Duikers? hier melden :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duik jij?

1. Nee.
26 (24%)
2. Nee maar wil wel graag keertje doen.
31 (28%)
3. Ja.
47 (43%)
4. Ja ooit intro'tje gedaan maar niks aan
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 108

Chabke

Re: Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:27

Heb alle duiken over 62 minuten gedoken
Erg lekker water daar en zeer fijne relaxed gedoken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Duik sinds mijn 16de, dit jaar en vorig jaar weinig of niet gedoken.

Heb PADI, Open water, Advanced, Nitrox en Rescue.
Ben op mijn 17-18de begonnen met divemaster maar door drukte etc niet af kunnen maken.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:15

Gaaf Chabely! :D Waar in Kroatie zat je?

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:49

Ik duik ook, helaas door het ontbreken van een buddy al 2,5 jaar niet meer gedaan. (behalve het zwembad zomers in de tuin :') )
Ik heb mijn papieren voor open water, advanced open water, resque, divemaster, assistent instr. En dan nog een aantal specialty's, droogpak, nitrox, diep, fotografie en zo nog een aantal geloof ik. Werd eerder doodgegooid met die pasjes dus zal mijn logboek na moeten om het precies te weten.
Ik dook veel in NL. Ook voor het assisteren bij de openwater, advanced en resque lessen. Grasbroek, lingen (D), Hemmoor (D, ook erg gaaf zo helder blauw voor koud water), Ruthbeek :').
Buitenlands vooral Tenerife. Erg gave plaatjes ook geschoten onder water. Kroatie en Turkije heb ik ook al eens onderwater gezien maar dat waren niet zulke bijzondere duiken Erg koud vooral.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:57

Leuk! Paspoortje: 2010 OW op Curacao, 2011 1 duik bij de Grevelingen, deze week 6 duiken rond Bali. Score van vandaag: een mantarog, twee rifhaaien, een school dolfijnen en 3 mola mola's. Heel gaaf om die laatste te zien!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:04

Heel oud topic. Maar deze paardengek duikt ook. En veel. gewoon in Nederland, maar ook in het buitenland. Inclusief technisch duiken in grotten, diepe wrakken. Trimix met veel stages dus. En sinds kort ook ccr en instructeur.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:38

Ik duik ook vooral in Nederland. Heb rescue.
Ik duik momenteel weinig. Veel pech gehad. Wilde 2 hobbys combineren :+ en dat sleept al even. En opleiding. Maar streven is om het vaker te gaan doen weer.
Ik woon wat dat betreft ideaal aan de kust. woon aan oosterschelde en vlak bij grevelingen

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:02

2 weken geleden weer hoogte punt in mijn duik
3 sepiola's en een sepia mijn duik was helemaal geweldig!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:08

Hallo allemaal!
Mag ik mij hier melden?
Ik ben nu bezig met mijn 1ste *

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:04

Ik heb dit jaar nog niet gedoken. Misschien komend weekend.
Wel vandaag duiken vastgelegd op Zanzibar. 2 duiken. Ben benieuwd.
Helaas vandaag wel mail gehad dat mijn duikcamera niet te maken is en er ook geen vervanger meer voor is.
Begin nooit aan sealife DC1200 of DC 1400 of wat dan ook Steeds als er een nieuwe komt kan je de oude niet meer krijgen als camera zelf kapot gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:13

Aan het voorbereiden op een wrak-, en mijnduiktrip :D
Afgelopen woensdag nog gedoken.
Komend weekend met buddy's op pad en een trainingsduik maken.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:17

Ik duik ook regelmatig in Nederland. Heb alleen open water en advanced. Zou wel verder moeten maar duik liever voor de fun. Heb gedoken in Malta, Egypte, Indonesie, Luxemburg en veel in Nederland zelf.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:36

Waarom zou je verder moeten? Als je plezier hebt in het duiken en deze 2 brevetten is het toch prima?

