Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:53

ilovesil schreef:
al die kleine etterbakkies ook hier in de straat vreselijk
1 keer skate ik langs zei zo,n kind van 8 ga aan de kant tyfuswijf dus ik was gestopt ik skeelerde naar hem toe en ging tekeer tegen hem dan maakt het mij echt NIET uit hoe oud je bent ik ga je gwn ff de les leren.
dus dat kind janken en naar zijn moeder toe dus ik wist gewoon dat hij zijn moeder ging halen
en ik blijf dan gewoon staan en dan ga ik die moeder ff uitleggen dat ze haar zoon normaal moet opvoeden
dus die moeder: waarom heb jij mijn zoon bedreigd?
ik had echt zoiets van wat?!
ik daarop antwoorde: nou mevrouw ik zal u eens vertellen wat er echt gebeurd is u zoon zegt tegen mij tyfuswijf waarop ik hem even gezegt hebt dat hij dat niet mag zeggen en daarnaast liegt hij over het feit dat ik heb berdreigd heb.
die moeder: nou je hoeft mijn zoon de les niet te lezen want ik kan hem zelf wel opvoeden dat jij nou slecht door je ouders bent opgevoed kan ik ook niks aan doen he!
en toen zei ik: nou misschien moet u leren om u zoon optevoeden want dit is niet normaal dat hij dat zomaar tegen iemand zegt,
die moeder: nou ik kan mijn kinderen wel opvoeden hoor en jij moet je er niet mee bemoeien stomme trut.
dus toen flipte ik en ben nog nooit zo boos geweest en toen ik klaar zei ik : nog een fijne dag he mevrouw. en toen ging ik weg
wat een etterbakken zijn dat soort kinderen zodra ze me uitschelden of iets naar me toe gooien ik stop en ga ff mijn mond opentrekken.
respect voor als je dit hele verhaal hebt gelezen

van wie zou hij het nou hebben...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:04

oh zoiets dergelijks heb ik ook ooit eens gehad, zo'n 6 jaar geleden ofzo. Ik werkte toen bij een shell en had avonddienst.
Komt er rond 7 uur s'avonds een jongen van zo 10/11 jaar de shop binnen en probeert snoep te jatten. Jammer voor hem; hij was de enige klant en piepkleine shop dus had het gezien. Dus het snoep afgepakt en hem de deur uitgezet.
Gaat het _-:( joch buiten me keihard uit lopen schelden; k*prutsmuts, tyfuswijf, k*nkerslet etc.
Ondanks dat zo'n beetje de stoom uit mn oren kwam, negeerde ik het eerst; want tja staat ook weer zo raar; als volwassene een kind door elkaar rammelen of zoiets dergelijks.
Maar hij bleef maar doorgaan en steeds harder. Dus na 10 minuten ik via de andere deur(alleen voor personeel) omgelopen zodat ik hem van achter kon benaderen en hem bij zn bovenarm gepakt. En vervolgens letterlijk mee gesleurd (want het brutaaltje stribbelde uiteraard flink tegen) naar de shop. Binnen al zn zakken doorgezocht op een vorm van legitimatie en vervolgens telefoon gepakt en hem verteld dat ik de politie liet komen (weet ook wel dat die hoogst waarschijnlijk niet gekomen waren, maar weet zo'n 10 jarige veel :P ).

Toen wist hij zich los te rukken en ging ervan door. Was wel even bang dat hij direct zn ouders zou ophalen en dat die verhaal zouden komen halen. Maar blijkbaar wist hij zelf dondersgoed dat hij hiermee niet bij zijn ouders aan hoefde te komen( met andere woorden; wist dondersgoed dat hij fout zat), want heb er nooit wat van weer gehoord. Heeft ook 4 weken geduurd voordat hij zn kop weer durfde te laten zien. Hij dacht dat ik hem niet herkende, maar iemand (hoe jong ook) die je ruim 10 min uitmaakt voor het slechtste van het slechtste vergeet je niet zo snel natuurlijk :D . Nooit weer een grote mond gehad; die had zn lesje wel geleerd :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:57

ilovesil schreef:
a
die moeder: nou je hoeft mijn zoon de les niet te lezen want ik kan hem zelf wel opvoeden dat jij nou slecht door je ouders bent opgevoed kan ik ook niks aan doen he!

