vuurneon schreef:Je zou haast zeggen; ' niet-blanke'
Dat vind ik nu een heel racistische. Dan zeg je eigenlijk 'je bent niet een van ons' omdat je blank als.de standaard neerzet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NatasjavE schreef:Iedere benaming om "het" onderscheid aan te duiden zou je als rasistisch kunnen bestempelen.. Person of color...klinkt voor mij hetzelfde als dat wij nu allochtoon zeggen tegen een buitenlander. Ander naampje voor hetzelfde onderwerp.
Ibbel schreef:Nou ik ken er geen een eerlijk gezegd die zichzelf trut noemt. Maar goed ik denk dat jij de nadruk meer legt op wanneer het gebruikt wordt. Als een vrouw zegt oh wat ben ik een muts, ik ben dat en dat vergeten zie ik het probleem niet als een man precies hetzelfde zegt : Oh wat ben je een muts, je bent dat en dat vergeten.Vrouwen kunnen zichzelf ook als 'muts' of 'trut' aanduiden, maar owee als een vent dat doet. Same bloody difference.
Molfre schreef:Troost je.. ik vind je geen racist hoor.OK voor de zoveelste keer, dat het niet hetzelfde is is nu tot me door gedrongen. In de OP staat geloof ik ook dat die ene keer dat het me gebeurt, ik me gelijk corrigeer. En dat ik het niet zeg omdat ik een racist ben. Toe even zeg.
Ik weet prima dat er nog veel racisme in de wereld is, dat gaan we niet met dit topic oplossen (ik heb zelf vrij lang in de US geleefd, waar meer racisme is dan hoor, allemaal veilig weggeborgen onder de verontwaardiging over termen).
althans, laten we het hopen want anders ontbreekt er iets
Sommige mensen hebben hun ingewanden verkeerd om, of een orgaan extra. En bij sommige ontbreekt er idd wel eens wat
laten we er van uit gaan dat iedereen een hart, longen, darmen en blaas hebben

phormicola schreef:Ik vind kleurling/donker persoon zo om de boel heen draaien. Ik zeg gewoon neger. 'Donkere' mensen vinden het vaak juist vervelend als er zo omheen gedraait wordt, omdat het in feite een non-issue is. Je krijgt een kleur mee met je geboorte en daar is helemaal niets mis mee, dus waarom zou iedereen er moeilijk over doen met allerlei ingewikkelde omschrijvingen? Ik krijg dit te horen van 'donkere' mensen, trouwens.
Fred_Kroket schreef:Ik vraag me dan af of het relevant is of iemand groen, bruin, wit, rood of blauw is... Het is iemand, met een naam niet iemand met een huidskleur.
NeverGiveUp schreef:Ik zeg altijd neger of donker persoon, ik heb er geen negatief gevoel bij. Net als allochtoon...
Met het woord is niks mis, mensen geven er een negatieve lading aan.
vuurneon schreef:Ik ben er trots op dat ik anti-racisme ben, lijkt mij een gezonde eigenschap ipv irritant.
En zo ken ik nog wel meer allochtonen die het alleen maar irrtant vinden, zo'n anti-racist.