Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:23

Undefined schreef:
Varekaj schreef:
Nou ik voel me soms even belabberd na een nachtje stappen op cola als na een nachtje stevig doorzakken :')

Ja dat heb ik ook wel eens, raar is dat :')

Van teveel cola kun je idd %) worden _O-

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:42

Een long island ice tea al eens geprobeerd dan?

Ik snap dat je de ervaring wel eens gehad wilt hebben, daar is ook niks mis mee. Al zullen je hersenen en je lichaam je zeer dankbaar zijn dat je het vies vindt ;)

M_ariskaa

Re: Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:47

Ik heb alcohol leren drinken. :D
Kon eerst geen wijntje drinken zonder een zuur gezicht te trekken. :o
Inmiddels een paar jaar verder en kan nu vrijwel alles drinken, en dat ik het ook echt lekker vind. :)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:50

Ik snap je ook wel TO, ik drink ook geen alcohol. Vind het ook niet lekker en omdat iedereen je vraagt 'waarom drink je niet, doe eens gezellig' ga ik er alleen maar harder tegenin :')
Ik heb er normaal niet zo'n problemen mee, meeste mensen accepteren het gewoon maar voel me wel vaak ongemakkelijk bij mensen die dan helemaal bezopen zijn, dan weet ik niet zo goed meer hoe ik ermee om moet gaan.
Maar als je het niet lekker vind, tja dan prima toch? Vooral je niet laten opjutten om toch te drinken, dat is helemaal je eigen beslissing :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:58

Ik lust geen rode wijn. Op een zekere leeftijd vinden mensen het heel raar als je bij een chic etentje geen rode wijn wilt. Maar daar heb ik me nooit wat van aangetrokken en dan wordt het vanzelf geaccepteerd.
Omgekeerd werd ik ook voor 'boer' aangezien als je bij bepaalde feestjes met je fles bier staat en de meeste andere dames met een mixje of een wijntje.
Ook daar heb ik me nooit druk over gemaakt. Het is gewoon toch nooit 'goed'.
Ik blijf vaak nuchter bij het uitgaan, dan kan er tenminste iemand naar huis rijden en ik ben de dag erns nog fit ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:31

F_Orumster schreef:
Als je best op.chique gaat en.je neemt dan sinad waar anderen wijn.nemen, dan voelt dat voor.mij.als.iets knus, gemeenschappelijks. Maar ik kan.wijn.dan ook wel.waarderen... Als ik bob ben, drink ik de eerste altijd wijn mee voor dit gezellige en.dan.op water. Het is voor mij dan.een beetje als een.kaarsje op de tafel ;)

Dronken worden boeot me niet.

Hier ben ik het mee eens :j
Het heeft gewoon wel wat om in een gezelschap samen met een wijntje/biertje te proosten. Ik snap dat dat ook kan met cola light of ice tea maar toch..

En dat heeft echt niks te maken met de jonge generatie die steeds meer alcohol nuttigt. Als ik bij m'n oma ben en ik zit aan een glas water zegt ze ook altijd: 'kom meid niet zo ongezellig, drink lekker een borrel met me' :)) (en nee, m'n oma is geen alcoholist :') )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:36

Ik wordt altijd heel boos van mensen die alcohol opdringen als je met de auto bent.
Ze blijven soms drammen dat 1 glas echt geen probleem is bla bla.
Ik ben daar echter heel rigoreus in: auto = geen drank. Ik merk gewoon duidelijk dat ook 1 glaasje mijn reactievermogen beinvloed.
Dan kan ik ook echt kwaad worden en vraag dan of het ook geen probleem is als wat langzamer reageer als hun kind voor mijn auto de weg oversteekt :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:36