Nah blijkbaar niet _O-
Heb van begin af aan geleerd op zijn minst respect te hebben voor ouderen, althans, me in te houden. Denken en pas zeggen wanneer dit 'oké' is, anders gewoon mijn mond houden en vriendelijk doen.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:17

unihorses schreef:
ilovesil schreef:
1 keer skate ik langs zei zo,n kind van 8 ga aan de kant tyfuswijf dus ik was gestopt ik skeelerde naar hem toe en ging tekeer tegen hem dan maakt het mij echt NIET uit hoe oud je bent ik ga je gwn ff de les leren.
dus dat kind janken en naar zijn moeder toe dus ik wist gewoon dat hij zijn moeder ging halen
en ik blijf dan gewoon staan en dan ga ik die moeder ff uitleggen dat ze haar zoon normaal moet opvoeden
ik daarop antwoorde: nou mevrouw ik zal u eens vertellen wat er echt gebeurd is u zoon zegt tegen mij tyfuswijf waarop ik hem even gezegt hebt dat hij dat niet mag zeggen en daarnaast liegt hij over het feit dat ik heb berdreigd heb.
en toen zei ik: nou misschien moet u leren om u zoon optevoeden want dit is niet normaal dat hij dat zomaar tegen iemand zegt,
die moeder: nou ik kan mijn kinderen wel opvoeden hoor en jij moet je er niet mee bemoeien stomme trut.
dus toen flipte ik en ben nog nooit zo boos geweest en toen ik klaar zei ik : nog een fijne dag he mevrouw. en toen ging ik weg
wat een etterbakken zijn dat soort kinderen zodra ze me uitschelden of iets naar me toe gooien ik stop en ga ff mijn mond opentrekken.

van wie zou hij het nou hebben...

ik heb echt geen flauw idee :D

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:20

xSlvna schreef:
ilovesil schreef:
a

Nah blijkbaar niet _O-
Heb van begin af aan geleerd op zijn minst respect te hebben voor ouderen, althans, me in te houden. Denken en pas zeggen wanneer dit 'oké' is, anders gewoon mijn mond houden en vriendelijk doen.

ik heb ook geleerd om eerst rustig uiteleggen en het verhaal te vertellen
maar zodra iemand naarme gaat schelden flip ik

xSlvna

Re: Stoer hoor! Sommige kinderen van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:49

Zou verder zelf wat meer op je taalgebruik letten, je lijkt wel een gekke junk met je 'gespace' (wat je doet wanneer de drug inwerkt) en geflip.
Mijn moeder zou me regelrecht uitlachen als ik dat thuis zou zeggen, ben geen aso.

Maar daarbuiten, ik heb blijkbaar een blik die doden kan, dus als kinderen asociaal doen hoef ik me maar om te draaien en ze aan te kijken, zijn ze stil, maar nog steeds even asociaal.
Ik kreeg vorig jaar in de speeltuin een grote mond van een meid van 8, ik ging even een ijsje halen en was opeens een goedkope prutsmuts, wie bitte?
Niks tegen gedaan, wist niet wie haar moeder was en had geen zin in terror, meid komt zich nog wel tegen als ze dat op 15 jarige leeftijd tegen de verkeerde zegt en met een pimpelpaars gezicht gelijk naar huis loopt.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:52

Vandaag hoorde ik dat iemand uit de klas van m'n vriendin (brugklas) zich in coma had gezopen :?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:56

Hier een meid uit de brugklas die zwanger is :r
En nee, niet door verkrachting maar vrijwillige seks.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:05

Het gedrag van 'de jeugd' is inderdaad iets van alle tijden. Hetgene dat veranderd is, is denk ik de sociale controle. Vroeger gaf iedereen je op je donder, het was maar net wie er in de buurt was. Dit kon de buurman zijn, de wijkagent, de leerkracht, ouders van vriendjes, vriendjes en vriendinnetjes en natuurlijk je eigen ouders.
Plus dat het me opvalt dat mensen steeds minder voor elkaar over hebben. Iedereen heeft last van tunnelvisie en denkt alleen maar ikke, ikke, ikke.
Gelukkig woon ik in een prettig stukje Amsterdam, de kinderen hier zijn van alle afkomsten en allen prima opgevoed. De mensen waar we hier 'last' van hebben zijn de yuppies en de studenten die van pappie en mammie een huisje hebben gekregen in Oud Zuid. Díé gunnen je echt het licht in de ogen niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:22

xSlvna schreef:

En dat met alle voorlichting van tegenwoordig over anticonceptie en seks := Jeetjemina.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:24

Negeren die handel :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:27

Geryon schreef:
xSlvna schreef:

En dat met alle voorlichting van tegenwoordig over anticonceptie en seks := Jeetjemina.