Ik heb nog niet gedoken ivm gezondheidsredenen. En dit is helaas al de zoveelste keer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:49

Tja wat wil je met duiken? Nitrox is nog wel erg handig en niet te duur om te doen. Wil je dieper , dan zul je wel over technisch duiken moeten nadenken. Vind je 30 m en geen deco genoeg, dan is aow+ nitrox voldoende. Ik geef zelf ook nitrox. Is zeker handig op vakantie of bij diepere duiken.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:22

Nitrox heb ik al. Maar ik wil wel graag rescue doen. Lijkt me ook wel leuk om te doen en een aanvulling op het duiken. Germie, mijn vriend duikt technisch en ik denk dat je hem wel kent, Jurry. Dat is niets voor mij, ik houd van lekker simpel:)
Hij is trouwens ook instructeur en zou het wel leuk vinden als ik zijn divemaster zou zijn. Maar ja, dat hoeft van mij dan weer net niet....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:52

Haha Debski, ja, die ken ik wel. Wat is het wereldje toch klein, knolhobbelaars en dukers bij elkaar. Morgen weer combineren, eerst hobbelen en dan duiken, of andersom ;)
Maar over rescue of dm, dat moet je zelf weten. Nitrox vind ik echt nuttig. Maar met andere brevetten is het maar net wat jij er mee wilt gaan doen. Rescue is leuk om te doen, geeft je verder niet meer bevoegdheden. DM is voor als je duikers wilt begeleiden.
Vind je 30m binnen de nultijden genoeg, dan is er geen reden om verder te gaan. DAn blijf je gewoon lekkerduiken.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:56

Ik heb 1 keer een poging gedaan tot duiken maar had een verschrikkelijke nare instructeur en de zee was zo troebel dat ik niks kon zien. Ook voordat wij het water ingingen geen oefeningen gehad in het ondiepe.. Werd zo bang dat ik gestopt ben. Ben totaal niet claustrofobisch maar dit ging zo tegen mijn natuur in.
Vriendlief is wel verder gegaan en kwam terug met een dubbele oorontsteking. Voor mij nooit maar dan ook nooit meer.. Echt dood en dood eng

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:43

JorisDy, jammer van deze ervaring. Zo hoort het niet te gaan. En ik vond het in het begin ook spannend maar ben daar goed in begeleid. En nu vind ik het heerlijk. Zo ontspannen onder water.

Germie, ja kleine wereld he! Ben van het weekend met Jur mee geweest bij de buitenwater van een open water klas om te filmen. En dan vind ik het toch wel leuk om te zien en lijkt het me ook wel leuk om te begeleiden als divemaster. Maar ja, er is zoveel leuk he....

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:47

Hier ook een duikliefhebber. Ooit in 2010 een introductie duik gedaan in Curacao (Playa Lagun) en afgelopen winter in Indonesië mijn open water gehaald, op Gili Trawangan. Echt geweldig!! Ik heb het voornemen om op mijn volgende reis (hopelijk volgend jaar rond deze tijd) mijn advanced te halen, weer in Indonesië waarschijnlijk. Hopelijk gaat dat er ook echt van komen!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:10

Oh gaaf! Ik heb net in Thailand mijn open water gehaald! Dag erna ook nog tot 30m en in een wrak gedoken. Daarna in Sri Lanka ook weer twee keer gedoken .. zoo gaaf! Lijkt me gaaf om verder te gaan. Maar wat leer je dan nog verder in de verschillende cursussen? Dat is me toch niet helemaal duidelijk. .

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:21

Leuk! Zie dit topic ineens langs komen! :)

Ik heb morgenochtend mijn 2de buitenduik in Nederland :j. Heb ook al gedoken in Australië (Great Barrier Reef, was echt super gaaf! :oo).

Mijn vader duikt al mijn hele leven, en helpt bij de cursussen.. Ik ging dus als kind altijd al mee naar de duikstek ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:39

Duiken jullie ook in koud water? Ik heb alleen nog maar warm water gehad maar het begon gisteren wel te kriebelen.. Hoe mooi is dit? <3

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 08:44

Ja, ik duik ook in koud water. Hier gingen we in de sneeuw een trimixduik maken in een bergmeer :D

Afbeelding

Afbeelding

Het is anders onder water, wel heel helder, maar natuurlijk minder leven dan in de tropen. In de winter duik je ook korter, maar de omgeving is wel enorm mooi :D
Puitalen kom je wel veel tegen in bergmeren.

Afbeelding

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:00

Wauw!
Hoe lang duik je dan in die kou?
En verder minder vissen dan de Nederlandse wateren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:05

Ohhh die winterfoto. := Ik ben ook wel benieuwd hoe lang je dan duikt! Hoe dik is je pak?