Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:49

Rowdine schreef:
Ik weet ook wel dat er irritante wielrenners bij zijn. Maar dat geldt zeker niet voor alle wielrenners zo :)

Dat is het leuke aan deze discussie... Niemand heeft hier ook gezegd dat ALLE wielrenners irritant of asociaal zijn ;) Mensen uiten alleen hun frustraties en gek genoeg hebben frustraties wel te maken met de rotte appels, wat ook niet zo verwonderlijk is..

Vat het niet zo persoonlijk op joh, ik heb ook wel stukjes op een racefiets gefietst, maar ik voel me totaal niet aangesproken als het over de rotte appels bij de wielrenners gaat ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:49

Over luidruchtig gesproken :oo
Ik zat vorige week op een terras en daar streken ook een stuk of 8 wielrenners neer. Een HERRIE kan ik jullie vertellen. Niet nor-maal. Kunnen die niet gewoon praten ofzo?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:50

@carola

:D
Zo goed weet ik het verschil niet tussen de slome en de middelmatige.
Bemerk inderdaad dat de echte snelrijders niets zeggen en het ergst de regels aan de laars lappen.
Het verbaasd mij dat je niet elke dag leest dat er een wielrenner verongelukt is.
En dat hebben ze toch echt te danken aan het andere verkeer dat ze weer eens voorang verleend waar dat niet zou hoeven.
Laatst bijgewerkt door little_king op 16-07-13 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:50

Rowdine schreef:
Rowdine schreef:

Natuurlijk. Maar moeten de omstanders dan ook maar gaan lachen?
Over een paard heb je ook nooit 100% controle, dus wat dat betreft staan wielrenners en ruiters in het openbaar verkeer gelijk aan elkaar.

Dat moeten die omstanders lekker zelf weten, hebben hun tenminste nog iets te lachen toch?
De meeste ruiters gedragen zich fatsoenlijker dan wielrenners, wielrenners zoeken imo toch echt de grens op door voorrang te nemen, af te snijden en 4 breed te blijven fietsen. Heb ruiters dat nog niet vaak zien doen!

Tja dat zullen andere weggebruikers misschien wel niet zo vinden. Ruiters zijn ook uitermate vervelend omdat ze altijd willen dat er voor hen afgeremd wordt.
Rijd je met je auto op een 60 km weg ook met 60 voorbij dan moet je ruiters eens zien gebaren en schreeuwen.
Dus net als men met ruiters rekening houdt kan er toch ook prima met wielrenners rekening worden gehouden.

Ik weet ook wel dat er irritante wielrenners bij zijn. Maar dat geldt zeker niet voor alle wielrenners zo :)[/quote]

Zelfs als ik voorrang heb, rem ik af. Te paard of te fiets maakt niet uit, allebei.
Heb weinig ruiters gezien die voorrang nemen of schreeuwen en gebaren (lijkt me ook raar, want paarden vinden schreeuwen meestal niet zo leuk).
Tuurlijk wielrenners irriteren zich vast ook wel eens aan weggebruikers. Iedereen irriteert zich wel eens aan elkaar.
Maar de grootste irritaties (vind ik dan) zijn toch wel de wielrenners. Ik irriteer me meerdere keren op een dag aan wielrenners, aan een automobilist misschien slechts 1x in de week en aan ruiters bijna nooit, maar die kom ik hier dan ook bijna nooit tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:51

Sok schreef:
Rowdine schreef:
Ik weet ook wel dat er irritante wielrenners bij zijn. Maar dat geldt zeker niet voor alle wielrenners zo :)

Dat is het leuke aan deze discussie... Niemand heeft hier ook gezegd dat ALLE wielrenners irritant of asociaal zijn ;) Mensen uiten alleen hun frustraties en gek genoeg hebben frustraties wel te maken met de rotte appels, wat ook niet zo verwonderlijk is..