13/14 en zwanger? Pff... Waar zijn die ouders?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:31

Ik zou mijn kind aan de oren naar de abortuskliniek slepen en de jongen op zijn donder geven.

13 en al actief op dat gebied vind ik al wat te ver gaan... >;)

Maar ik vraag me af, hoe kan een kind zo worden? Hoe kun je je kind zó opvoeden (of niet) dat het zo wordt? Ik heb een zware jeugd gehad, veel problemen, krijg wel veel (soms te) aandacht van jongens, vind aandacht ook leuk, maar ben nooit zo geweest dat ik überhaubt aan seks dacht onder mijn 15e, ieuh.
Of is dat alleen persoonsgebonden, gewoon door het karakter etc?

Edit: Ben ook nooit opgevoed geworden met 'Je mag pas seks hebben na je 16/18/bruiloft' of 'Seks is vies', seks was gewoon seks.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:48

ilovesil schreef:

Ja, dan denk je: mooi kan ik moeder uitleggen wat er aan de hand is... Krijg je zo'n wijf... Zulke mensen moeten gewoon geen kinderen hebben -.-'

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:50

unihorses schreef:
en er wat van zeggen en meteen alle moeders op je dak want die kinderen doen nooooooit wat fout... :x _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(

heel herkenbaar :O
mijn schoonzusje haar dochter is 10, haar beste vriendje zit bij haar in de klas en de moeder van dit jongetje is ook weer bevriend met mijn schoonzus...
dat jongetje is laatst op het schoolplein in elkaar getimmerd..
waarom?
de daders waren hem aan het uitschelden en hij besloot ze uit te schelde met K*nker mongolen, k*nker prutsmutsen etc...
iig alle dodelijke ziektes kwamen voorbij...
nou heeft een van de daders een familielid die die ziekte heeft, dus besloten ze hem maar in elkaar te slaan...

nou zeg ik absoluut niet dat het terecht was, slaan etc hoort niet en zeker niet op die leeftijd, maar wat die moeder tegen mij zei vond ik zo schandalig. ze begreep absoluut niet dat haar zoontje straf had gekregen, hij was niet begonnen en schelden doet toch geen pijn????
en mijn schoonzus steunt deze gedachte ook.

en dan denk ik... schelden zou geen pijn moeten doen, maar dat betekend nog niet dat schelden goed is?
en met die woorden schelden doe je mensen wel degelijk pijn...
en dat andere kinderen beginnen is nog geen vrijbrief om het terug te gaan doen...

eerlijk? als het mijn kind was geweest had hij van mij nog straf er bij gekregen...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:51

Wijf? Jullie behoren dus ook tot die 'jeugd van tegenwoordig', het is nog altijd een vrouw, dat ze niet kan opvoeden, tja...

M D H, die klappen waren al straf genoeg, hij is vernederd geworden op het schoolplein en heeft pijn (zowel van lichamelijk als geestelijk), slaan praat je eigenlijk nooit goed, of het moet al een 'corrigerende tik' zijn geweest, maar dat zal het wel niet geweest zijn :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:53

JasmijnJoy schreef:
Pfooe jeetje! Verhuizen!!! Dat zou ik doen als er ene mogelijkheid was.

En moorden???? :oo
Ik als 14 jarige heb wellicht ooit een snoepje gejat vroegaah bij de kruidvat ofso :+
Maar kom op zeg. Inderdaad waar is het respect?

ik ook :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:54

Ik zou ook echt niet blij zijn als mijn kind zich op die leeftijd zich daar al zo mee bezighoudt dat ze seks hebben ook echt uitvoert.. Maar er zijn er zat hoor, ook vroeger was dat zo. Ben van mening dat opvoeding daar heel veel mee te maken heeft. Het is maar net met wie je je kind om laat gaan, naar welke school je het doet etc. etc. En hoe je zelf bent.. Mama is nog altijd het voorbeeld voor de kinderen. Is mama een slet, dan zullen de kinderen ook makkelijker over seks denken.

