Even hulp gevraagd schuldvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:29

Die tussenmeter is volgens mij wel iets dat jullie kunnen regelen? Al horen de kosten eigenlijk bij je zwager/buurman te liggen.

Heb je destijds al eens contact gehad met de juridische telefoon?

wendyenbram

Re: Even hulp gevraagd schuldvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:33

Ik heb geen contact gehad met de juridische telefoon, Ik heb zwager gemeld wat er is gebeurd hij zorgt voor een tussenmeter, maar wilde eerst dit afwachten.
Vanavond zal ik zwager dus melden dat er idd niet voldoende betaald is.
Mijn man gaat straks naar de buurman toe om hem te melden dat hij dit verkeerd heeft gedacht om het op deze manier op te lossen en dat het nu dus voor hem een stuk duurder wordt om te wonen. En of hem dat de 37 euro wel waard was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:36

Zou je dat nu wel doen?

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hem helemaal niet te waarschuwen dat je hiermee bezig bent, maar hem er pas achter te laten komen als het zover is.

Je wilt ook niet dat hij op je zwager in gaat praten nog voordat het geregeld is :=

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:39

Omg, wat een gedoe!

Als eerste is dit een heel goed begin om alles eens aan te passen aan normale omstandigheden!
Jou zwager verhuurt het huisje dus hij gaat maar zorgen dat er gas komt bij die buur en niet via jullie, hoe krom is dit 8)7
Verder je erf zo afzetten dat hij er niet meer komt, daar heeft hij niks te zoeken, lees ik uit jou verhaal.

Het wordt tijd dat jullie je gaan gedragen als echte huiseigenaren en die buur niet meer laat profiteren van jullie goede bedoelingen.
De grootste fout die je kan maken is buren laten profiteren omdat je er geen ruzie mee wil.
Ruzie komt er want zulke lui gaan door tot de grens overscheden is

Het meest trieste vind ik nog dat jullie nu de klos zijn omdat jullie zwager de zaakjes niet goed op orde heeft, het is zijn huurder, niet die van jullie.

Wat betreft het kabeltje zou ik gewoon de WA verzekering inschakelen en contact laten opnemen met hem, zodat hij zijn verhaal kan doen inclusief de vermelding hoe duur dat kabeltje is en wat hij heeft gedaan met zijn toestel.
Verder zou ik de buur ook uitleggen dat hij niks te zoeken heeft op jullie erf/weiland en eerlijk gezegd had ik hem de huid volgescholden als ik gehoord had dat hij mijn kinderen zo aangepakt had.
Daar was het laatste woord nog niet over gevallen maarja bij mij zou zo'n buur dit ook niet geflikt hebben want die had het eerste kapot gereden speelgoed al kunnen vergoeden en er was allang een hek geweest en geen gas meer want dat had ik mooi overgelaten aan de zwager.
Oftewel , jullie laten je al jaren ringoren door zwager en buur, wordt tijd dat jullie orde op zaken stellen en dit is een mooie aanleiding!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:41

ik zou ook niks zeggen, eerst die tussenmeter plaatsen voor hij nu weer iets gaat doen of probeert over te halen om het niet te doen
jullie lachen toch wel het laatst, maar dan zou ik nu nog niks zeggen, pas als alles geregeld is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:42

Er kan sprake zijn van recht van overpad, dus erf afzetten is dan grotendeels niet eens mogelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:43

maar ts zegt toch dat hij niet over het erf hoeft om op zijn stuk te komen, maar dat hij dat nu uit gemakszucht doet

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:43

TS bewandel nu eens de goede weg en ga niet zelf lopen aanrommelen met zo'n buur, zo kom je er echt niet!
Die buur ligt in een deuk om jullie geklungel en weet allang dat hij alles kan doen bij jullie.

Zie het als een reu die over je hele erf zeikt en doet waar hij zin in heeft.
Die krijg je ook niet gemanierd door hem vriendelijk te vragen zich te gedragen.
Dat vergt pittige maatregelen , tref die dan ook!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:46

Ik kan idd erf niet afzetten. zou we kunnen zorgen dat hij niet meer achteruit kan draaien (dan komt hij wel degelijk op ons erf en rijd dan speelgoed omver) Ik zit idd tussen buur en zwager in. maar daarbij heb ik ook nog een man die voor de lieve vrede is. (geloof me als het alleen aan mij lag had het al lang heel anders gelopen.)