Vat het niet zo persoonlijk op joh, ik heb ook wel stukjes op een racefiets gefietst, maar ik voel me totaal niet aangesproken als het over de rotte appels bij de wielrenners gaat ;)

OW ik ook niet hoor, ik ben een nette wielrenster.
Maargoed rotte appels in het verkeer heb je overal :) In elke tak van deelname aan het verkeer bedoel ik dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:52

amoj schreef:
Rowdine schreef:

Dat moeten die omstanders lekker zelf weten, hebben hun tenminste nog iets te lachen toch?
De meeste ruiters gedragen zich fatsoenlijker dan wielrenners, wielrenners zoeken imo toch echt de grens op door voorrang te nemen, af te snijden en 4 breed te blijven fietsen. Heb ruiters dat nog niet vaak zien doen!

Tja dat zullen andere weggebruikers misschien wel niet zo vinden. Ruiters zijn ook uitermate vervelend omdat ze altijd willen dat er voor hen afgeremd wordt.
Rijd je met je auto op een 60 km weg ook met 60 voorbij dan moet je ruiters eens zien gebaren en schreeuwen.
Dus net als men met ruiters rekening houdt kan er toch ook prima met wielrenners rekening worden gehouden.

Zelfs als ik voorrang heb, rem ik af. Te paard of te fiets maakt niet uit, allebei.
Heb weinig ruiters gezien die voorrang nemen of schreeuwen en gebaren (lijkt me ook raar, want paarden vinden schreeuwen meestal niet zo leuk).
Tuurlijk wielrenners irriteren zich vast ook wel eens aan weggebruikers. Iedereen irriteert zich wel eens aan elkaar.
Maar de grootste irritaties (vind ik dan) zijn toch wel de wielrenners. Ik irriteer me meerdere keren op een dag aan wielrenners, aan een automobilist misschien slechts 1x in de week en aan ruiters bijna nooit, maar die kom ik hier dan ook bijna nooit tegen.[/quote]

Oh hier in de buurt zie ik het genoeg. Ruiters die midden op de weg gaan rijden om auto's dwingen af te remmen.

Cioccolato

Wij hadden er 1 die mee reed in de zog (ofzoiets????) van de auto, de hele dijk. Tot we afsloegen, richting netjes aan maar hij zat NET niet tegen onze auto aan. Nou dat is ook bloedirritant.

De snelle rijders produceren een raar geluid van hun fietsen, dat mijn paarden behoorlijk eng vinden. Ooit spring er nog een paard van me tussen de wielrenners, jeetje wat asociaal.

vuurneon

Rowdine schreef:

Daar zeg je wat :) (ik heb zelf ook wel eens met de arm van 'vaart minderen svp' gereageerd)

Bovendien blijft de ervaring met de irritante wielrenners beter hangen dan met de goede, waardoor de beeldvorming ook anders wordt. Wij mensen slaan nu eenmaal negatieve ervaringen beter op dan positieve of neutrale.
Op de shirts staat vaak de club aangegeven, kom je zo'n irritante club tegen... Noteer hun club, tijdstip en plek en zoek het even op. Dan kun je de klacht gericht neerleggen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:53

Rowdine schreef:
Sok schreef:

OW ik ook niet hoor, ik ben een nette wielrenster.
Maargoed rotte appels in het verkeer heb je overal :) In elke tak van deelname aan het verkeer bedoel ik dan ook.

Dan hoef je de rotte appels ook niet te verdedigen toch? :D En ja, die heb je echt letterlijk overal, dat ontkent ook niemand. Laat de mensen die er nare ervaringen mee hebben gewoon lekker hun gal spuwen over de rotzakken ertussen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:55

Gaan we weer....
Leven en laten leven, van twee kanten.

Sok: heb je gelijk in, het jammere is alleen dat rotte appels altijd gelijk lijken te staan aan een hele groep (of je het nu over ruiters, wielrenners of motoren hebt....)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:55

Carolaaxxxx schreef:
De snelle rijders produceren een raar geluid van hun fietsen, dat mijn paarden behoorlijk eng vinden. Ooit spring er nog een paard van me tussen de wielrenners, jeetje wat asociaal.

