Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:22

ik was meteen binne

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:55

Ik ben onmiddellijk geaccepteerd door mijn schoonouders. Maar ik heb ook niet het gevoel dat ze mij de enige juiste vinden. Het is meer van mijn vriend zijn eigen leven en keuzes laten leiden en niet oordelen over zijn keuzes. Niet dat ze mij niet moeten ofzo, maar denk dat als vriendlief het morgen zou uitmaken het ook gewoon is van "oh, jammer voor je maar er komt wel iemand nieuw".

Maar ik heb niet zo'n nauw contact met mijn schoonouders omdat ik met een taalbarrière zit. Ze spreken wel Nederlands maar het is niet hun moedertaal. Hierdoor kan ik eigenlijk nooit echte diepe gesprekken voeren. Ik kan bv wel zeggen wat voor ik het buiten vind of dat het vandaag leuk was geweest op het werk. Maar echt beginnen te vertellen wat voor werk ik precies doe, een grappige situatie die er is voorgevallen, hoe en waar ik aan het solliciteren ben...gaat niet en dat vind ik soms best wel jammer. Mijn schoonouders accepteren mij dus eigenlijk maar ik kan er ook niet echt een sterke band mee opbouwen.

rockwitch

Re: Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:00

Dat ging eigenlijk gelijk goed hier.
Ze wonen een straat verderop en ik kan daar zo binnen lopen als ik wil, ga soms ook de honden halen om uit te laten als ze er niet zijn.
Elke week gaan we even avondje gezellig een bakkie doen, is geen verplichting maar gewoon supergezellig. Schoonpaps en ik kunnen elkaar lekker plagen en schoonmams en ik kunnen ook altijd gezellig kletsen.
Overigens is dat mijn stiefschoonmoeder, lief zijn moeder woont in Belgie en is ook een ontzettende lieverd, die zien we minder vaak, maar ook daar was het gelijk goed eigenlijk.
Mijn vriend bij mijn ouders ook, mijn vriend heeft nogal wat karaktertrekjes die mijn vader ook heeft, dus die 2 mogen elkaar heel graag. Mijn broer en lief hebben ook vaak contact en noemen elkaar broeder haha, dus hier alles 1 big happy family gelukkig.
Mijn schoonzus en ik zijn ook gewoon vriendinnen.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:28

Eigenlijk meteen al. :)
Heel aardige en open mensen. Werd na een paar weken daar over de vloer te komen, al meegevraagd op familiedag. Zijn familie was ook erg aardig en ik heb achteraf veel positieve dingen van hem over mij gehoord. Ook hebben ze al een aantal keren voorgesteld om samen met hun te eten. Stel het ook erg op prijs dat ze geïnteresseerd overkomen en mij erbij betrekken.

Van mijn kant gaat het wat minder. Mijn ouders hebben nogal moeite met het feit dat hun jongste dochter nu ook met de jongens bezig is. Ze doen wel aardig tegen 'm, maar je voelt gewoon dat ze echt hun best daarvoor moeten doen. Maar dat komt wel goed met de tijd denk ik.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:35

Hier ook meteen al en nu ondervind ik verstikkende schoonmoeder-liefde... ze wil alles gezellig samen doen :list: . Ik ben een zelfstandig typ dus dat botst nog wel eens |o

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:45

ik voel me na 3,5 jaar nog niet geaccepteerd, mijn man zijn vader heeft een vriendin ik kom er 1x per 14 dagen met de kinderen, mijn ouders wonen in hetzelfde dorp daar kom ik 4x per week, en geen haar op mijn hoofd die erover denkt om alleen naar mijn schoonpa en zijn vriendin te gaan als ik bij mijn ouders kom(ik kom er liever niet als wel en dat is met mijn man precies hetzelfde al is het zijn bloedeigen vader)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:16

Hier zit het gelukkig goed, voel me vanaf het begin helemaal geaccepteerd. M'n schoonvader kwam net nog even aanwaaien voor een kopje thee, terwijl m'n vriend aan het werk is, en andersom ben ik daar ook altijd welkom. De band tussen mijn ouders en mijn vriend is gelukkig ook goed.

Door dit topic word ik er wel weer van bewust dat dat allemaal niet zo vanzelfsprekend is, er staan heftige verhalen tussen. TS, sterkte met de moeilijke situatie. :(:)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:20

Na 13 jaar accepteren ze me nog steeds niet en ben ik de deur gewezen...
Je moest zijn vader eens horen toen we vertelden dat we gingen trouwen na 11 jaar samen -:(-

Mij niet meer gezien daar!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:35

Jeetje Zoek...da's ook erg!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:38

Ik heb geen schoonmoeder, maar mijn schoonvader accepteerde mij gelijk toen ik er voor de eerste keer kwam.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:45

Kinke schreef:
Jeetje Zoek...da's ook erg!

hihihi nee hoor lekker rustig zonder al dat gezeur!

