Vriendschappen, wat is het tegenwoordig nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:08

Wilawander schreef:
Heb zelf facebook en dat is het wel. Heb geen internet op mijn telefoon en wil ik graag zo houden. Alles draait alleen nog daarom en hier wil ik niet aan meedoen. Willen mensen een antwoord? dan wachten ze maar. Ze kunnen me bellen of mailen maar zelfs als je binnen 10 uur niet terug mailt krijg je al commentaar. Vind dat echt belachelijk. Ook die mensen die in pauzes, verjaardagen met de telefoon voor de neus zitten.... kan me er zo aan ergeren en vind het rond uit associaal.

_/-\o_ Juist, hopelijk gaan meer mensen zo denken maar ik ben er bang voor als je ziet hoe sommige mensen in paniek raken als hun verlengstuk het even niet doet, pure verarming van de maatschappij.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:12

Mjah, in de pauze check ik vaak wel m'n telefoon even. Zie niet in wat daar mis mee is eigenlijk.. Net als dat je op een verjaardag even op je telefoon kijkt. Als je nou de hele avond zo gaat zitten is het wat anders, maar even moet toch kunnen vind ik..

En ja, als mijn telefoon kapot is zit ik wel in de stress. Het is namelijk de enige die ik heb, dus ik kan dan niet even de telefoonwinkel bellen, kan niet vriendinnen bellen om te zeggen dat ik op 'n andere manier te bereiken ben, kan niet m'n ouders bellen om te zeggen hoe laat m'n trein aankomt.

karuna
Drukke kabouter

Re: Vriendschappen, wat is het tegenwoordig nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:26

Wat mis je nu werkelijk als je niet kijkt?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:33

Ik ben zelf ook iemand die een smartphone heeft, en er best vaak op kijk.

Maar als ik met vriendinnen ben of wie dan ook, dan hoef ik echt niet met mijn telefoon te zitten :n
Wel doen andere mensen het dan ook, en ja dan voel ik me ook zo zitten van ''oke wat moet ik nu doen..'' en dan pak ik mijn telefoon ook.

Wat je mist als je niet kijkt? Eigenlijk niks, je moet alleen zoveel teruglezen als je zo lang niet gekeken hebt.

Eigenlijk zou ik het vele male gezelliger vinden als er gewoon weer oude nokia's zouden zijn. Gewoon even een smsje sturen. En bellen voor de grotere dingen.
Je hebt niet dat gezeur van; ''je negeert me want ik bent al de heletijd online, of toen en toen online geweest''.
En zo kunnen er nog genoeg voorbeelden genoemd worden.

Aan de ene kant is het makkelijk, iedereen heel de dag kunnen spreken, voor niet veel geld (alleen je internetkosten). Maargoed er zijn ook genoeg ergernissen aan. Want eigenlijk zit je door je smartphone de hele dag aan dat ding vastgekleefd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:21

Die oude nokia's zijn er nog steeds hoor, alleen wil iedereen overal en altijd bereikbaar zijn want het is een drama als je wat mist.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:22

bigone schreef:
Die oude nokia's zijn er nog steeds hoor, alleen wil iedereen overal en altijd bereikbaar zijn want het is een drama als je wat mist.

Daarom bedoel ik het nokia tijdperk. Dan had niemand aan smartphone :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:27

bigone schreef:

En wat kan je missen? Dat één van je vrienden een appel heeft gegeten, en daar een foto van moet maken met een status erbij? Bij wijze van.. Ik begrijp je sarcasme overigens. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:32

Eens! Al houd ik zelf ook vriendschappen bij met social media, ik zie ze doordeweeks ook vaak, waardoor het contact niet oppervlakkig wordt. Wel was ik gister een dagje uit met vrienden en 2 mensen hadden hun mobiel mee, maar dit was een 'alleen bellen en sms'en' mobiel, waardoor iedereen tijd voor elkaar had. We hebben het enorm gezellig gehad en alles kwam spontaan! Nu zit ik er steeds over te denken om na mijn smartphone gewoo n een oude nokia te nemen. Mezelf afleren om steeds op social media te gaan zou misschien ook wel een goeie zijn...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:32

Ik heb een oude Nokia! :D
Nu ook niet de oudste generatie. Er kàn een vorm van voorhistorisch internet op. Maar dat heb ik nooit geïnstalleerd en ben al jaren te lui om er iets voor te doen want ik kan perfect zonder :') .

