hanny_jelke schreef:maar zoals dat ouders ze al vast een krentenbol ofzo geven zodat hun rustig kunnen winkelen snap ik echt niet, ik doe de boodschappen meestal alleen met robin, en die geef ik wel eens een zakje krentebollen in de hand, dan heeft hij iets om vast tehouden en het kan niet kapot vollen, nou prima dat werkt bij hem goed, en als we dan buiten staan en alles betaald hebben dan mag hij ook een krentebol hebben, maar nooit voor er betaald is, zo heb ik het bij milan ook altijd gedaan, simpel straks worden ze ouder moeten ze wel eerst afrekennen, en als ze dat eerst nooit hebben gehoeven dan raakt een kind in verwaring. plus je zal net zien ben je bij de kassa kom je er achter dat je, je portomonee vergeten bent.
Nog erger: ik heb wel eens gezien dat mensen hun kinderen koffiekoeken gaven, de verpakking ging niet mee naar de kassa (wat ik al niet zou doen, idd je zult daar ontdekken dat je portemonnee thuis ligt of ineens *saldo ontoereikend, betaal anders* zonder contant geld aaaaahh!) maar vond ik later terug in het vak van de zuivel gepropt... Nee dat is lekker normen en waarden meegeven!