Wanneer douchen de bokkers zich?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:53

Naamloos1 schreef:
love_western schreef:
maar als je zelf even goed wast, dan ben je toch ook schoon :D

Maar hoe was je je dan?? Als ik mezelf schoon zou willen wassen dan zou ik washandje nat maken, douchegel erop doen.. Insmeren.. Washandje natmaken en dan douchegel eraf wassen..
Dan ben ik met douchen sneller klaar volgens mij :P

Gewoon washandje met douchegel erop. Helemaal insmeren. Dus dan kraan uit. Schoon washandje pakken. En mij weer schoonwassen en telkens zeep eruit spoelen. Is nog geen 2 minuten werk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:54

Amaris schreef:
zonnebloem18 schreef:
En hoe fris is het dan om kleding van de dag ervoor aan te doen.
De mens wordt steeds allergischer, waar zou dat nou door komen?

Van het té schoon willen/moeten zijn.

Nou ik ben niet allergisch ergens voor.
Maar ik douche zo vaak omdat ik altijd veel zweet.
Ik kan echt geen hempje of truitje van de dag ervoor aan.

Als ik op kantoor werk neem ik zelfs een extra truitje mee omdat ik soms echt rond een uur of 3 dan niet fris ruik.
Ik heb altijd botox injecties gehad.
Toen ging het veel beter.
Maar die worden niet meer vergoed dus anders kost het mij dik 800 euro.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:55

Meestal douche ik na het paardrijden wel even, al is het alleen maar even afspoelen met wat zeep. Maar goed na het paardrijden stink ik dan ook echt wel.
Wanneer ik laat thuis kom en de volgende ochtend gelijk weer ga wil ik het nog wel eens overslaan. Haren maak ik nooit vaker dan 1 keer in de 2 dagen nat, ook niet na het paardrijden.

Sem_

Re: Wanneer douchen de bokkers zich?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:06

Ik vind sommige mensen hier wel een beetje overdrijven.. Ik douche ook gerust twee dagen niet en
mensen zien/ruiken dat echt niet aan me hoor. :+ Het is ook niet goed om je heel veel met zeep te
wassen of je haar heel vaak te wassen. Verder is het ook niet echt goed voor de portemonnee en
het milieu.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:14

Ik douche om de dag/twee dagen tenzij ik echt vies geworden ben of veel gezweet heb op een dag. Sowieso voor mijn haar om de dag want dat word erg snel vet! Altijd 's avonds. 's Morgens nooit zin in. Als ik vrij ben wel eens in de middag. Mijn huid zou vreselijk uitdrogen als ik elke dag zou douchen. Elke dag twee keer moet ik al helemaal niet aan denken. -O-

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:16

Ik douche elke avond, maar als het 's nachts bijvoorbeeld klam is of ik het overdag warm heb, douche ik gerust vaker. :+ Wel was ik mijn haren maar een keer of drie per week, want ik ken iets te veel mensen met haar dat na een halve dag al vet is omdat ze het elke dag wassen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:18

Ik douche ook altijd 's avonds, ik ben in de ochtend niet vooruit te branden.
Moet er niet aan denken dat ik dan ook nog moet douche, dan ben ik zeker niet op tijd de deur uit. :))
Laatst bijgewerkt door Splendesco op 15-07-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:19

Sochtends, anders ben ik de hele dag een grumpy zombie :') , moét overigens ook echt elke dag mijn haar wassen, anders voel ik me vies := .
En op warme of drukke dagen wil ik er savonds ook nog wel eens onder springen.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:19

Undefined schreef:
Spijkerbroek kan ik weken dragen zonder te wassen, als het een donkere is. (Ik wil nou eenmaal niet dat die snel vaal wordt en haat met de hand wassen := )
Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso niet super hygienisch leef. Ik vergeet ook vaak fruit te wassen en als iets op de grond is gevallen eet ik het gerust nog op terwijl sommigen me echt aankijken alsof ik net stront in m'n mond gestopt heb :+ Ik ben ook nooit ziek dus ik zie en verband 8-)

Viieeuw, ben ik dus niet de enige! :')
Ik ben ook een slodder vons, loop ook vaak 3 tot 4x in dezelfde paardrijbroeke

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:20

Elke ochtend (fris op school/werk) en elke avond (fris op bed).. Daarom hamster ik ook douchegel aanbiedingen :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:24

love_wiepke schreef:
Elke ochtend (fris op school/werk) en elke avond (fris op bed).. Daarom hamster ik ook douchegel aanbiedingen :D