Maar als mijn kind een beetje van mij mee krijgt, is haar lichaam er dan jaren nog niet eens klaar voor := (en gelukkig maar).

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:56

Ik heb ook een kort lontje, het enige wat ik heb gedaan...

Mijn beste vriendin haar zus is lesbie,
toen ze uit de kast is gekomen is mijn vriendin in elkaar geslagen door 16 jarige (ongeveer 7 tegen 1)
ik heb hun opgezocht, want hey, waar haal je verdomme het f*cking lef vandaan om haar in elkaar te slaan?
dat moet je bij mij niet flikken, dus ik heb zelf even mij handen uit mijn mouwen gestoken en ze hebben gelijk hun excuses aangeboden aan haar en haar nooit meer aan durven te kijken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:57

Lichaam er niet klaar voor, of je geest? :)
Maakt ook niet uit, ik vind het vreemd dat ík altijd drugs en seks als normaal heb gezien, maar het nooit 'ervaren' heb, al zitten ze naast me te snuiven, toch is er nooit iemand geweest die me voor zulke mensen behoedde, ook niemand die zei dat ik het niet mocht gebruiken, en nee ik heb geen slechte ouders, maar toch doe ik het niet.
HOE krijg je je kind eraan, zijn ze gewoon zwak, naïef of zo opgevoed? Ben ik een uitzondering, of zijn juist die kinderen met seks en drugs een uitzondering?
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 22-06-13 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:01

AmyII schreef:
Het gedrag van 'de jeugd' is inderdaad iets van alle tijden. Hetgene dat veranderd is, is denk ik de sociale controle. Vroeger gaf iedereen je op je donder, het was maar net wie er in de buurt was. Dit kon de buurman zijn, de wijkagent, de leerkracht, ouders van vriendjes, vriendjes en vriendinnetjes en natuurlijk je eigen ouders.
Plus dat het me opvalt dat mensen steeds minder voor elkaar over hebben. Iedereen heeft last van tunnelvisie en denkt alleen maar ikke, ikke, ikke.
Gelukkig woon ik in een prettig stukje Amsterdam, de kinderen hier zijn van alle afkomsten en allen prima opgevoed. De mensen waar we hier 'last' van hebben zijn de yuppies en de studenten die van pappie en mammie een huisje hebben gekregen in Oud Zuid. Díé gunnen je echt het licht in de ogen niet.

vroeger stond een leraar ook echt boven je...
nu hoef je als kind maar te bleren hij heeft me geslagen oid en als leraar sta je dan al op non actief...
en denk maar niet dat als bewezen is dat je niks gedaan hebt dat je dan nog zo snel weer aan het werk komt, want iedereen kent je in een keer..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:03

xSlvna schreef:
Lichaam er niet klaar voor, of je geest? :)
Maakt ook niet uit, ik vind het vreemd dat ík altijd drugs en seks als normaal heb gezien, maar het nooit 'ervaren' heb, al zitten ze naast me te snuiven, toch is er nooit iemand geweest die me voor zulke mensen behoedde, ook niemand die zei dat ik het niet mocht gebruiken, en nee ik heb geen slechte ouders, maar toch doe ik het niet.
HOE krijg je je kind eraan, zijn ze gewoon zwak, naïef of zo opgevoed? Ben ik een uitzondering, of zijn juist die kinderen met seks en drugs een uitzondering?

Edit: F*cking? Flikken? :roll:

Lichaam, zoals ik al typte. Door bijv. laat in de puberteit te komen enz.
Ik denk dat je karakter er ook wel mee te maken heeft. En intelligentie zeker ook wel.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:04

Kon toch dat je je verkeerd verwoord had, vandaar mijn vraag :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:08

xSlvna schreef:
Wijf? Jullie behoren dus ook tot die 'jeugd van tegenwoordig', het is nog altijd een vrouw, dat ze niet kan opvoeden, tja...

