mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:30

Mayling27 schreef:
chevax schreef:
Onzin? Dat vind ik dus niet.
Je kunt imo ook te ver gaan als een kind één! nacht slecht slaapt. Prima dat je je kind troost, zou wat zijn als een ouder dat niet zou doen. Maar dat een kind 's nachts eens overstuur is, wil toch niet meteen zeggen dat er geesten zijn?

Het feit dat jij EEN! nacht al te ver vind gaan... Dat vind ik raar... Als ze nu al een half jaar zo elke nacht bezig zou zijn en je zou zeggen "Te ver" dan snap ik het.. Maar het gaat maar!!!! om 1 nacht....

Wie zegt dat ik één nacht in welk opzicht te ver vindt gaan? Volgens mij snap je helemaal niet wat ik bedoel. Ik leg het nog even uit: ik vind het te ver gaan dat je, na één! nacht van onrustige slaap, meteen een verklaring wilt hebben en bij geesten uitkomt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:35

chevax schreef:
Maar waarom moet het nu weer meteen zijn dat je zegt "stel je niet aan, je blijft hier en gaat slapen" als je zegt dat geesten misschien iets te ver is gezocht?

Dat is misschien niet wat jij zegt, maar een aantal anderen in het topic geven aan dat hun kind gewoon op de kamer zou moeten blijven. Dat is indirect zeggen: "Je stelt je aan." Je neemt het kind dan immers niet serieus.

chevax

Re: mijn zoontje slaapt slecht (ziet iemand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:37

Mijn kind zou helemaal niet in haar kamer blijven, maar ik zou ook niet de verklaring zoeken in geesten. Dus het is niet of/of.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:38

Kattenbak schreef:
Je geeft aan dat je twijfelt omdat je wel eens lariekoek op televisie ziet of wat leest in een tijdschrift.

Prent dit in: er is nog nooit onomstotelijk bewezen dat geesten bestaan. Vaak zijn waarnemingen of het gevoel dat er wat is het gevolg van een elektromagnetisch veld of iets wat je oproept uit eigen emoties.

Er is ook nooit bewezen dat ze niet bestaan, dus hoe kan jij dan wel zeggen dat het lariekoek is en geesten niet bestaan?
Je bent waarschijnlijk nog jong en hebt hier nog nooit met een open mind over nagedacht.. maar als je bijvoorbeeld die verhalen leest hier op bokt, kinderen die een 'waarneming' beschrijven, en die vervolgens precies lijkt op de persoon die er lang geleden heeft geleefd..
Ik weet ook niet waar je hebt gelezen dat TS haar zoontje bang maakt.. TS doet juist het tegenovergestelde door hem gerust te stellen :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 11-07-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:38

TS ik vind het heel knap hoe je dit aanpakt. Ik heb als kind ook vreemde dingen gezien en heb het nooit durven vertellen aan mijn ouders. Ik weet vandaag nog altijd niet of ik toen hallucineerde of dergelijke, maar was doodsbang. TS heeft groot gelijkvan haar zoontje te willen geruststellen. Eens iets anders dan een ouder die roept "geesten bestaan niet" het ligt uitgooit en gaat slapen terwijl kind doodsbang achterblijft.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:43

Mayling schreef:
Het feit dat jij EEN! nacht al te ver vind gaan... Dat vind ik raar... Als ze nu al een half jaar zo elke nacht bezig zou zijn en je zou zeggen "Te ver" dan snap ik het.. Maar het gaat maar!!!! om 1 nacht....

chevax schreef:
Wie zegt dat ik één nacht in welk opzicht te ver vindt gaan? Volgens mij snap je helemaal niet wat ik bedoel. Ik leg het nog even uit: ik vind het te ver gaan dat je, na één! nacht van onrustige slaap, meteen een verklaring wilt hebben en bij geesten uitkomt.

Dan zal ik het wel niet snappen.. :')

In mijn ogen zeg je het nu weer hetzelfde.....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:44

chevax schreef:
Mijn kind zou helemaal niet in haar kamer blijven, maar ik zou ook niet de verklaring zoeken in geesten. Dus het is niet of/of.

Zoals ik al zei: dat is misschien niet wat jij zou zeggen (of doen), maar dat is wel wat ik van sommige anderen in het topic lees. Mijn eerste bericht was ook helemaal niet per se op jou gericht.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:50

Misschien zeg ik nu iets dubbel, maar ga geen 5 pagina's lezen.. :P. Is het ook niet dat kinderen open staan voor zulk soort dingen?

Ik geloof wel in geesten ed. (verklaar me maar voor gek hoor :+ ) Vind dat je het goed aanpakt. Hoe gaat het nu?

