat jij niet lekker in je vel zit en dat je keer op keer de verkeerde tegen bent gekomen, maar hij heeft je wél uit die put getrokken en toen hij zich over jou ontfermde was het wel goed genoeg, maar nu hij een ring zonder aanzoek doet is het een 'relatieprobleem'...

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 11:45

Mee dat is juist de reden dat ik bij hem woon, er werd steeds tegen mij gezegt je vriend heeft toch een huis ga je daar toch wonen? Wij wouden hier bewust mee wachten en hebben dit aangegeven omdat mijn vriend het idee had dat het goed voor mij was om eerst mijn studie af te maken en rustig aan bij elkaar te gaan wonen omdat ik nog 17 was. Maar dit kwartje viel niet bij mijn ouders na letterlijk uit huis geschopt te worden en klappen te ontvangen was ik het zat en ben ik huilend naar mijn vriend gegaan. Deze veranderde op dat moment van gedacht dat het goed was bij mijn ouders te blijven omdat ik er erg gestrest van werd van alle ruzie. Vandaar dat we tot dit besluit zijn gekomen. Mijn ouders zijn absoluut geen slechte mensen, mijn moeder helpt me erg veel maar het is voor mij niet gezond om 24/7 in een onrustige situatie te zitten. Ik hoop dat dit een beetje helder is

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:10

chelle_dora schreef:
Roosch schreef:

Dat vond ik eigenlijk ook... TS, wees blij met wat je hebt en dat je een vriend hebt die om je geeft. De enige die daar verder wat aan kan veranderen en zinnigs over kan zeggen dat ben jijzelf, je vriend, en je ouders/familie/vrienden.

Ik snap dat aan een ring ontzettend grote waarde licht bij jou; en dat jij een ring wilt alleen wanneer je ten huwelijk wordt gevraagd en anders bijna beledigd bent door 'm (althans, zo vat ik het op, zoals je jezelf hier presenteert) kan ik best begrijpen als dat zo diep zit, maar eerlijk naar je vriend toe vind ik het absoluut niet. Zeker als je het presenteert als 'pfffff relatie probleem!'.

Man, ik dacht minstens dat ie 5 stiekeme kinderen had, loog over z'n leeftijd en een of andere rare verslaving had :')

Dat je huidige relatie niet goed voelt voor jou, zou dat te maken hebben met jouw vriend, of jouw rugzakje? Ik denk persoonlijk dat boos worden omdat je een ring voor je verjaardag krijgt in plaats van een aanzoek een beetje... Ondankbaar overkomen eigenlijk, als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen. Tevens kan jouw vriend er niets aan doen dat jij niet lekker in je vel zit en dat je keer op keer de verkeerde tegen bent gekomen, maar hij heeft je wél uit die put getrokken en toen hij zich over jou ontfermde was het wel goed genoeg, maar nu hij een ring zonder aanzoek doet is het een 'relatieprobleem'...

Hier ben ik het helemaal mee eens...

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:12

En wat voor studie heb je afgerond op je 17e jaar dan? Ik snap ook echt niet hoe je ondankbaar kan zijn voor een ring. Voor mij is een ring een heel speciaal cadeau omdat ik het gewoon altijd bij mij draag. Dat is toch juist een mooi gebaar?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:36

Ts, ik zou juist blij zijn! Die van mij is zo romantisch als een goudvis, dus zou ik juist blij zijn!

Verder ga ik met chelle_dora mee.