M D H, die klappen waren al straf genoeg, hij is vernederd geworden op het schoolplein en heeft pijn (zowel van lichamelijk als geestelijk), slaan praat je eigenlijk nooit goed, of het moet al een 'corrigerende tik' zijn geweest, maar dat zal het wel niet geweest zijn :)

slaan praat je nooit goed, maar schelden met dat soort woorden ook niet...
en ik vind het echt heel erg dat je als moeder zijnde dat goed kunt praten...
en klappen zijn dan straf genoeg daar ben ik het echt niet mee eens, die klappen heb je zelf uitgelokt dat hoort er bij als je dit soort gedrag vertoont, maar dat is zeker niet je straf voor het gedrag... nee de straf komt daarna pas...
anders leert het kind er nooit van... want nu is hij het zielige jongetje wat vertroeteld werd door zijn moeder toen hij thuis kwam met zijn grote puppyogen en bij zijn moeder pretendeerde dat hij niks gedaan had, want schelden doet toch immers geen pijn??
en nu heeft hij er dus nog niks van geleerd...
want die andere jongetjes zijn gemeen en vals en hebben hem geslagen terwijl hij helemaal niks deed...

nee, die straf is juist goed voor hem, wordt hij eens met de neus op de feiten gedrukt dat hij helemaal niet zielig is en dat hij net zo goed schuldig is aan die ruzie...

mijn vader zij altijd tegen mij (was agent geweest) als je thuiskomt en je hebt gevochten en je bent begonnen krijg je van mij nog hardere klappen maar als je je in een hoekje laat drijfen en je hebt niet terug geslagen dan krijg je nog veel hardere klappen na...
ik hoef niet uit te leggen dat ik nooit en te nimmer iemand geslagen heb (zonder reden en zonder dat ik me moest verdedigen) mijn broertje heeft dat verhaal nooit mee gekregen (zit 8 jaar verschil tussen ons) en die heeft wel echt een tijdje heel naar gedrag vertoont...
tot mijn vader tegen hem ook dat begon te zeggen, in eens kon broertje lief zich weer gedragen :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:11

M_D_H schreef:
xSlvna schreef:

slaan praat je nooit goed, maar schelden met dat soort woorden ook niet...
en ik vind het echt heel erg dat je als moeder zijnde dat goed kunt praten...
en klappen zijn dan straf genoeg daar ben ik het echt niet mee eens, die klappen heb je zelf uitgelokt dat hoort er bij als je dit soort gedrag vertoont, maar dat is zeker niet je straf voor het gedrag... nee de straf komt daarna pas...
anders leert het kind er nooit van... want nu is hij het zielige jongetje wat vertroeteld werd door zijn moeder toen hij thuis kwam met zijn grote puppyogen en bij zijn moeder pretendeerde dat hij niks gedaan had, want schelden doet toch immers geen pijn??
en nu heeft hij er dus nog niks van geleerd...
want die andere jongetjes zijn gemeen en vals en hebben hem geslagen terwijl hij helemaal niks deed...

nee, die straf is juist goed voor hem, wordt hij eens met de neus op de feiten gedrukt dat hij helemaal niet zielig is en dat hij net zo goed schuldig is aan die ruzie...

mijn vader zij altijd tegen mij (was agent geweest) als je thuiskomt en je hebt gevochten en je bent begonnen krijg je van mij nog hardere klappen maar als je je in een hoekje laat drijfen en je hebt niet terug geslagen dan krijg je nog veel hardere klappen na...
ik hoef niet uit te leggen dat ik nooit en te nimmer iemand geslagen heb (zonder reden en zonder dat ik me moest verdedigen) mijn broertje heeft dat verhaal nooit mee gekregen (zit 8 jaar verschil tussen ons) en die heeft wel echt een tijdje heel naar gedrag vertoont...
tot mijn vader tegen hem ook dat begon te zeggen, in eens kon broertje lief zich weer gedragen :+

Klappen zijn wél straf genoeg, wat leert een jongetje ervan als hij DENKT dat woorden geen pijn doen (hij weet niet beter) en deze gebruikt, er klappen voor krijgt en dan ook nog eens straf thuis krijgt? Nee sorry, hoe cru, zeg hem 'Tja dan had je dat maar niet moeten doen, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten', maar straf? :n