:D Haha same here.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:25

Dyonepooh1 schreef:
Undefined schreef:
Spijkerbroek kan ik weken dragen zonder te wassen, als het een donkere is. (Ik wil nou eenmaal niet dat die snel vaal wordt en haat met de hand wassen := )
Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso niet super hygienisch leef. Ik vergeet ook vaak fruit te wassen en als iets op de grond is gevallen eet ik het gerust nog op terwijl sommigen me echt aankijken alsof ik net stront in m'n mond gestopt heb :+ Ik ben ook nooit ziek dus ik zie en verband 8-)

Viieeuw, ben ik dus niet de enige! :')
Ik ben ook een slodder vons, loop ook vaak 3 tot 4x in dezelfde paardrijbroeke

Hier nog zo eentje ;)

Ik werk met paarden en douche daarom 's avonds. Heel soms ook 's ochtends als ik niet wakker kan worden, dan helpt een frisse douche altijd :D

Voor de grootverbruikers van douchegel in dit topic: dat is helemaal niet zo best voor je huid! Hetzelfde als iedere dag je haar wassen 'omdat het anders vet wordt', het wordt juist vet als je het zo vaak wast. Mijn haar komt bijna tot aan mijn billen en ik was ze om de 5-6 dagen en het is in super conditie!

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:31

Dat is mij ook altijd geleerd hoor dat het slecht is voor je huid, maar je haar om de 5-6 dagen? Na 2 dagen word mijn haar alweer dof, en gaat snel klitten! Heb je n foto van je haar?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:32

Ik douche altijd 's avonds. Mensen kunnen hoog of laag springen, maar ik moet gewoon 'schoon en lekker ruikend' naar bed. Ik douche ook altijd als ik thuis kom van het stappen, ookal is het 4 uur 's nachts. Daarnaast douche ik ook regelmatig 's ochtends en het gebeurt zelfs nog een enkele keer dat ik 's ochtends douche, dan voor het uitgaan en dan na het uitgaan nog een keer. Bij elke douchebeurt was ik mijn haren, als ik ga douchen zonder mijn haar te wassen, vind ik dat het lijkt alsof mijn haar meer stinkt dan daarvoor.

Daarnaast trek ik ook 2x op een dag een schone onderbroek aan en om de dag een schone bh. Sokken elke dag schoon en bovenkleding ook elke dag schoon (shirt/hempje), spijkerbroek draag ik vaak 3/4 dagen, maar ik wissel ze dan wel af. Bed verschoon in 1/2x in de week en ik zuig elke week mijn kamer en stof ook alles elke week.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:33

Ik vind je haar wassen om de 5 a 6 dagen eigenlijk gewoon vies. Water is niet genoeg om het schoon te krijgen. En het wordt toch wel vies lijkt mij als je in de paarden zit.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:40

Jeetje kom hier wel erg dwangmatige mensen tegen zeg. := Het zal wel aan mij liggen, maar wat kan hier onwijs overdreven worden. 2x per dag douchen is overbodig en kost bovendien heel veel water. Ik douche dan ook niet elke dag maar om de dag. Sowieso wel altijd als ik naar de paarden ben geweest. Mijn haar was ik 3x per week. Heb lang en dik haar, dus als ik dat vaker was heb ik óf stro óf een hoofd vol vet.

Overigens is het (volgens mij) niet eens zo goed voor je huid om elke dag te douchen mbt het uitdrogen van je huid. Come on people, beetje besparen en niet zo overdrijven! :)

Oja en kleding: draag nooit hetzelfde, elke dag iets anders. Schoon ondergoed, kleding, sokken etc.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:41

Eigelijk wel elke dag, als ik ongesteld ben 3/4 x per dag zelfs. Ik ben wel in de pubertijd, ik heb van mijn moeder altijd meegekregen dat je als volwassene prima 4/5 x per week kunt douche, de rest volstaat met een washandje. Ben er nog niet over uit of ik dat later ook ga doen haha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:42

Ik vind het nu eenmaal fijn om iedere dag te douchen, vies worden vind ik helemaal niet erg, maar douchen is gewoon fijn om dagelijks te doen, en ik sta er echt max. 5 minuutjes onder :).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:44

Ik douche altijd s'middags :)
Het is gewoon niet handig om te douchen met een peutertje erbij dus ik sta ochtend op en dan gaan we spelen en huishouden en dus zweten....en dan gaat zij te bed, en ik de douche in en dan als ze wakker wordt dan kleden we ons aan en gaan we op pad
En zij gaat weer in de avond voor het slapen gaan in bad :)

o ja en 2 x per week douche ik in de avonduren erbij want dan rij ik paard en ik heb lang haar wat er dan altijd naar ruikt :P

