God, naar mijn mening zijn er hier toch wel behoorlijk veel mensen die behoorlijk doorslaan in hun hygiëne

. Versta me niet verkeerd, hygiëne is goed hé... maar 2 keer per dag douchen? Zelfs 4/5 keer per dag (waar haal je de tijd?!)? 's avonds douchen, om dan 's ochtends terug te douchen omdat je 's nachts misschien een beetje gezweet hebt? Kom op zeg
Voor praktische redenen, dat begrijp ik wel. Als je tussen de paarden hebt gezeten, dan zit er wel degelijk een geur aan. Als ik ben gaan sporten, ben ik van boven tot onder nat (/doorweekt) van het zweet (1/ ik zweet snel, 2/ het is echt héél intensief), was ik mezelf daarna ook meteen. En als dat nu elke dag is, goed, dan is dat elke dag. Als ik een week niet sport (en gewoon ga werken, kantoorjob), dan was ik me om de dag. Maar zelfs dan heb ik niet het gevoel dat ik ook maar één moment 'vuil' rondloop.
Negen van de tien keer douche ik mezelf ook zonder zeep (lichaam), dat verdraagt mijn huid niet (en dan kan ik beginnen met mezelf elk uur volledig in te smeren, om dan nog gefrustreerd te lopen van de jeuk van een extreem droge huid). Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik geurtjes achterlaat