Wat mij de laatste tijd trouwens ook opvalt, is de neiging van mensen om alles wat ze consumeren op foto te zetten en te delen. Waarom? :') . Ik kan me er nog iets bij inbeelden als je bv in restaurant iets heel speciaals krijgt, of je maakt zelf iets speciaals en je wilt laten zien hoe goed het was. Maar nu heb ik dus continue mensen die ergens een cava'tje drinken, een martini, een ijsje eten, een simpel chocoladen gebakje...wat dan op de foto moet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:37

Ik heb geen what. App en zet nergens verhalen online met vrienden.

Terras kletsen we gewoon met elkaar.

Maar op bijv een feest.. zitten rr genoe steeds op de telefoon waarvan dan de vriend zich eraan ergerd. Dus je bent niet de enigste.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:53

imd schreef:
Je had ook stelletjes die alleen via msn praatten en elkaar op school niet aan durfden te kijken hoor :D

Toen ik nog op de basisschool had waren er ook stelletjes die tijdens de les briefjes doorgaven en verder nooit een woord wisselde (dat was net voor MSN) :D . Volgens mij is dat soort basisschool liefde van alle tijden :')

Ik merk er trouwens niet veel van dat mensen om mij heen constant in hun telefoon zitten. Laatst was een vriendinnetje van mij een beetje verliefd toen had ze hem wel bijna constant vast/voor haar neus, maar dan is het maar goed dat die telefoons mobiel zijn anders had ze de hele dag naast haar huistelefoon zitten wachten misschien :P . Als ik met iemand op stap ben, check ik vaak even mijn telefoon als ze even weg zijn (WC. pashokje oid) maar niet als iemand gewoon naast je zit dat vind ik niet sociaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:43

Lara_Silver schreef:
bigone schreef:

En wat kan je missen? Dat één van je vrienden een appel heeft gegeten, en daar een foto van moet maken met een status erbij? Bij wijze van.. Ik begrijp je sarcasme overigens. :)

:) :D Mijn Nokia kostte acht jaar geleden 15 euro incl 25 euro beltegoed, waar vind je dat nog tegenwoordig en geen afgekloven appels op m'n beeldscherm, past ie niet eens op.

helloanoukx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:49

Heb zelf wel internet op m'n iPhone, heb ook facebook, maar dat is eigenlijk vooral voor mijn fam. uit Asutralië. Vind het zelf ronduit irritant als je met iemand 'probeert' te praten en dat diegene dan niks of heel kortaf gaat doen omdat zijn of haar w'app gesprekje net effe wat belangrijker is.

En dan nog dat Cyberpesten.. pff als ik ergens een hekel aan hem zijn het van die anonieme lafaards die je , uitgaande van een foto, eventjes gaan zeggen hoe het allemaal hoort te zijn en hoe lelijk je wel niet bent. Diep triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:35

Jullie benadrukken nu wel alleen de negatieve kanten van de smartphone, maar vergeet niet dat het ook veel positieve kanten heeft.
Je kan er mee filmen waardoor je bij een mishandeling/misdrijf de dader in kaart kan stellen.
Op facebook worden diverse oproepen gedaan van vermissingen. Dit bericht wordt vaak gedeeld waardoor er velen op de hoogte zijn.
Op facebook worden foto's verspreid van slachtoffers of daders, met oproepen wie heeft gezien wat er is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:40

Wat zouden jullie doen als je in de trein zit en concludeert dat je je telefoon thuis hebt laten liggen?

Ik merk bij mezelf dat ik echt prima zonder telefoon kan, en dat maakt avondjes / dagjes met vrienden zoveel leuker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:40

Rowdine schreef:
Jullie benadrukken nu wel alleen de negatieve kanten van de smartphone, maar vergeet niet dat het ook veel positieve kanten heeft.
Je kan er mee filmen waardoor je bij een mishandeling/misdrijf de dader in kaart kan stellen.
Op facebook worden diverse oproepen gedaan van vermissingen. Dit bericht wordt vaak gedeeld waardoor er velen op de hoogte zijn.
Op facebook worden foto's verspreid van slachtoffers of daders, met oproepen wie heeft gezien wat er is gebeurd.