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:46

God, naar mijn mening zijn er hier toch wel behoorlijk veel mensen die behoorlijk doorslaan in hun hygiëne :+. Versta me niet verkeerd, hygiëne is goed hé... maar 2 keer per dag douchen? Zelfs 4/5 keer per dag (waar haal je de tijd?!)? 's avonds douchen, om dan 's ochtends terug te douchen omdat je 's nachts misschien een beetje gezweet hebt? Kom op zeg :')

Voor praktische redenen, dat begrijp ik wel. Als je tussen de paarden hebt gezeten, dan zit er wel degelijk een geur aan. Als ik ben gaan sporten, ben ik van boven tot onder nat (/doorweekt) van het zweet (1/ ik zweet snel, 2/ het is echt héél intensief), was ik mezelf daarna ook meteen. En als dat nu elke dag is, goed, dan is dat elke dag. Als ik een week niet sport (en gewoon ga werken, kantoorjob), dan was ik me om de dag. Maar zelfs dan heb ik niet het gevoel dat ik ook maar één moment 'vuil' rondloop.
Negen van de tien keer douche ik mezelf ook zonder zeep (lichaam), dat verdraagt mijn huid niet (en dan kan ik beginnen met mezelf elk uur volledig in te smeren, om dan nog gefrustreerd te lopen van de jeuk van een extreem droge huid). Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik geurtjes achterlaat _/-\o_

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:47

Ik wou dat ik mn haar elke 5 dagen kon wassen!! Ik moet echt elke 2 dagen nu wel. Ga straks proberen mezelf op te sluiten en zo lang mogelijk niet te wassen hoop dat het helpt en het daarna wat minder vaak kan :+

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Maar voor de mensen die s'ochtends douchen tegen het ' zweet' wat je hebt s'nachts, maar ook s'avonds douchen om fris je bed in te gaan, wat doen jullie dan met pyjama's? Elke dag een schone? Zo niet zo je s'avonds weer in je 'zweet' kleding stappen toch? :')

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:53

Florenc schreef:
God, naar mijn mening zijn er hier toch wel behoorlijk veel mensen die behoorlijk doorslaan in hun hygiëne :+. Versta me niet verkeerd, hygiëne is goed hé... maar 2 keer per dag douchen? Zelfs 4/5 keer per dag (waar haal je de tijd?!)? 's avonds douchen, om dan 's ochtends terug te douchen omdat je 's nachts misschien een beetje gezweet hebt? Kom op zeg :')

Voor praktische redenen, dat begrijp ik wel. Als je tussen de paarden hebt gezeten, dan zit er wel degelijk een geur aan. Als ik ben gaan sporten, ben ik van boven tot onder nat (/doorweekt) van het zweet (1/ ik zweet snel, 2/ het is echt héél intensief), was ik mezelf daarna ook meteen. En als dat nu elke dag is, goed, dan is dat elke dag. Als ik een week niet sport (en gewoon ga werken, kantoorjob), dan was ik me om de dag. Maar zelfs dan heb ik niet het gevoel dat ik ook maar één moment 'vuil' rondloop.
Negen van de tien keer douche ik mezelf ook zonder zeep (lichaam), dat verdraagt mijn huid niet (en dan kan ik beginnen met mezelf elk uur volledig in te smeren, om dan nog gefrustreerd te lopen van de jeuk van een extreem droge huid). Ik heb nog nooit te horen gekregen dat ik geurtjes achterlaat _/-\o_

Als ik ongesteld ben douche ik vaak maar 2 minuten ofzo, 2 x 4 is 8 minuten, die hou ik per dag wel over in mijn drukke leven :+ Vind het anders echt vies, bah geen fijn gevoel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:02

Dyonepooh1 schreef:
Dat is mij ook altijd geleerd hoor dat het slecht is voor je huid, maar je haar om de 5-6 dagen? Na 2 dagen word mijn haar alweer dof, en gaat snel klitten! Heb je n foto van je haar?

Ik heb mijn haar meestal opgestoken of in een vlecht, dan 'schuurt' het niet met mijn kleding. Verder was ik het met shampoo zonder siliconen en gebruik ik na het wassen voedend masker. Hier een foto (raar gezicht weggeshopt :P ) :

Afbeelding

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:07

_/-\o_