Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:47

Voor hetzelfde geld gaat je partner kwiek en monter naar een prachtleeftijd van 90+ en loop jij al te sukkelen op je 60e. Dat weet niemand. Jij bent dan langs een kant ook nog jong genoeg om echt voor 'm te zorgen. Mensen van dezelfde leeftijd kunnen dat veel moeilijker. Op dat punt heb je dan weer een voordeel.

Lay_D

Re: Mensen met onmogelijke, maar toch succesvolle relaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:08

Wbt je gezondheid kan je het idd nooit weten, jong of oud.

Ik heb een kleine 3 maand terug een hersenoperatie gehad ( ik ben 26 jaar,mijn man is 30), ik ben er beter uit gekomen wbt gezondheid als dat ik voor de operatie was. Maar het had evengoed anders kunnen aflopen. Veel is zeker in het leven maar met je gezondheid weet je nooit waar je aan toe bent.

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:07

Haha, wij zijn ook against all odds :j

Hij zit bij de marine en is dus veel weg, kan erg bot uit de hoek komen en heeft van zijn ouders niet heel veel normen en waarden meegekregen.
Ik studeer, ben een meisje-meisje, veel tijd kwijt aan mijn paardje en ben opgevoed met het idee dat je je in een ander moet verplaatsen om iets te kunnen zeggen over de situatie.

Zijn ouders vroegen zich na een week af of we de maand zouden halen omdat ze ons niet bij elkaar vonden passen.. Inmiddels zijn we 3,5 jaar verder en wonen we samen (voor zo ver hij thuis is natuurlijk) en echt wel gek op elkaar <3 Hij heeft in de tussentijd veel sociale dingen geleerd en ik heb geleerd het me niet zo veel meer aan te trekken. :)

Al hadden we dat zelf ook niet gedacht dat we het zo lang met elkaar zouden volhouden :')

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:33

ah gelukkig ben ik niet de enige met een vreemde relatie :P
Ik ben 19 jaar jonger dan hij, het verrassende is dat we gelukkig direct door de omgeving geaccepteerd worden.
Niet dat het een bepalende factor is maar het maakt dingen wel makkelijker.
Bovendien zijn we klasgenoten ondanks dat hij veel ouder is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 08:50

Ik heb zeker geen onmogelijke relatie, maar wel een hele toevallige.

De dag voor ik naar amerika ging zat ik op een internationale chatsite om wellicht wat amerikanen te leren kennen. Toen was daar opeens een jonge uit nederland. Ik vond hem super stoer echt zo iemand die ik nooit zou kunnen krijgen. We chatte de dag door en ik dacht als ik nu gelijk 3 weken wegga ben ik hem vast kwijt. Echter kon ik wel mailen in amerika en we mailde elke dag en hele lange berichten. Toen ik terug kwam hebben we elkaar ontmoet. Inmiddels 4 jaar samen en we wonen net samen, ik werk nog in mn oude buurt wat enkel betekent dat ik 100km per dag rij, maar dat is hij meer dan waard.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:46

Jaren terug iemand ontmoet in Nederland die uit Australië kwam. Een tijd mee gedate tot hij weer terugging. Vervolgens een paar jaar later spraken we elkaar weer en kwamen we weer bij elkaar. Het heeft toen nog 1,5 jaar geduurd en ik heb er nog 9 maanden gewoond. Helaas is het allemaal in de soep gelopen, maar ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Ik sluit een relatie met iemand uit het buitenland niet uit, maar ik zoek het ook niet meer op. Het kan je hele leven behoorlijk op de kop zetten en het valt niet mee om daarna weer in je eigen land op te starten.

Mijn beste vriendin is zich dit jaar gaan verloven met haar vriend. Ze hebben 3 jaar een relatie en zijn elk jaar veel op en neer gevlogen (vanaf Australië). Ze gaat er eind dit jaar naartoe en gaat volgend jaar januari trouwen met haar vriend. Ik ben de made of honour, dus ik mag haar vrijgezellenfeest regelen in Sydney. Uiteindelijk blijft ze ook een aantal jaren daar.

