Meest vreemde vorm van vertraging.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:24

Stinkmodder schreef:
Geen vertraging, wel een noodstop.

"Dames en heren, jongens en meisjes. Wij gaan zo meteen een noodstop maken! Rustig maar, er is niks aan de hand, het is gewoon een oefening die onze machinist in opleiding moet doen."

...

"NEE TIM! NIET DIE KNOPPEN! DEZE!!!!"

Oftewel, de machinist in opleiding had nog wat te leren :))

:+ Ben je wel veilig aangekomen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:32

Die machinist in opleiding, ik zou het echt niet meer hebben in die trein. _O-

Urbiezira

Re: Meest vreemde vorm van vertraging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:44

Oh wat een geweldig topic dit. :')

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:47

Trein reed het station voorbij, de machinist bedacht zich, stopte iets verderop en vervolgens stapte de machinist in aan de achterzijde om de trein terug naar het voorbij gereden station te rijden. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:56

Romytjuuh schreef:
Wegens gladheid op het spoor zullen wij met gematigde snelheid rijden= 20 minuten vertraging.

Het was verdorie 24 graden 8)7

Als het 24 graden is, het is een tijdje droog geweest en er valt dan wat neerslag is zelfs de weg nog glad. Laat staan een ijzeren spoorstaaf waar je met ijzeren wielen overheen rijd :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:10

Heerlijk al die reacties!!!

Heb een keer vertraging gehad die wat minder was. Dit was in een veolia trein dus niet de NS. Ik zat 6 dagen per week in deze trein voor school en naar mn vriend te gaan. Op een zaterdag terwijl het festival Pinkpop bezig was reisde ik naar huis toe om eventjes wat te halen ik zou daarna weer terug gaan.. Er zat een jongen in de trein die iets teveel drugs had gebruikt. Niet extreem teveel gelukkig, maar je merkte heel duidelijk dat hij te hard ging. Hij ging druk rondjes door de trein lopen en bij iedereen zitten en vertellen hoeveel hij van ze hield :') Uiteindelijk zijn hij en 2 vrienden ergens uitgestapt. Ik zag nog hoe een van zijn vrienden hem een flinke mep in zijn gezicht had en duidelijk zei: doe normaal jij achterlijke! Was aan de ene kant wel grappig maar heel veel mensen voelde zich er heel erg ongemakkelijk bij.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:11

_Elaine_ schreef:
ik vind het ook vooral knap dat jullie die machinisten kunnen verstaan!
ik hoor vaak niet meer dan alleen wat geruis uit de spiekers komen :Y)

Hier heb ik dus ook last van.

zelf nog geen vreemde vertraging gehad, alleen deffecte wissels, slagbomen wat niet meer werken, sneeuw etc.
Wel een keer dat een vrachtwagen de bovenleiding had geraakt en dus helemaal kapot was..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:11

Lol...komen hier ook wel wat sterke verhalen voorbij waar ik geen biet van geloof hoor... :=
Ik heb een jaar lang 5 dagen per week van rotterdam naar groningen retour gereden...was altijd wel wat :p

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:27

Mijn vader is machinist en had laatst ook een leuke:

* Vader staat rustig op het perron te wachten en er komt een bende oude vrouwtjes aan *
Oude vrouw: "Meneer, bent u de machinist?"
Vader: "Dat klopt ja."
* Gesprekje tussen de oude dame en mijn vader over koetjes en kalfjes*
* Vrouwtje kijkt op haar horloge, schiet in paniek en stormt de trein in*
"Sorry meneer, ik moet door, de trein gaat binnen de minuut vertrekken!!"

:')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:35

Chris schreef:

Ik wou net zeggen! Die is lachen :D

Ik heb zelf al eens in een trein gezeten die een half uur later wegreed omdat de kachel het niet deed. :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:44

Tussen de weilanden stoppen, "Dames en heren, er is iets mis met deze trein" goh dat hadden we nog niet gemerkt, knipperende lampen, continu remmen en 49 km per uur gaan. 10 min later: "Dames en heren we moeten wachten op een nieuwe trein, alleen deze trein moet wel uit Amsterdam komen, dit zal nog wel een uurtje duren". 10 minuten later: "Dames en heren, onze trein doet het weer, maar in Roosendaal krijgen we toch een nieuwe".... *\o/* wij blij!

Oh en eentje, maar die gaat niet over vertraging:
"Door een gebrek aan spoor en een teveel aan water zijn wij nu aangekomen op eindstation Vlissingen, fijne dag verder" :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:49

6 jaar lang de trein genomen naar school en ook veel toestanden meegemaakt van leuk tot niet zo leuk.

Machinist die op pensioen ging en zijn laatste rit reed en in het station waar een aankoppeling was verrast werd met allemaal bekend volk, bommetjes op de sporen en dat soort dingen waardoor we later vertrokken door een andere machinist moest overnemen.

In datzelfde station 's morgens vertrekken na de aankoppeling en ineens als we het station uit waren de melding kregen : 'Dames en heren we zullen moeten terugrijden, we zijn het andere gedeelte vergeten aan te koppelen'

Intiem gesprek tussen machinist en conductrice kunnen mee volgen via de microfoon en nadat iemand melding had gedaan de conductrice met een rood hoofd verder haar werk ging doen.

Ruzie tussen conductrice en machinist en de conductrice vertrok. De machinist weigerde om nog verder te rijden. Nadien bleek dat het een koppel was _o-.

