Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:26

Ik denk niet dat TS hoeft te horen dat haar vriend een 'slap wasje' is of wat dan ook, laatste posten vind ik wel erg persoonlijk. Niet iedereen heeft er een grote mond op zitten en misschien heeft hij zich wat ongelukkig geuit, maar laat zulke zaken lekker tussen TS en haar vriend. Jullie kennen haar vriend totaal niet, ga er dan ook niet op zo'n manier over oordelen.

TS: Succes met deze 'vrienden', lijkt me een lastige situatie! Ik denk wel dat je nu al behoorlijk duidelijk hebt gemaakt aan ze dat ze niet altijd meer zomaar kunnen meerijden. Hopelijk gaan je vrienden beseffen dat zij ook wel eens wat voor jullie kunnen doen.

(Toen ik de titel las dat ik trouwens dat je vriend een dief was, haha. Maar dat blijkt gelukkig niet zo te zijn :) )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:44

TS legt zelf uit waarom vriend zo slap doet. Dus mag daar ook op gereageerd worden. En dat doen mensen dan ook.
Het gaat niet alleen maar om ongelukkig uiten zoals je had kunnen lezen, het gaat om iemand die z'n vriendin de boel op laat knappen, zijn vriendin laat beschelden (is dat een woord? Ha ha ha!) en haar dan ook nog even verteld dat ze wel wat hard reageerde... Oh ja, en hij geeft haar ook nog even de schuld tegenover z'n vrienden, dat ZIJ geen zin meer heeft om taxi te spelen. terwijl hij thuis mekkert dat het HEM teveel geld kost. Slap, slapper, slapst.

betadine

Re: Een vriend die alles pikt (geldkwestie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 13:53

Ja is ook wel een punt hé. Ik zou echt kwaad zijn moest ik uitgemaakt worden voor slet na alle ritjes die ik taxi heb gespeeld. Ik zou de neiging hebben om mij te wreken op vriendlief en hem vertellen dat hij zijn weekends als gratis taxi wilt doorbrengen dat hij dat dan vooral zonder mij moet doen in de toekomst en iedere keer hij zou mekkeren voor iets dat te maken heeft met geld zou ik het totaalsommetje van 1 jaar gratis ritjes op tafel gooien :Y) ik ben dan ook een echte pestkop en weet als de beste hoe ik vriendlief de pest kan doen krijgen aan iets, behoort wel al tot de categorie manipuleren :=
Dat schelden was er over en jouw vriend mag best wat karakter kweken ipv jou als de slechte te laten doorgaan.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:18

Natuurlijk mogen mensen daar op reageren, maar ik vind bepaalde bokkers wel erg fanatiek in het afkraken van haar vriend.
Hij laat het z'n vriendin opknappen? TS zegt toch niet dat hij aan haar gevraagd heeft of zij het wil regelen voor hem? Hij mekkert thuis? 'Hij baalt stiekem', daar versta ik niet onder dat hij mekkert. Toch knap dat uit enkele berichten zulke conclusies getrokken kunnen worden.

Verder zegt TS dat hij vroeger thuis gekleineerd is, enig idee hoeveel invloed dat op een mens kan hebben? En daarbij zegt ze dat zij ondertussen heeft geaccepteerd dat hij zo is omdat iedereen nu eenmaal anders is. Als zij gelukkig is met haar vriend, wie zijn de Bokkers dan om haar er nog even in te wrijven hoe slap haar vriend wel niet is en dat zij hem allang de deur hadden gewezen? Ik snap dat oordelen over iemand die je totáál niet kent gewoon niet goed.

Sorry voor het deels offtopic gaan TS, maar moest dit even kwijt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:19

Dan moet TS het niet aanhalen in het topic, heel simpel. Dan krijg je reacties, logisch. Daar is een forum voor.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:23

Ja verleden heeft zeker invleod op het karakter van iemand, TS zegt ook nergens dat ze haar vriend wil veranderen integendeel, ze legt zich erbij neer dat hij zo is. Toch vind ik dat het verleden geen excuus mag worden om problemen uit de weg te gaan of om over zich heen te laten lopen. Het heeft bij mij ook lang geduurd voor ik het aandurfde om voor mezelf op te komen en soms laat ik nog wel over me heen lopen, maar ik ben wel bewuster geworden en als ik merk dat vrienden mij misbruiken dan draai ik wel de kraan toe :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:31

Mja, ik vind de conclusies die getrokken worden a.d.h.v. het verhaal van 1 kant, ook wel heel hard en ver gaan hoor, vind het vrij onfatsoenlijk zelfs :\

Het verhaal dat wij hier hebben gehoord, kan de kant van een vriendin zijn, terwijl het verhaal van de vriend en vriendengroep prima zou kunnen zijn dat hij het best okee vindt zoals het gaat...en het liever laat zoals het is dan dat hij er tegenin gaat.

Alles gaat dus min of meer prima zoals vriendlief er voor kiest :)

En dan komt er een vriendin die moeilijk gaat lopen doen, "hard" is tegen zijn vrienden, door haar houding komt er geruzie in de tent en hij had dit niet zo gewild en zegt gewoon eerlijk tegen zijn vriendin dat hij haar best wel hard vond (best knap voor een doetje dat hij toch zo'n "gevaarlijke" mening geeft :P ) en zegt tegen zijn vrienden dat zijn vriendin zus en zo vindt.

Ik vind niet dat hij hoeft te liegen tegen zijn vrienden, het IS toch gewoon de waarheid dat dit vanuit zijn vriendin komt :P

Het zou leuk zijn als hij een front vormde met zijn vriendin met de woorden van WIJ willen dit niet meer, jammer dat hij dat niet doet, maarja aan de andere kant gaat de vriendin zelf ook haar eigen gangetje door een relletje te starten dat hij nu juist niet wilde....

Ongeacht wat eerlijk en fatsoenlijk is in dit verhaal (ik zou er ook giftig van worden als die van mij zich zo zou laten misbruiken := ) vind ik toch ook dat vriendlief door zijn vriendin nu een beetje tussen 2 kampen geplaatst wordt en hij wil zich blijkbaar niet laten dwingen het schoothondje van vriendinlief te worden en maar in haar kielzog mee te praten....ik kan daar eigenlijk wel respect voor hebben (zeker voor een watje!), ook al is het voor TS niet leuk natuurlijk :(:)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:39

Oh hier zou ik dus ook echt niet tegen kunnen! :o
Al kan ik moeilijk nee zeggen, ik denk dat ik hetzelfde als jou zou reageren. Het is toch jullie auto, dus dan bepalen jullie toch hoelaat je gaat, hoelaat je weggaat etc.

Denk dat je vriend ook eens duidelijk tegen die vrienden moet zijn dat hij het nu best wel vervelend gaat vinden, of hun dan niet een keer parkeergeld kunnen betalen etc.