Gelukkig kan het dus ook goed gaan :j _/-\o_

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:13

Beetje late reactie :o

@ phormicola hoe bedoel je ???
Ik snap de vraagstelling niet helemaal :o

@ A_nouk idd hier ook eigenlijk overdag stil zijn :o (al heb ik er soms schijt aan :o )
Gelukkig moeten we verhuizen dus ik hoop dat in het nieuwe huis ik wat meer vrijheid heb wat dat betreft.
Geruisloos het huishouden doen is verdomd lastig :+

Vriend lief heeft trouwens ook last van het slechte humeur verhaal als ie slecht heeft geslapen en als ie net wakker is.
Hier heb ik al helemaal lak aan dus trap hem gewoon het huis uit naar werk of achter de pc oid, kom maar terug als je fatsoenlijk kan doen :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:16

BounceBabe schreef:
Jaren terug iemand ontmoet in Nederland die uit Australië kwam. Een tijd mee gedate tot hij weer terugging. Vervolgens een paar jaar later spraken we elkaar weer en kwamen we weer bij elkaar. Het heeft toen nog 1,5 jaar geduurd en ik heb er nog 9 maanden gewoond. Helaas is het allemaal in de soep gelopen, maar ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb. Ik sluit een relatie met iemand uit het buitenland niet uit, maar ik zoek het ook niet meer op. Het kan je hele leven behoorlijk op de kop zetten en het valt niet mee om daarna weer in je eigen land op te starten.

Mijn beste vriendin is zich dit jaar gaan verloven met haar vriend. Ze hebben 3 jaar een relatie en zijn elk jaar veel op en neer gevlogen (vanaf Australië). Ze gaat er eind dit jaar naartoe en gaat volgend jaar januari trouwen met haar vriend. Ik ben de made of honour, dus ik mag haar vrijgezellenfeest regelen in Sydney. Uiteindelijk blijft ze ook een aantal jaren daar.

Gelukkig kan het dus ook goed gaan :j _/-\o_

*maid :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:35

Ik zelf niet maar mijn ouders wel, mijn moeder is 19 jaar ouder dan mijn stiefvader, en in het begin riep iedereen toyboy (hij was pas 26 toen hij bij ons kwam) inmiddels alweer dik 12 jaar samen en het is voor mij een papa die ik nooit gehad heb :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:55

Hier 16 jaar verschil. Maar nu 6,5 jaar samen, 2 kinderen en samenwonen gaat het nog steeds prima :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:13

BounceBabe schreef:
made of honour, dus ik mag haar vrijgezellenfeest regelen in Sydney.

Haha :D Jij hebt naar een film gekeken :D De juiste spelling is echter Maid of (bruidsmeisje). Made of Honour gaat wel over een bruidsjonker, maar Made of Honour slaat in dit geval op vrij letterlijk "gemaakt van eer" aldus duidend op het einde van de film.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:32

ik heb ook een 'onmogelijke' relatie.. mijn vriend is namelijk 29 jaar ouder, ookal zie je dat absoluut niet. 3,5 jaar lang hebben we om elkaar heen gedraait, het kan niet, ik ben jong, hij is oud... ik wil kinderen, hij heeft al 2 volwassen kinderen van mijn leeftijd rondlopen en wil geen kleinde meer..

3,5 jaar is lang voor een relatie die eigenlijk geen toekomst heeft en ik was die onzekerheid beu. Ik wilde een time-out waarin we beide na moesten denken over de toekomst. Koos hij nee dan was het over, koos hij ja dan wist hij dat er ooit nog een kindje moest komen. Ik moest ook nadenken.. wilde ik mijn kinderen een 'oude' papa geven?

Toch overwint echte liefde alles... na 5 dagen ontving ik een liefdesverklaring en werd het officieel :) We wonen nu een half jaar samen, gaan volgend jaar trouwen en ik ben gelukkiger dan OOIT. Mijn familie heeft er totaal geen moeite mee en ziet dat we samen gelukkig zijn...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:39

Hoe vinden zijn kinderen jullie relatie eigenlijk?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:45

Leuk topic :D Zal ook mijn verhaal doen, al zijn er een aantal Bokkers die het verhaal via via kennen, nu dus uit mijn eigen mond/toetsenbord ;)

Ik heb mijn huidige man leren kennen toen we beide nog (niet bepaald gelukkig) getrouwd waren. We hebben elkaar leren kennen op een ander paardenforum, en al gauw bleek hij ook op Bokt te hebben gezeten.

De mensen die mijn man kennen uit zijn Bokt tijd, kennen hem niet echt... Die kennen de muur die om hem heen zat. Uitgesproken, niet altijd even tactische, mening. Schuinsmarcheerder. Tjah, en ook ik had een bepaald plaatje van mezelf laten zien.

