Onbekende auto voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:54

Lieve topic starter,
jouw reactie is een typische autisten reactie (niet gemeen bedoeld). Je kunt er niets aan doen dat je zo reageert want dit is een verandering van een situatie wat je niet prettig ervaart. Ieder ander zou zijn schouders ophalen en ernaast parkeren. Zoals ik de situatie zie heb je geen recht op die plaats, gewoon openbare weg. Daarom reageert de gemeente niet. Het enige wat je kan doen is heel vriendelijk naar de eigenaar van de auto gaan en haar uitleggen dat je graag op die plaats staat ivm... Maar wellicht heb je al de goede wil verspeelt door een briefje onder de wissers te plaatsen.
Succes

Stybba

Re: Onbekende auto voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:04

Ik heb geen idee of de TS autistich is en ik heb er verder ook geen verstand van, maar ik vind haar reactie eigenlijk helemaal niet zo vreemd. TS heeft een medisch probleem waardoor ze niet ver kan lopen met spullen, dus moet de auto dicht bij huis staan. De plek waar zij de auto altijd parkeert is de meest ideale plek voor haar qua afstand, maar kan dus geblokkeerd worden door iemand anders die het volle recht heeft de auto daar neer te zetten. Vanuit de kant van de onbekende parkeerder snap ik het ook wel, ik zoek ook altijd plekjes zo dicht bij mogelijk. En waarschijnlijk is deze persoon zich ook helemaal niet bewust van de parkeerplek van de TS, laat staan van haar medische toestand. De beste oplossing is om de gemeente een trap onder de kont te geven en om een kruis te laten zetten op de plek waar de vreemde haar auto heeft neergezet, maar dat is voor de lange termijn. Op korte termijn lijkt het mij het beste om de persoon te vinden en rustig de situatie uit te leggen. Dan zal het vast ook wel goed aflopen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:13

Als je niet kan/mag sjouwen, kan je ook niet vanaf de fietsen sjouwen. Bij de supermarkt is ook niet altijd plek, dus hoe sjouw je dan je zware boodschappen naar de auto? En de boodschappen moeten nog gedaan worden, dan bel je bij thuiskomst even je moeder en je vraagt haar te helpen sjouwen (of ter bescherming van je rug neem je haar al mee om ook bij de supermarkt te sjouwen) of om even haar auto te verplaatsen zodat jij daar kunt parkeren.

In mijn optiek haalt TO allerlei niet ter zake doende informatie bij dit topic om haar gelijk te krijgen, maar dat kan alleen de gemeente haar geven of niet. Zo van de foto's is dat volgens mij niet echt te bepalen. Officieel is zelfs een 'verlaagde stoep' als oprit namelijk niet per definitie een oprit. Dit moet echt aangemerkt zijn bij de gemeente.
Overigens werd hier aangehaald dat ze maar een invalidenparkeerkaart aan moest vragen, maar die krijg je niet zo snel hoor. :n
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 21-06-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:14

Als de TS zo'n "handicap" heeft, moet ze een invalidenparkeerkaart aanvragen bij de gemeente.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:18

Als ik die foto bekijk, zie ik ook niet waarom de Seat verkeerd zou zijn..

Ik heb ook van die buren die zodra jij weg bent met man en macht de auto op 'hun' plekje willen hebben..

Voordat ik de moeite zou doen om m'n auto helemaal te verzetten..

Nee ik vind dit echt wel een beetje overdreven..

En als die regel echt geldt in jullie wijk dan zul je dit moeten regelen met de gemeente..

Ik denk persoonlijk dat de eigenaar van de Seat je heel hard uitlacht en je per direct stempel zeikerd op je hoofd hebt staan..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:20

ik denk dat TS gewoon pech heeft.
ik vind het ook een beetje sneu dat zij de boodschappen moet doen met een dubbele hernia terwijl ze bij haar moeder woont -en een boodschap halen niet eens zo veel tijd in beslag neemt- en dit wel erg zwaar is voor ts. waarom doet ma het niet gewoon..
aan de andere kant, als dramatiseren pijn zou doen...... :(:)

er zijn genoeg alternatieven, heb je bijvoorbeeld geen buurjochie met een skateboard?
:D

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:33

_Mary schreef:
Lieve topic starter,
jouw reactie is een typische autisten reactie (niet gemeen bedoeld). Je kunt er niets aan doen dat je zo reageert want dit is een verandering van een situatie wat je niet prettig ervaart. Ieder ander zou zijn schouders ophalen en ernaast parkeren. Zoals ik de situatie zie heb je geen recht op die plaats, gewoon openbare weg. Daarom reageert de gemeente niet. Het enige wat je kan doen is heel vriendelijk naar de eigenaar van de auto gaan en haar uitleggen dat je graag op die plaats staat ivm... Maar wellicht heb je al de goede wil verspeelt door een briefje onder de wissers te plaatsen.
Succes

