Citaat:
k begrijp Lestria wel, het is wel de afweging waard, niet of je het hem "kado" wilt doen maar in hoeverre je jezelf nog aan deze stress wilt blootstellen. Soms is het een kado aan jezelf om het gewoon te laten gaan.
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Je bent nu wel weg maar niet uit de situatie. Je wil toch proberen dat geld boven water te krijgen. Wat uiteraard je goed recht is. Begrijp me niet verkeerd. Maar ik vond dat geld echt niet opwegen tegen de stress en ellende die je die periode ervaart.
Citaat:
Ik ben niet van plan om mijn ex een paar duizend euro 'kado' te doen omdat het mij niet gelukkig maakte...
Van deze opmerking "schrik" ik een beetje. Het is nu net of het alleen zijn schuld is dat jij niet gelukkig bent. Je bent alleen zelf verantwoordelijk voor jouw geluk. Hij kan slechts ondersteunen/aanvullen. Maar als jij in de basis niet gelukkig bent, kan hij dat niet veranderen. Dit zeg ik niet op lelijk te doen maar hopelijk is dat wel iets wat je meeneemt in een eventuele volgende relatie. Dat je niet verwacht dat de ander je gelukkig maakt...