Maar man kan het dus beter niet melden?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:47

Het feit dat hij doodleuk een dure camera onbeheerd in hun weiland plaats , is toch van de zotte 8)7
Dat geeft wel aan dat hij dus gaat en staat waar het hem zint.
Ik had de camera met een boogje terug op zijn erf gemikt als ik die in mijn wei was tegen gekomen.
Sorry, paard tegen getrapt }:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:48

wendyenbram schreef:
Ik kan idd erf niet afzetten. zou we kunnen zorgen dat hij niet meer achteruit kan draaien (dan komt hij wel degelijk op ons erf en rijd dan speelgoed omver) Ik zit idd tussen buur en zwager in. maar daarbij heb ik ook nog een man die voor de lieve vrede is. (geloof me als het alleen aan mij lag had het al lang heel anders gelopen.)

nee, laat hem maar lekker afvragen hoe het kan dat hij ineens een eigen rekening krijgt, is toch veel leuker dan van te voren al inlichten??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:49

TS hek maken dus zodat hij daar niet meer komt en bij iedere schade aan het hek gelijk een melding maken en foto's.

Jou man moet wat manser worden ~~}> :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:50

Euh, gastank bij de buur zelf laten plaatsen door zwager, of bij zwager plaatsen en het gas daar vandaan laten komen en helemaal niet bij TS vandaan, die verhuurt immers niet.
Heeft nu alleen de lasten maar geen lusten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:53

wendyenbram schreef:
Ik snap de drang wel, maar ik denk dat ik er ook niet zo snel meer voor zou kiezen. Kijk, als het de vorige keer al zo hoog is opgelopen en hij nu voor eigen rechter gaat spelen zou ik nu gewoon de officiële manier bewandelen. Jullie hebben al het e.e.a. aangeboden toch? Over kosten van het kabeltje waar hij geen antwoord op gaf. Kinderen aangesproken.

Als je man nu daar heen gaat wordt geheid weer bonje, komen er allerlei frustraties boven en heb je weer ruzie. Maar ondertussen kan hij weer het .e.e.a. bedenken om er onderuit proberen te komen. Eis die resterende 37 euro via een herinnering en de andere punten die je eist/op papier wil zetten zet je op zakelijke wijze op papier. Het is je buurman, jullie hebben een overeenkomst dus je kan dat het beste op een zakelijke wijze oplossen nu. (met bewijsmateriaal).

En als jij en/of je man/zwager echt het idee hebben dat praten de lucht zal klaren en alle neuzen weer dezelfde kant op dan kunnen jullie best rond de tafel gaan zitten, maar uit jouw verhaal maak ik op dat dat wrs niet zo zal zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:01

De buur heeft wat mij betreft al bewezen dat praten geen oplossing biedt, dus dan werkt geen woorden maar daden beter. Wie niet horen wil moet maar voelen :)

Ik zou er echt niet naartoe gaan met een houding van "lekker puh nu gaan wij dit doen".
Je geeft hem dan alleen maar de kans om een manier te zoeken om er onderuit te komen.

Gewoon niet meer aan gaan spreken die man totdat die meter er staat, dat is het belangrijkste :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:05

Als jullie dan perse niet verder willen gaan als een meter plaatsen(zou nooit mijn keuze zijn maar goed), zou ik de rekening ook via de zwager laten gaan.
Laat hem de rekening maar bij de buur innen en dan kan jullie zwager jullie terug betalen.
Zo ben je in ieder geval af van het hele gezeur van deze buur waar jullie eigenlijk niks mee te maken hebben.
Er staat niet eens wat op papier dus wettelijk kun je het gas gewoon afsluiten want waar staat dat hij recht heeft op jullie gas?
Feitelijk zou hij dat zelf maar moeten regelen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:18

Een tussenmeter plaatsen ze zo.
Wij hebben op ons erf ook een huisje die we eerst verhuurde( inmidels na 15 jaar is het een paardenstal).
Water en licht kan ook apart, hoe moet je niet vragen. (heeft me man toen geregeld)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:31

Jouw zwager boft maar. Hij verdient een leuk zakcentje met de verhuur van het huis en jullie betalen er aan bij. Want de huurder zijn gas zal vast meer kosten dan die 50 Euro.