Dank je! Echt waar, ik wilde het net zelf gaan zeggen dat ik met mijn autisme moeite heb met de verandering.
En ik vind het inderdaad moeilijk om me er bij neer te leggen en ergens anders te gaan staan, ik snap dat anderen dit zeggen maar goed na 3 a 4 reacties snapte ik het wel. Iedereen moet het natuurlijk nog herhalen en 5 pagina's later hoor ik allemaal de (goed bedoelde) zelfde antwoorden.

Ik ben net langs geweest bij de eigenaar van de Seat en ze heeft hem voor me verplaatst.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:36

Nou dat is toch erg lief

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:36

Wat fijn dat jullie het samen hebben kunnen oplossen!
Misschien samen met je moeder bedenken hoe jullie het de volgende keer onderling kunnen regelen als er iemand daar parkeert? Zal niet de laatste keer zijn..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 19:43

We hebben in ieder geval deze mevrouw gevraagd of ze alsjeblieft niet meer de auto bij ons voor de deur zou willen parkeren en ze zei er rekening mee te houden, dus ik ga er vanuit dat het goed komt. En verder moeten we inderdaad even kijken hoe of wat, ik neem maandag sowieso contact op met de gemeente om het een en ander na te vragen en te regelen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:58

Lisa_H schreef:
_Mary schreef:
Lieve topic starter,
Succes

Dank je! Echt waar, ik wilde het net zelf gaan zeggen dat ik met mijn autisme moeite heb met de verandering.
En ik vind het inderdaad moeilijk om me er bij neer te leggen en ergens anders te gaan staan, ik snap dat anderen dit zeggen maar goed na 3 a 4 reacties snapte ik het wel. Iedereen moet het natuurlijk nog herhalen en 5 pagina's later hoor ik allemaal de (goed bedoelde) zelfde antwoorden.

Ik ben net langs geweest bij de eigenaar van de Seat en ze heeft hem voor me verplaatst.

Dan moet je geen topic plaatsen als je alleen antwoorden wil die je wil horen, blijkbaar denken veel mensen er hetzelfde over als het herhaald word. Fijn dat de dame van de seat de auto ging verzetten voor je, ze had ook niet echt veel keus denk ik. Zou ik zelf ook doen om van het gezeur af te zijn. Die ongeschreven regel vind ik ook vrij bijzonder, want hoe doe je dat als er visite komt dan?

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:59

Is het niet gewoon zo dat de `oprit` van jullie zelf is aangelegd ?
Was het misschien ooit gewoon een tuin wat later een bewoner zelf heeft bestraat ?
Zo ziet het er nl wel uit en dan is het ook gelijk logisch waarom er nu een parkeerplaats voor de oprit is .
Het ziet eruit als een gewone parkeerplaats en `jou oprit ` lijkt eruit te zien als een bestraatte tuin .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:02

flappie28 schreef:
Fijn dat de dame van de seat de auto ging verzetten voor je, ze had ook niet echt veel keus denk ik. Zou ik zelf ook doen om van het gezeur af te zijn. Die ongeschreven regel vind ik ook vrij bijzonder, want hoe doe je dat als er visite komt dan?

Ach kom op, iemand die aan je deur komt vragen of de auto wellicht weg mag is aan het zeuren en geeft je geen keus meer? Overdrijven is ook een vak, hoor. :')
Dat TS in dit topic haar frustratie uit en soms wat feller reageert heeft waarschijnlijk meer te maken met de reacties die zij krijgt dan met haar sociale vaardigheden, en ik ga er vanuit dat ze gewoon vriendelijk heeft gevraagd of de auto verzet kon worden. Kennelijk vond de buurvrouw in kwestie dat geen enkel probleem, anders had ze de deur wel dicht gesmeten, denk je ook niet?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:06

Was de parkeerplaats eral toen jij er de oprit van gemaakt hebt? Of is de parkeerplaats later gekomen?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:08

Toen wij hier 12 jaar geleden zijn komen wonen was de oprit en de parkeerplaats er al, volgens de vorige bewoners was de oprit al aangelegd toen zij er waren komen wonen. Dus ik heb gewoon aangenomen dat het een echte officiële oprit was, achteraf is dat misschien niet zo. Maar dat hoor ik binnenkort van de gemeente :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:10

Vriendelijk dat ze de auto verzet heeft, maar wat ik niet begrijp is dat jij niet gewoon op de plek van je moeder kan staan. En waarom zij je niet kan helpen met de boodschappen. Dat is hier al meerdere malen gevraagd, maar je geeft er geen antwoord op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:11

En nog nooit heeft iemand op die plek gestaan? Dat is mazzel hebben, hier is het continue zoeken voor een plek in het weekend heel vervelend dus ik snap ook wel dat jij het vervelend vind.
Vind ik namelijk ook als er iemand op de parkeerplek exact voor onze deur staat waardoor ik hem een stuk verder moet zetten.