We zijn aan het pb-en gegaan, en hadden vanaf het eerste moment een enorme klik. Elkaar een keer ontmoet (jaja... nog getrouwd en wel dus we gingen vreemd). Daarna was het hek van de dam. Wat als slippertje begon bleek veel dieper te gaan dat dat!

Tegenwerking?? Meer dan genoeg!! Van forumleden, van "vrienden" en noem maar op. Oh wat zijn we veroordeeld. Onze pb's zijn bij dat forum achter de schermen gelezen en doorgespeeld. Guttegut wat zullen ze gesmuld hebben :+ 50 tinten grijs in ut echie... hahaha...

Wat niemand wist was hoe onze huwelijken in elkaar zaten. Voor vragen staat PB open, wil er hier niet op in gaan. Kan wel zeggen dat mijn huidige man en zijn ex al meermaals uit elkaar waren geweest en ook ik zat te wachten op het moment dat mijn zoon het huis uit was en ik kon opstappen (dit wachten heeft ook zijn redenen gehad, geloof me)

Uiteindelijk opgestapt, en een maand later woonde hij bij me. We zijn nu ruim 3 jaar verder en komende september 2 jaar getrouwd!!

Onmogelijk, nee.... Onacceptabel, volgens sommigen ja.... Maar het komt er op neer dat we voor 1x in ons leven voor onszelf hebben gekozen! Nog steeds super happy.

Uiteraard is dit een heel lang verhaal in een notedoppie. En zoals altijd; there's more than meets the eye!!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:09

Mijn vriend is 8 jaar ouder, heeft een eigen bedrijf, woont 200 km bij me vandaan, verdient per uur wat ik op een dag verdien, hoeft eigenlijk nergens zorgen over te maken financieel terwijl ik al trots ben als ik iets heb kunnen sparen en daarbij een schuld heb na mijn scheiding. Ik altijd lange vaste relaties gehad en hij nooit. Hij veel gereist, ik nog niet. Hij heel zelfstandig en ik pas sinds een jaar. Elkaar ontmoet op Worfeud, twee weken gechat en nu 10 maanden later nog steeds heel gezellig samen

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:29

Mijn ouders schelen ook 23 jaar, en mijn vader heeft 3 kinderen uit een eerder huwelijk, die de leeftijd van mijn moeder hebben. Zij hebben het er ongelofelijk moeilijk mee gehad blijkbaar, maar zijn inmiddels bijgedraaid en zien mij en m'n broertje ook tot op zekere hoogte wel echt als hun kleine broertje en zusje.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, behalve als ukkie nog met de kinderachtige opmerkingen van 'Waarom haalt jouw opa jou van school en niet je vader?' (Omdat hij grijs haar had, etc.) Helaas is het de afgelopen jaren moeilijker geworden door ziekte en veel overlijden om ons heen, en wordt ons allemaal duidelijk dat hij er niet meer lang gaat zijn. Dan laat hij dus mijn moeder op een jonge leeftijd achter, twee kinderen van onder de 21, die gewoon nog een vader nodig hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:52

Mjah Hummertime, fijn dat het voor jullie goed heeft uitgepakt, maar ik vind vreemdgaan echt not done en heb daar ook absoluut geen respect voor :n Je doet er veel mensen pijn mee. Heb het zelf ook van dichtbij meegemaakt en gezien en gevoeld wat het met andere mensen doet.
Fijn dat jullie nu gelukkig zijn, maar ik kan er geen respect voor hebben hoe jullie het hebben aangepakt en zou er ook niet trots op zijn.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:35

Ben ik helemaal met je eens Cayenne..... vandaar dat ik zei there's more than meets the eye ;) Zoiets gebeurt namelijk (in mijn geval) niet zomaar.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:30

@ Sammy.. de kinderen van mijn vriend zijn 19 en 23, ik ben 26. De relatie is helemaal geaccepteerd maar ik ben geen 'stiefmoeder' oid.

Soms lastig omdat de normen en waarden van zijn kinderen totáál anders zijn dan die van mij, daar had ik moeite mee. Het lukt steeds beter om mezelf daar niet mee te bemoeien en te denken: andere normen en waarden, die kunnen ze niet zomaar omgooien omdat ik hier nu ben.. loslatennnnn :) Dat werkt goed. Er is ondertussen een vriendschapsband ontstaan tussen mij en die meiden, we kunnen goed met elkaar opschieten en ik heb eigenlijk nooit ruzie gehad ofzo. Ze zien mij als 'de vriendin van mijn pa' en dat vind ik prima!