Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:13

Uiteraard, ik zeg ook alleen dat streng, (net als (imo) té los (hotpants en hakken, roken ...) beide) geen goed resultaat zal geven.

Mi_Amore

Re: Wat vinden ouders van de SWEETfeesten? Ouders&kids meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:16

Geef ik je 100% gelijk in!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:03

Maar wat jij te los vindt, vindt een ander wel prima. Is het niet gewoon een kwestie van leven en laten leven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:06

lieveli schreef:
Ik stoor me daar niet aan hoor, ik vind dat onontwikkelde meisjes veel kunnen hebben. Mijn leerlingen hebben ook zulke broekjes aan naar school. Ach, tieners en pubers.

En heeft iedereen niet een fout kleding moment gehad? :')

Ik liep in mini rokjes, mijn vriendin in van die blote buik shirtjes. Nu snap ik wel dat mam zei; als je dit later terug ziet, denk je; 'wat dacht ik in vredesnaam toen?'
Beetje grenzen opzoeken hoort er wel bij natuurlijk om tot een evenwichtige volwassene te groeien die haar/zijn grenzen goed kent en ze niet meer hoeft op te zoeken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:10

vuurneon schreef:
lieveli schreef:
Ik stoor me daar niet aan hoor, ik vind dat onontwikkelde meisjes veel kunnen hebben. Mijn leerlingen hebben ook zulke broekjes aan naar school. Ach, tieners en pubers.

En heeft iedereen niet een fout kleding moment gehad? :')

Ik liep in mini rokjes, mijn vriendin in van die blote buik shirtjes. Nu snap ik wel dat mam zei; als je dit later terug ziet, denk je; 'wat dacht ik in vredesnaam toen?'
Beetje grenzen opzoeken hoort er wel bij natuurlijk om tot een evenwichtige volwassene te groeien die haar/zijn grenzen goed kent en ze niet meer hoeft op te zoeken.

Oh bah gelukkig niet :')

Grenzen hoef je ook helemaal niet op te zoeken om tot een evenwichtige volwassene te groeien. Je kan ook gewoon van een ander aannemen wat wel en wat niet kan, en een ander deel ervan opnemen uit je omgeving. Is in heel veel gevallen wat netter en gezonder :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:13

Overigens waren die shirtjes ook enorm in de mode, dus het was niet zo dat het opviel dat je het droeg haha.

Geryon; je nooit een beetje afgezet tegen je ouders of ruzie gezocht? Dat is ook je grenzen opzoeken :) je moet het even heel breed trekken. Gaat niet puur om kleding :) kan zelfs iets kleins zijn door muziek te luisteren waarvan je ouders denken ahhhhhhhh! Dat is geen muziek! :'. De mening van je vrienden belangrijker vinden dan de wijze raad van je ouders, is ook een hele bekende haha
Is heel gezond gedrag :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:17

Nou overal het algemeen leren pubers door zelf te ontdekken en te doen. Dat komt voort uit de behoefte om autonoom te worden.

Heeft natuurlijk niks met gezond te maken. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:19

lieveli schreef:
Nou overal het algemeen leren pubers door zelf te ontdekken en te doen. Dat komt voort uit de behoefte om autonoom te worden.

Autonoom worden vind ik heel gezond :)
Gaat om gezond gedrag, niet dat het perse gezond hoeft te zijn (stiekem roken omdat het 'cool' is, past wel bij een bepaalde leeftijd, maar wil niet zeggen dat het gezond is voor het lichaam).

Ik heb het natuurlijk niet over grensoverschrijdend gedrag. Als 14 jarige elke avond straalbezopen wordt is absoluut niet normaal gedrag en/of wenselijk maar zeer zorgwekkend.
Een 14 jarige in een hotpants daarentegen weer niet; misschien als het hartje winter :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:22

vuurneon schreef:
Overigens waren die shirtjes ook enorm in de mode, dus het was niet zo dat het opviel dat je het droeg haha.

Geryon; je nooit een beetje afgezet tegen je ouders of ruzie gezocht? Dat is ook je grenzen opzoeken :) je moet het even heel breed trekken. Gaat niet puur om kleding :) kan zelfs iets kleins zijn door muziek te luisteren waarvan je ouders denken ahhhhhhhh! Dat is geen muziek! :')

Ja daar heb je gelijk in. Ik dacht meer aan de grenzen opzoeken wat betreft kleding, alcohol, seks etc.

Ik had en heb veel ruzie met mijn ouders, maar juist niet doordat ik grenzen opzocht. Mijn grenzen liggen ver binnen hun grenzen, en juist daar hebben we altijd ruzie om. :') :')

lieveli schreef:

Natuurlijk heeft dat wel met gezondheid te maken. Een puber dat grenzen opzoekt, kan ook gaan drinken of roken. Denk je dat dat niets doet met dat kinderlichaampje? :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:39

xSlvna schreef:
Uiteraard, ik zeg ook alleen dat streng, (net als (imo) té los (hotpants en hakken, roken ...) beide) geen goed resultaat zal geven.

dus ik wordt uiteindelijk een slecht resultaat ? -O-
leef nog , en gedraag me nog steeds normaal hoor, en functioneer prima ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:35

Geryon, insinueer je nu dat ik vind dat roken gezond is?

Roken komt door 2 factoren, onzekerheid en grenzen opzoeken. Zowel ouders als school hebben de verantwoordelijkheid kinderen te instrueren en weerbaar te maken. Ik ben van mening dat je kinderen moet voorlichten, fouten laten maken en opvangen. De school waar ik werk is in 2014 bijv rookvrij.

Ik denk ook dat hoe meer druk je ergens op zet, hoe spannender het wordt. Hou de dialoog open zodat kinderen niet het gevoel krijgen iets stiekem te moeten doen.

En verder... Ik zag er vroeger uit als een echte spicegirl. GIRLPOWERRRR

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:58

Kon jij op die plateauzolen lopen? _/-\o_

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:19

Ik vind het een heel leuk initiatief en ik denk dat het een leuke oplossing is voor jongeren die wel af en toe een avondje uit willen gaan, maar nog te jong zijn voor alcohol. Ik vind de opmerkingen over het in de paal hangen sterk overdreven. TS dat kan hardstikke leuk zijn zeker als je melig bent. Als je je er maar van bewust bent dat het wel een beeld schept en dat mensen dit misschien als "sexy" of aandachttrekken kunnen opvatten. Ikzelf vind paaldansen hardstikke leuk en het hoeft ook lang niet altijd het doel om mannen te versieren te hebben! (ik heb overigens niet het hele topic gelezen over verdere reacties hierop) Ik hoop dat je nog lekker kan genieten van deze manier van feest vieren!