Maar zoals je al weet is het geen officiele uitrit nee..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:13

Mams is niet thuis, dus ze kon de auto niet verzetten. En ik mag niet in haar auto rijden.

En nee normaal staat er nooit iemand op deze plek nee, zo nu en dan visite van de buren maar dat gebeurd amper omdat onze buren ook zeggen dat die plek bij ons huis hoort.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:19

Autisme is geen excuus in mijn ogen. Je had dit ook gewoon kunnen fixen zonder een topic te openen blijkbaar :), want je wist wel degelijk wie het was.

En je geeft nu aan: En ik vind het inderdaad moeilijk om me er bij neer te leggen en ergens anders te gaan staan, ik snap dat anderen dit zeggen maar goed na 3 a 4 reacties snapte ik het wel. Iedereen moet het natuurlijk nog herhalen en 5 pagina's later hoor ik allemaal de (goed bedoelde) zelfde antwoorden.

Dan had je moeten zeggen dat je het snapte in plaats van heel de tijd zeggen dat je er niet tussen door kon en allerlei andere dingen er bij halen die dus uiteindelijk niet het echte probleem waren waarom je niet je auto wilde verzetten ;) Niet dat ik je van je rug niet geloof, dat ter zijde. Maar nu komt pas de 'aap uit de mouw'..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:27

Mijn rug is ook de main reason van dit gezeur, ik kan er ook niet langs want er stond een andere auto naast de hare (die er nog niet stond tijdens de foto). Ik wilde niet zeggen dat ik autistisch was omdat er dan figuren zoals jij komen die zeggen dat het geen excuus is. En ik wilde gewoon te weten komen wat ik aan dit probleem zou kunnen doen, op langdurige schaal.

Maar goed, je mag dus geen topics openen op bokt met dit soort problemen. Dat blijkt wel weer.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:30

Volgens mij kan je ongeveer overal topics over openen op bokt. De toon daarvan heb je grotendeels zelf in de hand. Iedereen denkt met je mee over oplossingen, maar jij komt iedere keer met nieuwe informatie die de parkeerder asocialer en jouw omstandigheden zwaarder maken.
Ik begrijp dat jij er niets aan kan doen dat je te maken hebt met autisme en een dubbele hernia, maar de rest van de wereld ook niet. Ik ben zelf altijd erg meewerkend en welwillend als het gaat om rekening houden met anderen, maar dan moet ik ook het idee hebben dat een ander hetzelfde voor mij zou doen. Om eerlijk te zijn kom je in dit topic over als iemand die vooral haar eigen belangen veilig wilt stellen.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 21-06-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:33

Dat heb ik helemaal niet zo bedoeld, en in mijn ogen heb ik dat ook helemaal niet gedaan. Maar goed zal wel.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:35

Lisa_H schreef:
Mijn rug is ook de main reason van dit gezeur, ik kan er ook niet langs want er stond een andere auto naast de hare (die er nog niet stond tijdens de foto). Ik wilde niet zeggen dat ik autistisch was omdat er dan figuren zoals jij komen die zeggen dat het geen excuus is. En ik wilde gewoon te weten komen wat ik aan dit probleem zou kunnen doen, op langdurige schaal.

Maar goed, je mag dus geen topics openen op bokt met dit soort problemen. Dat blijkt wel weer.

Figuren zoals ik :D?

Ik doe het ook niet af, maar ik kan slecht tegen mensen die zich verschuilen achter iets wat ze hebben. Alsof je dan maar je zo mag gedragen altijd.

En een probleem vind ik het niet. Je wist wie het was, als je er direct langs was gegaan had je meteen antwoord.

Snap gewoon niet zo goed dat sommige mensen eerst een topic moeten openen op Bokt voordat ze overgaan tot iets wat ze zonder Bokt ook hadden kunnen doen of sowieso al van plan waren.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:36

Volgens kun je beter met je moeder een afspraak maken dat zolang jij last hebt van je dubbele hernia zij de boodschappen doet en jouw auto op haar plaats komt te staan.
Probleem opgelost!!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:38

Ts, waar maak je je nu precies druk om? Die auto blijft daar toch geen weken staan >;)