Dan vraag je of er een wielrenner is die eens met jou op pad wil gaan om je paard eraan te laten wennen :)
Als jouw paard tussen de wielrenners springt (ervan uitgaande dat ze zich gewoon aan de regels hebben gehouden) en die komt ten val, ben jij voor die schade aansprakelijk.

Je kan paarden laten wennen aan het geratel en kan wel zinvol zijn als je vaak wielrenners tegenkomt :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:56

Hoezo nou een ruiter vergelijken met een wielrenners? De fiets schrikt heus niet als een auto er te hard langsheen gaat. :Y)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:57

vuurneon schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Dan vraag je of er een wielrenner is die eens met jou op pad wil gaan om je paard eraan te laten wennen :)
Als jouw paard tussen de wielrenners springt (ervan uitgaande dat ze zich gewoon aan de regels hebben gehouden) en die komt ten val, ben jij voor die schade aansprakelijk.

Je kan paarden laten wennen aan het geratel en kan wel zinvol zijn als je vaak wielrenners tegenkomt :)

Nergens voor nodig, als ze eens op hun eigen weghelft bleven zou er niks aan de hand zijn. Of met een bochtje eromheen als je aan de zelfde kant rijd. Kleine moeite lijkt me?
Ik mijd ze altijd, dus paardlief hoeft er niet elke dag langs :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:58

LadyMadonna schreef:
Gaan we weer....
Leven en laten leven, van twee kanten.

Sok: heb je gelijk in, het jammere is alleen dat rotte appels altijd gelijk lijken te staan aan een hele groep (of je het nu over ruiters, wielrenners of motoren hebt....)

Nee joh, iedereen snapt wel dat echt niet ALLE wielrenners, mountainbikers, motorrijders, ruiters of wat dan ook gelijk zijn. Maar op het moment dat je ondersteboven word gereden door zo'n beenhaar-loze fietser, is het makkelijker om te roepen dat je wielrenners haat, dan die ene wielrenner die om zus en zo laat, daar en daar was :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:58

Carolaaxxxx schreef:
Hoezo nou een ruiter vergelijken met een wielrenners? De fiets schrikt heus niet als een auto er te hard langsheen gaat. :Y)

Daar gaat het ook niet om.
Blijkbaar vinden hier een aantal dat er steeds rekening gehouden moet worden met hun paard als zij te paard willen deelnemen aan het verkeer.
Waarom zou je dan bijvoorbeeld ook geen rekening willen houden met wielrenners?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:59

Wat van mij wel zou mogen is dat fietsers, skeeleraars etc zich ook behoren te houden aan de maximum snelheid op de openbare weg. Ik vind het frappant als de auto maar 30 mag en vervolgens wordt die auto ingehaald door een groep fietsers terwijl je met een fiets ook veel schade aan kan richten (al wordt er natuurlijk ook op bepaalde plekken max snelheden geplaatst tegen geluidsoverlast)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:59

Rowdine schreef:
Eens, maar er zijn ook zo veel automobilisten die geen richting aangeven bij een rotonde.

In dit topic worden wielrenners afgebrand, maar andere weggebruikers zijn net zo vaak fout en gevaarlijk bezig. Die worden ook niet op een aparte route gestuurd?

Knipperlichten zitten al jaren voor de sier op de auto :j Hoewel ik gisterochtend op de snelweg een persoon tegenkwam die 120 reed met de alarmlichten aan. Ben er even voor gaan rijden, ook even de lichten aan en ben doorgereden... Persoon die achter mij reed deed exact hetzelfde. Helaas had de persoon in de auto-met-alarmlichten het alsnog niet door.
Het scheelt dat ik van mijzelf weet dat ik ook wel eens mijn richting vergeet aan te geven en inmiddels goed geleerd heb om elke auto in de buurt in de gaten te houden :=