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:47

Ik werd ook direct binnen gehaald, maar ik heb wel het idee dat het na bijna 5 jaar nog niet helemaal lekker loopt met schoonmoeder. Die heeft soms nogal rare theoriën en ideeën wat vaak echt op niks slaat. Meestal als ik er dan wat van zeg of tegenin ga krijg ik het hele gezin over me heen. Ook al heb ik gelijk, wat vaak ook iedereen weet. En van die domme grapjes he. Die je wel emotioneel of persoonlijk opvat en raakt, maar zij bedoeld als een grapje. En dan het liefst in gezeldschap van anderen zodat iedereen lacht. Ik voel me dan nog k'er. Als ik er het er dan over zou hebben ben ik de aansteller. Dingen over gewicht, thuis situatie enzo. Jullie snappen me vast wel. Of met vakanties... nu kunnen wij dus gaan we allemaal. Niet rekening houdend met mijn ouders die weg gaan en het regelen van oppas voor de dieren, werk etc.. Dat boeid er geloof ik geen ruk. Zolang zij maar gaat. Als het niet lukt kan ik gewoon niet mee wat dan weer mijn schuld is en de hele vakantie meteen verpest is. Daar word ik dan op aan gekeken. Dan denk ik echt, overleg dan eerst! Argh. Echt van dat soort dingen...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:22

Mijn vorige schoonouders waren een hel.
Bv met kerst werd ik aan de kindertafel gezet inclusief lage stoel en frietjes ipv pasta.(ik was toen 17)
& met vakanties mij niet mee vragen "want dat vind ze toch niet leuk". Een avond met kados geven ik wist van niks.iedereen kreeg ipads,TomTom etc. Ik schaamde mij al want mijn ex had niks hierover gezegd en we kwamen met lege handen aan.
Mijn zorgen was voor niks. Ik kreeg een half lege shampoo fles. Wat een druk zet dat op je relatie. Ik kreeg al buikpijn als ik wist dat ik er weer heen moést

Mijn huidige schoonouders vind ik geweldig. Hebben mij gelijk geaccepteerd.
Zijn enthousiast en vriendelijk. Heel fijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:26

Pelryo schreef:
Bv met kerst werd ik aan de kindertafel gezet inclusief lage stoel en frietjes ipv pasta.(ik was toen 17)

En waar had ze je vriend neergezet? :oo
Dat deel van die halve shampoofles is trouwens ook :oo

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:28

Ex vriend zat heerlijk aan de volwassen tafel (hij was 19) kon mooi op mij neerkijken

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:29

Wat rot dat je schoonouders je zo behandelen TS! Ik zou wel echt proberen om eens een fatsoenlijk en duidelijk gesprek hoerover met ze aan te gaan!

Ook van andere verhalen valt mn mond wel een beetje open. Je zou toch zeggen dat als je kind gelukkig is dat je het voor jezelf aan de kant zet hoe jij over je schoondochter/zoon denkt. Mijn moeder heeft in ieder geval nooit zulke streken tegen mkjn ex geleverd en die mocht ze ook echt niet... overigens als mijn moeder zo tegen mijn vriend zou doen zou ik er ook echt wel iets van zeggen, heb het idee dat dat ook noet overal gebeurd.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:29

och, een jaar of twaalf, denk ik....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:30

geen schoonouders meer. Maar toen ik nog wel een vriend had, nooit...
Niet dat ik niet langs mocht komen, maar ik merkte het aan de kleine dingetjes.
Nooit samen met mij iets willen doen, nooit alleen met mij praten, niet met de familie op vakantie mee mogen (ze gingen naar Zuid-Afrika, ik mocht niet mee, ook niet als ik het zelf betaalde), nooit interesse tonen in mij. Vaak met z'n allen tegen mij in (vader, moeder en broer).
Nee was niet heel leuk. Zeker toen de broer een vriendin kreeg die echt met open armen werd ontvangen

Heb 6 jaar een relatie gehad

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:31

Pelryo schreef:
Ex vriend zat heerlijk aan de volwassen tafel (hij was 19) kon mooi op mij neerkijken

Jeetje...en hij had niet eens het lef om te zeggen dat jij toch wel echt bij hem hoort?! Sorry, dit zou echt een scène geweest kunnen zijn uit zo'n overdreven komediefilm :o :') . Goed voor je dat je huidige schoonouders je wel pasta willen geven :D .

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:31

Pelryo schreef:

8)7 ik had mn spullen gepakt en was gegaan! Wat enorm kinderachtig zeg.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:36

Wat een situatie Pelryo! Ontzettend raar van die ouders, maar vind het ook vooral raar van je ex dat hij het gewoon toe liet.

Ik werd meteen geaccepteerd. Waren zelfs blij met me. Ze vonden me een super leuk vrolijk meisje :=
Nu denk ik een heel stuk minder blij, gezien al mijn problemen waardoor hun zoon heel vaak bij mij is etc. :')

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:47

Ik ken mijn schoonouders niet. In het verleden van mijn vriend zijn er erg nare dingen gebeurd en hij heeft er geen contact meer mee sinds dat hij 17/18 is.
Hij is gelukkig wel direct bij mijn ouders geaccepteerd! *\o/*

Ik ben trouwens 18 en hij is gisteren 22 geworden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:00

Heeft Quartel hier trouwens al gereageerd? :D . Die naam ga ik ook de rest van mijn boktcarrière blijven combineren met vreselijke schoonmoeder _O- :') :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:34

Ik pak het wellicht slimmer aan heb steeds vriendjes gehad met ouders in het verre buitenland....een wilde er niks mee te doen hebben...en mijn huidige die heeft zijn familie op het eiland wonen waar het altijd warm weer is!
De koudste temp. ooit gemeten daar was 20 graden celsius :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:41

Ik lees toch vooral dingen met schoonmoeders, die hebben het vast moeilijk als een andere vrouw belangrijk wordt in het leven van hun zoon...