Laat een gastank plaatsen of een eigen meter. Laat hem zelf een contract afsluiten, maar zorg dat jullie er tussen uit gaan. Jullie zijn immers geen partij, jullie verhuren niet, maar zijn ook geen energiebedrijf.

Schrijf al je handelingen op en doe alle communicatie schriftelijk en hoe overdreven ook per aangetekende post. Mocht dit echt uit de klauwen lopen en je komt op een gegeven moment bij de rechter, dan is een opgebouwd dossier veel waard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:48

Ts, gewoon lekker officieel gaan doen. Goed idee om tegen de huurder te zeggen dat jullie nu ook formeel de boel gaan regelen als hij zo op zijn strepen gaat staan en er zsm een tussenmeter voor het gas geplaatst gaat worden. Dit kan je man hem rustig gaan vertellen maar dan wel met een getuige erbij.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:14

Het is even anders gelopen dan gepland.
Mijn man werd boos vanavond. Hij is naar zijn broer gelopen, om te melden dat de buurman niet betaald heeft. En broer deed heel makkelijk en schouder ophalen. Toen zei mijn man, Als je maar weet dat als er niet betaald wordt ik een gat in de grond graag, de gasleiding over midden zaag en er een kraan op zet. Dan heeft hij geen gas meer en komt bij jou. Mijn zwager doodleuk gezegd nou en... ik ga hem niet van gas voorzien dan gaat hij maar met gasflessen aan de gang. Hierop werd mijn man dus boos. en liep naar de buurman met de woorden zo en wanneer ben je van plan om het gas geld te betalen? Toen de buurman zei dat hij dat niet van plan was, zei mijn man , Nou dan heb je bij deze vanaf morgenavond geen gas meer. De buurman geloofde hem niet erg en begon te lachen, en zei doodleuk dat hij het niet leuk vond hoe wij met hem omgingen. en liet de stekker zien waar het om zou gaan. Mijn man zei toen als je het die 37 euro waard vind om afgesloten te worden dan moet je niet betalen.
De buurman zei toen maar je kan me niet zomaar van Gas afsluiten? Toen zei mijn man jawel hoor je huurt van mij geen huis. jou huisbaas moet voor gas zorgen. Als ik het gas afsluit dien jij naar je huisbaas te gaan om gas. en deze zal jou vertellen dat je gasflessen moet gaan slepen.
Dus wat wordt het buur?
Ik ben heel trots op mijn man dat hij eindelijk eens voor hem op kwam. Helaas duurt het nog een maand voor het geld komt. Omdat manlief akkoord is gegaan met de volgende keer het geld bedrag van 37 euro extra. Maar zegt mijn man... Als het geld er dan niet op staat dan ga ik niet weer naar hem toe. Dan is het direct de leiding doormidden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:28

Oké :D Maar hoe nu verder? Blijft het bij 50 euro p.m. betalen?

Rare reactie ook van je zwager :=

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:33

Jammer dat je man akkoord is gegaan met uitstel van betaling. Waarom ook? Het gaat om een achterstallige kleine betaling. Nu heeft die man een man de tijd voor weet ik wat, bijstand inroepen bijvoorbeeld. En er wordt geen meter geplaatst. Je man leek tijdens dat gesprek indruk te hebben gemaakt en hij had voet bij stuk moeten houden. Nu heeft buur jullie weer in de tang.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:36

Bijstand maakt voor die man geen zak uit, hoor :D Het zijn twee verschillende feiten, er is geen rechter die hem gelijk zal geven in de kosten van het kabeltje aftrekken van de gasprijs.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:40

Bijstand in welke vorm dan ook, sammie.
Daarnaast dacht ik niet aan dat kabeltje. Zoals je zelf ook opmerkt staat dat kabeltje erbuiten.
Het gaat om het afsluiten van het gas.

Het ijzer smeden als het heet is, gebruik maken van gunstige omstandigheden voordat buur weer iets anders verzint. Doorpakken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:49

Welke vorm bedoel je dan? Aftrek van die 37 euro wordt nergens oké bevonden. Dat hij bijstand voor het gas gaat halen is niet ts d'r probleem. Voor gas moet hij bij zijn verhuurder zijn.