Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!
NatasjavE schreef:Pascal schreef:
Ik heb ooit de vraag gehad of ik voor kerst ook gezellig ging winkelen met mijn moeder, en dat meisje wist heeeel erg goed dat mijn moeder niet meer leefde..
Heel gemeen dat mensen je zo'n steek geven.. Ik ben van zulke opmerkingen dagen van slag..
Ik heb wel eens ruzie gehad met een meisje dat meende dat God mijn moeder gestraft had. Dat ze wel slecht moest zijn anders had God haar niet gestraft door haar op jonge leeftijd te laten overlijden.
Ik ben serieus compleet uit mijn dak gegaan toen.
pluklief schreef:Mijn moeder is afgelopen december overleden, na een lang gevecht tegen kanker. Ik had een hele goede band met mijn moeder, ook wel met mijn vader maar ik was echt een moederskindje. Ik heb het er nog erg moeilijk mee, ook nog veel te weinig tijd gehad om het te verwerken. Het gebeurde vlak voor de kerstvakantie, dus in de vakantie de crematie geregeld en sinds dien weer heel druk met mijn eerste jaar diergeneeskunde. Hopelijk gaat het na de zomer vakantie wat beter.
Mindim schreef:_Annemiek schreef:Ik heb 19 april j.l mijn vader verloren aan een plotselinge hartstilstand,ik ben 24 en hij was pas 52 jaar.
Heftig is dat he, zo onverwacht, geen dag meer zeggen, niets meer kunnen zeggen. Mijn vader is ook op deze manier gestorven, onwerkelijk.
F_Orumster schreef:Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!
Mindim schreef:pluklief schreef:Mijn moeder is afgelopen december overleden, na een lang gevecht tegen kanker. Ik had een hele goede band met mijn moeder, ook wel met mijn vader maar ik was echt een moederskindje. Ik heb het er nog erg moeilijk mee, ook nog veel te weinig tijd gehad om het te verwerken. Het gebeurde vlak voor de kerstvakantie, dus in de vakantie de crematie geregeld en sinds dien weer heel druk met mijn eerste jaar diergeneeskunde. Hopelijk gaat het na de zomer vakantie wat beter.
Rot he. Mijn vader is 12 december overleden en 20 december gecremeerd, je gaat zo raar de kerstdagen in, die waren echt bagger. Het is nog maar een half jaar geleden, tuurlijk heb je het er moeilijk mee, ik ook nog steeds hoor en dat duurt ook nog wel even.
Sharona95 schreef:Mindim schreef:Rot he. Mijn vader is 12 december overleden en 20 december gecremeerd, je gaat zo raar de kerstdagen in, die waren echt bagger. Het is nog maar een half jaar geleden, tuurlijk heb je het er moeilijk mee, ik ook nog steeds hoor en dat duurt ook nog wel even.
Geloof me dat iedere kerst anders blijft, bij mij nu iig wel. Vroeger vond ik kerst geweldig, nu kijk ik er tegenop! Ik hoop voor je dat het na de zomer beter gaaat met je, dan heb je in ieder geval een beetje meer rust..
x_Anne_x schreef:Ik heb meer moeite met moederdag dan met kerst. Ze is ook een dag na moederdag overleden. En de sterfdag en miederdag valt nu al een paar keer in t zelfde weekend. Gelukkig kan t nooit op de zelfde dag zijn.
Ga zelf wel vaderdag vieren als ik moeder ben
Amigo_ schreef:Kerst en vaderdag vind ik toch wel het moeilijkst.
Vaderdag hoor je van alle kanten "o ik moet nog een kado`tje kopen". En dat doet je dan toch wel even denken dat jij dat niet hoeft. Nou ja een roos om op het graf te leggen.
Vroeger maakte je natuurlijk altijd een vaderdagkado op school. Deze maakte ik altijd voor m`n moeder omdat zij mijn vader en moeder in 1 was.
En Kerst. Tsja, van mij mogen ze het echt afschaffen.. Ieder jaar hik je er weer tegen aan en ieder jaar is gewoon weer k.u.t. Het gemis blijft.
_lautje_ schreef:Ik heb vorig jaar mijn vader verloren (was 25) aan een hartstilstand. Mijn moeder en ik waren naar springles geweest en toen wij thuis kwamen zagen we dat hij toch niet naar kantoor was gegaan zoals hij wel van plan was. Wij hebben heb toen dood in bed gevonden.
Die ochtend is mijn vader nog naar mij toegekomen dat hij dacht dood te gaan omdat hij zich niet lekker voelde. Ik was chagrijnig en had dag ervoor ruzie met hem gehad. En hij was wel vaker melodramatisch als hij bijvoorbeeld verkouden was (dan zei hij ik voel mij zooo ellendig lijkt wel alsof ik doodga, typisch man..). Maar achteraf was het toen echt anders, maar heb het afgewimpeld en gezegd dat zeg je vaker en je bent nooit eerder dood gegaan, dusw nu ook echt niet hoor.
Dat is het laatste wat ik tegen hem heb gezegd.
Voel mij vreselijk schuldig en daar moet ik dus mee leven.
In het begin ging alles redelijk door en door en zet je de schouders er onder. Afgelopen winter een flinke dip gehad en ook de laatste weken mis ik hem zo vreselijk.