Uit huis gaan, hoe moet dat nou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:47

Air schreef:
Aranel schreef:

Vind ik ook!! Ik wil per se alles nieuw (wel gewoon Ikea/Leen Bakker) en zit nu tegen de 3000 aan en dan heb ik nog geen elektronica. Maar goed, daar heb ik voor gespaard.

TS: wat zou jij zelf het allerliefst willen? En waar ben je eventueel bereid om wat op in te leveren?

Dan doe je wel heel onzuinig hoor.. :=

Vind je? Voor t hele huis alles nieuw? Moet ook wel zeggen dat ik de dingen gekocht heb die ik mooi vind en niet voor t goedkoopste van het goedkoopste ben gegaan.

Air

Re: Uit huis gaan, hoe moet dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:59

Ik heb ook alles nieuw, maar ik zit tegen de 3000 aan MET elektronica.
Maargoed ik ben altijd al iemand geweest die iets wel heel mooi kan vinden maar als de prijs te hoog is doe ik het gewoon niet.
Ik heb er met meubels kopen dus een middenweg in gevonden, maar het kan dus nog zuiniger.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:43

Jeetje de een wilt nou gewoon wat duurdere spullen dan de ander... Heeft er meer geld voor over of heeft gewoon meer geld te besteden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:52

Het gaat erom dat het zuiniger kan, daar ging het over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:30

Inderdaad, als je zou willen kun je bij de dinges, dinges, hoe het dat nou? Tweedehandswinkel? je hele interieur plus apparaten kopen voor bijna niets.

Ik wilde alleen per se een nieuwe bank en nieuw bed + matras. Anders vind ik het toch een beetje viezig ofzo...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:35

Je moet ook maar tweedehands spullen willen. Heeft niet veel te maken met of je zuinig wilt doen of niet := En nieuwe spullen kosten nou eenmaal meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:36

Geryon schreef:
Je moet ook maar tweedehands spullen willen. Heeft niet veel te maken met of je zuinig wilt doen of niet := En nieuwe spullen kosten nou eenmaal meer.

Als je budget niet toereikend is, dan zul je wel moeten :) Ik ben ook begonnen met oa een tweedehands bank, eettafel, etc etc.
Wanneer ik genoeg gespaard had, dan kon ik wat nieuws kopen, maar alles in een keer ging nou eenmaal niet. Dan moet je tevreden kunnen zijn met wat je aangeboden krijgt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:42

Cayenne schreef:
Geryon schreef:

Als je budget niet toereikend is, dan zul je wel moeten :) Ik ben ook begonnen met oa een tweedehands bank, eettafel, etc etc.
Wanneer ik genoeg gespaard had, dan kon ik wat nieuws kopen, maar alles in een keer ging nou eenmaal niet. Dan moet je tevreden kunnen zijn met wat je aangeboden krijgt.

Heb je ook gelijk in hoor. Of je kiest ervoor om toch maar niet op jezelf te gaan. Zoals ik zou doen :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:43

In mijn geval had ik niets te kiezen :) Ik kreeg plotseling urgentie en dan moet je heel snel handelen, met of zonder budget.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:45

Geryon schreef:

Nou voor mijn kamer wilde ik niet veel geld uitgeven, dat was maar een kamer. Voor mijn huis heb ik meer uitgegeven, dat is toch anders. Nog niet veel maar toch.

Ik heb gewoon een chronisch gat in mijn hand :=

En niet op mezelf gaan was geen optie, ik heb het altijd heel fijn gehad thuis maar ik heb behoefte aan een eigen plek. Zelfstandigheid.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 12:00

@ Antje_vip
Ayasha schreef:
Dat idee kreeg ik al en ik ben het met cayenne eens.
Misschien moet je eerst een idee krijgen van wat je nu precies wil en/of dat haalbaar is. En als je daar een idee van hebt, verder kijken. Anders zit je straks misschien vast in een situatie, waardoor je je éigenlijke dromen niet kan najagen. Dat zou jammer zijn toch?
Je hebt een heel leven voor je, ik weet (ben ook vooraan in de 20) dat "wij twintigers" de neiging hebben om vooruit te willen stormen want dat gevoel zit nu eenmaal in onze jonge, energieke hersenen en lichamen, maar beter zouden we even de tijd nemen om ter plekke te blijven trappelen en even kijken welke richting we precies willen uit stormen. ;)
Dat voorkomt dat we straks vast zitten op een éénrichtings-straat en we tot de conclusie komen dat we eigenlijk zouden moeten kunnen om keren...

Degene die verzon dat stilstaan, per definitie achteruitgang is, heeft beslist nog veel moeten leren er na. :)

Als gepantenteerde 'ouwe zak' [voordat iemand gaat temmen; ik ben vrij om over mijn leeftijd(55) te vinden wat ik wil] , kan ik Ayasha alleen maar gelijk geven. In een uitzending van mijn favoriete tv-serie [Inspector Morse] hoorde ik de uitspraak [vrij vertaald] :" De jeugd heeft de tijd, maar waardeert haar niet." Geen verwijt, zeker niet, maar waarom zou je dezelfde fouten maken zoals ik ze gemaakt heb. En met mij vele andere die later ontdekken dat als ze zich een beetje tijd gegund hadden, ze wellicht een betere keuze gemaakt zouden hebben.
En nog een goed bedoelde raad: tracht bij je beroepskeuze dat te kiezen wat je echt graag doet, want dat hou onder moeilijke omstandigheden het langst vol. Maar neem je tijd om alle aspecten van die keuze grondig te bekijken, want niet alles is goud dat blinkt.