Jammer dat mensen hun mening opdringen mbt geesten bestaan niet. Wie zegt dat? Kan je wel/niet bewijzen dat ze niet bestaan. Iedereen heb hier ze eigen mening over.
Laatst bijgewerkt door briitje op 11-07-13 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:53

Geesten bestaan niet roept hier iemand, nou als je dat denkt prima. Maar er zijn mensen die daar heel anders over denken, dus steun die dan ook. Als je denkt dat je kind een geest ziet, komt dat omdat je er dan zelf ook voor open staat en ze dus ook ziet. Overigens dat zien klopt niet altijd, het is meer dat je het voelt.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:57

Niemand kan voor een ander bepalen of hij/zij wel of geen geesten ziet/voelt of wat dan ook.. Ook niemand van voor een ander bepalen of hij/zij wel of niet in geesten moet geloven...

Denk dat dit dan ook een nutteloze discussie is, als we hier op verder gaan.. Laten we terug On-Topic gaan, En dat gaat over een kind dat Slecht slaapt....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 11:03

NatasjavE schreef:
chevax schreef:
Maar waarom moet het nu weer meteen zijn dat je zegt "stel je niet aan, je blijft hier en gaat slapen" als je zegt dat geesten misschien iets te ver is gezocht?

Je moet zeker niet zeggen stel je niet aan. Opdat moment is het voor het kind echt.

Gewoon laten zien dat er niets is. Samen kijken onder het bed, in de kast, in de hoek.

Oh,...en een nachtlampje. Misschien heb je die al hoor maar dat hielp hier iig wel.

die heeft hij al. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:03

Ik neem aan dat het probleem nu is opgelost, nu hij weet dat de 'persoon' niks slechts in de zin heeft :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:05

Mayling27 schreef:
Mayling schreef:

chevax schreef:

Dan zal ik het wel niet snappen.. :')

In mijn ogen zeg je het nu weer hetzelfde.....

:')

Ik lees hetzelfde als jou Maylin :+

Mijn ouders hielpen mij vroeger ook met de krokodillen onder mn bed.
Ik geloof pas in geesten als er 1 voor mn neus staat, maar als je kind zo in paniek is dan kan je hem toch helpen op deze manier. Kind is weer gaan slapen, kon zelfs lachen op mama's pogingen om hem buiten de deur te zetten.

TS noemt het misschien een geest, misschien is het helemaal geen geest, maar een UWI (unidentified walking individual) Niemand weet wat voor een naam je aan de hersenpinsels van kinderen moet geven. Dan is geest toch een mooi antwoord, hun zien iets wat wij niet zien. Volgens mij past geest daar in dat straatje.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 11:07

ik geloof er niet in,
maar ik weet uit mijn kinder jaren dat ik elke nacht een reuze slang onder me bed had. die was er niet echt, maar voor mij was hij wel degelijk levens echt. ik vond het toen vreslijk dat ik niet geloofd werd. en was doods bang dan

mijn vader deed alsof hij hem ook zag en smeet hem elke avond uit het raam. en ik kon heerlijk slapen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:28

TS, ik ben blij dat jij er toch wat nuchterder in staat dan vele anderen hier.
Als kind heb ik ganse dierentuinen voorbij zien komen en ik ben zelfs twee weken lang er 100% van overtuigd geweest dat er een dinosaurus in de tuin zat 's nachts. Voetstappen, een hond die blaft voor je kamerdeur en je hebt helemaal geen hond, een ontploffende zeppelin in de wei achter ons huis en de droom die mij vooral bang maakte, de haardroger die ik niet meer uit kreeg. Heel stom iets en het was het engste wat ik ooit meegemaakt heb 's nachts. Alleen om het negatieve gevoel dat er rond hing.
Wat is het? Een toestand tussen slaap en wakker. Van de dino was ik echt zo overtuigd, dat was gewoon echt. Waarschijnlijk was het gewoon een droom of een beeld dat voorbij flitste. Een kind moet maar een geluid horen, iets zien of iets willen zien en de fantasie doet de rest.

En wat als kind zo een opluchting was, was dat mama en papa normaal deden. Ze gingen er niet in mee, maar zeiden ook niet "stel je niet aan en ga slapen" (waarom weer zo zwart wit). Ze troosten me, zeiden dat er niets op mijn kamer was en deden mijn waaklampje aan (een lichtje dat over mij zou waken). Na het haardroger-gedoe heb ik twee nachten bij hun in bed mogen slapen. En that's it. Als mijn moeder salie zou gaan branden of op mijn kamer zou gaan roepen, ga weg ga weg! Damn, als kind zou ik dan pas echt in mijn broek gescheten heb.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:42

Fijn ts dat het heeft geholpen. Of je er nu in gelooft of niet. Het gaat erom dat je zoontje zijn angst weggenomen word. En dat er naar hem geluisterd word. AL zou het "fantasie"zijn zo toon je wel dat je je kind wilt helpen en gelooft. Je voorkomt juist dat hij met ëcht"problemen ook nog naar je toe durft komen.
Vind het niet overdreven, die reactie snap ik niet goed, maar zal wel komen omdat ik blond ben