Sizzle schreef:
Ik lust geen rode wijn. Op een zekere leeftijd vinden mensen het heel raar als je bij een chic etentje geen rode wijn wilt. Maar daar heb ik me nooit wat van aangetrokken en dan wordt het vanzelf geaccepteerd.
Omgekeerd werd ik ook voor 'boer' aangezien als je bij bepaalde feestjes met je fles bier staat en de meeste andere dames met een mixje of een wijntje.
Ook daar heb ik me nooit druk over gemaakt. Het is gewoon toch nooit 'goed'.
Ik blijf vaak nuchter bij het uitgaan, dan kan er tenminste iemand naar huis rijden en ik ben de dag erns nog fit ;)

Ja? Dat ervaar ik nooit, droge witte wijn doet het toch ook.goed bij eten? Ik lust geen rode en daar krijg ik niet zoveel reacties op. Misschien omdat ik zelf altijd zeg dat rode wijn lekker in de pan is en niet in het glas... dan komt er namelijk altijd een reactie over koken met wijn ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:40

Hmm, nee zeker bij vleesmaaltijden en kerstdiners kunnen mensen je raar aankijken.
In vreemd gezelschap laat dan soms een half glaasje inschenken die ik gewoon laat staan (dat heeft nooit iemand door) en uiteindelijk drinkt mijn vriend hem leeg :D

Nu weten mijn kennisen het wel en nemen ze vaak witte wijn mee, maar daar blijven ze bij vermelden dat ze speciaal eraan gedacht hebben :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:45

dan neem je toch gewoon een pilletje :P

ik lust ook wel alcohol en het ging er bij mij ook altijd in als limonade. tegenwoordig drink ik zelden en als ik naar een festival/feest ga dan ben ik ook altijd nuchter omdat ik altijd de bob ben. plezier gegarandeerd hoor, iedereen is uit zijn koekeloerie en staat gekke bekken te trekken en te spacen hahaha (sukkels :D)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:48

Ik heb ook jaren niet gedronken, ik vond het niet lekker en ik was ook hartstikke gezellig zonder drank. Toen ging ik voetballen en nam ik eens een slokje bessen bij iemand en dat vond ik wel lekker (toen nog met 7-up erbij). En sindsdien heb ik eigenlijk alles wel een keer geproefd en nu vind ik het iets te lekker allemaal :') Ik drink overigens niet veel, maar zo na een week werken kan een lekker Liefmans biertje in de tuin echt heerlijk zijn. Ik houd alleen niet van wijn. Van Canei heb je de smaak Peach, die is heel zoet en smaakt eigenlijk nauwelijks naar alcohol. De meeste mensen vinden dit lekker, mss kun je deze eens proberen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:55

Zo erg is dat toch niet dat je geen alcohol lust? :) Of je nou ice tea drinkt of alcohol. Wordt er toch niet minder gezellig van?

Ik ben 33 en drink zelden tot nooit. Ook niet met feestdagen. Ik kom oud & nieuw wel door met mijn colaatje :D Enige keer dat ik drink is met een tentfeest in de buurt. Dan drink ik graag een biertje. En dan hebben mijn vrienden best lol om mij, want 1 biertje stijgt dan ook direct naar mijn hoofd :+ Ik zorg er wel voor dat ik niet laveloos thuis kom :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:55

Dat is inderdaad een goede tip! Die peach van Canei vind ik ook echt lekker. Kan er ook mee te maken hebben dat daar veel minder alcohol in zit dan gewone wijn :') (Ik dacht iets van 5%). Misschien vind je dingen als Smirnoff ice of WKD lekker? Daar proef je ook niet echt alcohol in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:11

Ik drink nou wel eens graag een cocktail. Dan ben ik soms licht in mijn hoofd, maar niet bezopen. Het dikke nadeel is alleen dat bij ons iedereen zo gewoon is dat ik altijd cola drink, dat ik het dan wel jammer vind dat ik na 1 al moet ophouden. Want anders gaat m'n vriend zaniken. Die vindt het dom dat hij dan nuchter moet blijven terwijl ik misschien 5 cocktails drink op een avond en eigenlijk nog gewoon lijk te functioneren. Terwijl ik toch geen risico wil lopen. Moest ik nou echt uit de bol gaan vindt hij het niet erg.

