ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Re: ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:59

Wat fijn zeg! Ik hoop voor je dat hij "zijn lesje geleerd heeft" en dat er nooit meer zoiets gebeurd!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:06

Ik heb je topic gevolgd en ben blij dat het voor nu opgelost is.
Maar... gezien je leeftijd én de situatie van je vader, zou ik toch lieverlee stappen ondernemen om te zijner tijd een eigen stekkie te hebben. Gelukkig is 'de druk eraf' om uit huis te moeten, maar je hebt écht recht op je eigen leven. Bespreek dat anders eens met hem. Ik weet helaas uit ervaring dat hier veel moed voor nodig is als je nog maar 1 ouder hebt, maar het geeft jou ook de kans om uit te kijken naar je eigen toekomst.
Succes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:16

Fijn dat het 'goed' is afgelopen. Maar ergens denk ik toch dat het wellicht goed is voor jullie beide als je over niet al te lange tijd uit huis gaat. Op kamers oid? Denk dat je volgend jaar ook gaat studeren? Dat je dan toch je eigen stekkie hebt waar je gewoon naaftoe kunt gaan mocht je er eens in t weekend zijn ofzo. Uiteraard helemaal je eigen keus etc en jij kent de situatie t beste. Maar dan zul je zo'n situatie al niet meer hebben, want dan kun je lekker naar je eigen stek.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 19:32

Ik ben zeker van plan om op mezelf te gaan maar dan moet het geld er ook wezen,
Ik moet sws een baantje hebben want wil bbl opleiding gaan doen, daarnaast krijg je ook studie financering,
Ik ben sws blij dat het voor nu weer goed gaat ik kan bij komen en hij zich goed schuldig gevoeld heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:35

Als je mbo bbl doet krijg je geen studiefinanciering

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:37

mooi diploma op zak! zorgen dat je op kamers gaat zou ik zeggen..
Dat is denk ik de meest simpele oplossing, niet spannend en niet al te veel gedoe om te regelen, en voor elke student mogelijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:48

Ik denk dat het voor jou idd goed is om toch redelijk snel uit huis te gaan. Als ik ook zie hoe zeer de relatie tussen mijn ouders en mij verbeterd is sinds ik uit huis ben. Dat scheelt zoveel spanningen!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:33

Wat fijn! Veel succes!

Ik hoop dat je met je vader en de maatschappelijk werkster aan een fijne toekomst gaat bouwen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:14

samira_baco schreef:
Ik ben zeker van plan om op mezelf te gaan maar dan moet het geld er ook wezen,
Ik moet sws een baantje hebben want wil bbl opleiding gaan doen, daarnaast krijg je ook studie financering,
Ik ben sws blij dat het voor nu weer goed gaat ik kan bij komen en hij zich goed schuldig gevoeld heeft

Fijn dat het toch beter is afgelopen.

Ik wil wel zeggen, kijk goed naar waar je BBL doet.
Ik krijg volledig mijn studiekosten vergoed, eerste 5 maanden alleen les 5 dagen in de week en krijg ik zakgeld (minimumloon, dus met 19 jaar zo'n 680 euro netto) en na deze 5 maanden ga je in loondienst, dus dan word het als het goed is iets meer..