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 11:52

testebeest schreef:
Fijn ts dat het heeft geholpen. Of je er nu in gelooft of niet. Het gaat erom dat je zoontje zijn angst weggenomen word. En dat er naar hem geluisterd word. AL zou het "fantasie"zijn zo toon je wel dat je je kind wilt helpen en gelooft. Je voorkomt juist dat hij met ëcht"problemen ook nog naar je toe durft komen.
Vind het niet overdreven, die reactie snap ik niet goed, maar zal wel komen omdat ik blond ben

snap het ook niet, maar ieder heeft zijn mening en is vrij die te uiten. ;)

en ik ben ook blond dus dat zal ook mee spelen :=

ik ben er tevreden over, en mijn zoon leek hier ook tevreden mee te zijn

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:19

En daar gaat het om dat het werkt maakt niet uit welke methode je ook toepast als het maar werkt :j

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:45

ow ja wat bij mijn zoon ook hielp (mocht het probleem blijven).
Met hem een spoken en monsters verjager gekocht :P
Een dino met geluid in zijn geval, die jaagt alle enge dingen weg en is zijn praatmaatje mocht hij ergens mee zitten wat hij niet aan mij kwijt wilt (mijn ex en ik zijn ook op een niet leuke manier uit elkaar gegaan)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:03

testebeest schreef:
ow ja wat bij mijn zoon ook hielp (mocht het probleem blijven).
Met hem een spoken en monsters verjager gekocht :P
Een dino met geluid in zijn geval, die jaagt alle enge dingen weg en is zijn praatmaatje mocht hij ergens mee zitten wat hij niet aan mij kwijt wilt (mijn ex en ik zijn ook op een niet leuke manier uit elkaar gegaan)

ja je kent mijn meschien uit het topic van sandra,
helaas is onze scheiding heel heftig geweest, voor ons maar ook zeer zeker voor onze kinderen.
dat is ook een extra reden dat ik het niet zomaar als niets wil weg duwen.
voor hem is die "iemand" wel degelijk iets.
hij heeft gewoon een heftige periode achter de rug, en dit kan zeer zeker een grote rol spelen in dit.

daarom dit topic, hoe kan ik mijn zoon hier het beste mee helpen, zodat hij er gelukkig mee is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:08

Wat je nu gedaan hebt is het beste. Het niet wegwuiven of boos worden, maar ook niet inspelen op de angst door salie te gaan branden of er te veel aandacht aan te besteden. Gewoon laten zien dat het niet eng is, dat je gewoon rustig moet gaan slapen en eventueel iets wat steun kan bieden achterlaten (zoals ik het waaklampje had).

Over het algehele probleem van de scheiding. Het eerste wat er in mij opkomt is erover praten. Het niet wegstoppen, doen alsof er niets is. Maar in hoeverre je er met een kleuter over zo een onderwerp kunt hebben dat kan ik zelf ook niet inschatten.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:11

Mayling27 schreef:
Kattenbak schreef:
Geesten bestaan niet, voer je kind dan ook niet met je eigen gewaande angsten.

Daarnaast is scheiden een traumatische ervaring voor kinderen. Als je kind geen blijk geeft dat hij er mee zit, betekent het niet dat hij er ook daadwerkelijk niet mee zit. Zijn vaak binnenvetters.

Dus..... Ze moet tegen dat kind zeggen.. "Stel je niet aan, geesten bestaan niet!"
Jeetje, zeg....

Ik vind het geweldig hoe ze het oplost...
Of het nu echt is of niet.. Maakt het wat uit, kind is toch tevreden gaan slapen..
En op deze manier vergeet hij het misschien sneller...

Dat maak je er zelf van he. Ik heb het nergens over " stel je niet aan" ik zou de angst alleen niet voeren, gewoonweg omdat het niet bestaat.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:12

Ik vind dat je het mooi opgelost hebt! Vooral goed dat je het in de kamer zelf op probeert te lossen. Het is heel belangrijk dat kinderen hun kamer kunnen blijven zien als hun veilige plekje.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:14

marleen_usar schreef:
Geesten bestaan niet roept hier iemand, nou als je dat denkt prima. Maar er zijn mensen die daar heel anders over denken, dus steun die dan ook. Als je denkt dat je kind een geest ziet, komt dat omdat je er dan zelf ook voor open staat en ze dus ook ziet. Overigens dat zien klopt niet altijd, het is meer dat je het voelt.

Lariekoek, ik sta niet open voof irreëele angsten. Ik zou de angst weghaleb met de waarheid.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:21

Kattenbak schreef:
marleen_usar schreef:

Lariekoek, ik sta niet open voof irreëele angsten. Ik zou de angst weghaleb met de waarheid.

dan is dat jou manier +:)+

maar ik denk dat ik dit zo het beste heb opgelost voor mijn kind. :j