Alles met facebook kan ook met je laptop of computer.. :+ foto's maken ook met een camera :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:44

Jans schreef:
Rowdine schreef:

Alles met facebook kan ook met je laptop of computer.. :+ foto's maken ook met een camera :+

Jij hebt ook daadwerkelijk vaak je camera bij je zodat je wanneer er iets plaatsvindt je foto's kan maken of kan filmen?
Fotos maken van de schade aan je auto bij een ongeluk wordt ook aangeraden. Sorry hoor maar mijn digitale camera heb ik niet standaard op zak.

En idd die dingen kan je ook met je laptop of pc :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:45

Toen ik nog geen smartphone had, had ik inderdaad altijd een compactcameraatje op zak. Ook gewoon leuk om random foto's te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:47

Jans schreef:
Toen ik nog geen smartphone had, had ik inderdaad altijd een compactcameraatje op zak. Ook gewoon leuk om random foto's te maken.

Hahah nou ik denk dat je daar een van de weinigen in was/bent

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:47

Wow ts wat ik me vinden in je bericht... Ik vind het ook zorgwekkend. Spontaan een gesprekje in de bus/trein/station gebeurd ook niet meer, ja soms met oudere mensen, maar verder worden mensen bijna contactgestoord? Iedereen zit zo'n beetje altijd met hun mobiel. Ik heb bewust een heel simpel telefoontje, ik kan er mee sms'en en bellen en dat is het.. :) Ik heb wel facebook maar doe er nauwelijks wat mee, twitter idem. Ik heb ook bijna nooit mee diepgaande gesprekken, best jammer....... Ik heb alleen je OP gelezen zo maar eens de rest lezen..

Oh en als ik met anderen ben en ik moet een smsje sturen dan geef ik dit ook even aan; sorry even een smsje versturen... maar dat is zo klaar en vaak maar 1 keer.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:49

Het is vooral handig soms :) Maar ik zou net zo goed met een oude mobiele telefoon kunnen... Vind het wel fijn om iets te kunnen doen/bellen als ik onderweg ben of toen ik nog veel met OV ging even kijken of er vertraging was/beter anders kon rijden etc.

Eerlijk is wel sommige mensen zijn 24/7 met hun telefoon bezig en worden boos als ze je online zien en je niet snel genoeg reageert :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:50

saskiakefie schreef:
Wow ts wat ik me vinden in je bericht... Ik vind het ook zorgwekkend. Spontaan een gesprekje in de bus/trein/station gebeurd ook niet meer, ja soms met oudere mensen, maar verder worden mensen bijna contactgestoord? Iedereen zit zo'n beetje altijd met hun mobiel. Ik heb bewust een heel simpel telefoontje, ik kan er mee sms'en en bellen en dat is het.. :) Ik heb wel facebook maar doe er nauwelijks wat mee, twitter idem. Ik heb ook bijna nooit mee diepgaande gesprekken, best jammer....... Ik heb alleen je OP gelezen zo maar eens de rest lezen..

Oh en als ik met anderen ben en ik moet een smsje sturen dan geef ik dit ook even aan; sorry even een smsje versturen... maar dat is zo klaar en vaak maar 1 keer.

Heerlijk soms, je verstoppen achter je telefoon als er een engerd tegenover je zit ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:51

Dan zijn er blijkbaar bijna alleen maar enge mensen... :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:12

Haha :D Moet wel toegeven dat ik soms ook maar fakete dat ik het druk had met mijn telefoon..

Maar vriendschap erdoor onderhouden... Tis makkelijk ivm afstand, maar je hebt meer nodig dan alleen een appje/fb-berichtje :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:15

Rowdine schreef:
Jans schreef:

Hahah nou ik denk dat je daar een van de weinigen in was/bent

Hier zat de camera ook standaard in de tas hoor :j