Niet kunnen vertrekken wegens te veel festivalvolk op de trein die een beetje dronken en stoned waren.
De melding was dat er een deel moesten afstappen want ze vormden nogal een invasie voor de normale treinreizigers.

Geen machinist of conducteur/condustrice aanwezig.

Vrouw dat ernstige weeën kreeg en er een noodstop volgde.

Verkeerde spoor nemen, motor oververhit van de trein, brand bovenleidingen, station gemist, ...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 06:38

_Alarm_wlkp schreef:
6 jaar lang de trein genomen naar school en ook veel toestanden meegemaakt van leuk tot niet zo leuk.

Machinist die op pensioen ging en zijn laatste rit reed en in het station waar een aankoppeling was verrast werd met allemaal bekend volk, bommetjes op de sporen en dat soort dingen waardoor we later vertrokken door een andere machinist moest overnemen.

Dat heb ik ook is gehad! Alleen hier gingen ze constant muziek spelen en dingen door de micro roepen. En ik vond dat heel irritant want ik was geconcentreerd bezig met iets (en ik stapte pas halverwege op de trein waardoor ik de eerste 10 minuten mij heb zitten afvragen wat er in godsnaam aan de hand was)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:52

jiehaaa schreef:
Trein reed het station voorbij, de machinist bedacht zich, stopte iets verderop en vervolgens stapte de machinist in aan de achterzijde om de trein terug naar het voorbij gereden station te rijden. :')

Dat is ook de enige juiste reactie.
Er zijn wel machinisten die gewoon teruguit rijden, maar het mag niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 07:55

Vanuit Utrecht, 5 minuten te vroeg, en vlak voor Amersfoort: "wij moeten even wachten tot er een perron vrij is voor ons"
Tien minuten later (en ondertussen 5 minuten vertraging) als we eindelijk in beweging komen: "het was kennelijk erg moeilijk een plekje voor ons te vinden."

Gelukkig stond mijn boemeltje naar Barneveld braaf op me te wachten :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:11

Ibbel schreef:
Vanuit Utrecht, 5 minuten te vroeg, en vlak voor Amersfoort: "wij moeten even wachten tot er een perron vrij is voor ons"
Tien minuten later (en ondertussen 5 minuten vertraging) als we eindelijk in beweging komen: "het was kennelijk erg moeilijk een plekje voor ons te vinden."

Gelukkig stond mijn boemeltje naar Barneveld braaf op me te wachten :D

Dan heb je mazzel, die van mij naar Den helder wacht niet op mij hoor :(

Het station van krommenie-Assendelft is ong. 4 jaar geleden een paar honderd
Meter verplaatst, je wilt niet weten hoeveel treinen er wel niet op de oude locatie zijn gestopt, terwijl er toch
Echt geen station meer was.. :') en vervolgens ook nog stoppen op de goede locatie :p

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:30

Over wachten gesproken, het is me ooit eens tweemaal op een dag gelukt om een trein op me te laten wachten. Eerst 's middags toen de trein moest vertrekken maar ik nog een kaartje stond te kopen (m'n pas blokkeerde steeds zonder reden dus dat duurde iets langer dan gepland). Toen gingen de deuren dicht en zei de conducteur 'oh jij wil vast ook mee? Stap maar in via de machinistendeur' :D

En toen die nacht had ik de laatste intercity waarna ik moest overstappen op de laatste stoptrein. Intercity had vertraging dus die stoptrein zou ik net missen. Toen heb ik gevraagd of daar iets aan te doen viel en hebben ze de stoptrein even 3 min langer vastgehouden op het station :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:40

ikke schreef:
jiehaaa schreef:

Dat is ook de enige juiste reactie.
Er zijn wel machinisten die gewoon teruguit rijden, maar het mag niet.

Sterker nog...dat kan niet eens.
Je moet aan de achterzijde van de trein het systeem.nog inschakelen om zegnaar achteruit(dan voor uit) te kunnen rijden.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:51

Inderdaad, achteruitrijden kan helemaal niet, dat zijn broodje aap verhalen :).

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:06

Mijn oom is machinist en die heeft een keer zijn trein stilgezet omdat er een schaap op zijn rug lag (op de heenweg had hij dat ookal gezien) dus die heeft hij omgedraaid en daarna kreeg hij een staande ovatie van de passagiers :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:15

Trein stopt..... wacht op een voorgaande trein afgeladen met desperate housewives

*omroepgeluidje*
*kuch*
'Gezien half vrouwelijk huishoudend Nederland het nodig vindt om de voorraden aan te vullen maken we zo dadelijk een extra stop op station RAI dames en h....... nou ja..... dames.
Wij wensen u veel plezier vandaag.... en euh.... voor alle meegesleepte mannen................... Sterkte!'

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:18

Wartertje schreef:

Er zit wel degelijk een achteruit op een trein hoor :j . Alleen word die, bij mijn weten,tegenwoordig alleen gebruikt als het met combineren niet helemaal goed gaat.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:20

Ik werk zelf bij de ns als conductrice en hier staan idd broodje aap verhalen tussen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:20

Wartertje schreef:

Wellicht kan het nu niet meer; vroeger kon het wel. Een oom van me was machinist en die is ook weleens doorgeschoten bij een station. Heeft ie de trein gewoon een stukje terug gereden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:22

Achteruitrijden kan nog steeds, zie het regelmatig gebeuren als het combineren niet goed gaat :)