Zal niet de eerste en laatste discussie erover zijn helaas maar ach, valt misschien 4x per jaar voor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:12

Jeetje leuke vriend heb je dan Varekaj. Wat erg dat hij een keer nuchter moet blijven zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:24

Hij vindt het op zich niet erg uiteraard, maar dan wil hij wel dat ik niet ophou na 2 glaasjes (tenzij ik dan al echt ondersteboven tussen de lampen hang te jodelen), omdat ik dan na de rest van de avond cola drinken alsnog nuchter ben en zelf kan rijden.

Dus ik rij nu eigenlijk altijd als we uitgaan. Gaan we ergens uit eten met familie of vrienden, dan rijdt hij wel. Daar wordt vaak wijn geschonken en dat drinkt hij dan weer niet graag. Het enige waarover we dus wel eens discussie voeren is bij een terrasje als er sangria besteld wordt of een cocktail. Omdat we daar allebei graag van genieten.
Nuja goed, er zijn ergere dingen dan dat weliswaar. Binnenkort wonen we op fietsafstand van het centrum en heb al voorgesteld om dan met de fiets te gaan. Zijn we van het Bob-probleem vanaf en kunnen we samen lekker de sloot in duiken :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:26

Ik ken het, bij mij werd er ook altijd maar vanuit gegaan dat ik wel zou rijden omdat ik toch nooit meer dan 2 biertjes/drankjes drink. Maar dat moet niet uitmaken vind ik, ik drink niet als ik rijd en als ik wel eens drink dan moet iemand anders maar een keer rijden. Gelukkig is mijn pa helemaal gestopt met drinken en rijdt hij altijd. Erg handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:54

Het leukste was op vakantie bij mijn tante. De bar op de camping was op 200m van ons huisje dat we huurden, toen is er geen enkele keer discussie geweest wie zou rijden :Y)

Zijn huis is af en vlak in het dorp. Ik gok erop dat we erg vaak vrienden over de vloer gaan krijgen voor een borrel en anders gaan we wel borrelen in de kroeg op 50m van huis. Net zo handig en alweer, geen chauffeur meer nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:56

Ik ben de 40 al een poosje voorbij en ik lust ook geen alcohol. Ik ervaar het niet als vervelend. Op een receptie of feestje neem ik meestal een glaasje jus d'orange.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:59

Ik vraag me af waarom je iets zou leren drinken dat ongezond is voor je. Lust je het niet, dan niet. Maak toch niet uit dat jij ice tea drinkt als de andere wijn drinken? :)

Ik drink principieel geen alcohol. Receptie drink ik sinas en met nieuwjaar alcoholvrije cider of kidibul. :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:03

Ik drink wel alcohol, maar maakt mij ook niks uit of iemand het wel of niet drinkt. Je bent er zelf niks anders door en je hoeft geen alcohol te drinken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:04

Alcohol moeten leren drinken is echt omgekeerde wereld...... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:05

Ik lust ook absoluut geen wijn of bier.

Maar malibu gaat er echt wel in bij mij. Liefst 50/50. Daarnaast vind ik passoa jus ook lekker. Maar het moet wel erg sterk gemixt zijn, anders proef ik het niet. Dus het scheelt dat ik mensen ken die in de bar werken, waar ik altijd kom. En die mixen het voor mij sterker.

Maar ben nog maar 1 x dronken geweest. En af en toe een keer lichtelijk aangeschoten.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:06

Nayomie schreef:
Sonja schreef:
Ik zie het probleem niet :?

Dat punt snap ik idd even niet.
Je kunt toch prima feest vieren zonder alcohol? Je bent toch niet verplicht om het te drinken?

+1, lekker jezelf blijven en vooral niet meelopen met de rest! Dat je geen alcohol drinkt wil nog niet betekenen dat je saaier bent dan iemand die wel alcohol drinkt! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:09

Alcohol drinken is geen verplichting hoor. Je kunt prima zonder :j

Dus niks vervelends, naar, saai of stom!