Ook leuk: mensen die niet in de goede rijrichting rijden... Meneer/Mevrouw: Sommige smalle straatjes zijn niet handig om elkaar te passeren. Daarom mag u vanaf die kant de straat niet inrijden. :=

wbt wielrenners: Zolang ze zich niet asociaal gedragen vind ik alles prima. Maar om nou provinciale wegen over te crossen terwijl er een parallel een straat aan ligt vind ik een klein beetje overdreven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:00

Er was toch ook een wielrenner op bokt die zich had aangemeld om te vragen hoe wij als ruiters nu het minste last van wielrenners hebben? Dat was een interessant topic

Cioccolato

Rowdine schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Daar gaat het ook niet om.
Blijkbaar vinden hier een aantal dat er steeds rekening gehouden moet worden met hun paard als zij te paard willen deelnemen aan het verkeer.
Waarom zou je dan bijvoorbeeld ook geen rekening willen houden met wielrenners?

Omdat ze geen levend wezen rijden, ze baas zijn over hun fiets wat er ook gebeurd? :+

_San87_

vuurneon schreef:
Wat van mij wel zou mogen is dat fietsers, skeeleraars etc zich ook behoren te houden aan de maximum snelheid op de openbare weg. Ik vind het frappant als de auto maar 30 mag en vervolgens wordt die auto ingehaald door een groep fietsers terwijl je met een fiets ook veel schade aan kan richten (al wordt er natuurlijk ook op bepaalde plekken max snelheden geplaatst tegen geluidsoverlast)

Alle weggebruikers moeten zich houden aan de maximale snelheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:01

_San87_ schreef:
vuurneon schreef:

Dat is niet waar. Voor fietsers is dat niet bepaald namelijk. Of beter gezegd; niet te handhaven :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-07-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:01

Mijn inziens kan je als je je met je paard op de openbare weg begeeft, niet altijd voorkomen dat je enge of spannende zaken tegen komt. Kan je paard (of jij) daar niet tegen, heb je imo niks op de weg te zoeken.

Helaas vinden veel ruiters dat heel de wereld maar rekening met hun moet houden, en zo werkt het natuurlijk niet.
Een paard in het verkeer is niet meer zo normaal als vroeger, en je kan niet verwachten dat de maatschappij allemaal maar weet hoe je met een paard om moet gaan. Dus moet je imo zelf slimmer zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:02

Winged schreef:
wbt wielrenners: Zolang ze zich niet asociaal gedragen vind ik alles prima. Maar om nou provinciale wegen over te crossen terwijl er een parallel een straat aan ligt vind ik een klein beetje overdreven.

Dan had je vanmorgen in Eibergen op de Twenteroute je lol op gekund; wielrenners op de Twenteroute (drukke provinciale weg met prima fietspad erlangs), die allemaal door rood fietsten, terwijl de auto's er met 40 achteraan sukkelden (je kunt daar praktisch niet inhalen) :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:03

vuurneon schreef:
_San87_ schreef:

Dat is niet waar. Voor fietsers is dat niet bepaald namelijk.

Niet specifiek, maar onder bepaalde artikelen in de wegenverkeerswet kan een fietser ook beboet worden voor te hard fietsen, wat dus ook wel gebeurd :).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 16:03

LadyMadonna schreef:
Mijn inziens kan je als je je met je paard op de openbare weg begeeft, niet altijd voorkomen dat je enge of spannende zaken tegen komt. Kan je paard (of jij) daar niet tegen, heb je imo niks op de weg te zoeken.

Helaas vinden veel ruiters dat heel de wereld maar rekening met hun moet houden, en zo werkt het natuurlijk niet.
Een paard in het verkeer is niet meer zo normaal als vroeger, en je kan niet verwachten dat de maatschappij allemaal maar weet hoe je met een paard om moet gaan. Dus moet je imo zelf slimmer zijn.

Nee, je moet rekening houden met élkaar.

Overigens afgelopen weekend het toppunt van asociaal met een stel wielrenners. Ik was met mijn zwangere zus een rondje aan het fietsen. Komen we een groep wielrenners tegen: Prima. Beginnen ze te schreeuwen dat we met die dikke buik van de weg af moeten?? Párdon???